• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ironbutt ss1000 ajoon matkaseuraa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JJJ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Just kotiuduin mun ja JJJ :n keikasta... Perhana, oli todella raskas reissu. Ennakkoasenteena meilloli molemmilla vähän sellanen, että käydääs ny äkkiä ajaan toi pois tosta kuleksimasta. 3 mopoo lähti liikkeelle, 1 keskeytti Kajaaniin. Me .ORGgilaiset toki ajeltiin loppuun
talktohand.gif
onnea onnea teille
062802jumpie_prv.gif

Just kotiuduin mun ja JJJ :n keikasta... Perhana, oli todella raskas reissu. Ennakkoasenteena meilloli molemmilla vähän sellanen, että käydääs ny äkkiä ajaan toi pois tosta kuleksimasta. 3 mopoo lähti liikkeelle, 1 keskeytti Kajaaniin. Me .ORGgilaiset toki ajeltiin loppuun
talktohand.gif

Reitti lähti liikkeelle sekä hesasta että tamppereelta. Törmättiin Hämeenlinnassa, josta oikastiin Turkuun, sieltä sujuvasti Rauman Porin ja Vaasan kautta Kokkolaan, jossa otettiinkin suunnan muutos, lähettiin ajeleen Ylivieskan kautta kohti Kajaania. Kajaanissa pidettiin, tai itteasiassa Ylivieska-Kajaani matkalla pidettiin vähän kriisipalaveria, kun yksi kuskeista ei kertakaikkiaan jaksanut enää ajaa... Hän sinnitteli Kajaaniin ja jäi sinne. Me JJJ:n kanssa tehtiin uus reittisuunnitelma ja lähettiin ajaan. Matka jatkui Nurmeksen, Kuopion Pieksämäen Jyväskylän kautta takasin Hmeenlinnaan ja sieltä sitten kotiin...
Näin on. Minun täytyi mennä ottamaan heti reissun jälkeen sellaset 16 tunnin päiväunet !! Tulipa tehtyä pari emämokaakin. Ei reissun suhteen paras ajankohta lähteä suoraan töiden jälkeen. Minulla meinas patterit hyytyä totaalisesti. Kiitokset TeeVeelle matkanjohtamisesta ja siitä ettet jättänyt minua nukkumaan sinne Kuopion kupeeseen Teboilin nurmikolle. Täytyy myöntää, että keskeyttämisajatus ei kaukana silloin ollut. Nurmes-Kuopio väli oli katastrofaalinen. Silmät ei pysynyt auki millään ja alkoi jo ajaminen pelottamaan. Toinen virhe olikin sitten vaatetuspuoli. Tuli kuitenkin otettua liian vähän kamppeita mukaan ja sitten kun väsyneenä se paleleminen alkoi niin ei siitä meinannut tulla loppua olleskaan. Monta kertaa kyllä kävi mielessä, että hulluhan mä olen kun tälläiseen ryhdyn, etenkin sillä matka-ajokokemuksella mitä minulla on. Kaikki kunnia myöskin tälle keskeyttäneelle kaverille. Ymmärsi lopettaa kun ei pystynyt enää omalla kaistallaan ajaa. Pikku juttu se on tälläisen ajon keskeyttäminen verrattuna siihen, että ajaa tieltä ulos tms. Jos olisi alkanut vettä sataa niin en minäkään olisi tähän pystynyt. Nyt vaan sitten suunnittelemaan seuraavaa tavoitetta SS2000 !

talktohand.gif

Reitti lähti liikkeelle sekä hesasta että tamppereelta. Törmättiin Hämeenlinnassa, josta oikastiin Turkuun, sieltä sujuvasti Rauman Porin ja Vaasan kautta Kokkolaan, jossa otettiinkin suunnan muutos, lähettiin ajeleen Ylivieskan kautta kohti Kajaania. Kajaanissa pidettiin, tai itteasiassa Ylivieska-Kajaani matkalla pidettiin vähän kriisipalaveria, kun yksi kuskeista ei kertakaikkiaan jaksanut enää ajaa... Hän sinnitteli Kajaaniin ja jäi sinne. Me JJJ:n kanssa tehtiin uus reittisuunnitelma ja lähettiin ajaan. Matka jatkui Nurmeksen, Kuopion Pieksämäen Jyväskylän kautta takasin Hmeenlinnaan ja sieltä sitten kotiin...
Näin on. Minun täytyi mennä ottamaan heti reissun jälkeen sellaset 16 tunnin päiväunet !! Tulipa tehtyä pari emämokaakin. Ei reissun suhteen paras ajankohta lähteä suoraan töiden jälkeen. Minulla meinas patterit hyytyä totaalisesti. Kiitokset TeeVeelle matkanjohtamisesta ja siitä ettet jättänyt minua nukkumaan sinne Kuopion kupeeseen Teboilin nurmikolle. Täytyy myöntää, että keskeyttämisajatus ei kaukana silloin ollut. Nurmes-Kuopio väli oli katastrofaalinen. Silmät ei pysynyt auki millään ja alkoi jo ajaminen pelottamaan. Toinen virhe olikin sitten vaatetuspuoli. Tuli kuitenkin otettua liian vähän kamppeita mukaan ja sitten kun väsyneenä se paleleminen alkoi niin ei siitä meinannut tulla loppua olleskaan. Monta kertaa kyllä kävi mielessä, että hulluhan mä olen kun tälläiseen ryhdyn, etenkin sillä matka-ajokokemuksella mitä minulla on. Kaikki kunnia myöskin tälle keskeyttäneelle kaverille. Ymmärsi lopettaa kun ei pystynyt enää omalla kaistallaan ajaa. Pikku juttu se on tälläisen ajon keskeyttäminen verrattuna siihen, että ajaa tieltä ulos tms. Jos olisi alkanut vettä sataa niin en minäkään olisi tähän pystynyt. Nyt vaan sitten suunnittelemaan seuraavaa tavoitetta SS2000 !
Onnea kaikille - myös keskeyttäneille. IB ei todellakaan ole mikään kakunpala! Hommaan täytyy valmistautua jo pari päivää etukäteen ja asennoitua myös siihen, että homma voi myös kusta! Energiajuomilla hommaa voi helpottaa, mutta ei niilläkään voi kaikkia ongelmia hoitaa. Ennakkoon nukkuminen ja suht hyvä fyysinen kunto auttaa asiaa.

