• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia K 1200 GT:stä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peltzi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Gt 03 ollut ajossa viime syksystä asti ja oiskohan 8 tkm takana. Ohjaustangon korotuspalat laittelin paremman ajoasennon saamiseksi. Joskus vielä tuntuu liian kyykyltä.
Kate tuntuu kesällä liian suojaavalta. Goret päällä tuppaa tulemaan kuuma helposti. Ja kyllä tuonne +5 C asti ovat lämmittimet tehokkaat, ettei tarvitse kokoaikaa täysillä pidellä.
Alussa tuntui tosi jäykältä verrattuna 1100RS:ään mutta viikonlopun aikana EAK:lla oppi pyöritteleen jo pienessäkin tilassa. Sanoisin, että vaihto pienemmästä GT:n kaipaa opiskelua ja harjoittelua. Vauhdissa kääntyy kyllä sujuvasti mutkaan kun mutkaan. Ensi kesäksi täytyy vain hommata kevyempi ajoasu. Takana GIVIn V46 laukku niin sen 150 voi mennä kevyesti eikä vielä tunnu mitenkään mutta kannattaa laittaa kunnolla laukku kiinni. Hyvä peli ja kun siinä on tuo gruiseri niin antaa mahdollisuuden heilahduskädelle  
lookaround_orig.gif
Tervehdys WMB.
Hommasitko gt:si suomesta vai ulkomailta?
Entäs korotuspalat, mistä kannattaa hankkia.
Olen itsekin katsellut V 46 laukkua, oletko kiinnittänyt laukun givin omilla kiinnikkeillä?
Joutuuko takajousen säätöä säätelemään edestakaisin kun ajelee yksin tai kaksin?
Mitä mieltä olet gt:n abs:eista ja jarruista muutenkin.
Muutkin voivat vaivautua vastaamaan

062802moto_prv.gif

GT lähti suomesta. Olin jo kyllä katsellut vastaavia saksastakin mutta paria viikkoa ennen matkaa noin 1 km päästä tipahti hinta kohdalleen niin siinä se sitten oli. Oki tämäkin on käytettynä tuotu saksan maalta. Eka omistaja oli muuten frau. Itse olen kolmas omistaja. Nuo korotuspalat ja niihin liittyvä pitempi jarruletku tuli hankittua Wunderlich:ta kunten samaten katteen alle tulleet huomiovalot. Laukun kiinnittämiseen käytin givin omia malliin "sopivia" rautoja. Ne nyt on tehty italialaisella tarkkuudella mutta kyllä nuo sinne menivät ja saa vielä omat sivulaukut paikalleen. Tosin ei enää niin helposti.
Jousen esijännitykseen ei yksipäällä tarvitse koskea oli laukku(t) mukana tai ei. Kyllä juhta kantaa eikä pohjauksia ole ollut lähelläkään. Jarrut vaatii totuttelua mutta kun niihin tottuu niin kyllä pysähtyy painavampikin yhdistelmä. Ja kun luottaa tekniikkaan niin jostain 80-90 vauhdista kaikki jarrut täysillä kiinni ja voikin alkaa pienempää pitutteleen pesään. Tosin vaati jarrutuksen kokeilun aloituksen 20 km/h. Ei moittimista.
Tosiaan ainoa negatiivinen puoli on tuo liiallinen suojaavuus, joka korostuu kesällä kuumuutena ainakin gore asuun pukautuneena. Ja jos ko pyörässä on cruiseri niin hälyttimen saaminen siihen on hankalampaa. Itse meinasin laittaa scorppionin talvella pitkäkyntisten kiusaksi.
http://lh3.ggpht.com/_a9F8Lw....380.JPG

Tosiaan ainoa negatiivinen puoli on tuo liiallinen suojaavuus, joka korostuu kesällä kuumuutena ainakin gore asuun pukautuneena. Ja jos ko pyörässä on cruiseri niin hälyttimen saaminen siihen on hankalampaa.
Minkälainen on gore-asu, jossa tulee liian kuuma GT:n puikoissa?
omg.gif

Ainakin BMW:n oma hälytin mahtuu mainiosti satulan alle ja taakse, ei siinä mitään ongelmia ole.

