• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

kaasareitten synkkaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja poison
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siis meinaatko, että noilla karptuneilla pääsee samaan tarkkuuteen nestepatsasysteemin kanssa? Vivahtaa, että taidat myydä jotain noita "hienostelulaitteita".
Minusta silloin, jos muutamalla eurolla saa tarkkuusinstrumentin, ei kannata maksaa epätarkemmasta kenellekään enempää.
Vähän samasta on kyse, kun jotkut korvaa nykyään luotilangan laserilla. Onhan se tietysti hienoa  
biggrin.gif

Edit: Mihin muuten liittyy tuo puhallinjuttu? Ei oikein avaudu tuo. Mittaustuloksiahan saa noilla molemmilla systeemeillä riittävän nopeasti tai hitaastikin.
Eikös se viittaa pelkästään siihen, että joskus tuppaa olemaan hankalahkoa saada säätöjä alueelle eli aikaa kuluu ja rupeaa kone käymään turhan lämpöisenä säädön aikana eli lisää puhallusta niin ei tartte antaa jäähtyä välissä
smile_org.gif
ja voi jatkaa huoletta loppuun asti, tai itseään tyydyttävään lopputulokseen.

- P

olipas se helppo ja nopee rakentaa näin 2 pyttyselle.ja kun laitoin atf:fää letkuihin ei tarvinnu edes mitään migin suuttimia kuristamaan vaan öljyn pinta ei heilunu milliä enempää ja sekin rauhallisesti.kiitos hyvistä ja yksinkertasista rahaa säästävistä neuvoista
062802jumpie_prv.gif

aluks tosin oli niin pois kohiltaan että piti sammuttaa ja säätää ettei imassu öljyjä pois.

Mites olette säätäneet synkkausta ennen seosruuvit ?
Kun olen kuullut, että keskimmäiset kaasarit pitäisivät säätää hieman rikkaammalle, kuin laitimmaiset.
Mitäs tämä tarkoittaa käytännössä, 1/2 kierrosta rikkaammalle keskimmäiset.
Ja mites tässä minun ajokissa (cbr 600 f2) saa seosta rikkaammalle. Itse kun olen niitä pyöritellyt ja yrittänyt etsiä oikeita kohtia, niin auki päin seos menee laihemmalle ?
Nääs kun tämä menopeli meinaa hieman seilata/nykiä, kun yrittää ajaa tasakaasulla 45 km/h tai alle, alamäkeen tai tasaisella.

Mites olette säätäneet synkkausta ennen seosruuvit ?
Kun olen kuullut, että keskimmäiset kaasarit pitäisivät säätää hieman rikkaammalle, kuin laitimmaiset.
Mitäs tämä tarkoittaa käytännössä, 1/2 kierrosta rikkaammalle keskimmäiset.
Ja mites tässä minun ajokissa (cbr 600 f2) saa seosta rikkaammalle. Itse kun olen niitä pyöritellyt ja yrittänyt etsiä oikeita kohtia, niin auki päin seos menee laihemmalle ?
Nääs kun tämä menopeli meinaa hieman seilata/nykiä, kun yrittää ajaa tasakaasulla 45 km/h tai alle, alamäkeen tai tasaisella.
Tuo on täysin pyöräkohtaista. Tuolla haetaan sitä, että tuppaavat kaksi keskimmäistä sylkkää käymään kuumempina, kun lämpöä tulee myös kahdesta vierekkäisestä sylkästä + ajoviima ei pääse jäähdyttämään samalla tavalla, kuin jossain tapauksissa kahta laitimmaista. Eli hieman enemmän bensaa ilman sekaan eli rikkaampaa seosta antamaan jonkinlaista lisäjäähdytystä näille keskimmäisille.

Yleensä tuo on ollut kyllä, ainakin mitä mun kohdalle on sattunut, niin hoidettu hieman isommilla pääsuuttimilla eikä seosruuvilla. Noh, varmaan eri tapoja hoitaa tuo eri merkeillä / malleilla.

Itse kysymykseesi en siis varsinaisesti osaa vastata
biggrin.gif
kunhan jauhan paskaa.. tsekkaas tuon kyseisen pyörämallin manuaalista, pitääkö moista tehdä synkatessa.. en oikein usko.

- P

Vähän samoilla linjoilla pe****! kanssa olen muutaman mopon kaasarit synkanneena ja suuttimien ja neulojen kanssa värkänneenä. Harvemmin pilot-ruuveihin tarvitsee eri säätöjä hakea koska vaikuttavat lähinnä tyhjäkäyntiin ja ¼ kaasun alueelle, ja muuttaisivat siksi myös itse tasapainotusmittauksen tulosta jonka perimmäinen tarkoitus on saada kaksi tai neljä tai kuusi kappaletta samassa linjassa imeskelevää kurkkua. Jos näitä virejä pitää olla ja laittaa niin erot ovat neulan nostoissa ja pääsuuttimien koissa.

