• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kauhia Gesu kuume

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tororock
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Höh, onhan siellä iso & pieni vuoristossa vielä soft ja hard valkattavissa. Softa vaihtoehdolla on kyllä tosi löllö, mutta joustovaraa tulee kyllä mielestäni enemmän kuin noilla tie asetuksilla.

Käytännössä ajellut yksi kypärä & laukku yksin ja kaksi kypärää kun on ollut täysin lastattu asvaltilla.

Tuo pieni vuoristo käyttöön kun menee hiekalle ja vähän rytkympään maastoon missä nopeus ei noise kovaksi, iso vuoristo sitten pelkkään maastoajoon.

Noi vuoristo moodit ei oikein sovellu maantieajoon, joskus kun jäi päälle niin heitti hard modeen niin sitten pystyi jotenkin painamaan lastatun pyörän kanssa, muuten käyttäytyi tosi löllösti kun vauhti alkoi nousta.

Hiekalle mennessä on ihan mielellään täälläkin vaihtanut tuon pienen vuoriston, vaikuttaa muuten kummasti ajettavuuteen.

No niin,

Tuli sitten selväksi sekin.

Testaillaanpa viikonloppuna...

BF

PS. EDIToin alkuperäiseen että saa oikean tiedon heti

PPS. Onko kellään tietoa etu- ja takajousen jousivakiosta. Eri vipusuhteiden takia ne eivät suoraan kerro juuri mitään, mutta olisi mielenkiintoista tietää minkälaisista voimista on kysymys.

Näistäkin varmaan veistellään lisää viikon päästä FIN2PAMIR viikonlopussa Riihivuorella, kun muistellaan menneen kesän reissuja.

Ja sitten kun E.S.A. väsähtää niin ei kun W.E.S.A.:a hankkimaan...

http://www.wilbers.de/de/wesa/wesa.php
062802jumpie_prv.gif

Kari

Gessuun en kyllä näitä tarvike iskareita lähtisi hankkimaan, noita reissutarinoita kun on lueskellut niin ne on juuri nuo mitkä niistä on porsineet. Originaalit on kestäneet paljon paremmin.

Ei tunnu nuo kaiken maailman wilbersit, öhlinsit sun muut kestävän sitä röykytystä mihin ne saattaa matkoilla joutua!

Iski hirvittävä tarve vaihtaa F800ST R1200GS:ään!
Olisi hienoa saada käyttökokemuksia gesuista. Lompakon paksuus ei riitä uuteen, joten vm.05-06 kokemukset kiinnostaa. Onko ilmennyt ongelmia? 40000 tuntuuko missään?
sport05.gif
Käviskö -04? Siitä alkaa R1200GS:n mallisarja.

Mulla on sellainen, olen sitä kehua retostanut tällä foorumilla useasti ja kehun edelleen: tykkään siitä kuin hullu puurosta. Vuoden olen sillä ajellut ja noin 15 000 km. Matkaa ja mutkaa, pikitietä ja soratietä ja joskus jopa turpeessa turvallaan. Hienoja kokemuksia kaikki. Jokapaikanhöylä josta on matkapyöräksi ja retkipyöräksi yhen illan tai kahen viikon lenkille. Se on minulle mieluisin pyörä mitä voin kuvitella.

Pelillä on ajettu nyt 50 tonnia eikä tunnu missään.

Monta monta vuotta oli joka kevät pyöränvaihtokuume. Nyt ei ole.
sport05.gif
Toivotaan että mulla seuraa sama efekti, koska tämä on nyt sitten kahdeksas vehjes. On ollut monenlaista vehjestä.

http://www.meikamotoristi.com/

Hauskin pyörä tosiaan jota olen ajellut. 1000km huolto tiistaina edessä, joten vähän uusia tässä vielä keskenään ollaan.

Mahtavan oloinen matkapyöränäkin. Ajoasento optimi ja jousituksen laajuus antaa oman hauskuutensa mutkateille, sekä huonommillekin pätkille.

Tuli käytyä kurvailemassa taas GSA:lla. Yhteen asfalttikukkulaan tulin niin kovalla vauhdilla, että keula irtosi maasta aika reippaasti nyppylän toisella puolella. Kyllä säväytti, varsinkin kun pyörä on tollanen elefantti ja vauhtia oli kiitettävästi.

