Laitteiden "kestävyys" on kovin venyvä käsite ja liittyy hölmöillen rikkomisien ulkopuolella
ihan kiinteästi rasituksen tasoon ja kestoon.
Normihessut ja helinät lähtee helposti haahuilemaan asioita "normaalin katukäytön" suunnalta ja
se realiteetti, että lähempänä 200 rwhp tuuppaava kiloinen pyörii muualla kuin rata/kisaympäristössä
pääosin naurettavan pienellä rasituksella ja kovemmat rasitukset ovat luokiteltavissa
oikeastaan "ohikiitäviksi hetkiksi".
Ehkä jossain ulkomaanreissujen baanavedoissa päästään hieman pitempää siivua
merkittävällä rasituksella. Kilokyykystä katuajossa kerätty data näyttää itse asiassa varsin hassulta vaikka
ollaan vetävinään niimmaan perkeleesti pitkin mutkalatua

.
On itse asiassa pienoinen ihme ja hatunnoston paikka insinööritaidolle kun miettii miten
hyvin nykyiset kilokyykyt niitä ihan kunnolla pakkaamalla kestää nipussa.
Laitteiden tarkistus/huolto/kunnostusvälithän on mitoitettu juurikin "yleisen katukäytön" pohjalta.
Tästä "sietämättömästä keveydestä" kun siirrytään täyttä suorituskykyä ulosmittaavaan käyttöön/rasitukseen,
ollaan ihan eri asioiden kanssa tekemisissä.
Työn ja kustannusten määrä kasvaa potenssiin.... samassa suhteessa kuin
huoltosyklien väliset käyttötunnit kääntäen romahtavat.
Taitaa "villakoiran ydin" olla itse asiassa se, että ihme miten hyvin laitteet kestääkin.....
eikä se, miten paskoja ne ovatkaan.
Kotosuomessa huoltopalvelukentän liiketoiminnalliset realiteetit ovat välillä ihan oikeasti "hankala homma".
Kokonaisuudessahan se iskee normimopoilijan päähän kuin lärvilauta kuppilassa, mutta
ei kai se ihan täysin ole "laitteen vika"..... mikä se laite sitten onkaan.
Vähemmän tuolla on "harrastuksesta itse maksuhalukkaita" palveluntuottajia jotka koittavat raapia
toimeentuloa itselleen. Euroopassa on aivan eri volyymit ja edellytykset pro- palvelujen ostoon
pyörii ihan eri tasolla.