• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM lc4 690 Supermoto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamikaze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
SamSam: Paljos sulla on nyt sitten kierrokset 120 km/h nopeudessa, kun on se 42-piikkinen takana ja pykälää vakiota pienempää edessä?

Meikäläinen taitaa tässä viikonloppuna mennä laittamaan oman SM:n kesäkuntoon. Jos sitä sit pääsis ajelemaankin. Näin siksi, että jkl:ssä on virallisesti avattu mopokausi - tänään näkyi monta pyörää liikenteessä
smile_org.gif
Ouninpohja tuskin on sula. Siellä on katvealueita ja vielä varmasti tie jäässä osittain. Mutta kyllä se siitä sulaa/kuivuu parin viikon sisään luulen ma.

Noniin, ensimmäiset lenkit heitetty ja voi pojat että oli hauskaa!
buttrock.gif
Kuraa kyllä lentää hiekkapätkillä ihan kiitettävästi mutta eipä se haittaa.

SamSam: Paljos sulla on nyt sitten kierrokset 120 km/h nopeudessa, kun on se 42-piikkinen takana ja pykälää vakiota pienempää edessä?

Itelläkin tosiaan 15 edessä ja 42 takana ja vaikuttaa kyllä just sopivalta kaupunki räppäilyyn, motarilla ajeluun ehkä jo hieman lyhyet, mutta sinne ei mennä kuin pakon edessä. 100 km/h vauhdissa kierroksia aika tarkalleen 4500rpm, 120 km/h en nyt tähän hätään muista, yritän huomenna muistaa katella.

Uusi kilpiteline on kiini ja minun ja j.r:n Wingist ovat matkalla suomeen, eli alkaa pyöräkin olla kaikinpuolin kunnossa kesän rientoihin
smile_org.gif

Huomena vapaapäivä eli kilometrejä tulee varmaan aika mukavasti lisää
062802moto_prv.gif

Jaa-a, kylläpäs tuo koko akran putki toi uutta puhtia kotariin kun pelkällä kaasun lisäämisellä keventelee keulaa. Vakioputkella en tämmöistä ilmiötä huomannukkaaan. Saas nähä kun saadaan oikea ohjelma ruiskulle ensi viikolla, takapyörällä varmaan joka vaihteella sitten.
062802jumpie_prv.gif

Joo-o, ei paljoo ollu asiaa Ouninpohjaan. Oli kyllä ihan hirveessä kunnossa se tie muutenkin ja sit mehtään sukellettaessa vielä hirveempi. Empä sitä montaa sataa metriä ajanu ku käännyin takasin. Mut oli siis muutenki tosi pehmeet ja mutalilluset kaikki noi tiet tuolla Alhojärven suunnalla.
Tulipahan mopokin pestyä..

Empä muista näin hatusta mitkä on kierrokset missäkin nopeudessa, mut mulla ainakin kutonen on niin pitkä ettei tuu käytettyä juuri koskaan. Toki jos on pitempi asfalttisiivu niin sit vejetään sillä, mut yleensä ajelen vitosella. Kertooko se sitten teistä jolla ajelen vai mun mummonopeuksista isommilla teillä...
tounge.gif

Nysväilyt jatkuivat tänään ja poistin sen täyskaasunavaus viiveen 2. ja 3. vaihteilta, niin en voi kun suositella sitä kaikille! Ihan konkreettinen muutos ainakin perstuntumalla, oli tosin märkä asfaltti kun testailin ,mutta siltikin 2&3. vaihteella täyskaasu kiihdytyksessä ihan ERI pyörä.
buttrock.gif
Huomiseksi luvattu kuivempaa niin testit jatkuvat...

Mukavaa kun näin halvalla on toistaiseksi selvinnyt, että saa sitä "rähinä" henkeä esiin, seuraavat modet alkaakin sitten jo maksaa
bawling.gif

Ihan konkreettinen muutos ainakin perstuntumalla, oli tosin märkä asfaltti kun testailin ,mutta siltikin 2&3. vaihteella täyskaasu kiihdytyksessä ihan ERI pyörä.
buttrock.gif
Huomiseksi luvattu kuivempaa niin testit jatkuvat...

...testailut jatkuivat tänään ja on se kyllä todettava vielä, että ainoa asia mikä harmittaa on se, etten tehnyt tätä parin piuhan pois kytkemistä jo aiemmin
tounge.gif

Jätkä juttelee ittekseen
biggrin.gif

Mun pitää varmaan kans huomenna repii piuhat irti, ni pääsee toteamaan itte saman hienouden.
Alkais nyt tää kesä ko kunnolla, ettei tarttis koko ajan vilkuilla ikkunasta miltä keli näyttää. Toisaalta nyt ei saa valittaa, kun ajokelejä kuitenkin jo on.

Mä kävin rassaamassa kotaria kans. Tavoitteena oli ajaa se takaisin, mutta samperi, kun on 4-5 astetta lämmintä & heittää vettä vähän väliä, niin jätinpä väliin. Kaveri tuo pelin viikolla kuitenkin mun parkkipaikalle, niin on sit mopo täällä.

Otin myös ne rajoittavat johdot irti. Kilpitelinettä tuli mallailtua, mutta sen istuvuus (vaikka miten ois taiteillu) on hiton paljon huonompi kuin alkuperäisen, joten iskin lopuksi alkuperäisen muovihässäkän paikoilleen. Sen verta pilkunviilaaja oon, että kun ei telinettä saanu kunnolla istumaan, niin miehän en semmosta sätöstystä kattele
biggrin.gif
Ja kahvalämppärit on toiminnassa.

