sulla on liian tehokas akku, putket ovat ionisoituneet liiallisesta sähkön määrästä metallin lähellä. Sun pitää kaataa akun päälle mansikkakiisseliä...se auttaa. varmasti
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla on juuri täsmälleen tuommoiset sini/violetit. Eiku hanaa vaan...... pakoputkien juuret (moottorin päästä katsottuna) ovat muuttaneet aika rajusti väriään. Normaalistihan nuo putket ovat "kultaisen" sävyiset, nyt väri on muuttunut rajusti sinisen/violetiksi (n. 10-15 cm matkalta lohkon seinästä).
Kaverin Z750:ssä on yksi putki samalla tavalla, tyylikkään näköinenOnkohan normaalia, että pakoputkien juuret (moottorin päästä katsottuna) ovat muuttaneet aika rajusti väriään. Normaalistihan nuo putket ovat "kultaisen" sävyiset, nyt väri on muuttunut rajusti sinisen/violetiksi (n. 10-15 cm matkalta lohkon seinästä). Onko tämä kuumuudesta johtuva ilmiö vai tyyppi ominaisuus? Onko kukaan muu huomannut vastaavaa?
Olen yrittänyt katsoa muita nakuja/vastaavia, mutta en ole moista huomannut, onko silmissä vikaa![]()
Kah, taas on tyhmä piirun verran viisaampi. Alkaa mulla mennä vähän puurot ja vellit sekaisin.Ei pidä ollenkaan paikkaansa (tai ainakaan kertaakaan ei ole mun silmiin osunut).USA:ssa mallinimike näyttäisi katetussa versiossa saaneen lisänimen Fazer (meillä -S)
Jenkkeihin ei ole koskaan viety nakumallia, joten siellä FZ6-S on nimeltään FZ6.
Ehkä olet katsellut jonkun eurooppalaisen osatoimittajan sivuja? Ne käyttävät tuota "Fazer"-termiä juurikin tuon "-S" sijasta?
![]()
Vähän oudolta kuulostaa. Eli kun sä vaihdat esim. neloselta vitoselle, laitat kytkimen pohjaan ja vähän alennat kierroksia ja yrität vaihtaa, niin pykälä ei mene sisään?... vaihteiden vaihto nelosesta ylöspäin tökkii välillä. Vaikka kytkimen painaa/vetää pohjaan, ei vaihdetta saa vaihdettua, eli siis vaihde ei loksahda paikoilleen. Kytkinkö ei irrota? TJSP
Juuri näin. Eli uusi vaihde ei mene paikalleen. Yleensä hellään kaasua samalla (tai ehkä vähän ennenEli kun sä vaihdat esim. neloselta vitoselle, laitat kytkimen pohjaan ja vähän alennat kierroksia ja yrität vaihtaa, niin pykälä ei mene sisään?
Kytkimen kanssa vaihtamisessa kytkimen sisäänvedon nopeudella ei ole merkitystä, kunhan sen vetää "pohjaan asti" (tosin itse pidän nimettömän ja pikkurillin aina stongalla, eli käytännössä nimettömän nivel stoppaa tuon kytkinkahvan liikkeen, mutta kytkin irrottaa kuitenkin).Voisiko kyse olla siitä, että vedän kytkinkahvasta liian hitaasti? Tai siis jotenkin ei tarpeeksi päättäväisesti. Koska joka kerralla tätä ilmiötä ei tule.
Kytkimen vapaaliike on tällä hetkellä vajaan sentin luokkaa. Olen sitä säätönappulaa aikanaan pyöritellyt suuntaan ja toiseen ihan kokeilumielessä. Tuota pyörän liikahtamista ykköstä laittaessa täytyy vielä kokeilla tarkemmin. Siihen en ole kiinnittänyt aiemmin mitään huomiota.Kuinka iso sun kytkinkahvan vapaaliike on?
Miten kun paikaltaan laitat ykkösen sisään, meinaako kuinka paljon prätkä liikkua / hypähtää eteenpäin?
Momenttiavaimella varovasti tarkistaisi moottorin kiinnityspulttien oikean tiukkuuden?Alle 5 tonnissa mukavan tasaista mut sit ku mennään yli ni jo värisee.. Ja kunnolla..
Mistäköhän alkaisin etsimään vikaa?
Jos ei takuutyönä teetä, niin tuskin kannattaa.Luuletteko, että on syytä ryhtyä lisätoimenpiteisiin ja käydä tarkistuttamassa vaihdelaatikko? Jos sieltä onkin jotain hajalla.
Ei oo kaatumatatteja..Momenttiavaimella varovasti tarkistaisi moottorin kiinnityspulttien oikean tiukkuuden?Alle 5 tonnissa mukavan tasaista mut sit ku mennään yli ni jo värisee.. Ja kunnolla..
Mistäköhän alkaisin etsimään vikaa?
Onko siinä laitettu kaatumatatit?
FZ6:ssa pitää ottaa iisisti kiristysten kanssa: alumiinikierteet korkkaa helposti.
Tsekkaa myös kumityynyjen kiinnitykset tankissa ja jalkatapeissa. Jalkatapit on täysin erossa rungosta, niissä on kumityynyt välissä.
Värinä on täysin normaali - ja asiaan kuuluva - ilmiö kierrosluvulla 5000 - 6000. Yli 7000 ei taas pitäisi olla minkäänlaista vibraa.
Öljynä kovasti haukuttu Castrolin GPS 10-40.Missäs kohti ootte öljyjä vaihdellu ja mitä litkua oote käyttäny?