Hommaan täytyy valmistautua jo pari päivää etukäteen ja asennoitua myös siihen, että homma voi myös kusta! Energiajuomilla hommaa voi helpottaa, mutta ei niilläkään voi kaikkia ongelmia hoitaa. Ennakkoon nukkuminen ja suht hyvä fyysinen kunto auttaa asiaa.
Just tuo ennakkoon valmistautuminen taisi meidän ryhmässä ontua eniten, lähdimmehän ajamaan käytännössä suoraan työpäivän jälkeen, JJJ oli kai ollut töissä jo joskus ennen viittä (?) aamulla!

Mulla tais sitten kuitenkin väsymys tuntua porukasta vähiten, kai, tai ainakin sellaiset on fiilikset. Ainoa paikka missä mä tunsin ihan väsymystä oli tuo Kajaani, mutta tuo helpotti kun sai hiukan kevyttä safkaa masuun... Illalla otin reilut tunnin torkut ja sitten jatkettiin vielä pari tuntia hereillä.

Mutta siis, ei todellakaan ole mikään kakunpala
talktohand.gif

Hommaan täytyy valmistautua jo pari päivää etukäteen ja asennoitua myös siihen, että homma voi myös kusta! Energiajuomilla hommaa voi helpottaa, mutta ei niilläkään voi kaikkia ongelmia hoitaa. Ennakkoon nukkuminen ja suht hyvä fyysinen kunto auttaa asiaa.
Just tuo ennakkoon valmistautuminen taisi meidän ryhmässä ontua eniten, lähdimmehän ajamaan käytännössä suoraan työpäivän jälkeen, JJJ oli kai ollut töissä jo joskus ennen viittä (?) aamulla!

Mulla tais sitten kuitenkin väsymys tuntua porukasta vähiten, kai, tai ainakin sellaiset on fiilikset. Ainoa paikka missä mä tunsin ihan väsymystä oli tuo Kajaani, mutta tuo helpotti kun sai hiukan kevyttä safkaa masuun... Illalla otin reilut tunnin torkut ja sitten jatkettiin vielä pari tuntia hereillä.

talktohand.gif
Juu, ja lisää niitä tekemiäni virheitä. Ilmeisesti ilman kypärähuppua ajaneena veto kävi niskan seutuville, ja nyt lapaluiden yläpuolella on tunnoton alue
confused_orig.gif
Mutta periksi ei anneta. Lähetään ensi kuussa ajamaan lisää ?
crazy.gif

talktohand.gif
Juu, ja lisää niitä tekemiäni virheitä. Ilmeisesti ilman kypärähuppua ajaneena veto kävi niskan seutuville, ja nyt lapaluiden yläpuolella on tunnoton alue
confused_orig.gif
Mutta periksi ei anneta. Lähetään ensi kuussa ajamaan lisää ?
crazy.gif
No eipä ollut eikä ole kypärähuppua ollenkaan. Sellainen kaulasuoja kyllä on ja sillä pärjäsin. Ehkä hyvä kypärä (Suupertti) vaikutti myönteisesti asiaan?
wink.gif

