• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Keskustelupalstan moderoinnista

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
...toisten julkinen halveksunta erittäin lyhytnäköistä.
...
Mulle tuli jo selväksi, että moderaattorit eivät kalastele suosiopisteitä, eikä heidän tarvitse tehdä niin. Jokainen saa tehdä omalla hiekkalaatikollaan mitä haluaa.

Hiekkalaatikolla ei myöskään sovi esittää omia näkemyksiään leikin järjestelyistä. Jokainen ehdotus voidaan kuitata sanomalla: "Ettekö te itkijät tajua, että tätä vitun hiekkaa on niin paljon, että sitä pitää kauhoa kaksin käsin koko ajan." Aivan samantekevää, vaikka olisit ehdottanut lapioiden tai kaivurin hankkimista homman helpottamiseksi.

^Mistä sinä tiedät, ettei rico jääväisi itseään moderoimasta keskusteluja, joihin hän mielipiteineen osallistuu?
Moi muru
wink.gif
! Mulla on sellainen intiutio(pinokikkio-nenä)

Hannula koetti tuoda esille seikkaa, että Moottoripyörä Org  ja tämä foorumi olisivat kaksi eri asiaa?
Hieman hämmentävää koska luulisin, että useimmat käyttäjät mieltävät nämä yhdeksi ja samaksi.

Onko yhdistyksen tarkoituksena hakea etäisyyttä käytävään keskusteluun ja foorumin toimintaan?
En ole tuollaista puhunut. Toivoisin hieman tarkkuutta, tässä touhussa ei ole mitään järkeä jos kommentoitavat väitteet työnnetään ihmisten suuhun.

Yhdistyksen ja foorumin säännöt ovat kaksi eri asiaa, joilla on täysin eri tavoite, eri vaikutusalue ja eri tarkoitus. Ry:n toiminta ja säännöt ovat osittain yhdistyslain määrittämää. Veikkaanpa, että voisi olla PRH:n suunnalta vähän nihkeää, jos laitettaisiin ry:n sääntöpaperiin juttua provoamisesta ja banneista.
wink.gif

Hannula koetti tuoda esille seikkaa, että Moottoripyörä Org  ja tämä foorumi olisivat kaksi eri asiaa?
Hieman hämmentävää koska luulisin, että useimmat käyttäjät mieltävät nämä yhdeksi ja samaksi.

Onko yhdistyksen tarkoituksena hakea etäisyyttä käytävään keskusteluun ja foorumin toimintaan?
En ole tuollaista puhunut. Toivoisin hieman tarkkuutta, tässä touhussa ei ole mitään järkeä jos kommentoitavat väitteet työnnetään ihmisten suuhun.

Yhdistyksen ja foorumin säännöt ovat kaksi eri asiaa, joilla on täysin eri tavoite, eri vaikutusalue ja eri tarkoitus. Ry:n toiminta ja säännöt ovat osittain yhdistyslain määrittämää. Veikkaanpa, että voisi olla PRH:n suunnalta vähän nihkeää, jos laitettaisiin ry:n sääntöpaperiin juttua provoamisesta ja banneista.  
wink.gif
niin..toinen puhu seipäästä ja toinen tapista..harmittava lukihärviö tuli tuosta itselleni..
sanoi:
Jos tarkkoja halutaan olla, niin .ORG! (eli moottoripyora.org) on nettisaitti, jota Motorg ry ylläpitää. Rekkaantuneista foorumilaisista reilu 3 % on ry:n jäseniä.

Kovasti täällä puhutaan puolin ja toisin prosenteista ja luvuista liittyen tyytyväisyyteen.

Mainitut luvut ja prosentit tuntuvat vain olevan kaikilla kirjoittajilla modet mukaan lukien hiukan "oman" näköisiä.... Eikö tuo olisi helppo selvittää kun täällä on hienot galluppi softat olemassa..

Miksei siis joko kritisoijat tai vaikkapa joku moderaattori pykäisi asiasta galluppia pystyyn:

Vaihtoehdot voisivat olla ESIMERKIKSI vaikkapa:

1. Moderointi on kunnossa, ei tarvetta muutokselle tai kehittämiselle

2. Moderointi on ei ole riittävän läpinäkyvää ja tasapuolista

3. Moderointi on aivan hanurista, moderaattorit vaihtoon

Tuollaiseen galluppiin kun saadaan se normaali ~1000 vastausta niin eiköhän se kerro jotain... itse en jaksa tuollaista väsätä, ajokauden ulkopuolella tulee muutenkin norkoiltua niin vähän näillä mp-aiheisilla foorumeilla.... mutta äänestää kyllä voisin

cool.gif

Sorry vaan kaikille seuraava suorapuheisuuteni.

