Vakuutusyhtiöthän tunnetusti vetäytyvät mielellään korvauksista, jos niille vain antaa mahdollisuuden.Ei vakutusyhtiöillä ole mitään vastaväitteille tilaa jos ajelee laillisilla renkailla,laillinen rengas on se misä on tarpeeks syvä ura hällä väliä onko tourance mallinen vai nappularengas!
Uran syvyys määrää tässä tapauksessa eikä vakutusyhtiö voi kieltää maksamasta jos ei ole tehnyt mitään väärää,laissa kun ei ole kieletty pyörällä ajo talvella ilman nastoja niin .....
Toinen juttu sitten millä kannattaa mennä mihinkin ihan vaan oman turvallisuuden puolesta![]()
Eli jos kuvitellaan keissi, missä kävisit vaikka kippaamassa jonkun sporttipyörän jäisellä/lumisella tiellä tuusannuuskaksi, ja kuinka ollakaan myös virkavalta ehtii paikalle, ja he sitten tekevät raportin, jossa lukee, että
tie oli onnettomuuspaikalla erittäin liukas, ja ajoneuvo oli varustettu normaalein kesärenkain, niin enpä itse haluaisi kokeilla, mitä vakuutusyhtiön juristit moisesta tuumaavat. Voisi olla aika paha lähteä kiistämäänkään sitä, etteikö keliin nähden täysin väärillä renkailla ollut mitään osaa onnettomuudessa?
Vakuutus ei suinkaan ole mikään "korvausautomaatti", vaikka niin usein luullaankin, vaan vakuutuksen voimassaolo edellyttää tiettyjä asioita myös vakuutuksenottajalta. Esimerkiksi kännissä ei saa ajella, ja muutenkin on pitänyt tehdä voitavansa, jotta välttyisi harmeilta (ehdoin tahdoin suvikumeilla talvikeleillä ei välttämättä täyttäisi esim. tuota ehtoa, vaikkei lain kirjain tuntisikaan talvirenkaita ko. ajoneuvoon).
Mutta ainakaan netin "turpakäräjiltä" ei välttämättä ole paljon hyötyä kysellä, miten vakuutusyhtiö tulisi johonkin korvausasiaan suhtautumaan, koska täältä saa vain mielipiteitä, ja vakuutusyhtiö kuitenkin päättää ihan itse, miten se asiaan suhtautuu. Ja nämä on ihan tapauskohtaisia juttuja, mihin voi vaikuttaa hyvinkin monet seikat. Näinpä jos asia askarruttaa, niin silloin sitä kannattaakin kysellä nimenomaan sieltä vakuutusyhtiöstä.
Siitä olen aivan samaa mieltä, että näissä puuhissa artistia saattaa sattua oma hölmöys paitsi lompakkoon, myös omaan leukaan aika kipeästi, joten järjenkäyttö on suositeltavaa.