• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM lc4 690 Supermoto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamikaze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onnea hienosta pyörävalinnasta. Onko paljon rullattu peli alla ja mistäpäin ostit?
juu oisko mittariin se sata kilsaa pyörähtäny
baaa.gif

eli aikalailla pakasta tempastu, paikallisesta liikkeestä ostin

saattaa vaan kestää ennen ku saapi uuven mittarin, vappuna olivat tilanneet ja vasta näinä paivinä olivat saaneet niitä. kuulemma melko yleista et mittari menee muuten vaan epikseen.

pitäs ruveta modaamaan kilpi eri paikkaan ja vilkut pienempään telineeseen, jonkin moiset pörinä pöntöt ja maski/etuloksu vaihtoon.
toiset vanteetki pitäs laittaa ni sais piikit ku lumi tulee
cool.gif

Joo mullakin on vielä noi uudet putket hakusessa jotenkin ei vaan oo saanu mitään aikaseks. Onkos kellään mitään tietoa tälläisestä virityksestä istuu meikäläisen silmään ja painokin varmaan tippuis mukavasti  
wink.gif

Muuten mennyt mopon kanssa hyvin, mutta kannen tiiviste antautui tossa jokin aika sitten. Racingbikessa korjasivat takuuna (hyvä mesta muuten) johtui kuulemma tukkiutuneesta termarista että oli päässy keittämään ja sitten rikkonu tiivisteen. Huomas vaan että yks päivä pidemmän lenkin aikane että yhtäkkiä kenkä kastui vaikka ei satanut.
Oli sylkeny nesteet paisuntasäiliön letkun kautta pihalle. Tai siis säiliö oli täynnä ja syylari tyhjä.

sanoi:
Taidanpa laittaa kottaran talviteloille odottelemaan ens kevättä
ai ai, monta kuukautta hyviä ajoilmoja vielä jäljellä
smile_org.gif
tosin alkaa kumit olemaan taas finaalissa, pitäs jotkut sadekelin motorenkaat vissiin hommata
smile_org.gif

sanoi:
Kokeilpaakas tuota Sonaxin oktaanibuusteria joku kerta. Tulette muuten huomaamaan eron. Eipä enää sammuile tyhjäkäynnin tuntumassa, vääntö lisääntyy aika mukavasti, varsinkin jos sekoittaa 98 sekaan.
Toi pitää testata, vaikka ei oo kannuja vielä kiinni eikä sinänsä tyhjäkäynnillä sammuile. Välillä esim. kun liikennevaloihin valuttaa ja suht kovasta vauhtista heittää kytkimen pohjaan ja antaa kierrosten valua alas niin hyytyy siihen, aina tosin lähtee käyntiin kuin palmun alta niin en ainakaan itte epäilis tota pumppuvikaa.

nijnorz: Ei ollenkaan paskemman näköinen tuo putkisysteemi varsinkin, jos se vielä on asianmukaisilla e-merkinnöillä varustettua mallia. Pitäisköhän alkaa miettiä säästötilin tyhjentämistä
tounge.gif

Ajattelin ton paskaks menneen kilpitelineen tilalle rupee hommailee tällasta

http://www.evotech-performance.com/acatalog/info_6630.html

Tossa on ledikilvenvalo mukana.

Yks kaveri ottaa Dukeensa samanlaisen. Onko kellään topicin kavereista tarvetta moiselle, vois laittaa samaan tilaukseen. Tilaus tosin ei varmaan ihan just nyt oo lähössä, mutta muutaman viikon sisällä ois tarkotus. Voi panna vaikka privaa jos haluu mukaan kimppaan. Tuote siis tulee tänne vantaalle ja tästä eteenpäin lähetän sitte haluamalla tavalla. Postikulut jaetaan tilaukseen osallistuvien kesken tasan (paitsi Vantaalta eteenpäin jos lähetän postilla, vastaanottajan lukuun).

Jos jollain muita hyviä vaihtoehtoja/viritysehdotuksia kilven suhteen, olen pelkkänä korvana...

