• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Keskustelupalstan moderoinnista

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Yllä oleviin moderaattorin teksteihin kommentti.

Moderaattorien pitäisi mielestäni olla myös esimerkkinä
miten foorumilla käyttäydytään.

Mielestäni tuollainen avautuminen moderaattorin
suunnalta provosoi aika paljon.

Terhi ja Rico, jättäkää nuo paskan syytämiset omaan arvoonsa. Niin kauan kun reagoitte niin nillitys jatkuu ja jatkuu. Eiköhän suurin osa,(veikkaisin 99%) porukasta ole sitä mieltä että Anatooli jauhaa turhaa paskaa.

"Niin. Syytätkö minua jostakin epärehellisestä käytöksestä vai mitä?"
V: Olenko syyttänyt? On varsin valitettavaa, jos et tiedosta jääviysongelmaa. On sääli, että jos nyt vähän erehtyy takaisin sanomaan niin hermostutaan niin, että uhataan erottamisellla ja bannilla yms. Löytäisitkö kenties perusteet erottamiselleni yhdistyksestä? Onko uhkauksesi yhdistyksen virallisen linjan mukainen?

"mitä minä TODELLA olen tehnyt sääntöjen vastaisesti tai sitten pitää turpansa kiinni."
V: Tuskin sääntöjen, mutta hyvien tapojen.

"Se on kummallista, että 'tavalliset' kirjoittajat saavat käyttää termejä 'natsisika', 'herneaivo', 'kusipää' "
V: Osoittaisitko missä olen käyttänyt em. alatyylistä terminologiaa?

"Kuka sinut, Anatooli, on asianajajakseen täällä nimennyt? Vai koetko, että nimitykseni (paskauttaja, itkijä..) kohdistuvat jotenkin juuri sinuun? Jos, niin minkähän takia? Sekö rakki rähähtää johon keppi kopsahtaa?"
V: Ajan omaa asiaani. Kyllä koen, että herjauksesi kohdistuvat myös minuun. On varsin kummallista, että vastuuhenkilö ryhtyy nimittelemään yleisesti yhdistyksen jäseniä. Jos näet ongelman jossain, nimeä se ja puhu siitä aikuismaisesti.

"Itse asiassa; mitä muuta sinä ja muutama muu teette täällä forumilla kuin moititte moderaattoreita, kirjoitatte asiaketjuihin turhia löpinöitä ja sitten itkette kun teidän sananvapauttanne loukataan?"
V: Kiitos näkemyksestä. Onko se yhdistyksen virallinen linja?

"Koska olet viimeksi kirjoittanut perustellun näkemyksen tai kokemuksen johonkin moottoripyöräilyä käsittelevään ketjuun?"
V: Tänään, eilen, toissapäivänä... Minulla ei ole muita kuin perusteltuja näkemyksiä.

"Teiltä on kokonaan unohtunut, että olette vieraana yksityisellä foorumilla. Ei tämä ole mikään julkinen yhteisö, johon kenellä tahansa on tulla oikeus aukomaan päätään. "
V: Onko tämä yhdistyksen virallinen mielipide? Olen käsittääkseni jäsen? Onko eri arvoisia jäseniä? Toiset jäsenet ikään kuin omistavat foorumin?

"Jos forumilla olon ainoa tarkoitus on sotkea keskusteluja omilla möäläytyksillä, arvostella ylläpitoa tai modeja, niin eikö olisi parempi koettaa keksiä jotakin muuta tekemistä?"
V: Sotkenko todellakin pelkästään keskusteluja? Mielestäni viime aikainen moderaattoriarvostelu on ollut tarpeellista. Mieti kuinka monta kertaa sitä olen tehnyt? Vastaan jälleen itse: Noin kolme. Asiastako? Se on ehkä muidenkin nähtävissä. Huomaa, että olen myös kiittänyt moderointia tasokkaasta ja arvokkaasta toiminnasta. Mielestäni rakentava palaute on kaikkien toimintojen kannalta tärkeää.