Kyllä se ihan kotimaisilla goreilla onnistuu. Ainakin minulta  
omg.gif

Jos tuon hälyttimen kanssa on noin niin minua on taidettu johtaa harhaan.  
mad.gif
No tuleepahan jotain mukavaa puuhaa talvi-illoiksi kun virittilee tuota hälyriä.

GT lähti suomesta. Olin jo kyllä katsellut vastaavia saksastakin mutta paria viikkoa ennen matkaa noin 1 km päästä tipahti hinta kohdalleen niin siinä se sitten oli. Oki tämäkin on käytettynä tuotu saksan maalta. Eka omistaja oli muuten frau. Itse olen kolmas omistaja. Nuo korotuspalat ja niihin liittyvä pitempi jarruletku tuli hankittua Wunderlich:ta kunten samaten katteen alle tulleet huomiovalot. Laukun kiinnittämiseen käytin givin omia malliin "sopivia" rautoja. Ne nyt on tehty italialaisella tarkkuudella mutta kyllä nuo sinne menivät ja saa vielä omat sivulaukut paikalleen. Tosin ei enää niin helposti.
Jousen esijännitykseen ei yksipäällä tarvitse koskea oli laukku(t) mukana tai ei. Kyllä juhta kantaa eikä pohjauksia ole ollut lähelläkään. Jarrut vaatii totuttelua mutta kun niihin tottuu niin kyllä pysähtyy painavampikin yhdistelmä. Ja kun luottaa tekniikkaan niin jostain 80-90 vauhdista kaikki jarrut täysillä kiinni ja voikin alkaa pienempää pitutteleen pesään. Tosin vaati jarrutuksen kokeilun aloituksen 20 km/h. Ei moittimista.
Tosiaan ainoa negatiivinen puoli on tuo liiallinen suojaavuus, joka korostuu kesällä kuumuutena ainakin gore asuun pukautuneena. Ja jos ko pyörässä on cruiseri niin hälyttimen saaminen siihen on hankalampaa. Itse meinasin laittaa scorppionin talvella pitkäkyntisten kiusaksi.
http://lh3.ggpht.com/_a9F8Lw....380.JPG
Ja vieläpä parhaan värinen gt, kateeksi käy
tounge.gif

omg.gif

mad.gif
No tuleepahan jotain mukavaa puuhaa talvi-illoiksi kun virittilee tuota hälyriä.
Kyllä se hälytin sinne mahtuu. Tiedän hyvin, kun itse asensin.
Mitä tulee siihen katteen suojaavuuteen/hiostavuuteen, niin sen tietysti voi kokea monella tavalla, ihmisiä ja erilaisia kun olemme. En ole kylläkään vielä kuullut toisten valittavan samaa Rukan puvun kanssa - sehän on ainoa suomalainen Gore-Tex-puku. Tosin Portugalissa valmistettu..
tounge.gif

Muut kotimaiset yrityksethän eivät Gore-Texiä käytä ja toiset kalvot taas häviävät nimen omaan tuossa hiostavuudessa.

omg.gif

mad.gif
Kyllä se hälytin sinne mahtuu. Tiedän hyvin, kun itse asensin.
Mitä tulee siihen katteen suojaavuuteen/hiostavuuteen, niin sen tietysti voi kokea monella tavalla, ihmisiä ja erilaisia kun olemme. En ole kylläkään vielä kuullut toisten valittavan samaa Rukan puvun kanssa - sehän on ainoa suomalainen Gore-Tex-puku. Tosin Portugalissa valmistettu..
tounge.gif

Muut kotimaiset yrityksethän eivät Gore-Texiä käytä ja toiset kalvot taas häviävät nimen omaan tuossa hiostavuudessa.
Minkälaisia hälyttimiä pyöriinne olette asentaneet.
Miten hälyttimet pyörässä toimivat, kun en 80-luvulla muista nähneeni ensimmäistäkään.
Pystyykö itse asentamaan.

