• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Keskustelupalstan moderoinnista

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Jospa tämän keskustelun lopputulema olis, että lopetettaas tää syyllistäminen ja toisten haukkuminen.Sehän ei olis paha ollenkaan.
Mietittäisin mieluummin, voisiko vastapuolen jutuissa olla jotain ituakin.
Täällä ei varmaan ole kukkahattuja tai vetomiehiä...vaan tavallisia kuskeja.Miksi siis kärjistää juttuja foorumillakaan, kun ei sitä tee kukaan maantielläkään?

En minä ainakaan kulje nokka pystyssä bombereiden ohi livessä ja syljeskele pahansuovasti? En rata-ajoa vastaan mene barrikadeille.Enskoista en ymmärrä mitään, mutta kivannäköistä touhua sekin.
Matkakuskitkin jututan, jos vastaan satun, Harrikkaporukoiden kanssa kaveeraan.
Minulle kaikki on harrastajia tän aikas hienon homman parissa ja niille perusjuurille olis hyvä palata kaikkien trollienkin.
Tässä Cute osut napakymppiin. Olen jo pitkään ihmetellyt muutaman nimimerkin tyyliä jakaa motoristit kahteen "vihollisleiriin". Tähän syyllistyvät sekä v- että k-miehet. Käsittämätöntä toimintaa mihin pitäisi puuttua enemmänkin.

Jospa tämän keskustelun lopputulema olis, että lopetettaas tää syyllistäminen ja toisten haukkuminen.Sehän ei olis paha ollenkaan.
Mietittäisin mieluummin, voisiko vastapuolen jutuissa olla jotain ituakin.
Täällä ei varmaan ole kukkahattuja tai vetomiehiä...vaan tavallisia kuskeja.Miksi siis kärjistää juttuja foorumillakaan, kun ei sitä tee kukaan maantielläkään?

En minä ainakaan kulje nokka pystyssä bombereiden ohi livessä ja syljeskele pahansuovasti? En rata-ajoa vastaan mene barrikadeille.Enskoista en ymmärrä mitään, mutta kivannäköistä touhua sekin.
Matkakuskitkin jututan, jos vastaan satun, Harrikkaporukoiden kanssa kaveeraan.
Minulle kaikki on harrastajia tän aikas hienon homman parissa ja niille perusjuurille olis hyvä palata kaikkien trollienkin.
Tässä Cute osut napakymppiin. Olen jo pitkään ihmetellyt muutaman nimimerkin tyyliä jakaa motoristit kahteen "vihollisleiriin". Tähän syyllistyvät sekä v- että k-miehet. Käsittämätöntä toimintaa mihin pitäisi puuttua enemmänkin.
Jep, ja termistä "koomalammas" viikon banni, lapsellista läpsytystä koko sanan käyttö...

Sinä mode siellä,joka poistelet viestejäni pelkästään siitä syystä että naamani vituttaa sinua, voisitko ystävällisesti ottaa yhteyttä ihan vaikka privana, annan sinulle yhteystietoni sekä puhelinnumeroni niin voimme keskustella asiasta ja ehkä saamme selville mikä sinua vituttaa ja miksi et poistele viestejä tasapuolisesti,aiheesta riippumatta,vaan yksinkertaisesti poistelet viestejä henkilöiltä jonka mielipiteistä et satu pitämään!!!!!!!!!?? Saatana!!

Moderointilinja on heikko ja yksipuolinen.

a. "Liikenneturvallisuutta" edistävästi ja/tai "liikenneturvallisuuden" edistäjä voi kirjoittaa mitä tahansa. Tarkoitan lähinnä mitä tahansa on:
1. Epätyylikästä, kulminoituu jopa kuolemalla ilkamointiin.
2. Alatyylisiä lapsellisuuksia tai muuta inttämistä kun asiaperusteet ovat loppuneet aikaa sitten.

b. Vaikka mielipide olisi kuinka perusteltu ja/TAI toisenlaisen mielipiteen järkevyys olisi kuinka hyvin tahansa perusteltu, lähtee ns. "nopeusrajoitusten kritisoijan" teksti bittiavaruuteen.