Asiahan ei minulle kuulu (siis pönttöjen vaihtelu), mutta kun tulee tuota saksalaista Motorradia luettua niin yhdessä oli testattu tarvikepönttöjä tähän uuteen kotariin, niin jokaisella teho ja vääntö laski verrattuna alkuperäiseen (myös Akrapoovitsillä ilman db-killeriä)
biggrin.gif

Asiahan ei minulle kuulu (siis pönttöjen vaihtelu), mutta kun tulee tuota saksalaista Motorradia luettua niin yhdessä oli testattu tarvikepönttöjä tähän uuteen kotariin, niin jokaisella teho ja vääntö laski verrattuna alkuperäiseen (myös Akrapoovitsillä ilman db-killeriä)
biggrin.gif
Kuinkahan mahtoi käydä teho/paino suhteen?
Luulen, että teho/painosuhde parani, jos painoa tippui jokunen kilo ja teho ei laskenut vähimmillän kuin 1 hv
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

En pidä tuota seikkaa kovin ihmeellisenä. Nykyaikana alkaa nuo tehtaat jo ihan oikeasti suunnitella niitä putkistoja. Koska tehoa pitää saada ulos, vaikka päästö/meluvaatimukset onkin kovat. Yksi hyvä esimerkki on kilokiksutin, siihen ei paljon sliparilla tehoja lisää kaivella. Jännää, jos ktm:n kanssa on sama. Toisaalta sehän vain kertoo hyvästä suunnittelusta tehtaan puolesta.

Edit: olikohan tarvikepönttöjen vaihdon yhteydessä heitetty ECUun uusi kartta? Jos ei, niin aivan salettiin tippuu tehot, kun soppaa ei riitä koneelle.

Ja tuohon kilpitelineeseen: voi herranjumalautavittusaanata miten on hintaa yhdellä koneistetulla metallisilpukkeella. Toikin varmaan kestää sen 3000 km ja sit on palasina. Mä lopetan työt fysiikan laitoksella & alan tehtailla tommosia palikoita, jos niillä kerran noin paljon saa rahaa!

En pidä tuota seikkaa kovin ihmeellisenä. Nykyaikana alkaa nuo tehtaat jo ihan oikeasti suunnitella niitä putkistoja. Koska tehoa pitää saada ulos, vaikka päästö/meluvaatimukset onkin kovat. Yksi hyvä esimerkki on kilokiksutin, siihen ei paljon sliparilla tehoja lisää kaivella. Jännää, jos ktm:n kanssa on sama. Toisaalta sehän vain kertoo hyvästä suunnittelusta tehtaan puolesta.

Ja tuohon kilpitelineeseen: voi herranjumalautavittusaanata miten on hintaa yhdellä koneistetulla metallisilpukkeella. Toikin varmaan kestää sen 3000 km ja sit on palasina. Mä lopetan työt fysiikan laitoksella & alan tehtailla tommosia palikoita, jos niillä kerran noin paljon saa rahaa!
Juu on osalla hintaa. Mutta niinku aikasemmin viime syksynä täällä jo väännettiin samasta asiasta, totean edelleen: Ei ole taitoa ruveta väsäämään itse. Jos väsään itse, siihen menee useampi tunti, jonka voi helposti muuttaa myös rahaksi laskemalla kulutetulle ajalle hintaa.

Toi R&G teline kesti 10tk ja hajosi siksi, että jouduin laittamaan kilven taakse teräslevyn tukemaan voimakkaasti tärisevää kilpeä. Kilpi oli jo kokonaan poikki. Ei ollu varmaan suunniteltu telinettä ekstämään tuollaista lisäpainoa. Telineitä ei myöskään ole suunniteltu käytettäväksi cvaihtoputkien kanssa, jotka lisäävät melko expodentiaalisesti kilpeen kohdistuvaa tärinää ja väpätystä.

Täällähän joku väkästeli itse useammankin telineen ja totesi lopulta että ei kestä. Puskissa kyykkiminen kilpeä etsien myös vie aikaa ja kaiken lisäksi vituttaa suunnattomasti.

Jos joku oikeesti täällä on käsistään kätevä ja väkästelee telineen joka kestää, olen valmis sellaisesta kädentaitoiselle maksamaan.

Putkista vielä...Itse en varsinaisesti kyllä putken muutoksella hakenut lisää tehoa tai väntöä. Selkeä painonpudotus (useampi kilo), 100x parempi ulkonäkö ja siirtyminen ruohonleikkuriäänistä kunnon supermotoääniin olivat syitä miksi orkkisputket vaihdoin. Itselläni ei ole epäilystäkään siitä, etteikö originaalit veturinpiiput tuottaisi parempaa teho/vääntökäyrää. Saattaa myös olla erilaisia mittaustuloksia, kuten keskuudestamme poistunut Kauko tähänkin topicciin dynokäppyröillä todisti.