Olen itsekin oppinut tämän saitin käytössä ja huomannut monia virheitäni, parantaakseni omaa ilmaisuani ja saitin laatua. Nyt näyttää todella huolestuttavalle katsoa pitkällä tähtäimellä asioiden kulkua.

Nimittäin, tuo sana laatu, kuullostaa niin juhlavalle ettei paremasta väliä. Etsin ja kuulutan sen sanan perään ja ihmettelen syvästi ihmisten kirjoituksia tässä saitissa. Nimittäin missään päin maailmaa ei kirjoiteta tällaiseen sävyyn, kuin mitä tässä moderoinnin säikeessä. Täällä näyttää olevan aivan kadoksissa ihmisten toisien kunnioitus, joka korreloi suoraan tämän saitin laatuun. Jotkut nimimerkit jaksaa jauhaa kaikenlaista oman mielensä tuotetta, ilman että kunnioittavat mitään ja ketään. Moderaattorit antaa ja sallii sellaiset keskustelut...

Mä ihmettelen todella, miksi tässäkin säikeessä kovin v-mäiseen sävyyn kirjoittavia, ilmeisen kapeakatseisia lausuntoja antavia henkilöitä ja kirjoituksia ei siivota täältä pois. Minua henkilökohtaisesti ei kiinnosta yhtään kahlata sellaisia säikeitä lävitse, joissa uhotaan ja pullistellaan sekä kalistellaan sapeleita. Täällä on selvästi muutamia henkilöitä, jotka joutuvat riitaan kaikkien kanssa heti ja aina.

Tämä on meille kaikille harrastus ja mua henkilökohtaisesti ottaa todella päähän, kun täälläkään ei voi harastaa ilman tappelelun sivusta katselua. Ihmettelen järjestelmän hampaattomuutta, ettei laatua saada paranemaan niiden 99,999 % käyttäjien eduksi, että pelikenttä puhdistettaisiin varsinaisista riidankylväjistä. On tosiasia, että mielenkiinto antaa osaamista keskusteluissa toisille, kun ei tiedä lyödäänkö puukko selkään tuppea myöden. Liian monta kertaa allekirjoittanut on joutunut toteamaan, että en enää ikinä kirjoita mitään... Ja aina vaan tämä sama ralli jatkuu ja jatkuu. Valittajat valittaa ja hampaaton järjestelmä ei pysty stabiloimaan keskusteluja. Niin ihmeelliseltä kuin se kuullostaakin, monille kijoittajille pitäisi paremin sanomaan ei enää.

Tsemppiä moderaattoeille ja potkaiskaa pois ne kirjoittajat, jotka ei osaa kunnioittavaa sävyä keskusteluissa.

^Mistä sinä tiedät, ettei rico jääväisi itseään moderoimasta keskusteluja, joihin hän mielipiteineen osallistuu?
Moi muru
wink.gif
Tässä mainio esimerkki toisesta käyttäjästä, jolla omasta mielestään ILMEISESTI on sana hallussaan niin pätevästi, että sitä on hyvä muillekin jatkuvasti esitellä, vaikka VÄHÄN asian vierestäkin.

Huudella hänen kyllä sopii omasta mielestään ja arvostella, mutta jos kysytään perusteluja, ne ovat luokkaa pinokkionenä. Äärimmäisen asiallista.

1. Moderointi on kunnossa, ei tarvetta muutokselle tai kehittämiselle

2. Moderointi on ei ole riittävän läpinäkyvää ja tasapuolista

3. Moderointi on aivan hanurista, moderaattorit vaihtoon
korjaanpa pikkasen tota ricon lainausta..

alunperinhän vaihtoehtoja oli useita,,mut tuossa edellises sais herkästi vääristyneen kuvan maketkun alkuperäisestä tarkoituksesta.

bowdown.gif

Mistä muuten ajattelit ottaa ne uudet modet, jotka ovat riittävän tasapuolisia mutta uskaltavat myös tehdä jotakin?
En mistään, kun en ole uhrannut asialle ensimmäistäkään ajatusta.

Pointtini oli siinä että tämä väittely päättyy varmasti nopeimmin äänestyksellä. Kun kerran toinen puoli on sitä mieltä että 99% käyttäjistä on tyytyväisiä ja toinen puoli taas ihan jotain muuta mieltä... ja molemmat eivät voi olla oikeassa.