Tosin edesmenneessä kwaakussani homma tehtiin justiinsa toisinpäin, koska läppärungot olivat kuluneet niin väljiksi (täytettiin ja viilattiin mutta silti), ettei ollut enää mitään jakoja saada niitä linjaan pelkän alipainemittauksen avulla. Plan B oli sitten vääntää pahimpien vuotajien pilot-ruuvi kokonaan kiinni (saivat jo bensaa läpän ohi neulalta) ja linjata läpät optisesti kaasaripaketti pöydällä. Kävi tyhjäkäyntiä kolmella pytyllä, nelosesta otettiin ryyppy pois kokonaan floodaamisen estämiseksi, nelonen heräsi sitten kun antoi kaasua, ja veti tasaisesti heti sen jälkeen punaviivalle asti. Hyvä siitä tuli
tounge.gif

97 kawan 750 synkkaus menossa,mix se tahtoo työntää nesteet sisään synkkaus masiinasta?
Avaa läppää siitä kaasuttimesta, jonka nestepatsas pyrkii korkeimmalle..

Jos se mittari on kovinkin levoton liikkeissään, työnnä kuristimet (esim. 0,6mm mig-suuttimet letkujen yläpäähän..
Täytyypä testaa huomen tuota läpän avausta.
Hommat jäi kesken ja kamat kasaan,nyt se sit kuulemma käy kolmella,oliskohon tuo atf pilannu tulpan,noh pitää kattella.
Ei musta kyllä kawa miehex olis,aivan liikaa puljaamista.
Kaiken kukkuraksi entinen omista tiivistänyt ilmanputsarin kotelon joka puolelta sialla,hei haloo !

suostuihan se taas käymään nätisti kun vaihtoi vuotavan kaasarin letkun ja uusi ilmanputsari kehiin.
Synkkaus saakoon vielä odottaa,pitää varata hyvin aikaa ja muutama asennus
033102beer_1_prv.gif

61 tonnia ajetusta iö suzukista kaasarit synkätty letkuhärdellillä.Patsaat 1300-7000 kierrosta 10cm:n sisällä .HYVÄ MINÄ
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Täs yks kuva. Letkut on yhdistetty toisiinsa alapäästään kahdella motonetin t-letkuliittimellä, letku on bilteman öljynkestävää, vuotoja ei saa olla, letkut on kiinnitetty laudanpätkään sellaisilla sähköjohtokiinnikkeillä (muovinen koukku jossa naula), letkujen avonaisissa päissä on mig-hitsaussuulakkeet biltemasta (mulla 0,8 mm) mikä tasoittaa öljyn värinää ja samalla toimii sovittimena imukauloihin (M5 tai M6 kierre). Öljynä mulla on nättiä punasta Castrolin GPS:ää. Sitä menee puolisen desiä, parhaiten sen ehkä saa tuonne isolla jorman kokoisella ruiskulla joita saa apteekista. Ruutata vaan yhdestä letkusta sisään niin se pikkuhiljaa tasoittuu kaikkiin letkuihin samalle tasolle. Mulla on M6 kokoisten mig-suulakkeisaa vielä letkunkiristimet, kun tuo bilteman letku menee lämmössä aika taikinaksi... Joissain pyörissä ei kai tarvita noitya mig-suulakkeita jos niissä on imukauloissa sovitteet valmiina mihin tökätä letkut.

Vuotoja ei saa olla missään, tai muuten systeemi on yhtä ilmakuplaa. Systeemissä ei siis ole yhtään "reikää" ulkoilmaan. Täysin suljettu systyeemi missä vaan neljä letkun päätä menee imukurkkuihin.

synkkaus.jpg

Täs yks kuva. Letkut on yhdistetty toisiinsa alapäästään kahdella motonetin t-letkuliittimellä, letku on bilteman öljynkestävää, vuotoja ei saa olla, letkut on kiinnitetty laudanpätkään sellaisilla sähköjohtokiinnikkeillä (muovinen koukku jossa naula), letkujen avonaisissa päissä on mig-hitsaussuulakkeet biltemasta (mulla 0,8 mm) mikä tasoittaa öljyn värinää ja samalla toimii sovittimena imukauloihin (M5 tai M6 kierre). Öljynä mulla on nättiä punasta Castrolin GPS:ää. Sitä menee puolisen desiä, parhaiten sen ehkä saa tuonne isolla jorman kokoisella ruiskulla joita saa apteekista. Ruutata vaan yhdestä letkusta sisään niin se pikkuhiljaa tasoittuu kaikkiin letkuihin samalle tasolle. Mulla on M6 kokoisten mig-suulakkeisaa vielä letkunkiristimet, kun tuo bilteman letku menee lämmössä aika taikinaksi... Joissain pyörissä ei kai tarvita noitya mig-suulakkeita jos niissä on imukauloissa sovitteet valmiina mihin tökätä letkut.

Vuotoja ei saa olla missään, tai muuten systeemi on yhtä ilmakuplaa. Systeemissä ei siis ole yhtään "reikää" ulkoilmaan. Täysin suljettu systyeemi missä vaan neljä letkun päätä menee imukurkkuihin.

synkkaus.jpg
Kiitoksie tuhannesti. Nyt selvis homma meikäläisellekki.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
buttrock.gif
idea3.gif
Ens viikol ruveta värkkäilee kuhan toipuu viikonlopun Qstock festareista..
033102beer_1_prv.gif

Mulla oli yllättäviä vaikeuksia saada noi t-kapplaeet menemään siihen bilteman letkuun (5 milliä sisähalkaisia). Sain yhden t-kappaleen rikkikin... Kannatta laittaa öljyä liukasteeksi, tai lämmittää letkua vaikka kiehuvalla vedellä. Mää käytin letkuna 10 metrin ja 5 metrin rullaa, jokainen letkunpätkä oli muistaakseni 3 metriä.

Bilteman letku

Back