• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kemora 22.7. - 23.7.2017 (la-su)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vertzu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ajotaito II -kurssista kiinnostuneet, käykäähän "ostamassa" kaupasta lippu kurssille, niin tiedetään varata riittävästi kouluttajia paikalle :)

Varikkotelttapaikkoja tarjolla 0/3, 2*4m paikka, la-su, 20e. Varustukseen kuuluu jääkaappi, kaasugrilli, 4G, spotify, sterkat.
IRC:n säädettävät (20-100 astetta)& lämpötilanäytölliset, 10e pvä.
Varikkopukit: 10e pvä
Kulmaventtiileitä, 10e kpl.
Rengaspainoliuskoja, 50c liuska.

Yyveetä jos jne, kiits.

Kipe_ sanoi:
Milloinka lippujen ennakkomyynti loppuu?

Lipunmyynti verkkokaupassa päättyy huomenna torstaina klo 23.59. Myymättä jääneet paikat voi ostaa ratavarikolta. Päivien aikataulusta ja Motorg Racen aikataulusta lisää pian.

Yr.no mukaan sade näyttää väistyneen Kemoran yltä viikonloppuna, joten kuivalla näyttää pääsevän ajelamaan. Vielä tänään lippuja saa ennakkoon ja loput myydään ratavarikolta. Tervetuloa!

Motorg racessa on myös tilaa, ei muutakun rohkeasti kisaamaan vauhtiin ja kokemukseen katsomatta. Tällä hetkellä näyttää siltä, että keskiryhmän vauhteihin löytyy hyvin kilpakumppaneita!

Joo. reippaasti vain viivalle.

Itse olen ajellut pari SSC/kerhokisaa vuosittain. Ensimäinen kisani oli 2013 Kemorassa. Kisatunnelmat tässä: http://www.mprata.fi/index.php?topic=789.msg15997#msg15997

Vieläkin muistan kun ekakertaa olin Motorgin ratapäivillä 2010 (hidas ryhmä). Silloin järjestettiin lähtöharjoituksia. Katselin semmoistaja totesin vieruskaverille, jotta vielä joskus minäkin osallistun tuommoiseen. Kisassa ja varsinkin sen lähdössä on ylivertainen tunnelma. Parasta, jos itse saa olla mukana. Tämä on laji jossa osanotto on tärkeämpi kuin voittaminen. Kalusto on erilaista, säädöt voi mennä vituralleen, lähtö voi mennä pieleen jne. Parasta on kun kisassa löytyy samannopeuksisia joiden kanssa väännetään. Manen kanssa otettiin pari hyvää kisaa. Nauroin kisan jälkeen kypärän sisällä ääneen - sitä ei aikamies monesti tee. Nyt Mane voittelee 600A:ssa osakilpailuja ja minä saatan joskus päästä SSC:ssä podiumille. En ehkä niin onnellisena kuin ekakisassa, mutta melkein.

Kuten eka kisan jälkeen sanoin: Parasta hommaa mitä olen kokenut, lisääntymishommat poislukien.

Päivän ja kisan aikataulu

09.00 Ilmoittautuminen ratapäivälle alkaa
09.30 Ajajakokous ratapäivälle
11.00 Lippumiesten ja kisa-avustajien kokous
-Jaetaan hommat kaikille ja käydään hommiin kuuluvat asiat läpi
12.30 Kisaajien ajajakokous
-Käydään kilpailuun liittyvät säännöt ja kuviot läpi
13.00-14.00 Katsastus (pyörä + ajovarusteet)
-Kun katsastus on läpäisty, niin saa tarran, jolla pääsee kisaan

14.55 Normaalit ajot loppuu
15.10 Portti auki
15.11 Portti kiinni
-Tutustumiskierros
-Lämmittelykierros
-Kilpailu 10 kierrosta
-Jäähdyttelykierros

~15.40 Kisa päättyy ja normaali ajorytmi alkaa, kun kisa saadaan päätettyä

Motorg ry toivottaa kaikille kilpailijoille ja katsojille turvallista ja mukavaa kilpailukokemusta. Suosittelen lähtemään viivalle, jos se vähänkin kiinnostaa, viime vuoden kisaajilta tuli todella positiivista palautetta kilpailukokemuksesta.

