• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Keskustelupalstan moderoinnista

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Hieno homma, kiitos! Jospa nuo "turhat" topikit alkaisi löytää tiensä sinne.

thumbs-up.gif

Jaaha nyt oli poistettu minun viesti, jossa ollut mitään muuta provoa kuin stagan ja pechan nimimerkit. Tai ainakaan itse en tajunnu vittuilevani
withstupid.gif
jos noita poistellaan niin olisi ihan hyvä sitten poistaa nekin viestit jossa alkuperäistä on lainattu tai siihen on vastattu.
Tai sitten se vaan on että me oomma vääräs tootta oikias??

Jaaha nyt oli poistettu minun viesti, jossa ollut mitään muuta provoa kuin stagan ja pechan nimimerkit. Tai ainakaan itse en tajunnu vittuilevani
withstupid.gif
jos noita poistellaan niin olisi ihan hyvä sitten poistaa nekin viestit jossa alkuperäistä on lainattu tai siihen on vastattu.
GTottakai oot väärässä, rabbits are their own seasons
smile_org.gif
Poijjaat ovatten palokuntanuoria,pioneereja ja kristillisiä solmuntekijöitä, niillä on jopa hapsutakkiin ommeltu kolikkotasku josta pannaan pjelastus-bareteille,ithelle,ja muihle eli ithele,niin paljun kuin kaverin paitha kesthää, ja ovathen näes millin ja metrin ja senpäiväisen tarkkaavaasia jopha sunkin puolestas jottet jouru karotuukseen tai pääthömänä liikenneymphyrään
smile_org.gif

withstupid.gif
GTottakai oot väärässä, rabbits are their own seasons
smile_org.gif
Poijjaat ovatten palokuntanuoria,pioneereja ja kristillisiä solmuntekijöitä, niillä on jopa hapsutakkiin ommeltu kolikkotasku josta pannaan pjelastus-bareteille,ithelle,ja muihle eli ithele,niin paljun kuin kaverin paitha kesthää, ja ovathen näes millin ja metrin ja senpäiväisen tarkkaavaasia jopha sunkin puolestas jottet jouru karotuukseen tai pääthömänä liikenneymphyrään
smile_org.gif
Ei oo tullut vastausta, vaikka vikkelätkynnet oli poistamaan. Pitäisiköhän moderointiinkin olla promilleraja?
Jotenkin tuntuu että jotkut modet haluaa jakaa meidät hyviin ja pahoihin, vähän niinkuin lapsene hiekkalaatikolla. Jah kun en haluais olla balin tai vetomiehen puolella, hekin heittää väliin niin pahaa provoa, mutta jos puolet pitää valita niin ollaan sitten heidän matkassa.

Ja tälle modelle! vastaa vaikka privaatisti niin ei sotketa tätä ketjua pahemmin. Mutta julkaisen sinun viestisi täällä, kerrotaan etukäteen niin ei tuu pahamieli

Ja tälle modelle! vastaa vaikka privaatisti niin ei sotketa tätä ketjua pahemmin. Mutta julkaisen sinun viestisi täällä, kerrotaan etukäteen niin ei tuu pahamieli
En tiedä mistä ketjusta viestisi on poistettu tai kuka sen on poistanut, mutta yksityisviestien julkaiseminen ei ole hyvän tavan mukaista (nimikin sen jo kertoo, ne ovat yksityisiä). Jos minä sattuisin tuollaisen viestin näkemään jossa henkilökohtaisia yksityisviestejä laitetaan foorumille esiin, niin poistaisin sen samantien sen kummemmin asiaa selittelemättä.

Ota myös huomioon se että moderaattorit joutuvat poistamaan useita kymmenniä viestejä päivittäin, ja yksittäisten viestien kirjottajien nimimerkit eivät välttämättä jää mieleen. Jokaista poistoa ei todellakaan ole aikaa ruveta selittelemään tai vatvomaan.

Vähän kevennystä meneillään olevaan, tarpeelliseen  keskusteluun moderoinnin tarpeellisuudesta ja tavasta tehdä sitä.

