• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuvajahtikeskustelut - kaikki kuvajahdit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonttuj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tonttuj

Staattori
MotOrg ry jäsen
Betatestaaja
Tähän ketjuun voi laittaa kaikenlaista jauhantaa ja keskustelua liittyen ihan mihin tahansa kuvajahtiin, kuvajahtiajeluihin, tarinoita kuvista tai asian vierestä.

Enpä tiedä muista jahdeista, mutta ainakin pks-jahdeissa voisi laittaa vinkkejä jos kuvaa ei pikkuhiljaa näy.
Erityisesti, jos tykkää laittaa tarkasti rajattuja kuvia, tienristeyksiä, geneeristä peltomaisemaa, tms.

Mulla tänä päivänä jahtaus ei paljoa juuri nappaa em. Syistä.
Käyttäkää hyvät ihmiset mielikuvitusta ja käykää mestoilla, jossa ovat sen arvoisia tai vähemmän tunnettuja.
Mun mielestä yksittäinen bussipysäkki tai lato jossain baket Bennäs ei ole edes jahtaamisen arvoista...

:orgmp:

Käyttääkö moni Android-luureissa Imgur sovellusta? Sain uuden työpuhelimen ja latasin siihen Imgurin mutta sehän on ihan erilainen mitä vanha versio. Miten sieltä kaivetaan kuvan linkki tänne sivustolle? Näytti SooSoo:lla olevan samoja ongelmia Päijät-Hämeen jahdin puolella...

Karttalinkkejäkin voisi laitella kuvien alle kun ehtii pitkin Suomea.

Jansson74 sanoi:
Käyttääkö moni Android-luureissa Imgur sovellusta? Sain uuden työpuhelimen ja latasin siihen Imgurin mutta sehän on ihan erilainen mitä vanha versio. Miten sieltä kaivetaan kuvan linkki tänne sivustolle? Näytti SooSoo:lla olevan samoja ongelmia Päijät-Hämeen jahdin puolella...

Luulin että oon vaan aamusta sen verran unenpöpperössä, etten tajua jotain uusia ominaisuuksia, mutta joko olen edelleen, tai sitten siitä on tullut :hanuria:
Kokeilen vaihteeksi Photobuckettia, toi Imgur jäi oikeastaan käyttöön Lumian peruista viime keväältä, kun siinä se toimi hyvin.

Viiden kilsan välein vaihtuu kelit, 5 kilsaa sataa, 5 kilsaa paistaa arskaa, ja sama jatkuu koko ajan.

Hyvin kuvailtu sillä juuri tuolta sää näyttää tutkakuvassakin :jpstyle:

WvBoHTA.jpg

Nysse kirjoitteli Itä-Uusimaan jahtiketjuun: "Muistutan taas foorumin ohjeesta pienentää kuva kokoon 800*600
Se helpottaa erityisesti kuvien latautumista kännyyn, erityisesti huonossa kentässä ja hieman vanhemmalla tai mobiiliraajatulla simmillä kulkevaa jahtaajaa.
Kuvan pienennys softia löytyy kaikkiin käyttöjärjestelmiin ilmaiseksi tai muutamalla eerolla."

Meidän taloudessa ei ole kyllä puhelimista tai (halvoistakaan) liittymistä johtuvaa lagaamista, isotkin kuvat latautuvat ihan kohtuu nopeudessa. Ja käytössä ei ole mitkään megahienot tai -uudet kännyt. (monta vuotta vanhat Samsung S4 mini ja iphone 4)

800x600-kokoinen kuva kyllä sopii hyvin hakukuvaan, mutta uuden kuvan kohdalla ei niin pienestä kyllä aina näkisi oleellisia paikan tunnistamiseen johtavia yksityiskohtia, esim kaupunkialueilla kylteistä tms.

Kuinka monelle ihan oikeasti nykyvehkeillä ja -liittymillä on todellakin vaikeuksia kuvien lataamisessa? Vai johtuuko ongelmat alueellisesti paikallisista katveista palvelussa? Länsi-Uudenmaan puolella en ole monessakaan kohteessa huomannut että paikkaa pitäisi vaihtaa huonon kentän takia.

:dunno:

No mähän jahtaan kun valkosta maassa ja ei ruuhkaa mutta ei ongelmia isojen kanssa.

Minä en edes löydä Omena-laitteista mitään säätöä pienennellä kuvia, valitettavasti.
Mulle ei ole tuottanut ongelmia mikään kuvakoko.

Kyllä välillä kestää kauan latautua mobiiliin kun on tuolla maastossa ja varsinkin jos alkaa olla sivu täyttymässä. Samalla olen pienennellyt tien päällä ladattuja alunperin 2048 x jotakin kuvia lähemmäs tuota 800x600 (olikin menneet näköjään 640x360) kun olen läppärillä laittanut karttalinkkejä. En ole pitänyt isona vaivana.

