• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Katsastuspakko on sitten tulossa..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyyppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juuri näin Brotha. Sille viiskymppiselle olis todella muutakin käyttöä mutta jos sen joudumme pulittamaan niin eikö vaadita sitten laatua ja tarkkuutta katsastukseen?

Voi vit... ei jaksa edes kommentoida. Taas lähti v-käyrä uuteen nousuun...  
kaboom.gif
Juurikin näin!

Siinä tapauksessa myös vaadittaneen moottorikelkat ja moottoriveneet katsastukseen, ihan vaan tasapuolisuuden vuoksi  
mad.gif
mad.gif

Koko homma on aivan turhaa rahastusta...... auton katsastus jo maksaa riittävästi  
mad.gif
mad.gif
Jep, menikse aprillipäivä jo  
kaboom.gif

Kyllä alkaa tuntuu siltä pikkuhiljaa, et tän kaiken rahastuksen myötä myyn mopon ja auton hittoon ja kaivan ton fillarin tuolta kellarista...jahka keksivät senkin katsastaa  
mad.gif

Mitäs se bussilippu maksokaan....
wink.gif
tai lentolippu (vain meno) johonkin muuhun maahan...
biggrin.gif

Pohtikoot tuota tarpeellisuutta nyt vielä vaikka 10 vuotta. Aivan perseestä koko homma!
033102ass_1_prv.gif
Sinänsä mua ei toi haittaa. Äkkiäkös tuohon pulttaa alkuperäisen putken kiinni ja katsastuksen jälkeen taas mökäputki kiinni. Rahastuksesta tästä vaan on kyse...

Meneeköhän katastusaikakin sitte ensirekisteröintipäivän mukaan? Mä en ainakaan lähde helmikuussa roudaamaan pyörää konttorille...
tounge.gif
AMEN!

Taas pitää saada fyffee.

Olisko aika nyt vohdoinkin puuttua katsastushintoihin?

No voi elämän perse kun justiin sai xenonit pultattua keulalle. Ei noita viitsisi repiä joka vuosi poiskaan...

Tässä jos missä vois motoristit kerrankin olla samaa mieltä.Ensimmäiseksi smoton,tai jonkun muun vastaavan instanssin taholta päättäjille selvä viesti,ettei yksikään motoristi tule näyttämään pyöräänsä konttorille.
Tekninen vika on ollut esim.mp-onnettomuuksissa äärimmäisen harvinainen syy kolareihin.
Ihmettelen katsastuksen puoltajien kommenttia vaikka mökäputkiin.Ongelmahan on se,että kauppiaiden olisi pitänyt myydä vain tulevien pykälien mukaisia hormeja.
Nyt ikäänkuin vaaditaan jälkikäteen motoristeilta lainkuuliaisuutta mökäputkien suhteen.Syytön mä olen siihen jos Tuusmotor möi mulle vuonna 2000 putken,joka tänä päivänä ei ehkä täyttäisi määräyksiä.

Kuhunkin ajokkiin sovelletaan sen rekisteröintiajankohdan määräyksiä. Putkien osalta luulen paneuduttavan desibelimittarin käyttöön.

Vituttaa oikeasti tällänen saatananmoinen holhoaminen. Pitääkö ne ''isot kaverit'' meitä ihan tyhminä? Kaikenlaisia kuluja tulee tavalliselle tallaajalle. Vittu millon pitää laittaa rekisterikilpi eteen?
Pitääkö oikeasti kaikkeen pakottaa? Mahtaa olla siellä kokouksissa tylsää...
Käy hiukan sääliksi niitä ketkä rakentelee pyöriään.
nixweiss.gif

EU ei oo tuonut mitään muuta ku paskaa perkele.

E: Sry tuo voimasanojen määrä,mutta nosti v-käyrän pilviin. Niinkuin monella muullakin varmaan.

minkähän v...n takin mp:ä pitäisi katsastaa???jokainen joka omaa itsesuojeluvaistoa pitää pärränsä 110% kunnossa!!!!!!!
033102ass_1_prv.gif
:hanuria:jos tää ei ole vappupila ja toteutuu niin pitää ajaa suiza vaudilla lepikkoon ja ottaa rahat pois vak.yhtiöstä ja unohtaa ikinä edes ajaneensa moisella laitteella!!!!!!!!!!!!
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Siis totta kai katsastus.. Isokenkäset saa lisää rahaa ja valtio saa liikenteestä pois kaikki hienot ja yksilölliset moottoripyörät.. Auton katsastaminen on jo niin turhaa puuhaa. Viimeksi kun kävin katsastamassa tuon niin meni 10min ja ompas hienot penkit, 81e kiitos.

Onko missään faktaa tai tilastoa onnettomuuksista, jotka on taphatunut pyörän huonosta kunnosta?
Ne on vaan niitä mopopoikia, jokka ajelee ilman jarruja jne...

Ehdoton ei katsastuspakolle, mutta kysyn nyt kuitenkin että miten katsastus käytännössä toimii ja millaisia kokemuksia on saatu niissä maissa joissa katsastuspakko on? Muistanko väärin että ruotsissa on?

Katsastus voi tulla nopeastikin. On kuulemma direktiivi ollut olemassa jo kauan. Vain liite, jossa direktiivin soveltaminen koskemaan myös pyöriä, on muutettava ja se ei vaadi kovin raskasta käsittelyä.

Ottakaa yhteys niin korkeelle, kun voitte.

Maksamme jo niin paljon erilaisia maksuja ja verojoa, että alkaa kiinnostaa maan vaihto.

Back