Tämä ketju on kuitenkin luettu jo yli 22.000 kertaa, joten asia tuntuu kiinnostavan isoa joukkoa foorumilaisia.

Jep Tupperi. Lisäisin Maketkun ideaan vielä, että siinä olisi vaihtoehdot PÄÄSÄÄNTÖISESTI ja OSITTAIN. Silloin ongelma tietysti kohdistuisi oikein ja olisi aidosti prosesseja ja toimintoja kehittävää. Vai haluaisiko joku aidosti vaihtaa KAIKKI modet?

Noin tasapuolisuuden vuoksi, moderointi voisi laatia listan ei toivotuista ongelmakäyttäjistä ja heistä voitaisiin tietysti kysyä suurelta yleisöltä samat asiat.

Näin sitä on toimintaa paras kehittää, kun oikein ensimmäiseksi henkilöitetään! Noh, tuskin ensimmäiseksi. On niitä ideoita vaihdettu, mutta melko heikolla vastaanotolla.

Moi muru
wink.gif
Tässä mainio esimerkki toisesta käyttäjästä, jolla omasta mielestään ILMEISESTI on sana hallussaan niin pätevästi, että sitä on hyvä muillekin jatkuvasti esitellä, vaikka VÄHÄN asian vierestäkin.

Huudella hänen kyllä sopii omasta mielestään ja arvostella, mutta jos kysytään perusteluja, ne ovat luokkaa pinokkionenä.  Äärimmäisen asiallista.
huoh. itselleni jo kerran lupasin etten tänne enää kirjoita, mutta erossa on vaikea pysyä...
smile_org.gif

Sellainen ajatus vaan on itselläni herännyt, että miten moderaattorit voivat poistaa provoavien ja vittuilevien käyttäjien viestejä kun itsekin heittelevät keskusteluihin provoja ja "one-linereitä".

Duunissa oon oppinut sen, että jos yrittää toisilta vaatia jotain käyttäytymistä, niin esimiesten/vaatijoiden pitää olla paavillisempia kuin paavi itse. Suurin osa moderaattoreista onkin. Pieni osa ei. Vaikkakin kyllä tässä koko hommassa on aika pahaa noitavainon makua. Yhtä henkilöä on helppo syyttää kaikista maailman vääryyksistä ja polttaa se ristillä sen sijaan, että yrittäisi hahmottaa omaa käyttäytymistään. Metsällä on paha tapa vastata siten miten sinne huudetaan.

Moi muru
wink.gif

Huudella hänen kyllä sopii omasta mielestään ja arvostella, mutta jos kysytään perusteluja, ne ovat luokkaa pinokkionenä.  Äärimmäisen asiallista.
Rico,Rico...

Kyllä sinä nyt olet ihan itse ja omalla toiminnallasi astunut paskaämpäriin ja siitä syystä sulle nyt vittuillaan hieman enemmänkin.

Tuossa lainaamassasi viestissä ei ollut mitään loukkaavaa,ei Terhiä eikä sinua kohtaan,se tarkoitti juuri sitä mitä sanoin että minulla on intiutio sinun moderoinneistasi,tosin olisinhan voinut sen sanoa rehellisesti ja suoraankin että sinun tyylisi ja tapasi ovat ala-arvoisia ja helvetin lapsellisia, tyrkytät omaa turvahattunäkemystäsi joka helvetin paikassa,jaat oikeutta tietämättä asioista tai elämästä hevonvitun vertaa.

Koita käsittää että et ole riparin isonen, et ole pyhäkoulupoikien mopokerhon vetäjä, vaan olet isojen äijien keskellä(suurimmaksi osaksi) joita ei paskankaan vertaa kiinnosta turvaliivit tai jonossa ajaminen! Sinä voit lakeja noudattaa ja tuoda esille mielipiteesi,mutta tapa jolla tuot ne esille ja halveksit eriäviä tai erilaisia ajatuksia ja näkemyksiä poistamalla ne ketjusta,on helvetin halpamaista!

Jos minun kirjoitukseni eivät aina edusta sitä asiallisinta näkemystä tai tapani esittää asioita sarkasmilla ei sinua miellytä,niin ei se tarkoita kuitenkaan sitä että olisin väärässä.