Uuden rastin olen jättänyt isoksi jos siinä on joku kyltti vinkkinä. Nuokin olen pienennellyt sitten jälkikäteen kun joku löytänyt.

pxu sanoi:
800x600-kokoinen kuva kyllä sopii hyvin hakukuvaan, mutta uuden kuvan kohdalla ei niin pienestä kyllä aina näkisi oleellisia paikan tunnistamiseen johtavia yksityiskohtia, esim kaupunkialueilla kylteistä tms.

Kuinka monelle ihan oikeasti nykyvehkeillä ja -liittymillä on todellakin vaikeuksia kuvien lataamisessa? Vai johtuuko ongelmat alueellisesti paikallisista katveista palvelussa? Länsi-Uudenmaan puolella en ole monessakaan kohteessa huomannut että paikkaa pitäisi vaihtaa huonon kentän takia.

:dunno:

Netin nopeuksissa toki on eroja syrjäseutujen ja keskustojen/pääteiden välillä. Joskus kestää ainakin kuvan lataaminen kuvanjakopalveluun kauemmin. Orgin sivut ja siellä olevat kuvat latautuu hyvin. Aiemmin vanhalla Nokia E7:lla oli vähän probleemia, mutta nykyään Samsung S5 mini on ainakin passeli väline.

Keski-Suomen kuvajahtiketjussa kyseltiin, että jos vaikka mopolla osallistuisi kuvajahtiin. Tämä ajatus jollakin muulla kuin moottoripyörällä jahtaamisesta tuntuu nostavan aina ajoittain päätään eli jahtiin on satunnaisesti osallistuttu mopon lisäksi fillarilla ja Plaston lelulla.

Mitäs mieltä täällä ollaan noin yleisesti eli avataanko homma kaikille muillekin kulkupeleille vai jatketaanko edelleen vain moottoripyörillä?

Oma kanta on se, että jahtiin osallistutaan vain sellaisilla kapineilla, joiden otteessa lukee "moottoripyörä".

Samaa mieltä. Täällä ajeltiin jo välillä fillareilla.
Sivustokin on moottoripyörä.org.

Onko ihan oikeasti homma kiinni siitä, että moottoripyörällä voi hakea mutta mopolla ei? Mites kevari sitten, lasketaanko se vaikka on vain KEVYTmoottoripyörä? Kyllä mielestäni kaikki moottoripyörät, lälläripyörät ja pv:t lasketaan kaikki samaan pinoon tässä asiassa.. Eli voi hakea mopolla.

(jos alkaa porukka kitisemään niin tehkää vanhat kunnon kikat ja ottakaa kuva niin, että näkyy vain peili.)

^saman voi tehdä myös niin, että pitää autossa ylimääräistä moottoripyörän peiliä ja ottaa kuvan peili kädessä niin, että vain peili näkyy.

Ihan perusjuttu taas, pikku porukka yrittää pitää piiripienileikkiään koossa mutta käy heti "Empire strikes back" -taktiikkaan kun joku yrittää ehdottaa jotain.

Ja aina löytyy niitä jotka eivät jaksa toimia reilun pelin hengessä ja pitää kusettaa tavalla tai toisella.

tonttuj sanoi:
Ja aina löytyy niitä jotka eivät jaksa toimia reilun pelin hengessä ja pitää kusettaa tavalla tai toisella.

Komppaan lainausta.

Mahdolliset 'pelimerkkien' muutokset tällä foorumilla päättää ja vahvistaa . . . org:n hallitus / jäsenkokous.
Sääntöjen puitteissa lienee hyvä toimia, kunnes toisin päätetään. Eiks näin?

Jos joku tahtoo uutta menettelyä, niin aina voi perustaa . . . ihan oman sivuston . . . ylläpitoineen päivineen. Siitä vaan.
-> 'Mopo-kuvajahtailut' . . . 'Mönkijä-kuvajahtailut' . . . 'Moottorikelkka-kuvajahtailut'. . . 'Maastopyörä-kuvajahtailut' . . . 'Rullasuksi-kuvajahtailut' . . . 'Rullalauta-kuvajahtailut' . . . 'Asuntoauto-kuvajahtailut' . . . 'Vesitaso-kuvajahtailut' . . . 'Jalkapatikka-kuvajahtailut' . . . yms.

Toistaiseksi pysyttäneen tällä foorumilla moottoripyörien parissa? Kuvakohteita kyllä piisaa. Mielikuvitus, viitseliäisyys ja innovoiminen ovat . . . rajattomia.
- Suomessamme on paljon kivoja paikkoja.

Maakuntarajoja ylittäviä tapaamisia kaipaan. Samanhenkisten kommunikointia, ideointia ja kokemusten vaihtoa.

Kuullostelemisiin ja mukavia kuvajahtailuita.

Back