• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasaki Ninja H2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Smistik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Attitude sanoi:
Elikkäs renkaan halkasijan lisäyskö pienentää dynolukemia - mitens noi rengaspaineet sitten vaikuttaa?

Tehoa hukkuu ymmärtääkseni renkaan rungon muodonmuutoksen yllättävän paljon. Pehmeä runko->pienempi mitattu teho. Pieni paine -> pienempi mitattu teho. Saa oikaista jos olen ymmärtänyt asian metsään.

Nitrous sanoi:
Tehoa hukkuu ymmärtääkseni renkaan rungon muodonmuutoksen yllättävän paljon. Pehmeä runko->pienempi mitattu teho. Pieni paine -> pienempi mitattu teho. Saa oikaista jos olen ymmärtänyt asian metsään.

Ihan kouriin... tai paremminkin jaloissa tuntuvan otteen tuohon
saa polkupyörässä.

Sama fillari, alle pienellä paineella pullea mutta normi maasturikumi.
Sitten samaan mankeliin, samalla kehällä olevat kevyet kiekot kovilla ja
kapeilla maantiekumeilla.

Ensimmäisillä poljet loivaan alamäkeenkin, jälkimmäisillä pysyt edellisten
tahdissa "polkaisemalla silloin tällöin" tasaisellakin kun toisella nostaa sykettä:D.

Vastus ja kevyempien massojen seurauksena kiihtyvyys ovat aivan eri planeetalta.

Sama logiikka se painaa moponkin takapyörätehoissa.... monen muunkin "pikkujutun ohella".
Ei vaan tule niin helposti nuo asiat konkreettisiksi ilman rinnan vertailuja.

Sama asia toisinpäin käännettynä: Luistamaton ja massaton rengas + vanneyhdistelmä ilman renkaan muodonmuutosta antaisi rullalle maksimitehon. Tästä johtopäätös että kevyempi vanne, villi arvaus että inertia kokolailla samaa suuruusluokkaan kuin itse renkaan, antaa nopeamman nopeuden muutoksen eli "lisää" tehoa.

Renkaan muodonmuutoksella ja käytetyillä paineilla on tedellakin merkitystä, kokemusperäisesti matalapaineinen rataslicksi ohjepaineilla pienellä halkaisijalla olevalla rullalla on kaikkea muuta kuin paras vaihtoehto maksimiteholle.

Eikös tossa penkityksessä ole tarkoitus laittaa säädöt kohdalleen ja ohittaa turhat rajoittimet.
Se teholukemalla sinällään niin väliä.

sradder sanoi:
Sama asia toisinpäin käännettynä: Luistamaton ja massaton rengas + vanneyhdistelmä ilman renkaan muodonmuutosta antaisi rullalle maksimitehon. Tästä johtopäätös että kevyempi vanne, villi arvaus että inertia kokolailla samaa suuruusluokkaan kuin itse renkaan, antaa nopeamman nopeuden muutoksen eli "lisää" tehoa.

Tuo pätee täysin inertiadynossa. Jarrullisessa dynossa sitten tuon renkaan/vanteen inertian vaikutus saadaan pienemmäksi lisäkuorman avulla.

Nitrous sanoi:
Kyllä Samilta saa lapun takapyörätehollakin kun vaan mainitsee asiasta. Ja onhan siinä lapussa kerrottu se korjauskerroin, jolla koneteho on laskettu, eli aika helposti sen muuntaa takaselle. Mutta kyllä tuo Samin ammattitaito säätöhommissa on aika huikeella tasolla.

ok, mutta joko olen sokea tai en osaa lukea tätä paperia, mutta missä lukee se korjauskerroin, onko koneesta tai pyörältä, ainoa mikä voisi liittyä on tämä
Losses added using the negative line!(driveline efficiency:100%
Joo on se kätevä tyyppi, muutama veto ja näppis räpellys, niin kartta valmis tuohon smotoon

Husky510 sanoi:
ok, mutta joko olen sokea tai en osaa lukea tätä paperia, mutta missä lukee se korjauskerroin, onko koneesta tai pyörältä, ainoa mikä voisi liittyä on tämä
Joo on se kätevä tyyppi, muutama veto ja näppis räpellys, niin kartta valmis tuohon smotoon

No kappas, sit ei välttämättä ole. Häviö kuitenkin on luokkaa 10-12%.

