Kohdassa 2:10 ohitat paluusuoran jälkeisessä vasurissa pyörän. Näyttäisi menevän hienosti. Minulle tehtiin vastaava ohitus lauantaina niin ikävästi että ajattelin jakaa tilanteen vielä tänne. Ohitus jäi siis liian myöhään ja joku tuuttasi tuolla lähellä oikealle kääntyvän mutkan sisäkantteria ohi. Pyörässäni on sattuneesta syystä sen verran kova meteli, etten mitään kuullut ja katsekin oli vielä eteen joten en tiennyt pyörästä ennenkuin oli rinnalla ja olin vaihtamassa puolta. Juuri samalla hetkellä olin siis kääntämässä pyörää puolelta toiselle mikä korkeassa SMC:ssä on sellainen aika reilu siirtymä oikealle. Jätin kääntämättä kun kerkesin juuri ja juuri tuon lähestyjän silmäkulmasta huomaamaan. La aamun ajo tökki ja hitauttani olin tulppana, mutta silti malttia pitäisi ohittajilla olla. Seuraava hyvä ohituspaikka on tuossa mäen päällä , kun se hitaampi ajautuu ulos. Varsinkin supermoto on helppo ohittaa millä tahansa suoralla. Harmi kyllä gopro bugitti ja tuo tilanne jäi tallentumatta, joten jäljelle jäi vain oma mielikuva siitä, että osuma oli todella lähellä. Voi toki olla, että olen väärässä ja aamulla hitaasti toimivan ajatuksen myötä ohitus oli vain pa¤kahalvausyllätys ja tuntui menneen läheltä. Noh oli ja meni. Kovin myöhäisten ohitusten välttäminen hitaammissa ryhmissä suunnanvaihtomutkissa jälkimmäisen mutkan sisäänemenossa oli tässä tarinassa pointti. Ei se, etteikö ohitettava voisi joustaa. Joustan aina jos tiedän että on syytä joustaa.wbaum sanoi:
Ajatelma nro 2:
Ryhmän aikasuositus on tietääkseni jotain väliltä 1:35-1:2x ja jokunen matalaa 1:20 ajava voisi kai jo vaihtaa nopeaan? Tyypillisin vauhti tuntuisi orgin päivillä olevan keskiryhmässä tuo 1:25-1:28. Varmasti tympeä ohitella koko ajan jopa 10s hitaampia kuskeja.