Itellä on tuossa paketissa Scorpio SR-I900. Odottaa sopivaa talvipäivää asennukseen. Mukana hommasin tuon perimeterinkin sekä sytkän katkaisimen. Saas sitten nähdä kuinka tuo kaksisuuntainen toiminta pelittää käytännössä?

Ajelin tuolla WMB:n GT:llä viimo kesänä pätkän enkä ihmettele yhtään jos sen puikoissa kuuma tulee, on se vaan niin jäykkä.
Kaatosateessa oma toisen kotimaisen valmistajan puku melkein kuivui kun yrittelin vääntää GT:tä savolaisen äkkiväärän tien mutkiin.
Jotta ei tarvitsisi uuden puvun ostoon alkaa niin eiköhän WMB hommata ensi kesäksi kunnon "äijägessut".
(taisi mennä hieman ohi topicin, mut pientä huumoria....)

Ajelin tuolla WMB:n GT:llä viimo kesänä pätkän enkä ihmettele yhtään jos sen puikoissa kuuma tulee, on se vaan niin jäykkä.
Omaa RS:ääni en kokenut kankeaksi kuin hidasajossa kaupungilla. Vanhempi GT ja RS taipuvat mutkiin vain määrätietoisella vastaohjauksella - ei mitenkään muuten.
Jos noita yrittää ohjastaa painopistettä siirtämällä, niin tuskanhiki tulee aivan varmasti. GT / RS haluavat mennä suoraan kuin luotijuna ja otteiden pitää olla sen mukaisia.

No jaa, pitkät ajotaipaleet mutkaisilla alppiteillä, matkustaja kyydissä ja kaikki laukut täynnä tavaraa sai kyllä minunkin kädet puutumaan..

Jovvain..
sport05.gif

Juu ja yks mikä näillä keleillä vielä tulee mieleen on noi surkiat peilit joista ei näje paljoo mitään eikä ne myöskään suojaa yhtään.....(vert. esim K100RT !)

DSC09235.JPG

Jovvain..
sport05.gif

Juu ja yks mikä näillä keleillä vielä tulee mieleen on noi surkiat peilit joista ei näje paljoo mitään eikä ne myöskään suojaa yhtään.....(vert. esim K100RT !)

DSC09235.JPG
RS:n peilit taitaa olla vähän suuremmat ja erimalliset mutta en tiedä onko muuten sen paremmat.
K 100 en ole ajanut, mutta mielestäni R1200rt katteessa olevista peileistä ei näe kaupunkiajossa niin hyvin kun varren päässä olevista.

Jovvain..
sport05.gif

DSC09235.JPG
RS:n peilit taitaa olla vähän suuremmat ja erimalliset mutta en tiedä onko muuten sen paremmat.
K 100 en ole ajanut, mutta mielestäni R1200rt katteessa olevista peileistä ei näe kaupunkiajossa niin hyvin kun varren päässä olevista.
Joo, ainakin 1150RT:n peili meni ihan pimeeks kun laitto vähänkin leveemmän rullan takapenkille.

Mistä saa ostettua rs:stä puuttuvat katteen levennykset ylös ja polvien eteen alas? Saako jostain ylimmäisiä alkuperäisvärein maalattuna.

Mistä saa ostettua rs:stä puuttuvat katteen levennykset ylös ja polvien eteen alas? Saako jostain ylimmäisiä alkuperäisvärein maalattuna.
Entiseen RS:ääni ostin ne yläpalikat joskus 2004 mototripistä. Alkuperäisvärisinä ne olis maksaneet maltaita ja pohjamaalattuinakin melkoisesti. Edullisin vaihtoehto oli malli poliisi, eli ilman maaleja.. Kaupan päälle siinä vaaan sai sellaset ylimääriset pikku kolot. Lienevät jotain hälytysvaloja tms. varten, mutta ei niitä käytännössä edes huomaa. Lisäpalat maalautin automaalaamossa samalla värillä kuin katekin.
Niillä alakatteen palikoilla mitään tee, kai...

Jos oikein muistan, niin hinta olis ollut luokkaa 25 € / kpl

Back