• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemukset Yamaha FZ6S-2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Voiko jostain tilata siromman kilpitelineen Fasuun? Olen yrittänyt etsiä mutta ei ole löytynyt. Ei huvittaisi itse alkaa vääntelelemään. Kiitos jo etukäteen!

sanoi:
Voiko jostain tilata siromman kilpitelineen Fasuun? Olen yrittänyt etsiä mutta ei ole löytynyt. Ei huvittaisi itse alkaa vääntelelemään. Kiitos jo etukäteen!
Louisilta osui silmiin tuommoinen: Louis

Vaikuttais vähän siltä, että yleismallisesta (esim. eurobikerista ja allrightista saatavilla) saa kohtuu helposti väsättyä myös.
Enpä ole tosin vielä kokeillut.

Lucas tekee myös kilpitelinettä tuohon, jota saa esimerksi Euro Motor Centeristä. Hintaakin taisi olla vain 70€

Edit: Motoringistä kannattaa kans kysyä, näyttäisi ainakin hinnastosta löytyvän.

Kilventeline
Vain 70€?!?! Tuohan on ihan törkeä hinta, itse ostin lattarautaa 2,5€:llä ja kaverin kanssa tehtiin omaani ihan ilman lisäkustannuksia.

Nojoo kaikki on suhteellista. Toisaalta ei läheskään kallein vaihtoehto: kellermanille taisi hintaa tulla reilusti tuplat, jos oikein muistan.

Kysyjä pyyti valmiita vaihtoehtoja, ja tuossahan niitä oli.

Ei vielä. Korkkaamaton läpinäkyvä (ei tintattu) odottaa vaatekaapissa tarmonpuuskaa. Saattaa mennä heinäkuulle. Raportoin sitten kokemuksia.
Tässä alla on mielestäni lyhyt pleksi.

Kysymys Korikselle!

Joko olet koittanut lyhentää pleksiä?

Olen koittanut epätoivoisesti etsiä aikoinaan foorumille lähettämäsi kuvan mukaista lyhyttä pleksiä, mutta niitä vaan ei tunnut löytyvän mistään.

Jos joku on löytänyt jostain FZ-6 ässään matalamman pleksin kuin mitä orkkis on niin ilmoitelkoon, kiitos!

Joko olet koittanut lyhentää pleksiä?
En vielä.

Olen koittanut epätoivoisesti etsiä aikoinaan foorumille lähettämäsi kuvan mukaista lyhyttä pleksiä, mutta niitä vaan ei tunnut löytyvän mistään.

Jos joku on löytänyt jostain FZ-6 ässään matalamman pleksin kuin mitä orkkis on niin ilmoitelkoon, kiitos!

Lyhennettäväksi ostamani pleksi on Jenkeistä kotoisin, maksoi jotain 50 taalan hujakoilla.

Valmiina noita lyhyempiä ei luultavasti saa, itse täytyy lyhentää.

Omani ostin täältä:
LINKKI_Ron_Ayers
LINKKI_Ja_hinnaksi_tulee_ilman_toimituskuluja_33_taalaa_USAssa

Kiitos Koris! No ei ole sitten ihme etten ole valmiina löytänyt, jos niitä ei ole. Jään mielenkiinnolla odottelemaan projektisi etenemistä .

Jos osaat siististi lyhentää pleksin, niin kannattaa harkita niiden myymistä eteenpäin. Mä ainakin ostaisin mielelläni valmiiksi lyhennetyn savunvärisen, jos hinta / laatu on kohdillaan. Tuntuu olevan niin yleinen ongelma tuo tuulen pyörteilyääni, että ei muuta kuin sarjatuotantona tekemään. Saattaisi löytyä enemmänkin ostajia!
idea3.gif

Laitan tämän myös tänne, kuuluu aiheeseen.

Eli tässä on Yamaha FZ6-S/N (5VX) 20 tkm huollon sisältö
(suluissa on 10 tkm huollon sisältö).

