• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM lc4 690 Supermoto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamikaze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No niin no... yleensä työ näkyy edes jossain, vaikkapa sovelluksena. Meidän alan hommia voi näkyä jokapäiväisessä sovelluskäytössä joskus 50+ vuoden kuluttua. "Tee työtä, jolla on merkitystä". Sama kun ois varusvarastolla töissä
tounge.gif

Hulluja kyllä riittää täällä Keski-Suomessakin. Luulin, että ne on kaikki kasautuneet kehä III:n sisäpuolelle, mut ehei. Jkl:ssä sataa vettä ja on 2 astetta lämmintä - silti joku laski menemään keskustassa mp:llä. Varmaan joku paluumuuttaja
wink.gif

Terve pitkästä aikaa!

Minähän myin tuon oman 690SM pois tuossa vuoden vaihteen jälkeen, mutta mulle jäi siitä alkuperäiset vaimentimet joista katalysaattorit poistettu kummastakin, mikäli jollakin olis tarvis sellasille niin laittakkaahan YV:tä. Samoin uusi takamuovi, se musta satulan takana olis jouten!

Superduke 990 R ootellessa
062802moto_prv.gif

(sori offtopic)

No niin no... yleensä työ näkyy edes jossain, vaikkapa sovelluksena. Meidän alan hommia voi näkyä jokapäiväisessä sovelluskäytössä joskus 50+ vuoden kuluttua. "Tee työtä, jolla on merkitystä". Sama kun ois varusvarastolla töissä
tounge.gif

Hulluja kyllä riittää täällä Keski-Suomessakin. Luulin, että ne on kaikki kasautuneet kehä III:n sisäpuolelle, mut ehei. Jkl:ssä sataa vettä ja on 2 astetta lämmintä - silti joku laski menemään keskustassa mp:llä. Varmaan joku paluumuuttaja
wink.gif
Mitä mitä mitä? Nythän on mitä loistavimmat kelit paneutua sadekelin säätöihin. Märän kelin olosuhteita tulee olemaan kesälläkin, joten nyt on hyvä aika saattaa pyörän tekniset ominaisuudet kuntoon kesän märän kelin etappeja varten. Kylmä ilma tuo paremmin esiin mahdolliset ongelmakohdat rengasvalinnoissa/ kuljettajan ajolinjoissa
tounge.gif

Onnea Rulpalle uudesta pyörästä ja merkkiuskollisudesta. Varmasti loistava valinto tuo Sduke R. Harmi että sillon joutuu myös luopumaan jostakin hyvästä, mutta sellaista se on.

Ja vettä sataa, mahtavaa!! Pysyypähän kaikki amatöörit pois pyörineen liikenteestä
062802jumpie_prv.gif

Jätkät... kertokaas mikä kusee sm:ssä. Sen jälkeen, kun otin ne vaihdelaatikosta tulevat piuhat irti siitä liittimestä (ja jätin ne erilleen, eristettyinä toisistaan toki) on mopon tyhjäkäyntikierrokset mallia "korkeat". Eli tyhjäkäynti heti käynnistyksen jälkeen on noin 3000 ja pikkuhiljaa se vaan hiipii ylemmäs. Eli mitäs hemmettiä tapahtuu nyt. Voiko piuhojen irtiottaminen muka vaikuttaa noin?

Samalla keikalla tuli räplättyä ne kahvalämppärit kiinni, tuskin tuo vaikuttaa (sähköt sain valomaskin alla olevista lisävirtaliittimistä). Tankkia tuli myös siirrettyä ko. prosessin aikana. Ideoita otetaan vastaan... Ihmettelen ko. hommaa, koska varmaankaan kenelläkään tällä palstalla piuhat irti ottaneella ei ole ko. ongelmaa ollut.

edit: pitää kai tsekkailla joku päivä onko tankin alla bensaletkut litussa, joku johtoliitin irti/löysällään ja sitä rataa.

Voiko piuhojen irtiottaminen muka vaikuttaa noin?

edit: pitää kai tsekkailla joku päivä onko tankin alla bensaletkut litussa, joku johtoliitin irti/löysällään ja sitä rataa.

Kyllä se nostaa tuntuvasti kierroksia tämän modin jälkeen, joten ihan normaalia, älä välitä  
033102bebe_1_prv.gif

No ei kai, ei käännetä veitseä enää haavassa. Vaikeahan tota on tarkkaan sanoa missä vika, mutta kato, että kaikki johdot ja liittimet on ok, myös niissä lämppäreissä. Toisaalta toi vika voi olla oire Ecun sekoamiselta....

ps. otitko oikeat piuhat pois, puna/sinin. ja kelta/vihreän?  