Pidän em. "toimitukselliseen" linjaan syyllisinä r&m kaksosia. Esimerkiksi jos Mäntsälän onnettomuuden tekstit lukee ajatuksella läpi, ilman asenteellisuutta pitäisi normaalijärjellä varustetulle muodostua kuva epälinjakkaasta moderoinnista.

Kyseisestä epäsymmetrisestä "toimituksellisesta" linjasta syntyy vain harmitusta joka heikentää turvallisuuskeskustelujen tasoa entisestään.

Kypsykää nahkapukuihinne, mä lähden nyt Tatjaanoiden kanssa veneilemään. (JÄÄkylmät oluet odottaa, toi 1n promillen raja on TOSI KIVA).

Ymmärän että lähtee viestejä ns.asiallisista osioista, mutta miksi paskanjauhannastakin poistetaan viestejä ? Kuitenkin taas tavalla että toisentyylisesti ajattelevien viestit lähtee ja "oikein ajattelevien" jää ?

edit. Vielä muuten esim juuri tuo motoristi kuoli keskustelu, minun typerät provoilut oli syytäkin poistaa, kuten muutaman muunkin. Muttä miksi oikeaoppiset provot jää sinne kuitenkin? staga, gospel jne...

Ymmärän että lähtee viestejä ns.asiallisista osioista, mutta miksi paskanjauhannastakin poistetaan viestejä ? Kuitenkin taas tavalla että toisentyylisesti ajattelevien viestit lähtee ja "oikein ajattelevien" jää ?
Viittaatko johonkin tiettyyn ketjuun vai yleisesti?

Selkeästi foorumin sääntöjen vastaiset viestit poistuu bittiavaruuteen, oli ne missä päin foorumia tahansa, tämän varmasti ymmärrätte.

Ihan ok moderointia loppupelissä.

Tuo Jadexian heitto oli ylihieno, melkein onnistuin hekottelemaan itseni tuolilta lattialle. (Ehkä kuitenkin sopimaton sopivassa asiayhteydessä).

Ei minua haittaa että mm. stagan heitot JÄÄ eri ketjuihin. Se auttaa muodostamaan kuvaa henkilöiden ajattelusta. Se se vasta hauskaa on!

Ei se sinällään haittaa, pientä provoahan se ilmeisesti olikin. Mutta ajattelin sen voivani laittaa, koska aihe nyt oli paskanjauhannassa. Te teette arvokasta työtä, jota kyllä arvostan. Ihmettelen vain miksi taas toiset provot, joita viljelevät tietyt tyypit lähes joka ketjuun, saavat jäädä näkyviin. Vai johtuuko se siitä ettei niitä itse miellä provoiksi?

Ei se sinällään haittaa, pientä provoahan se ilmeisesti olikin. Mutta ajattelin sen voivani laittaa, koska aihe nyt oli paskanjauhannassa. Te teette arvokasta työtä, jota kyllä arvostan. Ihmettelen vain miksi taas toiset provot, joita viljelevät tietyt tyypit lähes joka ketjuun, saavat jäädä näkyviin. Vai johtuuko se siitä ettei niitä itse miellä provoiksi?
Voin vastata nyt vain omasta puolestani.

Silmiini on pistänyt nämä muutamat topikit, joita olen nyt siivonnut. Olen poistanut asiattomat viestit mitä omiin silmiini on osunut. Luettavaa ja siivottavaa on aivan sairas määrä täällä tälläkin hetkellä, ja kaikkea ei heti kerralla saada aina pois.

En esimerkiksi lue topikkeja jotka eivät minua millään lailla kiinnosta, joten en myöskään silloin näe niitä provoja ja muita mitä niistä pitäisi siivota.

