Moro
Pari kisaa kokeilleena voisin lausua tähän(kin) ketjuun pari sanaa.
Ensiksi kysymys: Onko tarkoitus aloittaa jokkis täysin alusta vai lisätä moinen touhu rataharrastukseen
Asia on mielestäni budjetin kannalta hyvin olellinen, koska itse mietin vain "jokkislisää" tavalliseen ryhmissä kiertelyyn, järkkäritalkoisiin ja possujonon vetoon verrattuna.
Onko autotallissa jo aiemman elämän aikana kasattua mammonaa, kuten työkaluja ja soveltuva ajoneuvo, kenties perävaunukin koivun alla. Onko itsellä kyky huoltaa pyörää ja vaihdella renkaita ? pystyykö jakamaan matkakuluja toisen kahjon kanssa ? jne..
Oma "jokkislisä" muodostuu ilmoittautumismaksuista, lisenssistä ja kenties parista ylimääräisestä eturenkaasta normaaliin ratojen koluamiseen verrattuna. Olen päättänyt, että starttiin laitan uudet renkaat, tällä kaudella kenties 3 sarjaa. Etusen vaihto lienee turhaa vauhdeillani, mutta pidän tuosta kiinni. Kisa ei indeksin kanssa kamppailevalla kuskilla juurikaan näy renkaissa, joten niillä ajelee nelisen päivää nopeassa ryhmässä kisan jälkeen. Kesä menisi ilman kisoja kenties yhdellä tai kahdella eturenkaalla nykyisen kolman sijaan ja takasia palanee 6-7 tänä suvena kun ajelee kuopat pois aina kun ei huvita viimeisilleen revittää.
Lisä normaalien ratapäivien kiertoon on siis: Lisenssi+ilmot+rengashifistely. Toistaiseksi en harjoittele kisaa silmällä pitäen.......ei ole juur yli tonnia minun "jokkisbudjetti" näin laskien. Kesän rataharraste maksaa tietty muutaman tuhatlappusen kokonaisuudessaan.
Jos taas alkaa puhtaalta pöydältä, niin kai siinä on vain taivas rajana: paku, pyörä, renkaat, työkalut, varusteet, reenit, majoitukset, asuntovaunu, mekaanikko..........ei toista tolkkua.
Loppukevennykseksi vielä ennakkoilmoitus pyörän myynnistä: Heti kun saan uuden valmiiksi tulee kaupan 04 rakennettu Tenkate cbr 1000rr Honda. Ex ex Visuri, SBA 04-05, sitten harrastekäytössä, nyt possujonoon erikoistunut raaseri, jokkis #64. Kaatumaton peli, ehdottoman moitteeton tekniikka, kaikki luvalliset kilkkeet, laadukas Tenkate/WP alusta, kaikkea tuplana......ilmo tulee oikeaan osoitteeseen tällä viikolla, mutta nopeat voi soittaa p. 0500 177957/Hanski....nopealle 5450 €