Hyvät ohjeet, kandee katsoa sivut 5&6  UkForum

Pelkkä vaaleanvihreä johto jäi kiinni. Molemmat kaksiväriset nappasin liittimestään irti. Ja kuis hiidessä se ecu nyt ois tuosta seonnut. Kukaan ei ole moisesta jutusta mitään esim. tuolla ktm-forumilla maininnut. On tää kyllä tätä, just niin meikäläisen tuuria. Ei pitäis ikinä koskee mihinkään omakätisesti.

Pelkkä vaaleanvihreä johto jäi kiinni. Molemmat kaksiväriset nappasin liittimestään irti. Ja kuis hiidessä se ecu nyt ois tuosta seonnut. Kukaan ei ole moisesta jutusta mitään esim. tuolla ktm-forumilla maininnut. On tää kyllä tätä, just niin meikäläisen tuuria. Ei pitäis ikinä koskee mihinkään omakätisesti.

Tarkoitinkin juuri niin, että tolla modilla ei ole mitään tekemistä Ecun sekoamiseen, vaan se on yksinkertaisesti rikki. Mutta ihan turha tässä tätä spekuloida kun ei ole yksiselitteistä neuvoa antaa. Pajalle vaan, jollet vikaa löydä....

Mun laitteet työelämän ulkopuolella ei näytä olevan fyysikon kestäviä. Siitä tää kai johtuu
confused_orig.gif

tounge.gif

Hmmz. Mulla teki vastaavan jutun kerran viime syksynä. Lähdin ajoon, ja kone ei tiputtanut kierroksia ollenkaan alle 4000. Ajoin lähimmälle bensikselle ja sammutin pyörän. Hetken ihmeteltyäni (ei toimenpiteitä), pistin pyörän käyntiin ja avot, normaalit kierrokset. Ootko nyt siis useamman kerran todennut ton kierrosnousun ja välillä ollu pyörä sammuksissa ja sitten taas noussu?

Itse ihmettelin kanssa mistä moinen johtuupi ja päädyin siihen, että ecu jostain syystä asetti itsensä johonkin testitilaan. Joskushan Ecun nollauksen yhteydessä (tyhjäkäyttö koskematta mihinkään 15 min) ecu haistellessaan rupee nostamaan kierroksia noille lukemille ittestään.

Jos ongelma on sun kohdalla siis toistuva ja joka kerta kun paat koneen käyntiin, kokeileppa nollata ecu. Samoin voit koittaa nollata kaasukahvan:
virrat päälle, kaasu tasaisella vedolla pohjaan ja takaisin 0 asentoon, virrat pois. Pyörä ei siis käynnissä.

Piuhojen irrottamisesta ei pitäis olla mitään virkaa itse Eculle, koska piuhat eivät liity ruiskuboksiin millään tavalla. Ymmärtääkseni piuhat vaikuttavat kaasun omaan ohjausboxiin ja rajoittaa tehonsaantia 2 &3 vaihteella täyskaasulla sitä kautta.

Onko sulla muuten Cmas jo uusi softa koneessa? Jos ei muu auta, voihan sitä käydä imasemassa softan uudestaan Ecuun ja kattoa vaikuttaako asiaan. Mun nähdäkseni kuitekaan ecu ei millään tavalla puutu tyhjäkäyntiin, vaan nimenomaan se kaasun ohjausboxi hoitaa noita asioita. Sinne kaasuboxiinhan tulee siinä Akran softan mukana oma file, mikä imastaan sisään ecusoftan kanssa.

Jos ei mikään muu auta, sun pitää vaan odotella että KTM alkaa valmistamaan ionisuihkulla toimivia sinkkuja. Sitte luulen että kysymyksiä alkaa satelemaan sun suuntaa
tounge.gif

Ei vaan, toivottavasti saat värkin pelaamaan, vittumaistahan tollanen on.
veryangry.gif

Vika löyty. Eli tankin vasemmalla puolella on polttoaineletkussa pikaliitin tabkin irrottamista varten. Ilmeisesti niitä kahta piuhaa irrottaessa ko. liitin oli päässyt hieman irti. Ja luultavimmin ei saanut bensaa tai imi ilmaa välistä. Pääsin sitten ottamaan tuossa parkkipaikalla ekat tyypityksetkin ko. laitteesta. Aika mukava papatus & tärinä. Kevyesti ykkösellä liikkeelle & kakkoselle ja hieman hanaa (kierrokset jossain 3-4 tonnin välimaastossa) ja kivasti piirti jo asfalttiin. Tietty likainen ja kylmä asfaltti & uudet renkaat, mutta taitaa olla hauska kesä edessä
tounge.gif

Marshal: Eihän mulla mitään uusia softia koneessa ole, kun mulla on varmaan palstan ainoa sleeper SM - eli vakioputkilla mennään.