Kaikki moderaattorit siivoilevat täällä kaikkia ketjuja oman aikansa niin salliessa, kuten nyt olen näissä ketjuissa tehnyt.

Kaikkia ketjuja ei varmasti pystytä pitämään silmällä kaiken aikaa, joten asiattomista viesteistä kannattaakin ilmoittaa moderaattoireille, siksi niissä on se nappi, jolla ilmoituksen voi tehdä.

Kyllä tuo moderointi on osittain
033102ass_1_prv.gif
ja syvältä, esim. Mun viesti poistettiin ja varoitettiin(eikä edes ollut mitenkään pahasti kirjoitettu) ja silti kyseisessä ketjussa on paljon provompaa viestiä\haukkumista... Ettei menisi kavereiden kesken tää kenen viestit sallitaan
nixweiss.gif

Harvoin (lue: ei koskaan) ole vielä tarvinnut moderoinnista valittaa, mutta nyt on pakko.

Eli kysymys:

Mikä seuraavassa viestissä (boldattuna) on sellaista mitä ei saa foorumille kirjoittaa ja miksi. Saa vastata tähän se kuka viestin poisti tai sitten privasti, kiitos. Ihan sanasta sanaan en muista mitä olin kirjoittanut. OT:tahan tuo toki on, mutta niin on mielestäni myös tuo vetomiehen vastine Hannulallekin.

Kun ympäröivä todellisuus ei jossakin tilanteessa vastaakaan sitä mihin on totuttu, ei tiedostamaton ajattelu synnytä varoitussignaalia ympäröivästä vaarasta. Liikennetilanteessa homma menee niin, että ympäristöstä tehdään havaintokuva, jonka perusteella arvioidaan mahdolliset vaarat. Kohteiden etäisyys on tässä yksi tekijä, kaukana olevat kohteet eivät kokemuksen perusteella ole riskitekijöitä. Suuri radiaalinen nopeus jää kuitenkin hyvin helposti havaitsematta (ns. motion camouflage -ilmiö), joten se oikeasti vaarallinen kohde pääsee "tutkan ali"  ja homma on valmis.
Tuolla muistaakseni perusteltiin hiljattain sitä, mikseivät hirvet tajua väistää autoa.
Niinpä olisikin perusteltua poistaa ajo-oikeus paitsi hirviltä, myös kuljettajilta joiden liikennöintitaidot ovat samalla tasolla.
Ja tietysti loppuun disclaimer, että itse en kaahaa ruuhkassa enkä taajamassa, jos taajamalla tarkoitetaan asuttua paikkaa, missä on liikennettä.

Tuotahan voidaan mennä joskus ihan livenä testaamaan niin nähdään pitäisikö se sinunkin korttisi ottaa pois.

Tämä oli suurinpiirtein näin tässä ketjussa.

Kyllä minun mielestäni Moderointi on kohdallaan.

Monella muulla foorumilla annetaan banaania jo pienestä kirjoitus virheestä.

Vääntöä täällä foorumilla on ollut aina. Jokin teho-vääntö, tai väittely eri merkkien paremmuudesta on foorumile sopivaa ja asiallista, mutta varsinkin tänä kesänä tuo turvallisuus jeesustelu on karannu käsistä ihan totaalisesti.

Jokaisesta uutisesta pitää näköjään avata uusi ketju, joka pian täyttyy provoilusta ja henkilökohtaisiksi menevistä piikittelyistä. Turvallisuuskeskustelu kuuluu foorumille, mutta nykyisessä tilassaan paskanjauhannassakin on todella laadukasta shittiä siihen verrattuna.

Mitä järkeä on avata jatkuvasti uusia ketjuja kun "keskustelu" on ennen ensimmäisen sivun täyttymistä jo täyttä paskaa? Järkevä turvallisuuskeskustelu hukkuu tuonne sekaan. Mielestäni tuota foorumin osiota voisi moderoida paljon rankemmallakin kädellä.

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back