T1mppa sanoi:edit. Ekassa postauksessa oli kuva. Teräspunosletkuilta näyttää. Mikä toi mötikkä tossa ala-T-palan kohdalla?
Taitaa olla haara jarrupaineanturille.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
T1mppa sanoi:edit. Ekassa postauksessa oli kuva. Teräspunosletkuilta näyttää. Mikä toi mötikkä tossa ala-T-palan kohdalla?
T1mppa sanoi:Ymmärsin tästä, että jarrukahvan tuntuma olisi pehmeä. Ja kun puristaa kovaa, niin liike on pitkä ja liikkeen lopussa alkaa vasta jarru ottamaan kiinni.
Meinkö ilmaus ok ja kait sulla on teräspunosletkut?
Itse tykkään lukita etujarrukahvan yöksi pohjaan, jolloin järjestelmästä poistuu mahdollisia mikrokuplia. Aamulla kun nappaa lukituksen pois ja pumppaa kerran-pari, niin johan on hyvä tuntuma kahvassa.
edit. Ekassa postauksessa oli kuva. Teräspunosletkuilta näyttää. Mikä toi mötikkä tossa ala-T-palan kohdalla?
KawaJava sanoi:Kahvassa on sinäänsä hyvä tuntuma esim. kun paikalla ollessa puristelee. Ajossa tuntui että palat ei pure yhtään, vaan jouduin puristamaan kahvaa todella kovaa ennen kuin pyörä alkoi pysähtymään.
Ilmaus tuntui menevän ihan ok ja kahva oli nipparilla pohjassa yön yli.
Tossa kuvassa "mötikkä" on t-haara. Jarrupaineanturi tulee pääsylkältä omalla letkulla.
Uskon/toivon, että se johtu vaan noista palojen sekoituksesta.
IlluH sanoi:Jos kahva on kova, niin todennäköisesti johtuu sekamelskasta. Kerran kävi karting-auton kanssa hauskasti, että kevään ekalla ajokerralla ei ollutkaan minkäänlaisia jarruja ja mikä hauskinta, mitään ei oltu talven aikana niille tehty. Olivat vaan mokomat jotenkin lasittuneet seisoessaan ja pyyhkäisy hiekkapaperilla palautti jarrutehot.
KawaJava sanoi:Saattaa olla, että itsestä riippumattomista syistä menee pyörä myyntiin lähiaikoina.
Jos täällä on jollain kiinnostusta, niin vaikkapa yv:llä lisätietoa.
![]()
KawaJava sanoi:Koitetaan nyt vielä sinnitellä.
Ei tuosta myymällä saa kuitenkaan puoliakaan siitä, mitä siihen on laittanut. Työtunneista puhumattakaan.

Noh, jos ekan setin kaheksas kierros koitui kohtaloksi, niin ei siinä kyllä kurssit oikein auta. Vaan kuten hän itsekkin sanoi, niin vika oli ihan omassa tekemisessä, ja jälkikäteen voi vaan vetää facepalmua.vma sanoi:Hartialukko, mutka pitkäksi ja nutulleen. No biggie. Ukko ehjä ja pyörä suunnilleen ehjä niin homma voi jatkua. Ehkä tärkein juttu nyt olisi, että ilmoittaudut johonkin laadukkaaseen rata- ajo kurssiin/koulutukseen ettei seuraava oho- tapahtuma ole kertaluokkaa vakavampi.
scuuba sanoi:Toki jotkut kaatuu enemmän kuin toiset, mutta niissäkään tapauksissa ulkopuoliset tekijät, kuten koulutukset tai niiden puute, ei ikävä kyllä ole se ratkaiseva tekijä.
Mä taasen nään ton niin, että kyseiset kuskit kyllä kippaavat moponsa, mutta myöhemmin ja kovemmasta vauhdista/ paremalla kierrosajalla.Tumppi sanoi:Tästä olen kyllä täysin eri mieltä.
Muutaman vuoden olen vetänyt noita kokopäiväisiä AT4 koulutuksia. Ekan setin teema on yleensä pelkkä rataan omatoiminen tutustuminen, lisäksi saatan radasta riippuen antaa koulutettaville ainoastaan jonkun pienen tehtävän, yleensä katseen käytöstä. Pyrin setin aikana ajamaan jokaisen koulutettavan perässä pari kierrosta.
Useammankin kerran olen ekan setin aikana miettinyt, että millä ihmeen tempulla noi kaikki neljä selviäisi hengissä tästä päivästä. Lähes kaikissa tapauksissa viimeistään lounastauon jälkeen voi ajaa porukan perässä ilman huolta ja murhetta. Näin nopeasti ja tehokkaasti koulutus toimii, parhaat kierrosaikapudotukset ovat olleet viikonlopun aikana noin viiden sekunnin luokkaa, riskitason pienentyessä 99% -> 1%.
Lisäksi kurssilla painotan, että tänään kukaan ei yritä parantaa ennätystään, vaan keskittyy koulutukseen. Kierrosajan parantuminen on tarkoitus tapahtua opittujen asioiden omaksumisen myötä omatoimisessa harjoittelussa. Joskus joku on ajanut alle oman ennätyksensä loppupäivästä, mutta noi suurimmat pudotukset tapahtuvat koulutuksen jälkeisenä sunnuntaina.
scuuba sanoi:Mä taasen nään ton niin, että kyseiset kuskit kyllä kippaavat moponsa, mutta myöhemmin ja kovemmasta vauhdista/ paremalla kierrosajalla.
Koulutus/opetus kyllä auttaa parantamaan kuskin ajotaitoja, mutta ei se muuta kuskin perusluonnetta/ asennetta. Eli se tiedon antaminen -> taitojen parantuminen auttaa hetkellisesti siirtämään sitä kaadon ajankohtaa eteenpäin.
scuuba sanoi:Pointti siis lähinnä se, että enpä ole toistaiseksi törmännyt sellaiseen kuskiin, joka ei olisi kaadostaan oppinut jotain, ja muuttanut ihan itse oma ajamistaan sen takia.
Toki jotkut kaatuu enemmän kuin toiset, mutta niissäkään tapauksissa ulkopuoliset tekijät, kuten koulutukset tai niiden puute, ei ikävä kyllä ole se ratkaiseva tekijä.
none juttuines ku niissä aina enemmä ja vähemmä ristiriitasuutta- esmerks meet muka kovempaa ku ajat jarrut pitkäks- ainaha tarvitaa vastavirtaa uijia ja miksei perseeellä puuhu menijöitäki-Tumppi sanoi:Minä taas näen asian niin, että asiat avaamalla ja oikein perustelemalla pystyy vaikuttamaan myös asenteisiin.