Mutta ei se tarkoita myöskään sitä että sinulla on valikoiva oikeus poistella mielivaltaisesti viestejäni tai kenenkään muidenkaan viestejä vaikka ne eivät nyt satukkaan edustamaan sinun maailmankuvaasi.

Ja jos nyt katsot tätä vääntöä ylhäältpäin ja hieman kauempaa, niin huomaat varmaan itsekin että sinulla tässä taitaa kuitenkin olla suurin tarve paskoittaa näitä ketjuja ja kyseenalaistaa ja jopa esittää halveksuntaasi tuolla foorumilla julkisesti.

Sinähän se mode olet ja sinun pitää käyttää sitä harkintaasi paljon enemmän kuin ns. muiden asiakkaiden, kukaan ei kiellä sinua esittämästä näkemystäsi mutta samalla sinun pitää ymmärtää purra hampaitasi yhteen jos kerran olet modeksi ryhtynyt. Modena ole ei tarkoita että olet oikeassa enemmän kuin muut, se tarkoittaa sitä että joudut nielemään enemmän kuin muut ja joudut myös nöyrtymään enemmän kuin muut. Katsos kun johtajan palli heiluu aina kaikkein eniten
smile_org.gif

Lainaa (Bali Sunset @ Syys. 23 2009,21:22)
Lainaa (Terhi @ Syys. 23 2009,19:18)

--Moi muru ! Mulla on sellainen intiutio(pinokikkio-nenä)

Huudella hänen kyllä sopii omasta mielestään ja arvostella, mutta jos kysytään perusteluja, ne ovat luokkaa pinokkionenä. Äärimmäisen asiallista.

Editoinut rico Syys. 23 2009,22:54

--------------

Terveisin Mikko

Tämä ketju on kuitenkin luettu jo yli 22.000 kertaa, joten asia tuntuu kiinnostavan isoa joukkoa foorumilaisia.
Niin.. kiinnostavan, tai jopa huvittavan. Ihan hauska tässä on mukana seurata kun kourallinen nimimerkkejä jaksaa vääntää ja jankuttaa. Tsemppiä vaan
thumbs-up.gif

Moderointi muuten toimii hyvin, kiitos vain heille siitä.
Se vain tuntuu olevan kauhea paikka joillekkin jos juuri se oma hengentuotos katoaa viestiketjusta.
pftroest.gif

Kehitysehdotuksena:
Poistetaan moderaattoritunnuksilta kirjoitusoikeus.
Kaikille moderaattoreille kirjoitteluun normaalit henkilökohtaiset tunnukset, joissa jäsenen taso sama "vip-jäsen" tai "MotOrg ry" mikä muillakin.

Tällöin ei keskustelusta nouse esiin se, että jotkut yrittävät nostaa itseään toisten yläpuolelle asemansa turvin, mitä sivusta seuranneena olen katsonut muutaman moderaattorin tekevän.

Kehitysehdotuksena:
Kaikille moderaattoreille kirjoitteluun normaalit henkilökohtaiset tunnukset, joissa jäsenen taso sama "vip-jäsen" tai "MotOrg ry" mikä muillakin.

Tällöin ei keskustelusta nouse esiin se, että jotkut yrittävät nostaa itseään toisten yläpuolelle asemansa turvin, mitä sivusta seuranneena olen katsonut muutaman moderaattorin tekevän.
Aiheuttaa kohtuutonta haittaa "työnteolle", koska moderaattorit monesti moderoivat samalla kun seuraavat muutenkin foorumia. Jos aina kun haluaa kirjoittaa tai moderoida pitäisi vaihtaa tunnusta ei hommasta tulisi mitään.

Ihan kiva idea, mutta hankaloittaa aiempien selvitysten perusteella turhan paljon.

Kehitysehdotuksena:

Aiheuttaa kohtuutonta haittaa "työnteolle", koska moderaattorit monesti moderoivat samalla kun seuraavat muutenkin foorumia. Jos aina kun haluaa kirjoittaa tai moderoida pitäisi vaihtaa tunnusta ei hommasta tulisi mitään.

Ihan kiva idea, mutta hankaloittaa aiempien selvitysten perusteella turhan paljon.
Lupasin pysyä poissa debatista ja pysynkin. Minkäänlainen aikuismainen keskustelu ei ole tästä asiasta mahdollista, se on nähty. Jokainen kehitysesitys on automaattisesti väärä ja 99,99 % abstraktia henkiolentoa kampittaa oitis vähäisimmänkin kritiikin tai kehitysesityksen. Jotkut jästit eivät vaan tajua tätä - jaksavat varmaan vääntää hautaan saakka
wink.gif

Oikaisen vaan yhden Jassun väittämän modeväitteen. Monilla foorumeilla, varsinkaan isoilla, modet eivät saa osallistua keskusteluun moderoimassaan osiossa. Ei tässä modemaailman vinkkelistä ole mitään outoa tai erikoista. Ihan normaali, vakiintunut ja terve käytäntö.