Meilläpäin on sanonta: kaksi vähiten kiitettyä hommaa maailmassa ovat soutajan ja valonnäyttäjän hommat
mad.gif

Nykyään tuohon listaan varmaan voisi lisätä moden hommat
tounge.gif
tounge.gif

P.S. Teette oikeaa ja hyvää työtä. Siitä Teille isot kiitokset
bowdown.gif

En tiedä mistä ketjusta viestisi on poistettu tai kuka sen on poistanut, mutta yksityisviestien julkaiseminen ei ole hyvän tavan mukaista (nimikin sen jo kertoo, ne ovat yksityisiä). Jos minä sattuisin tuollaisen viestin näkemään jossa henkilökohtaisia yksityisviestejä laitetaan foorumille esiin, niin poistaisin sen samantien sen kummemmin asiaa selittelemättä.

Ota myös huomioon se että moderaattorit joutuvat poistamaan useita kymmenniä viestejä päivittäin, ja yksittäisten viestien kirjottajien nimimerkit eivät välttämättä jää mieleen. Jokaista poistoa ei todellakaan ole aikaa ruveta selittelemään tai vatvomaan.
Siksihän minä sen tuossa sanoin, että julkaisen sen viestin. Ja jos ja kun saan sen vastauksen, ja siitä jotenkinkaan huomaan ettei tämä mode huomannut vastauksensa tulevan julkiseksi en sitä postaa tänne. Yksityisviestit on eriasia., saisitta vaikka pistää useamminkin. Mutta eikös tämä nyt ole semmoinen avoinkirje tai jotain, selittäkää lakia enemmän lukeneet.
Edit: tuli vaan mieleen ettei hän välttämättä lue tätäketjua, vaan vastaa siellä toisessa ketjussa olevaan pyyntöön. Eli jos julkaisen privaattiviestin on siihen pyydetty lupa viestin lähettäjältä. Ja hänen ei ole pakko lupaa antaa ja asia o silläselvä.

withstupid.gif
No oletko kenties miettinyt miksi se viesti ois voitu poistaa?
Liittyikö se asiaan, vai menikö ihan asian ohi?

En tiedä mistä viestistä on kyse, mutta ite olen kyllä varsinkin turvallisuuspuolelta välillä raakasti deletoinut viestejä, joissa ei ole v*ttuilua tai muuta asiattomuutta, vaan ne eivät ole liittyneet itse aiheeseen millään tavalla.
Juuri noilla viesteillä kun on tapana saada koko keskustelu täysin väärille raiteille, ja lopulta johonkin älyttömään vääntöön.

Eli kirjoitellessa jokaisen (myös itseni mukaan lukien) vähän kannattaisi joskus kelailla, liittyykö se oma hengentuotos siihen topiciin millään tavalla. P*skanjauhanta on sitten sitä varten, että voi siellä enemmän jauhaa sitä itseään, asian vierestäkin.
smile_org.gif

onko näitå osioita jaettu sen kummemmin vastuualueisiin?eli siivoileeko sama mode vähän siel sun tääl?
Pikkasen tuulella käyvää toimintaa meinaa välillä olla
smile_org.gif

^Ei ole jaettu.

Tuulella käyvää tai ei, ainahan tämä on aihe, josta väännetään. Vähän joka foorumilla.

Se mikä on toisen mielestä hyvä, on toisen mielestä paha. Ja päinvastoin. Kaikkia ei vain voi miellyttää. Se vain on yksinkertaisesti mahdotonta, vaikka se kamalan kivaa olisikin.
smile_org.gif

miksei jaeta?olisi helpompaa nämä ns.linjaukset.
Muuten hyvä ajatus mutta.....

1. Sääliksi käy turvallisuuskeskustelun modea
2. Vapaaehtois hommaa tuo moderointi joten ei voida "vaatia" jonkun aihepiirien säännöllistä moderointia vastuuhenkilöltä.
3. olisi liian helppo nostaa syyttävää sormea vastaavaan modeen jos ei jokin siistiminen miellytä.

^^Mitähän ne ns. linjaukset on?

Eikä varmaan toimisi tuollainen jako. Kaikki me kun ei täällä jatkuvasti käydä. Jotkut siivoilee ahkerammin kuin toiset. Sitten jäisi iisisti joku osio kokonaan moderoimatta.. Kun kyseisen paikan moderaattori vaan ei foorumille ehtisi syystä tai toisesta..

Matso ehtikin näköjään väliin. Ja perusteli tuon tosi hyvin.
smile_org.gif

^Ei ole jaettu.

Tuulella käyvää tai ei, ainahan tämä on aihe, josta väännetään. Vähän joka foorumilla.