Vielä joriM:lle argumentaatiosta. Minua ei perusteluna oikein vakuuta jos luullaan, että 99% on jotain mieltä. Tulee välittömästi mieleen kärpäset ja...

Mikäs pakko sun on täällä kirjoitella jos ei homma miellytä, voithan vaikka suoli 24.selle mennä, siellä tuskin kukaan vaivautuu ulosantiasi kritisoimaan. Ja mun osalta tämä oli tässä, en ala kanssasi jauhamaan, mulla on runsaasti parempaakin tekemistä
biggrin.gif

Tässä muutama hyvää kysymystä kaikille:

1. miten pysäyttää omalle kohdalle sattuva p***an (pahan) jauhanta

2. miten olla joutumatta myrskyn keskukseen

3. miten päästä pois myrskyn keskuksesta niin, että ihmiset vielä arvostavat minua?

Rakentavin terveisin,

-Masa

Edit: typo

anatooli ja ao. modet voisivat jatkaa vääntöä vaikka privassa jos asia oikeasti noin pahasti hiertää.

En usko että tästä väännöstä saadaan enää mitään irti.

Anatoolille : modet eivät itsessään edusta mitään yhdistyksen virallista kantaa, koita nyt päästä yli asiasta.

.Org on rekisteröity aatteellinen yhdistys. Ry:n jäseniä on kohdeltava ehdottaman yhdenvertaisesti. Yksittäisen moden subjektiivisella tyyliperusteella ei voi ry:n jäsenen kirjoittelua bannata ellei sellaisesta ole mainintaa yhdistyksen säännöissä. Muille voi vapaasti päteä, potkia ja teksteillä persettä pyyhkiä.
Siinä kun nyt uhkailette toisianne kilvan niin molemmille tekee hyvää tämä lainaus joka on tainnut mennä ohi niin Ricolta kuin muutamalta muultakin.Odotin edes jonkun kommenttia mutta ei näkynyt....

Eiköhän olisi parempi jättää turha miekkailu ja jatkaa ihan niinkuin ennenkin, sillä tavoin tässä kuitenkin käy.

Radio Jerevanilta kysyttiin,tuleeko sota? Vastaus:" Ei tule sotaa,mutta tulee sellainen taistelu rauhasta ettei jää kiveä kiven päälle."

Tässä on kohta sama tilanne.

Siinä kun nyt uhkailette toisianne kilvan niin molemmille tekee hyvää tämä lainaus joka on tainnut mennä ohi niin Ricolta kuin muutamalta muultakin.Odotin edes jonkun kommenttia mutta ei näkynyt....
Tossa vähän aikaa sitten kommentoin tuotakin:

sanoi:
Jos tarkkoja halutaan olla, niin .ORG! (eli moottoripyora.org) on nettisaitti, jota Motorg ry ylläpitää. Rekkaantuneista foorumilaisista reilu 3 % on ry:n jäseniä.

Lisätään vielä, että Motorg ry:n säännöt määrää vain yhdistyksen toiminnasta, ei mitään tästä foorumista. Foorumin toimintaa ohjaa foorumin säännöt. Foorumin säännöt on taas kaikille samat.

Mikäs pakko sun on täällä kirjoitella jos ei homma miellytä, voithan vaikka suoli 24.selle mennä, siellä tuskin kukaan vaivautuu ulosantiasi kritisoimaan. Ja mun osalta tämä oli tässä, en ala kanssasi jauhamaan, mulla on runsaasti parempaakin tekemistä
biggrin.gif
No tietenkin on heti parempaa tekemistä ja nuija paukkuu pöytään kun pitäisi alkaa mielipiteitä vaihtamaan. Tähtää, ammu ja juokse -taktiikka on parasta. Tiedän sen kokemuksesta.
biggrin.gif

Jatkakaa..

Kirjoitin, sinulle, Anatooli, pitkähkön viestin. Vastailit melko ylimalkaisesti kysymyksiini.

Kerrataan vielä. Lue hitaasti.