Bolt sanoi:
Eikös tossa penkityksessä ole tarkoitus laittaa säädöt kohdalleen ja ohittaa turhat rajoittimet.
Se teholukemalla sinällään niin väliä.

Näinhän se on, mutta kyllähän noi on ihan hauskoja vertailla Esson baarissa ja täällä foorumilla.

Tänään nähtyä... Eräässä autopesufirmassa.
DSC_0284.JPG

Messujen aikaan oli tieto että 5kpl saatu Suomeen ja viimeinen myytiin siellä. Toi on kuulemma "toistaiseksi säilötty" tuonne odottamaan ajokelejä ja reikisteröintiä.

Mikäli olisi varaa perustaa mp-alan nykytaiteen museo, niin ehdottomasti tämä pyörä saisi paikan sieltä.

mikkoyli sanoi:
Mun pyörä tulee huomenna liikkeeseen. Saapa nähdä ehdinkö mennä katsomaan/hakemaan ennen vappua. Lauantaina haen 1290 Superadventuren ja se polttelee paljon enemmän.

Hmm.. onko tosiaa Hoo kaks jo noudettavissa ? Nymanilla ei oo vieläkään tarkkaa tietoa toimituksesta. No tosin viimmeviikolla sain tiedon että suomeen tuotavista on tullut lasku ja rupeevat rahtaan suomeen euroopan varastolta. Itse en usko että saisin omani tällä viikkoo, no aivan sama ku ei oo vielä kunnon kelejäkään....

Husky510 sanoi:
Oliko tämä joku limited edition, siis tuohan H2R on limited edition, mutta tuo katumallikin....
Tuossa yhdessä esittely videossa, on kommentti että olisi vain tämän vuoden malli, sitten poistuu tuotannosta..
Eikö tota pitänyt alunperin tehdä rajattu määrä, mutta nyt ilmeisesti muutettu mieltä sen suhteen?
http://www.asphaltandrubber.com/bikes/kawasaki-ninja-h2-second-chance-order/

"Thus, Kawasaki is given interested parties from now (April 7th) until April 21st, 2015 to place a deposit and order a bike. The H2 orders will be built-to-order in a special Kawasaki facility at KHI, with the expected delivery dates being late-May or June.
Interested buyers will need to stop by their local Kawasaki dealership with a deposit, in order to secure their order.
Please note that this announcement does not apply to the track-only Kawasaki Ninja H2R. Sorry speed freaks."

Jokunen kuva moottorista
2015-Kawasaki-Ninja-H2-49.jpg

2015-Kawasaki-Ninja-H2-20.jpg

2015-Kawasaki-Ninja-H2-29.jpg

2015-Kawasaki-Ninja-H2-44.jpg

ksthb sanoi:
Hmm.. onko tosiaa Hoo kaks jo noudettavissa ? Nymanilla ei oo vieläkään tarkkaa tietoa toimituksesta. No tosin viimmeviikolla sain tiedon että suomeen tuotavista on tullut lasku ja rupeevat rahtaan suomeen euroopan varastolta. Itse en usko että saisin omani tällä viikkoo, no aivan sama ku ei oo vielä kunnon kelejäkään....

Jahas... Tämä ratkes jo, Kawi luovutukseen huomenna :jippikaijee:

onneksi olkoon :WAZAAP: Meinasin jo tossa aamupäivällä laittaa, että ihan hyvä keli oli ajella aamuseiskalta Espoon perukoilta Hgin keskustaan.

kiertääköhän kuskilla päässä enää veri kun tollasella ajelee... verenkierto keskittyy luultavimmin vaan keskivartalon "laitteisiin" :right::grin:

Emc:llä Oulussakin oli yksi lippusiimoilla ympyröity "myyty" malli esillä.
On se komee vekotin livenä(kin)

Back