Se mikä on toisen mielestä hyvä, on toisen mielestä paha. Ja päinvastoin. Kaikkia ei vain voi miellyttää. Se vain on yksinkertaisesti mahdotonta, vaikka se kamalan kivaa olisikin.
smile_org.gif
Tässä on tytöllä ajatus kohdillaan. Lisää tämänmoisia modeja

" Kaikkia ei vain voi miellyttää. Se vain on yksinkertaisesti mahdotonta, vaikka se kamalan kivaa olisikin.
smile_org.gif
"

poistetaanko tämä ?
tounge.gif

linjauksesta.hyvin nopeaa selviäisi mitä sallitaan mitä ei jos yksi ja sama mode hoitaisi yhtä osiota.edellyttäen ettei toimi tuulella.
Ja joka osiol ois joku vastuullinen jonka puoleen voisi kääntyä osion aktiivikäyttäjät mikäli mopo meinaa karata lapasesta.
Esimerkkinä mainittakoon tämä surkuhupaisa pahis-keskustelu.
Melko kauan sai kokkareet lennellä ennenku asiaan puututtiin.
Miksi tämä puuttumiskynnys vaihtelee?

^Siksi, että modejen rahkeet ei piisaa jokaisen keskustelun seuraamiseen (aika harva varmaan seuraa aiheita, jotka ei itseä mitenkään kiinnosta?). Siinä viestien alalaidassa on se namiska, jolla voit raportoida asiattomista viesteistä. Tämä jeesii meitä huomaamaan ne asiattomuudet nopeammin, ja täten myös toimimaan.

Ja sitten toisaalta tuokin, mitä Matso jo toi julki.. Mitäpä luulet, jos vielä tahtoisit noin, että tietäisit, kuka moderoi mitäkin osiota.. Silloinhan sitä sontaa alkaisi sataa just sen tietyn moden niskaan. Ja toisaalta, samainen mode ei oikein voisi osallistua keskusteluihin kyseisessä osiossa, sillä sittenhän se ois vaan "väärien mielipiteiden poistamista" jos siellä vielä moderoisikin.

^Ei ole jaettu.

smile_org.gif
Tässä on tytöllä ajatus kohdillaan. Lisää tämänmoisia modeja

" Kaikkia ei vain voi miellyttää. Se vain on yksinkertaisesti mahdotonta, vaikka se kamalan kivaa olisikin.
smile_org.gif
"

poistetaanko tämä ?  
tounge.gif
Yhteen suuntaan kun kumartaa niin toiseen pyllistää.

älä yritä Terhi väittää jotta tuo esimerkkinä mainitsemani pahis-ketju olisi jäänyt huomaamatta.keikuihan se tuolla etusivulla useamman viikon.
Kokkareita tulee elämäs joka tapaukses niskaan ja jos määrä on sellanen ettei polvet kestä niin voisi olla aiheellista tutkiskella omaa toimintaa.
Mut turha tästä jatkaa enempää,koska joka ehdotus on ammuttu heti alas mitä tässäkin ketjussa on esitetty.
Jatketaan siis puskasta huutelua ja ohjaillaan keskustelua omien henk.koht.näkemysten mukaiseksi.kukapa vääräs vois olla?

Hmm... onko .ORG! jotenkin muista forumeista määrällisesti tai laadullisesti sisällöltään poikkeava mesta?

Ei ainakaan pääosalla muita forumeita (kuulun kai noin tusinaan, ei jaksa tarkkaan laskea) ole ymmärtääkseni minkäänlaisia ongelmia moderoinnin suhteen: säännöt selvät, vapaaehtoisia piisaa ja moderointi on (useimmissa) läpinäkyvää. Ainakin kaikilla isoimmilla forumeilla modehommat on jyvitetty aihealueittain ja vaikeimmille osioille keskitetään kokeneimmat ja pitkäpinnaisimmat modet. Moderoinnista jää aina myös todisteeksi ns. peukalonjälki.

Vaikka en tiedä mitä pa*kasanko täällä oikeasti pitää sisällään, niin näin outsiderin silmin vaikuttaa kovinkin helpolta modepaikalta. Yhtään oikeusjuttua ei käsittääkseni ole sen 5 vuoden aikana ollut vireillä kun olen itse hölöttänyt (mitä joutavaa sylki nyt sormiin on tuonut) - tai ainakaan ei ole julkisuuteen saakka päässyt, eikä pahemmin ole ollut oikeaa riitaakaan.

Eli aika siisti bittikahvilahan tämä "orkki" yleiseen tasoon verrattuna... tai eihän sitä luurangoista ikinä tiedä...

-hh-

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back