Jos kellä on kuumetta, niin tässä pökköä pesään.

classbike-01561.jpg

12.jpg

11.jpg

img_9003.jpg

79906487_cdZK3-L.jpg

930713927_SQtZg-L.jpg

966385670_vD6dH-L.jpg

966384901_5u7So-L.jpg

966386361_b2Xgk-L.jpg

588342656_ynByV-L.jpg

709205978_kv9AQ-L.jpg

588354094_3XSCv-L.jpg

No nyt se selvis mistä noi skraadut tuli omiin sivulaukkuihin viikonlopun touringin jälkeen.
tounge.gif

Ei voi ku tarakkaharakka tykkää et ne on siinä antamassa tukea
tounge.gif
  Ei kuiteskaa oltu radalla, mutta täytyy myöntää et paremmin toi adve menee radalla kuin edellinen varre. En tiedä onko muut huomanneet mutta tuntuu että matkustajan kanssa etunen nousee herkemmin...siis pyörässä.

ESA:n eri setupit on tullut koeteltua. Olin sitten väärässä, kaikki ne ESA:n maastoasennot ovat korkeudeltaan ihan ajettavia:

Eri asennot näytössä:

1) yksi kypärä, etujousen esijännityksen lisäys 0mm, takapää 0mm lisää (comf-norm-sport käytössä)

2) yksi kypärä + matkalaukku, etujousi 0mm, takapää 4-6mm esijännityksen lisäys (comf-norm-sport)

3) kaksi kypärää, etujousi 0mm, takapää 9-10mm lisäys (comf-norm-sport)

4) 'pieni vuoristo', etujousi 5-7mm, takapää 4-6 mm (EDIT: soft-normal-hard asennot)

5) 'iso vuoristo' etujousi 11-13 mm, takapää 9-10 mm(EDIT:soft-normal-hard asennot)

Veli Juvander varmaan on yksi parhaista kertomaan miten/milloin nuo tiukat asennot ovat tarpeen, ja mitä ne vaikuttavat pelin käyttäytymiseen.

I'll rest my case, on se vaan hyvä se ESA, omassa ajossa tuntuu luontevimmalta yksin ajettaessa 2) asetus.

BF
En tiedä huomasikoo kukaan, kävin vielä editoimassa ESA:n säätöjuttua, eli sieltä löytyy kaikille viidelle ESA:n perusasetukselle vielä kolme säätöpykälää, eli yhteensä napin takana on 5*3 eri vaihtoehtoa....

BF

Iski hirvittävä tarve vaihtaa F800ST R1200GS:ään!
Olisi hienoa saada käyttökokemuksia gesuista. Lompakon paksuus ei riitä uuteen, joten vm.05-06 kokemukset kiinnostaa. Onko ilmennyt ongelmia? 40000 tuntuuko missään?
sport05.gif
Käviskö -04? Siitä alkaa R1200GS:n mallisarja.

Mulla on sellainen, olen sitä kehua retostanut tällä foorumilla useasti ja kehun edelleen: tykkään siitä kuin hullu puurosta. Vuoden olen sillä ajellut ja noin 15 000 km. Matkaa ja mutkaa, pikitietä ja soratietä ja joskus jopa turpeessa turvallaan. Hienoja kokemuksia kaikki. Jokapaikanhöylä josta on matkapyöräksi ja retkipyöräksi yhen illan tai kahen viikon lenkille. Se on minulle mieluisin pyörä mitä voin kuvitella.

Pelillä on ajettu nyt 50 tonnia eikä tunnu missään.

Monta monta vuotta oli joka kevät pyöränvaihtokuume. Nyt ei ole.
sport05.gif
Toivotaan että mulla seuraa sama efekti, koska tämä on nyt sitten kahdeksas vehjes. On ollut monenlaista vehjestä.

http://www.meikamotoristi.com/

Hauskin pyörä tosiaan jota olen ajellut. 1000km huolto tiistaina edessä, joten vähän uusia tässä vielä keskenään ollaan.

Mahtavan oloinen matkapyöränäkin. Ajoasento optimi ja jousituksen laajuus antaa oman hauskuutensa mutkateille, sekä huonommillekin pätkille.
Edelleen allekirjoitan 100 %:sti tuon kesällä 2008 antamani lausunnon. Paitsi että nyt pyörä on ollut nyt mulla 4 kesää ja kilsoja siinä on 80 tonnia.