Toisaalta mulle on melko sama miten pitkään uusi teline toimii tai pysyy, koska tuskin kovin montaa kilometriä tulen enää tällä vehkeellä ajamaan. Isommat lelut odottavat keväällä. Kivaa on kuitenkin ollut, koko rahan edestä.

Ne ei varmaan siinä testissä poistanut sitä verkkoa joka on akran dp-killerissä kiinni vakiona.

Mulla on tuo täys-putkisto kateilla ja tietysti asianmukaisella ruiskun virityksellä ja mielestäni on kyllä huomattava ero tehossa, varsinkin väännössä.

Eikös ne kilpitelineet kannattaisi väännellä etran PE- muovista niin eivät kuole tärinästä niinkuin tuo alumiini, vääntelyt onnistuu kuumailmapuhaltimella helposti.
Eikä ota sitten pikkukolhuistakaan niin nokkiinsa.

Jeps. Marshalin kannattais kokeilla tuota muovista vääntämistä. Siihen puree rautasaha ja kuumailmapuhaltimen saa lainaan varmaan kaverilta. Äänethän tuossa vakioputkessa on ihan perseestä ja luulen (kuten jo edellä todettiin), että ei kaikki säädöt voi olla kohdallaan, jos avarammalla röörillä ei saa alapäähän lisää paukkua. Sehän tuon vakioröörin suurin ongelma on - hengettömyys alakierroksilla.

Onko kenelläkään mitään tietoa siitä saako KTM:ään säädettyä vähän lisää soppaa laittamatta akran karttaa? Koska tuo akran kartta ei varmaan pelaa pätkääkään vakioputkilla, niin turhahan moista on edes koettaa. Mietin tätä siksi, että kaverilla on Yamahan 660 (enskaversio tosin) ja siihen saa mittaristopaneelin säätöjen kautta heitettyä hieman lisää soppaa. Alakierroksilla nykiminen loppui kerralla ja alapäässä on nyt paljon paremmin voimaa. Jos kotarissa ois moinen optio, niin sitäkin vois koettaa noiden vakiohormien kanssa.

Asuuko kukaan lähellä jotain asiansa tietävää ktm-huoltoa? Vois käydä kysäsemässä tuon asian. Vai onkohan olemassa karttaa mallia "vakioputkille, mutta hieman enemmän bensaa alakierroksilla"
tounge.gif

ps. Terveiset Chicagosta. Täällä idiootit ajaa ilman kypärää joka paikassa. Tekee oikein pahaa katsella tuota touhua.

Kokeile sonaxia sekoitettuna 98 oktaanin bensaan. Luulisin että auttaa asiaan.
Minulta loppui sonax bensa ja tankkasin tavallista teboilin 98 ja tyhjäkäynnin rajassa sammuilu alkoi jälleen. Kotariin vissiiin tarttee tankata 101 oktaanista benzzaa että kaikki piilossa olevat voimavarat tulee esiin.

Muuten hyvä idis toi boosteri, mutta jos sais vaan lisää soppaa alakierroksille ensin, niin siitä vois olla jotain iloakin elämään
smile_org.gif
Pitää kysellä jostain onko tuollainen mahdollista.

Kyllähän ne koko putkea lupailee, voi olla että menee vasta tossa talvella tilaukseen.

sanoi:
The 1-1 full system gives to the KTM 690 SM a racing look and it reduces the weight of about 9 kilos compared with the original exhaust system.

Eikös ne kilpitelineet kannattaisi väännellä etran PE- muovista niin eivät kuole tärinästä niinkuin tuo alumiini, vääntelyt onnistuu kuumailmapuhaltimella helposti.
Eikä ota sitten pikkukolhuistakaan niin nokkiinsa.
Mistäs tollasta PE-muovia sais hommattua? Kuumailmapuhallin ja rautasaha löytyy kyllä omasta takaa, mutta taitoa vääntelyyn sitäkin vähemmän.

Etolasta tai muusta vastaavasta paikasta saapi muovia. Luulis siellä päin suomea olevan noita kauppoja. Rautakaupatkin saattaa myydä ja sitä rataa.

Back