• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kysymyksiä 12R:stä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ainakin 6/9r on samat vilkut että lasitkin passaa ristiin. Tai ainakin 98 mallissa oli uusista en tiedä.

Mistäs 12r undertail tuplatakavaloilla ?
Olen koittanut metsästää mutta en ole löytänyt vielä muutako useassa pyörässä nähnyt sellaisen. Ja kirkasta takavalon lasia olen kans katsellut mutta ei ole silmään sekään sattunut....
Viime talvena tilasin omaani FSD:ltä undertailin, ainakin omasta mielestäni sopii siihen hyvin ja ns. "keventää" perää. Undertail lasikuituinen ja laadukkaasti valmistettu.

mikä näissä 12r:ssä ompi se heikoinlenkki
omg.gif

johon ensiostajan kannattaa kiinnittää huomionsa ettei het ens kilomeetrien jälkeen me huoltoon/korjaamolle. aiemmin joku heitti vm. -02 ->etiäpäin rupee oleen ok. vehkeitä?
kaboom.gif

A- (00-01) ja B- (02->) mallien väliset erot on sen verran pieniä ettei niillä ole kovin suurta käytännön merkitystä. A-mallin ruiskua pidetään vähän "raaempana" ja B-mallin keula on mun mielestä vähän siistimpi, mutta muutenhan noi on lähes identtisiä. Mitään kovin vakavia tyyppivikoja ei mun tietääkseni ole ollut. 04-mallissa tuli radiaali-jarrut, mutta ei ne vanhojen mallien tavallisetkaan jarrut ihan huonot ole.

Ainoa oikeasti huono puoli on se, että moponvaihtokuume menee joka kevät hukkaan, koska markkinoilla ei ole mitään mihin 12R kannattaisi vaihtaa...

Yhdyn edelliseen puhujaan tai siis en kyllä yhdy mutta olen samaa mieltä. Tämä kesä takana ja ei mitään huomauttamista. Takarengasta tahtoo syödä mutta ehkä se johtuu siitä oikeankäden liikeestä.
Pyöräkuume oli jossakin välissä syksyä mutta oli pakko vaan todeta että en mä voi tuota mihinkään vaihtaa kun ei ollut vaihtoehtoja yhtään. Vähän hintava pitää mutta elämä on.

ps. Edelleen etsinnässä se kahdella pyöreällä takavalolla oleva undertail.

Sanokaas poijat että onko TPS sensori lopussa kun jos ajossa koskee tps liitintä ni joha sammuu, tai vaikka polvella vähän painaa ni johan sammuu.

Liitin on käyty läpi, ravattu ja muuta. Toimii kuin kello kun vaa ei mene koskemaan ajonaikana.

"Ainoa oikeasti huono puoli on se, että moponvaihtokuume menee joka kevät hukkaan, koska markkinoilla ei ole mitään mihin 12R kannattaisi vaihtaa..."

...ainahan voi hankkia useita pyöriä, niin ei mene mopokuume hukkaan. 12r:stä ei onneksi ole tarvetta luopua ja 1400:seen ei ole aikomusta siirtyä.

12r:stä päälle vuoden ajon ja 15.000 km:n jälkeen pelkästään huippuhyvää sanottavaa. Tosin entiseen zx-10:iin verrattuna huoltotyöt itse suoritettuna aikaavievät...joutuu niin paljon purkamaan esim. venttiilejä säätäessä. Lisäksi ei mikään bensapihi, kun meneepi kevyelläkin kädellä +7 litraa sataselle.

Mutta kotio voisin ostaa toisenkin samanlaisen (punaisen), ellei huoltoihin käytettävissä oleva vapaa-aika olisi niin kortilla....

Nyt sitten pitäis etsiskellä talvipyörää, enduroa nastoilla, ja mieluiten kawaa, jotta jaloa harrastusta vois jatkaa myös talvisäillä.

Nyt tuli ensimmäinen vika ilmi kun rupesin purkaan pyörää talviteloille, huomasin että on holvannut aika runsaasti öljyä toisesta etuiskarista joten stefa on ottanut lopputilin arvatenkin.
Iskarin varmaan joutuu purkamaan ei taida lähteä alapäästä irti ?
Minkälainen erikoistyökalu siihen piti olla että sen saa levälleen ?

Eikö kukaan ole itse tehnyt sisäpuolelle sopivaa avainta jolla pidetään holkkia kiinni ettei se lähde pyöriin ?

Nyt tuli ensimmäinen vika ilmi kun rupesin purkaan pyörää talviteloille, huomasin että on holvannut aika runsaasti öljyä toisesta etuiskarista joten stefa on ottanut lopputilin arvatenkin.
Iskarin varmaan joutuu purkamaan ei taida lähteä alapäästä irti ?
Minkälainen erikoistyökalu siihen piti olla että sen saa levälleen ?
kuulemma on erittäin hankala vaihdettava kotioloissa. vaatisi valtavan vahvan puristimen, jollainen on kaiketi joillakin merkkikorjaamoilla. eikun pamput irti ja vie ne asiansatuntevalle ja osaavalle korjaamolle sanoisin.

Tässä on ohje miten homman voi tehdä kotioloissa. Ei ihan yksinkertaista, mutta onnistunee jos jaksaa yrittää. Tosin tuossa ei mainita miten hankalaa stefan vaihtaminen on. Samassa jutussa kerrotaan myös lyhyesti miten A-mallin perän korottaminen tehdään.

Saitte minut peloteltua sen verran hyväksi että ehkä on helpompi maksaa se 56e työstä ja antaa ammattilasten vaihtaa se stefa. Pitää seurata vierestä ja ens kerralla tietää mitä tehdä niin osaa sitte. Samalla vähän kattoa niitä spesiaali toolseja niin voipi tehdä ite ne joskus töissä.

sanoi:
Minkäs suurusia vakuutusmaksuja makselette iso/osakaskolla?

Liikennevakuutus 693€ ja täyskasko 179€ = 872€.
Liikenteessä bonuksia 20% ja kaskossa paljon enemmän. Ja saa ajella ympäri vuoden samaan hintaan.

Tapiolassa 5kk ajoajalla 900e yhteensä täyskasko ja bonuksia jotain 25%/30% ja kaskossa 70%. Keväällä oli ainakin pohjolassa sama kuin tapiolassa mutta ei seisonta aikaa.

Sellaista kysyttävää tällä kertaa, että onkos joku vaihtanut vanhempaan 12r malliin, jossa oli jyrkempi kaasu, uudemman mallin loivemman kaasun? Onnistuuko vaan vaihtamalla ne pyoreät "kiekot" niihin uudemman mallin soikeisiin vai pitääkö osia uusia enemmänkin? Missä hinnoissa liikkuu tarvittavat osat että kannattaako aloittaa koko hommaa?
Jakakaa kokemuksianne/kuulemianne huhuja:D

Ja ai niin mikäs nyt olisi se hinta/laatu -suhteeltaan paras paikka hankkia PowerCommander(tai vastaava kilpailija) ja säädätys?

Back