Viime vuonna itse olin ensikertaa viivalla ja voin sanoa että oli aivan h*lvetin siistiä. Lämmittely kierrokselle kun lähdettiin rupesi sydän jo ajamaan kilpaa ja siinä vaiheessa kun kierrokset nousi ja valot sammui niin ukko oli jo aivan täpinöissään. Vieläkin hymy nousee korviin kun asiaa muistelee. Viime kerralla taisi olla 90% kisaajista ensikertalaisia.

Jäikö hitaan ryhmän lippuja myytäväksi varikolle? Vois oulusta suhauttaa paikalle jos muuten aikataulut ja säät sallii.

Kipe_ sanoi:
Jäikö hitaan ryhmän lippuja myytäväksi varikolle? Vois oulusta suhauttaa paikalle jos muuten aikataulut ja säät sallii.

Lauantaina ja sunnuntaina keskiryhmässä pari paikkaa jäljellä, nopeassa ja hitaassa hyvin tilaa. Lippuja myydään ratavarikolta. Tervetuloa!

Liputusvuorot lisätty aloitusviestiin.

Lauantain tuli käytyä pörräämässä hitaassa ryhmässä + AT2.

Ei tuota AT2 ole turhaan hehkutettu tarpeelliseksi. Itselle suurin asia mihin ei tullut aiemmin kiinnitettyä ollenkaan huomiota on tuo katseen käyttö, helpotti todella paljon ajamista kun tajusi kääntää "niskat nurin" mutkaan mentäesssä :) Sekä perussyntinä tietenkin liiallinen kaasun ja jarrun käyttö..

Botniaring jo kiinnostaisi, kai sen kärryllä voi kilpipyöränkin tuoda kun ei tuo ajaminen oikein houkuttele paikan päälle :orgmp:

Kiitos järkkäreille. Aikaa sahattiin omista aikaisemmista pois, mutta nälkä kasvaa syödessä.

Loppuhuipennuksena Tami & Sipi näyttivät mallia hätäevakuoinnista, kun sateen uhatessa purkivat ja pakkasivat pakolaisleirin kokoisen rakennelmansa samassa ajassa kuin allekirjoittanut oli ehtinyt raapia hieman päätään ja persettään omaa tiipiitä hämmästellessään. :p :thumbup:

JMH sanoi:
Loppuhuipennuksena Tami & Sipi näyttivät mallia hätäevakuoinnista, kun sateen uhatessa purkivat ja pakkasivat pakolaisleirin kokoisen rakennelmansa samassa ajassa kuin allekirjoittanut oli ehtinyt raapia hieman päätään ja persettään omaa tiipiitä hämmästellessään. :p :thumbup:

Oli kyl historiallinen suoritus. Mekin päästiin lähtemään nii ettei oltu edes viimeisiä, siitäkin rasti seinään.

Kiitoksia kuskeille, kisaajille, talkoolaisille ja lippumiehille. Hieno viikonloppu. Eiköhän näitä tule lisää vielä. :jpstyle:

Joo. Kiitos ja tosi mukavaa oli.

Jonkinlainen karmakin oli mukana. Menin sille reippaalle nuorelle miehelle sanoon, jotta heikkotehoisella pyörällä kannattaa opetella ajamaan läheltä kanttaria. Heti seuraavassa setissä mulle kävi kuin Bottasille. Ykkösessä kallellaan sisäkanttarin päälle. Pyörä pomppas ja nousi pystyyn joten ajolinja leveni. Onneks Räikkönen (Scuuba) oli hereillä. Ei kannattas esittää fiksumpaa kuin on.

Portilla kun seurailin toimintaa ykkösessä, niin kävin parille kuskille kanssa selittämässä miten välttää ulkokanttariin ajautuminen. Scuuba/Murmela on joskus piirtänyt selittävämmänkin kuvan, mutta tämäkin käynee: http://www.mprata.fi/index.php?action=dlattach;topic=1327.0;attach=5276;image

Viimeksi muokattu:
Mahtava viikonloppu taas kerran.

Iso kiitos uudesta varikko mankasta AT-koneelle ja järjestävälle taholle! :;): Kisa oli aivan mahtava.

Back