• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM lc4 690 Supermoto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamikaze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siinä endurossa ja smc:ssä on satulan alla valitsin millä voi muuttaa tehokäyrää.
Dege on oikeassa - tätähän mä koetin jo aiemmin sanoa. Lehdessäkin oikein mainostivat tätä säätösysteemiä. Satulan alla on palikka, jossa on säädöt 0-9 tehokäyrää ajatellen.

kauko: oikein akran putkella ja kaikkee
tounge.gif

Siinä endurossa ja smc:ssä on satulan alla valitsin millä voi muuttaa tehokäyrää.
Dege on oikeassa - tätähän mä koetin jo aiemmin sanoa. Lehdessäkin oikein mainostivat tätä säätösysteemiä. Satulan alla on palikka, jossa on säädöt 0-9 tehokäyrää ajatellen.
Tätä enduromallia kun olen vakavasti harkitsemassa, ja paljon on tullut tietoa kaivettua, niin olen ymmärtänyt moottorin ohjauksen säädöstä olevan kyse. Hieman tietolähteestä riippuen kolme tai neljä asetusta pitäisi löytyä. Perusasetuksen lisäksi löytyy terävämmin kaasuun vastaava asetus ja miedommin kaasuun vastaava asetus, jossa myös tehoa on rajoitettu n. 30%, sekä sellainen matalampioktaaniselle bensalle tarkoitettu asetus, jossa myös teho hieman perusasetusta matalampi.

Tätä enduromallia kun olen vakavasti harkitsemassa, ja paljon on tullut tietoa kaivettua, niin olen ymmärtänyt moottorin ohjauksen säädöstä olevan kyse. Hieman tietolähteestä riippuen kolme tai neljä asetusta pitäisi löytyä. Perusasetuksen lisäksi löytyy terävämmin kaasuun vastaava asetus ja miedommin kaasuun vastaava asetus, jossa myös tehoa on rajoitettu n. 30%, sekä sellainen matalampioktaaniselle bensalle tarkoitettu asetus, jossa myös teho hieman perusasetusta matalampi.
Hmm. Jos katsoo Bike-lehden numeroa 3/08 ja sivulta 64 löytyvää kuvaa, niin tuossa säätösysteemissä on mun mielestä asetukset 0-9. Mutta enpä mene sitten vannomaan...

Njo jumaleison ku on makee minicrossi, tahtoo kans! Mitäs tollasesta joutuu Kauko maksamaan?
Kiits.
Noooo, kyllähän tosta vähän piti maksaa, mut tein kyllä silleen hyvät kaupat, et osien hinnalla sain kaikki.
Mukaan tuli motosetti, uus laadukas takaiskari, korkeepaine mäntä ymsyms. Mopossakin on jonkun verran virejä ja niistä tärkeimpänä ehkä toi tehoputki. 750e maksoin koko läjästä.
Kannattaa kahtella nettimotosta noita Pitproita.
wink.gif

Näinköhän kauko ajaa ens kesänä prestigellä ollenkaan. Pitpro vaan huutaa sorateillä hoosiannaa huhtikuun alusta lähtien
wink.gif

Hmm. Jos katsoo Bike-lehden numeroa 3/08 ja sivulta 64 löytyvää kuvaa, niin tuossa säätösysteemissä on mun mielestä asetukset 0-9. Mutta enpä mene sitten vannomaan...
Kävin tutkimassa asiaa liikkeen esittelypyörästä, ja kyselin vähän samalla. Siinä on kiertokytkin 0-9 -asennoilla, mutta ylimääräiset asennot ovat tyhjiä. Tiedä sitten vaikka tuohon voisi ohjelmoida noihin tyhjiin paikkoihin omia asetuksia. Se olisi hieno juttu. Mutta voi olla, että tuo kytkin on 9-asentoinen ihan vain siksi, että tehdas saa sellaisia alihankkijalta edullisemmin.

Aika erikoista. Luulisi, että ktm tekee noita enskojakin (ja smc:tä) niin paljon, että ois löytynyt kolmiasentoinen kytkinkin jostain fiksuun hintaan. Ehkä siinä taustalla on vain taloudelliset syyt, toisaalta voi olla niinkuin sanoit, että siihen voi laittaa enemmänkin säätöjä.

Muistaakseni lehdessä luki että ainakin endurossa olisi kolmelle eri-alueelle säätömahdollisuus.

Kylläpä muuten kotari muutti ulkonäköään kun asensin tuon akran kokoputkiston. Nyt se on sellainen kun sen alunperin olisi pitänyt olla. Tosi race nyt.

Dege joutu pulittaa paljon eli kannattaa kysyä omalta kauppiaalta hintaa. Slipareistahan joutuu pulittamaan noin tonnin eli tämä varmaankin tuplataan. Mutta olen todella tyytyväinen lopputulokseen. Kunhan laite vielä saadaan säädettyä ko. putkistolle niin sitten näkee oliko siitä mahtavaa tehohyötyä. Nyt sillä saa ajella vakiosäädöillä kunha katit on sisällä.

Joo siinä on numerot 0-9.

1=löysä asetus ja tehonrajoitus
2=vastaa kaasuun nopeimmin
3= standardi
4-9= huonolle bensalle ja tehonrajoitus.

1:n huomaa selvästi, 2:n ja 3:n välillä ero on vaikeampi huomata lumella ajaessa.

Marko

Olis ne kotarilla saaneet myös tähän sm:ään saaneet laittaa oman ohjausyksikön noille akran putkille, eli 1 vakio, 2 slipari ja 3 kokoputkelle, niin ei sitäkään tarttis pähkäillä että kelle vie säädettäväks.

Olisit vähän enemmän heitelly kottaraista siinä lumella MarkoV. Muuten oikein hieno kuvanlaatu videossa.

MarkoV: Komiaa touhua. Oisit palkannut jonkun vähän kuvaamaan, niin ois saanut parempaa pätkää aikaiseksi. Muutenhan noissa oli kuvan ja äänen laatu suorastaan loistavaa youtube-pätkäksi. Pitkästä aikaa jotain hyvää katsottavaa - hyvin se LC4:n papattaa
smile_org.gif

Ei tollasia lumivideoita saa tähän aikaan vuodesta tänne lähetellä.
Heti se talvi saapui tänne eteläänkin kun tota katteli. En kyllä kaivannut yhtään lunta nyt. Enemmänkin lämpöaalto olisi saanut tulla.

En kyllä kaivannut yhtään lunta nyt. Enemmänkin lämpöaalto olisi saanut tulla.
Sama homma, tosin kelläpä mopon omistavalla ei olis..

Mut oikeesti vituttaa niiiiiiin paljon, että pakko turruttaa ihtensä ku muuten räjähtäs pää!!! (olkoon tää nyt ainoo tällänen isompi purkaus)
Tulkoon saatana vaikka kesäkuuhun asti tota lunta, ihan sama! Pihaan en ainakaa enää kolaa ku auton mentävän reijän! Autotallin ovetkin saa hautautua lumen alle, perkele!
Kertaakaa tän talven aikana ei oo ollu näin paljoo lunta pihassa! Saatanansaatananperse!!
mad.gif
x28558

baaa.gif

Kyl se tästä jannut. Ens viikolla lupasi on enemmän lämpöä naamaan ja äkkiä noi lumet sulaa, kun se prosessi alkaa.

Back