Työtunteja: 2,6 (2,4)
Polttoainejärjestelmän letkujen tarkistus (kyllä)
Vaihda sytytystulpat (vain tarkistus)
Ilmansuodattimen tarkistus (kyllä)
Kytkimen toiminnan tarkistus ja mahdollinen säätö (kyllä)
Etu- ja takajarrun tarkistus (kyllä)
[jarrunesteet ja tiivisteet pitää vaihtaa kahden vuoden välein, jarruletkut neljän vuoden välein]
Vanteiden ja pyöränlaakereiden tarkistus (kyllä)
Renkaiden kulutuspinnan ja paineiden tarkistus (kyllä)
Takahaarukan välyksen tarkistus (kyllä)
Toisioketjun välyksen tarkistus ja ketjun rasvaus (kyllä)
Ohjauslaakerin välyksen tarkistus (kyllä)
Rungon pulttien ja mutterien kireyksien tarkistus ja tarvittaessa kiristäminen (kyllä)
Sivujalan, turvakatkaisimen ja keskituen toiminnan tarkastus ja rasvaus (kyllä)
Etu- ja takajousituksen tarkastus (kyllä)
Tyhjäkäynnin tarkastus ja ruiskujärjestelmän synkronointi (kyllä)
[tarkoittaa käsittääkseni ykkös- ja nelossylinterin ilmansaannin säätämistä samalle tasolle kuin kakkos- ja kolmossylinterin]
Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto (kyllä)
Jäähdytysnesteen määrän ja vuotojen tarkistus (kyllä)
[jäähdytysneste pitää vaihtaa kolmen vuoden välein]
Katkaisimien, merkkivalojen ja valojen tarkistus, säätäminen ja polttimoiden vaihtaminen (kyllä)
Kytkinkahvan, jarrukahvojen ja jalkatappien rasvaus, myös vaijereiden rasvaus (kyllä)
Kaasukahvan kotelon ja vaijerin toiminnan tarkistus, välyksen säätö ja rasvaus (kyllä)
[Mikäköhän on "kaasukahvan kotelo"?]
A.I.S vehkeelle/hommalle sanotaan: "Tarkista toiminta/läpät/letkut" (kyllä)
[mutta eihän tässä prätkässä moista ole, vai onko muka? "Air Induction System (AIS) reduces harmful hydrocarbon and carbon monoxide (HC & CO) emissions".]
Pakoputken vuotojen ja kiinnityksen tarkistus (kyllä)
Lähes joka kohtaan tulee tietysti mahdollisten rikkinäisten osien vaihto, ja nämä ekstra rikkinäiset osat eivät siis yleensä kuulu huollon hintaan. Takuu on sitten eri asia.

FZ6S lähti talosta. Jos joku kaipaa sitä huoltomanuaalikansiota tulostettuna mapissa, niin lähes ilmaiseksi -siis lähes, täältä löytyy.

Hillitön nippu tulosteitahan se on ja netistä saat pdf:n ilmaiseksi, joten laiskallehan tämä 10 egen vinkki on
biggrin.gif

Onko kellään tietoa, mistä saisi fazuun OEM-osia Euroopasta?
Katteet (vasen) + lohkon kansi (vasen). Kaveri kaatoi pyöräni (onneksi pienestä nopeudesta..etupyörä lukkoon jarrutuksessa...hiekkaa asvaltilla), joten uutta osaa pitäisi saada..

bawling.gif

10 000km rikki tälle kesälle ja vielä on ajohaluja. Pyörä toimii kuin junan vessa, kertaakaan ei ole ollut mitään vikaa, ei pienintäkään. Öljyt pitäisi vaihtaa, mitä öljyä olette käyttäneet? Ja suodatinkin pitäisi vaihtaa. Loput osat voi tarkistella sitten itse ja vaihtaa jos tarvitsee, tuohon 20 000km ryöstöhuoltoon en kyllä pyörää vie.

Täällä tullu fazerin mittariin jo 17000 mutta itte ajanu tuosta about 15000. Hyvin on pelittäny mullakin ettei mitään häikkää. Takarengas alkaa kyllä olemaan aika loppu mutta yllättävän kauan on kyllä kestäny (17000 kilsaa) . Keskellä on vielä jonkinverran pintaa.

Täällä tullu fazerin mittariin jo 17000 mutta itte ajanu tuosta about 15000. Hyvin on pelittäny mullakin ettei mitään häikkää. Takarengas alkaa kyllä olemaan aika loppu mutta yllättävän kauan on kyllä kestäny (17000 kilsaa) . Keskellä on vielä jonkinverran pintaa.
Mulla mittariin on tullut nyt kesän aikana reilut 8000 kilometriä. Mitään teknistä vikaa pyörässä ei ole ollut, tosin ei kai näillä kilsoilla pidä vielä vikoja ollakaan.

Penkki vois olla pehmeämpi... ja kate aiheuttanee pyörteitä/meteliä joten naku vois olla kiva
smile_org.gif

Kuinkas tuosta saa muuten akun irti, onko isokin homma? Ajatuksena siis on että ottaisin talveksi akun irti kun pyörä jää kylmään halliin pressun alle talvehtimaan. Meikä kun ei ole kovin näppärä työkalujen kanssa joten toivottavasti ei ole kummoinen homma... Ja onko tuossa talvisäilytyksessä muuten mitä erityistä huomioitavaa vai riittääkö että putsaa pyörän hyvin ja heittää pressun päälle?

Kuinkas tuosta saa muuten akun irti, onko isokin homma?
En ole tehnyt, ja kyllä, on iso homma:

- tankki irti (tai voi olla, että riittää sitominen takakenoon, etureuna ylhäällä, takareuna paikoillaan)
- ilmansuodattimen kotelon kansi auki
- ilmansuodatin pois
- ilmansuodattimen kotelo pois
- ja sieltä se akku paljastuukin.

Kannattaa varoa bensapumpun johtoja ja letkuja, myös ylivuotoletkut (joiden toinen pää on motin alla) kannattaa huolella tsekata operaation jälkeen.

Back