• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kannattaako pyörä ostaa syksyllä vai keväällä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Snowi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Keskellä talvea käteisellä ilman vaihtomopoa rinnakkaistuojalta. Rahaa se vaan on!
wink.gif

Itse ostaisin syksyllä jos ei olisi vaihdokkia. Jos on, se on se ja sama koska vaihtaa. Kyllä paras kaava lienee, että myy keväällä ja osta syksyllä jos yksityiskauppaa meinaa harjoittaa. Liikkeiden kanssa ei tosiaan väliä ajankohdalla, jos se vaihdokki löytyy. Ilman vaihturia syksy liikkestäkin ostettuna toki paras ajankohta. Ylivuotisia uusiakaan ei kannata unohtaa...

Pyörä kannattaa ostaa silloin kun löytää itselleen mieluisan ja sopivan. Ihan sama mikä vuodenaika on kyseessä. Jokainen tietää pyörien hinnan, olipa syksy tai talvi tai ostaja tai myyjä, on senverran paljon eri myyntikanavia ja hinnat esillä. Hyvät maksaa aina ja rupuja saa aina halvemmalla.

Pyörä kannattaa ostaa silloin kun löytää itselleen mieluisan ja sopivan. Ihan sama mikä vuodenaika on kyseessä. Jokainen tietää pyörien hinnan, olipa syksy tai talvi tai ostaja tai myyjä, on senverran paljon eri myyntikanavia ja hinnat esillä. Hyvät maksaa aina ja rupuja saa aina halvemmalla.
Joo olen aivan samaa mieltä. Taidan jättää myös itse pyörän oston keväälle, näkeepähän kaikki uutuudet ennen päätöstä. Jos vaikka uuden laittas
062802moto_prv.gif

Ite kävin eilen tekemässä kaupat -06 bleidistä.  
biggrin.gif
Olo on kun pikkupojalla uuden lelun saatuaan.  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Yllensä oon käytettyjä tuonut Saksan maalta keväällä ja myynyt sitten syksyn tullen. Ei sillä, että se kannattais tai mulla ei olis säilytyspaikkaa, mut aikansa kutakin. Eilen menin ja ostin ekan uuden pyörän. Sitä tuskin vielä vuoden päästäkään myyn. Varsinkin kun tuli palikoita tilattu sen verran isolla laskulla..

Itse ostaisin syksyllä jos ei olisi vaihdokkia. Jos on, se on se ja sama koska vaihtaa. Kyllä paras kaava lienee, että myy keväällä ja osta syksyllä jos yksityiskauppaa meinaa harjoittaa. Liikkeiden kanssa ei tosiaan väliä ajankohdalla, jos se vaihdokki löytyy. Ilman vaihturia syksy liikkeestäkin ostettuna toki paras ajankohta. Ylivuotisia uusiakaan ei kannata unohtaa...
Nimenomaan näin
062802moto_prv.gif
,

Syksyllä on aikaa tinkaa. Käyt koeajamassa sen kymmenen mahdollista pyörää ja teet kaikista tarjouksen joka on huomattavasti alle sen hetkisen neuvottelu hinnan. AINA jollekin tulee perjantaina tai talvella raha pula.
wink.gif
Näin saat itsellesi halvan pyörän. Voit sitten vuoden ajettuasi keväällä saada lähes omasi pois.
Toisaalta miksi odottaa huomiseen kun voit ostaa prätkän jo tänään? Jokainen tavallaan.
Itse kyllä mielelläni maksan vaikka useasti vuodessa "uudesta" pyörästä ja myyn ne sitten keväämmällä pois. Pyörää kun on kiva vaihdella.

Jos kaupasta vaihtaa taitaa olla melko sama, jos ilman vaihdokkia ostaa ja on säilytystila niin sitten ehdottomasti syksyllä. Korkokulut, vakuutukseet jne. ovat kuitenkin max. tonnin luokkaa talven yli jos puhutaan joistain uudehkoista kalliimmista pyöristä.
Toisaalta ellei ole säilytystilaa niin sitten kokonaiskulut saattavat olla parikin tonnia talven ajalta.
Pyörä kannattaa ostaa kun on oston aika...

Kyl meitsi on kans syksyn kannalla  
biggrin.gif
 Ite tosin ostin jouluaaton aattona -02  
062802jumpie_prv.gif
Varmasti halvempaa ku keväällä.. Mut pääasia kuitenki on et ostaa  
wink.gif

JOVVAIN....!
sport05.gif

............Naaaaaaaa, NYT syssylä net on ostettava ku ei niitä enää kevväilä riitä kaikille, uskokaa pois !!

ISOT MATKAPYÖÖRÄT AINASKI LOPPUU JO TALVELA !
buttrock.gif

Pyörän osto kannattaa aina. Ei taloudellisesti mutta muuten. Taloudellisesti se on ihan yhdentekevää milloin ostaa. Ja kyllä niitä riittää halukkaille.

En sitten ostanut pyörää ihan vielä. Todennäköisesti sitten keväällä ja toivotaan että ei kamalasti kalliimpia ole kuin syksyllä.
Talvisäilytyspaikka olisi kyllä ollut, itseasiassa sinne mahtuis ainakin 10 pyörää jos firman varastotiloihin laittais.
Mutta rahatilanne oli semmonen että on parempi vähän pistää säästöön ja ostaa sit keväällä.

Jos ostaa ilman vaihtomopoa ja "tyytyy" Euro3 normeja täyttämättömiin malleihin, niin ennen vuoden vaihdetta voipi saada aikas edukkaasti?
wink.gif
Pitäkää silmät auki!

Ehottomasti kannattaa ostaa, vaikka heti katso linkki signeerauksesta
wink.gif

nimim. "oma lehemä ojassa" ...eli jos ostat tuon minulta, tillaan uuen samanlaisen, ellet osta, niin ajelen edelhenki äärimmäisen mukavalla matkasportilla!

Back