• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jääkö vilkku päälle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AimoPamaus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tällainen tuli vastaan ja ajattelin esitellä sen kun Google ei löytänyt yhtään mainintaa Suomeksi tästä.

LINKKI

TurnSafe
Don’t forget your indicator is ON anymore …

One of the biggest causes of motorcycle death's is indicators being left on! You know how it works, you've forgotten your indicator is on and the numpty in the junction thinks you are turning left/right and pulls right out in front of you!!!  
TurnSafe is simply a lifesaver:

TurnSafe is a small, simple to install and simple to use audible indicator warning system, turn on your indicator and after time the audio warning will remind you that the flasher is still on. Designed to be as small as possible the intelligent control, LED and audio sounder are all combined into one small case for easy mounting.

Operation
Turn on your indicator and the TurnSafe green LED flashes, then after 10 flashes the Audio warning beeps will start. The flash count will stop while the brake is ON. Operating the brake after the audio warning has started will stop the warning and the beeps will commence after the brake is released and then a further 5 flashes. The audio warning will cancel when the indicators are cancelled

jooo...tosi ja vakavaa...ainakin alkukesästä tahtoo joskus jäädä...joka kerran jälkeen V#¤%taa ihan kympillä ja nousee kylmä hiki...asia johon kannattaa ainakin tämän kesäisten tilastojen valossa kiinnittää todella paljon huomiota. Erittäin hyvä avaus ja pointti
062802jumpie_prv.gif

Aprilia kytkee vilkun pois jpnkin matkan/ajan kuluttua. maantiellä ihan käytännöllinen.

Tuo äänimerkki taitaa olla suomessa kielletty listalla, aikoinaanhan oli joissakin pyörissä vilkkusummeri mutta hetihän se kiellettiin.

Tärkeintä tässä on tuo idea. Helposti jälkiasennettava laite joka parantaa turvallisuutta huomattavasti.

Etsikääpä pykälä jossa tuollaiset kielletään.
confused_orig.gif

Jos näin on niin pitänee itse ruveta rakentamaan vastaavaa mutta ilman ääntä. Kypäräpuhelimeen äänen tekee myös helposti ja sen täytyy olla laillinen.  
idea3.gif

Ite oon ottanut tavaksi aina vähän väliä sormeilla nappia jolla kytketään vilkku pois päältä. Eipähän ainakaan pääse vahingossa liian pitkäksi aikaa tikittämään turhaan.

Tietenkin .. itse kultakin .. ellei ole automatiikkaa .. mutta
tosimotoristin pyörässä ei ole mitää turhia elektroniikkoja ja hilavitkuttimia ...
033102bebe_1_prv.gif

Eikös siinä mittarin lähellä pitäis välkkyä semmonen vihreä valo, mikä muistuttaa vilkun päällä olosta
confused_orig.gif

Jos mulla olis tuommonen piippari, niin lopettaisin vilkun käytön välittömästi.

Mulla ainakii peukalo käy aika tottuneesti aina minuutin välein vilkun napilla painamassa sitä pois päältä, siis vaikka ajais maantieajoo.. Ja muutenkii mutkan jälkee tulee painettuu vilkun nappii muutaman kerran..

Automaattinen vilkun palautin jo vuodesta -80 (kawa) toimiva sellainen niinku kaikki muutkin "hilppeet" 2 kpl mittareita
cool.gif

Keväällä tahtoo jäädä päälle, mutta nyt jää tässä vaiheessa ajokautta huomattavasti harvemmin. Itsekin räplään tuota villkukatkaisijaa toisinaan vähän väliä.

Miten nuo vilkkujen automaattipalauttimet toimii? Ottaako ne vain ajasta tai matkasta vai onko niissä enemmänkin älyä?

Jaa'a ota ny selwää kawan mysteereistä. Parkissa pysäkillä tai risteyksessä vilkku hakkaa niin kauan ku akussa riittää wirtaa. Mut käännöksen jälkeen noin 5 sek ja nappi palautuu keskelle. Sen täytyy reagoida stongan liikkeeseen samaan tyyliin ku autoissakin, eli ohittaa jonkun rajoittimen.
nixweiss.gif

Mulla ainakii peukalo käy aika tottuneesti aina minuutin välein vilkun napilla painamassa sitä pois päältä, siis vaikka ajais maantieajoo.. Ja muutenkii mutkan jälkee tulee painettuu vilkun nappii muutaman kerran..
Vähän sama juttu täälläkin. Sitten yks kaks huomaa painavansa palautusvipua vasemmasta kahvasta.
Ja taas soi äänimerkki ;(

Back