• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kannattaako pyörä ostaa syksyllä vai keväällä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Snowi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse suosin K kirjainta.
tounge.gif

Itse olen miettimässä pyörän myyntiä ja olen päätynyt siihen että keväällä kannattaa myydä jos myyn...
thumbs-up.gif

Ainahan pyörän osto kannattaa. Syksyllä saattaa saada yksityiseltä halvemmalla kuin keväällä. Liikkeestä ostettaessa ei varmaan kovin suurta eroa hinnassa ole syksyn tai kevään välillä. Muuta kuin se, että pyörä on taas vuotta vanhempi. Syksyä puoltaa sekin, että on talvi aikaa kunnostella. Haittana taas, että kovin myöhään syksyllä ostetussa, ei tule ne piilevät viat esiin kun ei pääse tarpeeksi koeajamaan. Etunsa ja haittansa molempina aikoina. Syksyllä olisin kuitenkin huolellisempi pyörän kunnon tarkastuksen kanssa. Ettei tule sitten keväällä heti ikävää yllätystä.
jeps...Todellakin kannatta koeajaa jos pystyy kunnolla ja tsekata kaikki. Viime syksynä ostin -94vm 9r:n. Koeajoin 10km lenkin ja ajoin pari pikkulenkkiä. Keväällä kun ajelin pidempiä lenkkejä yllätäen heitti kaikki jäähdytinnesteet pellolle.
-> kansipahvi paskana niin tuli halvalle syys/ talvihinnalle lisää hintaa
crazy.gif
crazy.gif

vähän turha oli alkaa 6kk kauppojen jälkeen itkee mitään.
Tänä syksynä ostin uuden ysin kun tuo 94:nen pöllitiin ja nyt
tuli kyllä ostettua syyshinnoilla hyvä vekotin.

Itse ostin ensimmäisen pyöräni kuukausi sitten ja pyöräksi valitsin juuri kawasaki Z750. mahtavaa on ollut, harmittaa vaan ku talviteloille täytyy pyörä viedä...sain vielä melko edulliseen hintaan...

Mjoo..
Oma tuli myytyä syksyllä ja ostin samantien toisen tilalle.
Kun ei oikein voi tehä niin että myis keväällä ja ostas syksyllä. Mitäs sitten kesällä tekis  
nixweiss.gif

Paitsi jos ois liikaa rahaa ja omistais muutaman mopedin... Sit vois vaan ajella  
sport05.gif

Järkee tai ei, minulle se on psykologinen asia. Ostin viikko sitten mopon ensi kesäksi. Talvi on niin karmeeta aikaa ja jos ei ole mopoa edes tallissa, vois ottaa köyttä ja vaseeliinia käyttöön.
Nyt on hymy herkässä kun katselee "oman kullan kuvaa"
inlove.gif

Ostin pyörän keväällä ja myin syksyllä samaan hintaan. Nykyään kun nuo tuontipyörät polkee hintoja niin se syyshinta menettää ehkä hiukan merkitystään. Ajattelin että ostan uuden vasta keväällä mutta ajatus tuntu vähän raskaalta
ghostface.gif
ja onhan sittä pyörää mukava vähän viksailla talven aikana.
062802moto_prv.gif

Nyt syksyllä ostin. Hinnat selkeästi halvempia kuin kesällä, katoin tän oman pyörän vanhaa ilmoitusta ja alkukesästä oli pyynti 1500 euroa enemmän... Mielestäni sain edullisesti. Lisäksi tosiaan psykologinen vaikutus on melkoinen, kun saa välillä tallissa istahtaa pyörän selkään ja vähän päristellä ja kuvitella miten kevättuuli humisee kypärässä niin talvi menee paljon nopeammin. Lisäksi on mukavaa tekemistä talveksi kun pikkuhiljaa huoltelee pyörää.

Enduron myin nyt syksyllä ihan normihintaan, niiden hinnat ei näemmä laske syksyksi. Puhelin oli kuumana koko ajan.