Toinen Gessu mulla menossa, molemmat tätä "uutta korimallia".
Eka -03(-04), toinen -09. On tullut ajettua ja omistettua mm. gustomeita, K1200 RS, K1200LT, HD Road King, HD Fat Boy, jne ja mun mielestä Gessussa on eniten kyllä "munaa". OK, kyllä HD:ssakin on, mutta jos mielii pidempää lenkkiä, kuin Matinkylä-Kaivarin mutteri-Matinkylä, alkaa olla jo "tuskaa" matkanteko, mut "munaa" on.  
tounge.gif

Gessu ei oo tietty ihan huippu missään, mut hyvä yhtälailla soralla, kuin asfaltillakin, laukkuihin mahtuu kamaa vaikka kuukauden aavikkoreissulle ja näistä uudemmista on jo lastentauditkin poistettu, eli pelittää ihan OK. Ja ajaminen on hauskaa, siinä paras anti.
Muistampa kun läksin Oulusta ekalla GS:llä K1200RS:n jälkeen kohden Kuopiota, oli kyllä päällimmäinen tunne, et ei h*levetti, minkä kapistuksen menin ostamaan, kun niin ovat eri maailmasta, mutta jo ennen Iisalmea tuli  
062802jumpie_prv.gif
-elämys ja piti käydä metsätiellä koukkaamassa...
Itsekin ajattelin kun vaihdoin uuden, et josko 800:n ottais, mut ainakin takapenkkiläisen olot näytti aika karuilta 1200:n verrattuna ja kun paljon ajetaan kaksistaan,päädyin 1200:n. Suosittelen.
Minäkin haaveilin, vuoden verran, kauan GS bemusta (Adv.).... ilmeisesti iski ns. Ewan McGregor -kuume
biggrin.gif
tmv.

Sitten kävin koeajolla ja into lopahti heti; jumalattoman korkea, raskas norsu ja onneton moottori (verrattuna rivi-4:een).

Toiset tuossa varmaan näkee "munaa", mutta minä en sitten yhtään.
Monenlaisia on ollut härveleitä, mutta kyllä tämä on mukavin ajella. Ei tarvitte välittää tien myhkyröistä. Antaa palaa vaan.

Eihän tässä 200 hummaa läheskään ole, mutta perille ehtii tälläkin
smile_org.gif

Ei se mullakaan heti auennut tuo adven ihanuus ekan koeajon jälkeen. Oli itse asiassa iso pettymys. Kuitenkin vuosi myöhemmin aukeni tilaisuus uudelleen hommata pyörä ja niinpä tein kaupat, näin vaikka en ihan ollut vakuuttunut omien tyypitysten jälkeiseen fiiliksiin pyörästä. En nyt uskonut pyörän kuitenkaan olevan huono kun kuitenkin tuon tyylisistä pyöristä tykkään ja sen verran niitä kehutaan omistajien keskuudessa. Nyt karvan verran vuoden yli pyörällä ajelleena, ei siitä saa tarpeekseen millään. Siitä vaan löytää aina uusia puolia kun tulee enemmän sinuiksi sen kanssa.

Ei se mullakaan heti auennut tuo adven ihanuus ekan koeajon jälkeen. Oli itse asiassa iso pettymys. Kuitenkin vuosi myöhemmin aukeni tilaisuus uudelleen hommata pyörä ja niinpä tein kaupat, näin vaikka en ihan ollut vakuuttunut omien tyypitysten jälkeiseen fiiliksiin pyörästä. En nyt uskonut pyörän kuitenkaan olevan huono kun kuitenkin tuon tyylisistä pyöristä tykkään ja sen verran niitä kehutaan omistajien keskuudessa. Nyt karvan verran vuoden yli pyörällä ajelleena, ei siitä saa tarpeekseen millään. Siitä vaan löytää aina uusia puolia kun tulee enemmän sinuiksi sen kanssa.
+1
Itse sain mahdollisuuden ajella tuommoisella 3 viikkoa, kun oma sillonen (K1200S) meni remonttiin ja niinhän sitä omaa silloista ei enään huolittukaan takaisin vaan GSA:lla matka jatkui.

Nyt noin 2kk tuolla GSA:lla ajaneena löytyy edelleen moposta uusia kiinnostavia puolia ja ajaminen on taas hauskaa..

Joo, kyllä tuo pikku vuoristo on asiaa kun siirtyy soralle. Aivan uskomaton ero normi moodiin verrattuna.

3000 km takana GSA:lla. Vihdoinkin pyörä joka ei ota kuskista legwaria parin tunnin ajamisen jälkeen. Penkin mukavuudesta en ole vielä täysin vakuuttunut. Täytyy vetää kertarykäsyllä tankillinen ja tunnustella istumalihasten olotilaa sen jälkeen. Nyt on tullut ajettua pisimmillään yhtäsoittoa vain noin 300 km siivuja. Tähän vehkeeseen olis pitänyt tajuta vaihtaa jo aikasemmin.

Back