Metodi on havaittu välttämättömäksi jo aikaa sitten 20 vuoden kovien kokemusten jälkeen. Modet moderoivat ja keskustelevat eri tunnuksilla ja/tai eivät moderoi siellä missä keskustelevat. Modeilla on yleensä myös kontrollisysteemi, jossa foorumin ylläpitotasoilla tapahtuneiden muokkausten sormenjälkiä seuraavat modejen modet.

Jos kiistelykumppanien kirjoitusoikeudesta päättävät modet moderoisivat toisten tekstejä samaan aikaa kuin kirjoittavat itse sekaan, vaadittaisiin aivan yliluonnollisia inhimillisiä ominaisuuksia neutraaliuden säilyttämiseen. Tämä toimisi vain pienen piirin suljetuilla asiapitoisilla forumeilla, joilla modejen tehtävä on lähinnä lapioida pois kännijutut ja siirrellä jo avatut aiheet vanhempien yhteyteen.

Luultavasti yllä oleva kiistetään tomerasti, mutta eipä se harmita yhtään. Ainakin kerroin vilpittömän kokemukseni.

Mutta nyt sitten ei enää mitään oikaisujakaan, saapi jäädä ihan rauhaan osio, oli sitten erheitä faktoissa tahi ei. Saas nähdä kuinka pitää, joskus jopa olen onnistunut pysymään omien päätösteni takana
biggrin.gif

-hh-

Bali Sunset'illä oli niin pitkä juttu, että en lainaa sitä tähän vaan koetan muistaa kommentoida muutamiin asioihin.

Ensinnäkin, millä perusteella väität tietäväsi, minkä sinun tai jonkun muun kirjoittajan viestin olen poistanut minä ja minkä joku toinen mode? Syytät minua mielivaltaisesta viestien poistelusta. Millä perusteella? Intuitionenälläkö?

Olen helevetin asiallinen kaikille niille, jotka edes yrittävät käyttäytyä asiallisesti. Mutta niille, isoille miehille tai sellaisina itseään pitäville pikkupojille, jotka eivät osaa käyttäytyä, osaan olla myös tarvittaessa heidän kaltaisensa. Ja sekös ei herroja miellytä.
Aivan kuin itse nöösipoikana tuli auottua päätä poliiseille ja sitten muistutettua heitä siitä, että kyllä heidän pitää kestää kritiikkiä, kun ovat siinä hommassa. Joskus sitten tuli nekkuun II-7:n takapenkillä.
cool.gif

On aika hassua kuvitella, olettaa ja odottaa, että täällä saa käyttäytyä miten tahansa, eikä kukaan ylläpidosta saa puuttua siihen muuten kuin huippuasiallisesti. Mistä moinen käsitys?
Miksi muka modeille saa pottuilla, nimitellä ja heitellä perustelemattomia syytöksiä julkisesti?

Ja tuo, miten Terhille vastasit, ei ollut asiallista, vaan alentuvaa. Käsittääkseni et nimittäin ole hänen kumppaninsa, joten hän ei ole sinulle mikään 'muru' enempää kuin sinä olet minun mussukkani.

Mutta käyttäjänhän ei tarvitse olla asiallinen. Vain moden pitää.

Aivan kuin itse nöösipoikana tuli auottua päätä poliiseille

Mutta käyttäjänhän ei tarvitse olla asiallinen. Vain moden pitää.
tuo selventääkin paljon asioita..on olemassa ominaisuuksia jotka kulkevat mukana läpi elämän.

tuohon toiseen..

ei tarvitse muta olisiko syytä edes moden olla?

sinussa on eräs merkillinen piirre...

oletat jotta jonkun muun pitää enstex kiittää ja kumartaa ja vasta sitte saatat vaivautua poikkeamaan tavoistasi.

eli olematta nimettelemättä muita.

ei mielestäni ole häpeä olla hieman lapsellinen, mutta jos aikuinen ihminen sun asemassasi käyttäytyy kuin pieni lapsi on syytäkin vaatia jotakin asialle tehtäväksi.

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back