Itse ostaisin syksyllä jos ei olisi vaihdokkia. Jos on, se on se ja sama koska vaihtaa. Kyllä paras kaava lienee, että myy keväällä ja osta syksyllä jos yksityiskauppaa meinaa harjoittaa. Liikkeiden kanssa ei tosiaan väliä ajankohdalla, jos se vaihdokki löytyy. Ilman vaihturia syksy liikkeestäkin ostettuna toki paras ajankohta. Ylivuotisia uusiakaan ei kannata unohtaa...
Nimenomaan näin  
062802moto_prv.gif
,
just väärinpäin. Keväällä pyörä kannattaa ostaa, koska on ajokausi alkamassa. Syksyllä taas kannattaa myydä, koska eihän sitä silloin tarvitse.
wink.gif

Itse ostaisin syksyllä jos ei olisi vaihdokkia. Jos on, se on se ja sama koska vaihtaa. Kyllä paras kaava lienee, että myy keväällä ja osta syksyllä jos yksityiskauppaa meinaa harjoittaa. Liikkeiden kanssa ei tosiaan väliä ajankohdalla, jos se vaihdokki löytyy. Ilman vaihturia syksy liikkeestäkin ostettuna toki paras ajankohta. Ylivuotisia uusiakaan ei kannata unohtaa...
Nimenomaan näin  
062802moto_prv.gif
,
just väärinpäin. Keväällä pyörä kannattaa ostaa, koska on ajokausi alkamassa. Syksyllä taas kannattaa myydä, koska eihän sitä silloin tarvitse.
wink.gif
Pötyä. Ei kukaan osta syksyllä, ainakaan mun myyntikokemuksien mukaan.

kaksi pyörää olen myynyt syksyllä. kyllä menee. Ihmiset pitää, että hinnat on halpoja syksyllä.

Itse asiassa puhelin yhden mp kauppaa enemmän tehneen kanssa, ja hänkin puheli, että syksyllä välillä käy kauppa ihan yllättävän hyvin.

Itsellä on kokemusta,jokaisesta ajankohdasta. 600:n ostin ekan kerran helmikuussa  -99 vuonna kun iski pyörähimo 10 vuoden tauon jälkeen(ainoa mopokauppani liikkeen kans), ei ollut onneks kovin pahasti hinnoteltu, ajoin sillä parina kesänä. -07 keväällä saman pyörän takaisin, siksi että se oli hyväs kunnos ja mun entinen.

1000:n ostin keskikesällä -03 kun harrastus alkoi parin välivuoden jälkeen uudelleen, ja tuntui tarttevan/ja tarttikin tonnisen kolmilla laukuilla elämäntilanteessa. Elämäni paras pyöräostos tähänastisista vrt. reissut alhaalla ja 5 kesää/n.55 000 km ja jatkuu

1300:n ostin syksyllä -05, hinta ehkä vähän kevättä halvempi. Halutti silloin toista erityyppistä kawaa ja sellaisen sain. Onhan siinä sitä jotain...

nyt noita 80-lukusia on sit nää kolme, joita viimekesä vuoroteltiin...

Eli neuvoni - Osta silloin kun siltä tuntuu...

Paras taloutta ajatellen on syksyllä osto ja keväällä myynti, yhtälö ei ole kuitenkaan helppo toteuttaa käytännössä. Siinä on helposti kahden pyörän loukussa mutta elämä on.

Sillonhan se on pyörä ostettava kun siltä tuntuu ja sopiva yksilö osuu kohdalle. Tuo "syksyllä halvempi" on jo muodostunu niin yleiseks käsitykseks, että on jo käytännössä harhakäsitys. Ite en ainakaan yhtään halvemmalla myis, oli sit mikä vuodenaika tahansa.

Voi olla myös päinvastoin, eli että kyseisen pyörän (puhun nyt siis tilanteesta jossa on kyse yhdestä ainoosta yksilöstä) joutuu keväällä myymään halvemmalla verrattuna siihen mitä olis voinu edellisenä syksynä sillä saada. On nääs kevään koittaessa taas yhtä vuosimallia vanhempi värkki kysessä, verrattuna siis mitä oli syksyllä...

Omalla kohdallani se oli syksy. Meinasin käydä kauppaa saksalaisten kanssa kun katseli hintatasoa elokuussa. Päädyin ostamaan syksyhintaan suomesta, koska hintataso lähestyi jo tuontipyörä tasoa. Ja vielä ehdin ajella 500 km
062802moto_prv.gif

Back