- EN edusta mitään virallista kantaa. Vain Ricon omaa kantaa.

- Jäsenet eivät 'omista' tätä forumia. Ylläpito voi edelleenkin heittää täältä pihalle sinut, minut tai kenen tahansa koska tahansa.
Ihan samalla lailla kuin jos sinä pidät grillijuhlat orggilaisille niin voit heittää mäelle kenet tahansa joka käyttäytyy epämiellyttävästi sinua tai vaikka pihaasi kohtaan.

- En ole sinua uhkaillut. Minun ei tarvitse.

- Sanon nyt sitten aikuismaisesti ja nimeltä mainiten, mikä hiertää: käyttäjä nimeltä Anatooli, joka puuttuu monesti keskusteluihin turhilla asiaankuulumattomilla mielipiteillään ja joka on nyt ryhtynyt valittamaan aiheettomasti moderaattorin tai moderaattoreiden toiminnasta tai tasapuolisuudesta. Ilmeisesti sen vuoksi, että mm. minä olen poistanut viime kuukausien aikana useita hänen viestejään, jotka olen täysin turhiksi katsonut. Ihan subjektiivisesti, ilman virallista kantaa.  
cool.gif

- Sanon nyt sitten aikuismaisesti ja nimeltä mainiten, mikä hiertää: käyttäjä nimeltä Anatooli, joka puuttuu monesti keskusteluihin turhilla asiaankuulumattomilla mielipiteillään ja joka on nyt ryhtynyt valittamaan aiheettomasti moderaattorin tai moderaattoreiden toiminnasta tai tasapuolisuudesta. Ilmeisesti sen vuoksi, että mm. minä olen poistanut viime kuukausien aikana useita hänen viestejään, jotka olen täysin turhiksi katsonut. Ihan subjektiivisesti, ilman virallista kantaa.  
cool.gif
Eikö tuo lainattu teksti jo osaltaan vastaa siihen miksi tätä keskustelua pitää käydä. Jos Ricon mielipide on tuo, niin miksi Anatoolilla ei saisi olla eriävää mielipidettä - yhtälailla subjektiivisesti?

Tossa vähän aikaa sitten kommentoin tuotakin:

sanoi:
Jos tarkkoja halutaan olla, niin .ORG! (eli moottoripyora.org) on nettisaitti, jota Motorg ry ylläpitää. Rekkaantuneista foorumilaisista reilu 3 % on ry:n jäseniä.

Lisätään vielä, että Motorg ry:n säännöt määrää vain yhdistyksen toiminnasta, ei mitään tästä foorumista. Foorumin toimintaa ohjaa foorumin säännöt. Foorumin säännöt on taas kaikille samat.
Jeps,niinpä olitkin.Ja ihan oikein.Siksi hain sitä kun ilmeisesti kyseiset miekkailijat on jäseniä ry:ssä.

Mennään ajelemaan nyt,komea ilta.
tounge.gif

Kerrataan vielä. Lue hitaasti.

