Hmmz. Mulla teki vastaavan jutun kerran viime syksynä. Lähdin ajoon, ja kone ei tiputtanut kierroksia ollenkaan alle 4000. Ajoin lähimmälle bensikselle ja sammutin pyörän. Hetken ihmeteltyäni (ei toimenpiteitä), pistin pyörän käyntiin ja avot, normaalit kierrokset. Ootko nyt siis useamman kerran todennut ton kierrosnousun ja välillä ollu pyörä sammuksissa ja sitten taas noussu?
Itse ihmettelin kanssa mistä moinen johtuupi ja päädyin siihen, että ecu jostain syystä asetti itsensä johonkin testitilaan. Joskushan Ecun nollauksen yhteydessä (tyhjäkäyttö koskematta mihinkään 15 min) ecu haistellessaan rupee nostamaan kierroksia noille lukemille ittestään.
Jos ongelma on sun kohdalla siis toistuva ja joka kerta kun paat koneen käyntiin, kokeileppa nollata ecu. Samoin voit koittaa nollata kaasukahvan:
virrat päälle, kaasu tasaisella vedolla pohjaan ja takaisin 0 asentoon, virrat pois. Pyörä ei siis käynnissä.
Piuhojen irrottamisesta ei pitäis olla mitään virkaa itse Eculle, koska piuhat eivät liity ruiskuboksiin millään tavalla. Ymmärtääkseni piuhat vaikuttavat kaasun omaan ohjausboxiin ja rajoittaa tehonsaantia 2 &3 vaihteella täyskaasulla sitä kautta.
Onko sulla muuten Cmas jo uusi softa koneessa? Jos ei muu auta, voihan sitä käydä imasemassa softan uudestaan Ecuun ja kattoa vaikuttaako asiaan. Mun nähdäkseni kuitekaan ecu ei millään tavalla puutu tyhjäkäyntiin, vaan nimenomaan se kaasun ohjausboxi hoitaa noita asioita. Sinne kaasuboxiinhan tulee siinä Akran softan mukana oma file, mikä imastaan sisään ecusoftan kanssa.
Jos ei mikään muu auta, sun pitää vaan odotella että KTM alkaa valmistamaan ionisuihkulla toimivia sinkkuja. Sitte luulen että kysymyksiä alkaa satelemaan sun suuntaa
Ei vaan, toivottavasti saat värkin pelaamaan, vittumaistahan tollanen on.