Yks puute löyty muuten jo sm:stä. Nimittäin vaihdepoljinta ei saa nostettua tarpeeksi ylös crossisaappaille, jos jalkatappien kumipalat pitää kiinni. Ne siis tuli heivattua & samalla säädettyä takajarrun poljinta reilusti alemmas.

Näillä eväillä aloitellaan sit heti, kun kelit sen kunnolla sallii.

Nyppäsimpä minäkin tuossa noi piuhat irti.
Vähän kävin tossa kokeilemassakin, mutten viihtiny hirveesti paukutella, kun tuntu et koko kylä raikaa ku tolla vetelee tossa.. Mut melkeen vois ton parin minuutin perusteella sanoa, et kyllä kannatti!
Nyt nousee meitsilläkin eturengas maasta kakkosella kiihyttäsessä.
blush.gif

Yks puute löyty muuten jo sm:stä. Nimittäin vaihdepoljinta ei saa nostettua tarpeeksi ylös crossisaappaille, jos jalkatappien kumipalat pitää kiinni. Ne siis tuli heivattua & samalla säädettyä takajarrun poljinta reilusti alemmas.
Huomasin tuon saman tossa viikonloppuna kun crossisaappailla ajelin, täytyykin kokeilla ottaa kumipalat pois jos se auttaa
smile_org.gif

Yli 200km tuli pe-su välillä ajeltua ja hyvältähän se meno maistui. Pitää ilmeisesti itsekin kokeilla nypätä piuhat irti jos porukka kerran on huomannut selvää eroa parempaan päin. Lupailee kyllä taas sadetta, eli taitaa mennä ajelut ens viikonloppuun
veryangry.gif

Minkäslaisilla kypärillä porukka muuten ajelee? ite ajellu crossikypärällä ja laseilla, mutta kovemmissa vauheissa tuppaa tuulen suhinat olemaan turhan kovat...tai sit vaan pitäs opetella käyttää niitä tulppia
nixweiss.gif

Minkäslaisilla kypärillä porukka muuten ajelee? ite ajellu crossikypärällä ja laseilla, mutta kovemmissa vauheissa tuppaa tuulen suhinat olemaan turhan kovat...tai sit vaan pitäs opetella käyttää niitä tulppia  
nixweiss.gif
Mulla on mattamusta Shoei Raid 2 ja sit Sinisalon joku crossipotta ja lasit.
Lämpösimmillä keleillä tulee varmaan piettyä enempi tota crossikypärää, varsinkin iltasella, kun aurinko paistaa matalammalta niin lippa on oikeesti tarpeen. Tulpat on oikeestaan aina korvissa, kun lähen ajelemaan. Varsinkin crossipotan kanssa suhinat on kyllä aika helvetilliset. Nyt tuli mp-messuilta ostettua sellaset vähän paremmat tulpat ja on kyllä vaikuttanu ihan hyviltä mitä nyt olen pari kertaa niitä pitäny.
smile_org.gif

Huomasin tuon saman tossa viikonloppuna kun crossisaappailla ajelin, täytyykin kokeilla ottaa kumipalat pois jos se auttaa
smile_org.gif

nixweiss.gif
Auttaa hyvinkin paljon. Jopa uusilla saappailla saa tuossa vaiheessa nilkan taipumaan tarpeeksi, joten eiköhän tuo liike ollut hyväksi. Ja mulla on kypäränä Arain tour-x. Eli visiirillinen crossipotta periaatteessa (monitoimikypärä?). Siitä hyvä ruukku, että kypärää voi käyttää crossilasien kanssa ja jos haluaa, saa vielä visiirin kiinni samaan aikaan. Tulpathan mulla on ollu päässä aina, kun oon mopolla ajanut. Sen verta meluaa aina noi kypärät, että tulee oikein paha olo, jos pidempään koettaa ilman kypärää pärjätä.

Älä kauko vittuile. Mä tulin töihin jo klo 05:00, kun Euroopan avaruusjärjestön testi alkoi & piti tehdä ionisuihku valmiiksi. Ois sullekin tullu virheitä!
033102ass_1_prv.gif
tounge.gif

Tulppia siis tarkoitin joskus aiemmin...

Mulla taasen pitää säätää sekä jarrua, että vaihdepoljinta alemmaks, ku on jotenki mun nilkkojen asennolle liian ylhäällä. Tykkään ajella kärjet alaspäin. Mulla ei oo krossisaappaita vaan sellaset kevyet kengät.

Ittellä pottana X-Lite x801R ja Nolanin crossipotta. Crossarin kanssa tulee pitemmillä siivuilla pidettyä joskus tulppia. Pitäis varmaan ostaa sellaset tulpat mitkä vaan tökätään korvaan, ni ei tarttis aina pyöritellä ja nysvätä noitten normi earien kanssa.

Vettä tulee täälläki
mad.gif
. Kesällä se ei vituta niin paljoo, ku on kuitenki lämpimämpää, mut nyt ku on kylmää ja märkää, ni voi vitalos ku on liukasta. Taidampa mennä tänään ihan protestiks autolla duuniin.

Äläkä Kauko räävi päätä Cmassille, sillä näyttää olevan melkoset aseet käytössä. Ampuu sua viel ionisuihkulla
biggrin.gif

Back