- EN edusta mitään virallista kantaa. Vain Ricon omaa kantaa.
Siinä tapauksessa että edustat Ricon kantaa jossakin aiheessa, pitäisi sinun osoittaa jääviytysesi kyseiseen topiikkiin, sillä mielipiteistähän on aika usein kyse ellei toisin näytetä, ja mielipiteethän ovat jokaisen oma asia, siinä tapauksessa että sinä poistat jonkin toisen mielipiteen ja jätät omasi tai ohjaat jäljellejääviä mielipiteitä oman kantasi suuntaan, pitäisi sinun luovuttaa se punainen dele-nappi vapaaseen käyttöön jotta sinunkin vääränlainen mielipide voidaan poistaa provosoivana tai keskustelun vääristelynä eli paskoittamisena. Kaikki eivät halua ajaa turvaliiveissä eivätkä yli/alinopeutta, se nyt vaan on siedettävä ja tosiasia. Joku pesee moponsa fairylla ja joku crc.llä, ja joku ajaa mummolaan ilman kypärää joka on täysin sen oma asia. Käsittääkseni täällä vaihdetaan mielipiteitä ja kokemuksia,toinen mieli on parempi,toinen pide huonompi. Ja jos joku ei tykkää virkavallasta eikä nuole auktoriteetin persettä niin mikä helvetin ihme ja synti se on? Niinhän se maailma on aina mennyt,varsinkin niin kauan kun ollaan onnellisesti demokratiassa. Se että ihmisillä on eri näkemyksiä ja erilaisia kokemuksia elämästä ja maailmasta ei oikeuta ketään asettamaan omaa standarditurvallista tallaamista kenenkään toisen kokemuksen edelle.
Ja kuten kaikki huomaavat ja ovat kautta aikojen tulleet huomaamaan,mikään ei ole pysyvää eikä moraalisesti oikeaa kuin siihen saakka kun paskaämpäristä katkeaa sanka, sen jälkeen tulee uudet säännöt uusilla moraaleilla, tai sitten ei tule mitään. Ajanhukkaa on luulla että maailma makaa jossain saatanan ratakiskoilla ja mikään ei muutu kun siitä pitää kiinni käsillä ja hampailla ja varsinkin ahtailla aivoilla, vain maalaisjärki ei muutu, se tulee elämän myötä ja sitä osaa joku jopa käyttää.

^Mistä sinä tiedät, ettei rico jääväisi itseään moderoimasta keskusteluja, joihin hän mielipiteineen osallistuu?

Välillä tän lukeminen on yhtä turhattavaa ja kehittävää kuin BB:n seuraaminen, kumpaakin jää kiikkiin...josko jotain sittenkin.

Se että joku "terrorisoi" on hyvä puuttua. En tunnista ketään mutta älyttömät linkit tai pitkät jorinat puutaheinää asian vierestä kertoo kirjoittajan turhautumisesta.

Käyttäppäs Haku-toimintoa etsiessäs jotain asiaa ja törmää sitten jonninjoutavaan retosteluun, liima kuivuu käsiin.

Parempi tuulettua enempi
062802moto_prv.gif
vai onko läpiveto
baaa.gif

Pariin seikkaan kiinittäisin huomiota..

Hannula koetti tuoda esille seikkaa, että Moottoripyörä Org  ja tämä foorumi olisivat kaksi eri asiaa?
Hieman hämmentävää koska luulisin, että useimmat käyttäjät mieltävät nämä yhdeksi ja samaksi.

Onko yhdistyksen tarkoituksena hakea etäisyyttä käytävään keskusteluun ja foorumin toimintaan?
Sinänsä ymmärrettävää, etenkin kun on seurannut tämänpäiväistä keskustelua.

Keskustelu on edennyt keskimäärin melko hyvässä ja rakentavassa hengessä meidän ”itkijöitten” osalta.
Samaa ei voi sanoa aivan kaikista.
Jälleen kerran tähdennän seikkaa, että tuskin kukaan näkee vallitsevaa moderointia kauttaaltaan epäonnistuneena. Nyt vain keskustellaan mahdollisista parannusehdotuksista joita on jo luvattu ottaa huomioon ja harkita.

Erittäin valitettavaa, että alkuaankin provosointimielessä aloitettu väheksyntä ja ylenkatsominen eriäviä mielipiteitä kohtaan jatkuu.
Mielestäni aivan turha esitelmöidä omasta mahtavuudestaan alatyylisillä ilmaisuilla ja ylenkatsonnalla.Etenkin tässä tilanteessa kun näyttäisi siltä, että näitä ”itkijöitä” olisi hieman enemmän kuin alussa arvioitu 5-6kpl

Oman mielipiteen puolustamin on tietysti kunnioitettava seikka, mutta toisten julkinen halveksunta erittäin lyhytnäköistä.

Pelottavana näkisin maailman sellaisena jossa ainoastaan tehtäviä,  jotka itse varmuudella osattaisiin tehdä paremmin arvosteltaisiin ja esitettäisiin parannuksia toimintamalleihin.

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back