Hieno homma että vika löytyi. Huomenna taas paremmat kelit, joten sillon viimeistää kaikki velliperseet ajelemaan
tounge.gif

Enhän mä muistanu tota sun putkistopolitiikkaa. Mistä ihmeestä se sun papatus muuten tulee? Onko pyörä rikki
033102bebe_1_prv.gif

vitsi vitsi vitsi
smile_org.gif

Mä sanoin, et ei näytä hirveen hyvältä. En sanonut, että en ois menossa ajamaan, jos vähänkään näyttää keli semmoselta, että viittii tarjota tuonne sekaan
biggrin.gif

Mä sanoin, et ei näytä hirveen hyvältä. En sanonut, että en ois menossa ajamaan, jos vähänkään näyttää keli semmoselta, että viittii tarjota tuonne sekaan
biggrin.gif
Kyl. Ittellä tuppaa toi huomio aina kiinnittymään tohon sadepuoleen. se on oikeestaan ainoo asia, mikä pikkusen hidastaa ajohaluja. Lämpötilalla ei niin kauheesti oo ainakaan ittelle väliä.

Viime keväänä päästelin alkukaudesta -9 asteen lämmöissä Lahden motarilla töistä kotiin. Se oli melko vilposta kyytiä
buttrock.gif

Tää nyt ei liity edellisiin mitenkään, mut sanompahan nyt.
Kävin eilen vaihattamassa öljyt mopoon (loppu huolto on parin viikon päästä) ja siinä Juha sit kysy, et onko mopo toiminu normaalisti. Et kannattas ecu totuttaa kylmään keliin just tällä 15min tyhjäkäyntisessiolla ja sit taas lämpösempien kelien alettua niihin lämpösiin.
Empä viihtiny eilen sitä ruveta siinä vesisateessa tekemään, mut teen sen tässä lähiaikoina.
Varmaan kaikki tän jo tieskin..

Parin viikon päästä tulee myös mulle uuet kartat pyörään ja samalla se pitäis myös penkittää Huolto Kaksikon uuessa penkissä.
smile_org.gif

Tuli muuten vammanen visio, kun kahtelin siellä uutta Super Dukee joka on siis valkonen, että olis aika rouheen näkönen toi omakin mopo jos maalais ne "harmaat" osat valkosiks..
eek.gif

Kun Cmas sai kottaran taas iskuun, niin voidaan siirtyä tärkeissä asioissa eteenpäin, joten kysynpä arvon herroilta mielipiteitä (taka) rengasvalintoihin kun sellainen on nyt tulossa.

Mitä merkkiä/mallia suosittelisitte, kun ajosta on asf. n.60% ja loput soraa? Onko kokemuksia?

Ja Kauko sullahan oli ne Pirellin MT60? Mites niiden kanssa pärjää asf. kanttailussa? Kestävyys?

Ja Kauko sullahan oli ne Pirellin MT60? Mites niiden kanssa pärjää asf. kanttailussa? Kestävyys?
Hyvin tolla vetää asfaltillakin. Ei täristele ihmeemmin ja pitookin löytyy ainakin meikäläisen tarpeiks.
Aika haipakkaahan tuo kuluu... Mulla rupee olemaan nyt aika finaalissa toi rengas, ei paljoo ole nappulassa enää korkeutta. Kilometrejä takana on ehkä n.1500, en muista ihan tarkkaan millon tuo tuli alle. Missään nimessä sillä ei kuitenkaan yli 2000km ole ajettu.
Olenkin vähän ajatellu, et se on kk/rengas, melkein sama mikä se rengas nyt sit on. Halpa harrastus tää mopoilu, varsinkin jos oikeesti mopoilee..
tounge.gif

Mullahan oli Metzelerin Sportec m3 takana (ja on myös yks uus tallissa) ja se oli mun mielestä hyvä rengas. Sorallahan silläkin tuli suurimmaks osaks ajeltua, mut ei loppunu pito märälläkään asfaltilla kanttaillessa. Kulutusta kesti ihan erilailla ku toi Pirelli. Pito soralla nyt on mitä on, mut kyllä sillä yllättävän hyvin siellä pärjäs ja sladit oli ainakin kohillaan..
cool.gif

Mullahan oli Metzelerin Sportec m3 takana (ja on myös yks uus tallissa) ja se oli mun mielestä hyvä rengas. Sorallahan silläkin tuli suurimmaks osaks ajeltua, mut ei loppunu pito märälläkään asfaltilla kanttaillessa. Kulutusta kesti ihan erilailla ku toi Pirelli. Pito soralla nyt on mitä on, mut kyllä sillä yllättävän hyvin siellä pärjäs ja sladit oli ainakin kohillaan..  
cool.gif

Joo, oon kans ollut ihan tyytyväinen pitoon mitä toi M3:n tarjoaa, mutta kai se vaan on niin, että tällä mopolla renkaita vaan tuppaa kulumaan vähän enemmän. Toi kesti n. 2000km, nythän se on ihan slicksi, tarttis vissiin tehä jotain  
biggrin.gif

Back