No ymmärtääkseni tässä ei keskusteltu kilpapyörien öljyistä vaan tämmöisista tavallisista Bemareista. Korjaa, jos olen väärässä. Kiitos.Ilman muuta kannattaa jatkaa jos hyvin on toiminut.Suojelisi moottoria.Niin, se täyttää minimivaatimuksen. Jospa laadukkaampi öljy suojelisi hieman paremmin moottoria....onko se käynyt mielessä?![]()
![]()
![]()
Mitä se tarkoittaa?
Onko tässä jo henkimaailman asiat mukana. Enkeli suojelee lapsen tietä jne.
Kyllä tuolla valmistajan määrittelemällä laatuluokalla moottori toimii hyvin ja kestää hyvin. Pyörälläni on ajettu nyt 110.000 km ko. öljyillä ja moottori on erinomaisessa kunnossa, ei kuluta öljyä, ei savuta ja kaikki tehot on todellakin tallella.
En ole kuullut, että R1100 pyörässä esim. sylinterit kuluisivat ( pinnoitetut ), laakerit hajoaisivat tai jotain muuta sellaista.
Varmaan ajelen sillä vielä toiset 100.000 km luottavaisin mielin saman laatuluokan ( halvoilla ) öljyillä.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Et varmaankaan ole asioihin kauheasti perehtynyt. Monessa pyörässä on melko kovat litratehot ( ei boxeripuimurit ), laakeripaineet lujia eli öljyltäkin vaaditaan jotain muuta kuin raskaankaluston vaatimuksia.
Tarjoa jollekin kilvanajajalle, kisatallille yms Delvacia kun ne boxerissa niin hyvin toimii![]()
Sinulla näyttäisi olevan R1100RT
Minulla on R1100GS, Moottoriltaan ne on melkein samoja pyöriä.
Jos tarvitset siihen huolto-ohjeita niin tuolta löytyy.
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=857
Ja jos tarvitset apua vaikka huoltoihin, öljynvaihtoon tai vaikka perälaakerin tai kytkinlevyn vaihtoon, niin voin auttaa, eli tehdä hommat siihen sun pyörään. Kohtuullista korvausta vastaan. Noita hommia olen tehnyt useampaan pyörään.
Muidenkin R11XX pyöriä voin huoltaa ( määräaikaishuollot ) ja korjata ( perän laakeri, kytkinlevyn vaihto yms. ). Kohtuullista korvausta vastaan pääkaupunkiseudulla.
Neuvoja voi kysellä puhelimella muutenkin, ei maksa mitään.
Ja olisi itse asiassa aika kiva jutella muiden Bemaristien kanssa näistä asioista. Soitelkaa
Terveisin
Pekka
Puh 050 5768 480