Reissu takana. Ei ollut tiukkoja tilanteita, eikä mitään isompia ylllätyksiä. Pari phoroa näkyi ja nekin aitauksessa Kalajoella.
800km meni ihan hyvin, sitten alkoivat sateet. Reitti kulki seitsemän kesäisen sadekuuron läpi, joista toinen ja kuudes olivat pahimmat. Kastelivat, mutta eivät onneksi pahasti. 15 tuntia meni ihan mukavasti ihmetellessä Suomen luonnon kauneutta, sitten alkoivat pienet tuntemukset, kaasukäsi puutui, oikeaa polvea jomotti, ristiselälle ei löytynyt hyvää asentoa jne. Lisäksi eteen osui maailman ykstoikkoisin tienpätkä: Kajaani-Mikkeli, Siltä se ainakin silloin tutui, ennen kuin tulin moottoriteille. Väsymykselle ja turtumiselle motari on kuin piste ii:n päälle. Oman kropan tuntemuksia vastaan taisteluahan tuo loppu stten oli.
PS. Mustangin satula on kyllä niin päin persettä suunniteltu ja tehty kuin voi vain olla. Väinön alkuperäisellä en matkasta olisi selvinnyt mitenkään.
Vielä kun joku kääntäisi tuon ilmastointihuminan pois päältä päästäni. Huomasin sen kun tulin aivan hiljaiseen kotiin ja painuin pehkuihin. Vieläkin humisee.
Epävirallisesti perse on nyt sitten rautaa. Katsotaan nyt, jaksanko yrittää virallistaa sen.
Mitä valmistautumiseen tulee, kannatan ehdottomasti perusteellista valmistautumista hyvissäajoin. Kaikille IB-ajon suorittaneille täytyy kyllä nostaa hattua, ei nimittäin ole ollenkaan mikään "läpihuuto" juttu.
Ajon kesken jättäminen taas osoittaa todellista kypsyyttä motoristina, Ottaa kokemuksesta opiskeen ja yrittää sitten joskus myöhemmin uuudellen. Toisin tehtynä, pahimmassa tapauksessa, ei ehkä olisi sitä mahdollisuutta.

sitten alkoivat pienet tuntemukset, kaasukäsi puutui, oikeaa polvea jomotti, ristiselälle ei löytynyt hyvää asentoa jne. Lisäksi eteen osui maailman ykstoikkoisin tienpätkä: Kajaani-Mikkeli, Siltä se ainakin silloin tutui, ennen kuin tulin moottoriteille. Väsymykselle ja turtumiselle motari on kuin piste ii:n päälle. Oman kropan tuntemuksia vastaan taisteluahan tuo loppu stten oli.

Vielä kun joku kääntäisi tuon ilmastointihuminan pois päältä päästäni. Huomasin sen kun tulin aivan hiljaiseen kotiin ja painuin pehkuihin. Vieläkin humisee.

Ajon kesken jättäminen taas osoittaa todellista kypsyyttä motoristina, Ottaa kokemuksesta opiskeen ja yrittää sitten joskus myöhemmin uuudellen. Toisin tehtynä, pahimmassa tapauksessa, ei ehkä olisi sitä mahdollisuutta.
ihan ekaks onnea urakan suorittamisesta
buttrock.gif

mullki meni loppu vaiheessa paikat kaput ...varmaa jossai mikkelin kohilla..selkä,hartiat ja niska ihan jumiin....teki aika tuskaseks loppu matkan....

mullaki humis vaik oli korvatulpat...eiks mull ookkaa hyvä kypärä
lookaround_orig.gif

just näin ...keskeyttää pitää jos olo tuntuu vähänki semmoselta....ja niinhän säänöissä neuvotaanki...

mut kyl vähän taisin innostuu...täytyy käydä lukee mikä se seuraava iron but on.....jos vaikka
062802moto_prv.gif

mut kyl vähän taisin innostuu...täytyy käydä lukee mikä se seuraava iron but on.....jos vaikka
062802moto_prv.gif
MUKANA
sport05.gif
Mäkin tuun ! Täytyy vaan saada vanhat vaivat parannettua
tounge.gif
eikö seuraava ole ss2000 ? Tuplamatka ja nelinkertainen tuska. Näinhän se fysiikan lakien mukaan menee ?
Eikös se ole se SS1500? Pitää katsoa IBAn sivuilta. SS2000 pidetään 24h breikkiä, mutta SS1500 ajetaan putkeen 36 tunnissa! Ei hemmetti... emmää taida...? Ehkä en taida....?
wink.gif

062802moto_prv.gif
MUKANA  
sport05.gif
Mäkin tuun ! Täytyy vaan saada vanhat vaivat parannettua  
tounge.gif
eikö seuraava ole ss2000 ? Tuplamatka ja nelinkertainen tuska. Näinhän se fysiikan lakien mukaan menee ?
Eikös se ole se SS1500? Pitää katsoa IBAn sivuilta. SS2000 pidetään 24h breikkiä, mutta SS1500 ajetaan putkeen 36 tunnissa! Ei hemmetti...   emmää taida...? Ehkä en taida....?  
wink.gif
Täytyykö toi perusajo olla hyväksytty ennenku voi yrittää vaativimpia koitoksia ? Paperithan on tietysti ss1000 sinne lähetetty tarkastettavaksi, mutta käsittääkseni "diplomin" tulo saattaa kestää jonkin aikaa ellei laita sitä satasta sinne kirjekuoreen mukaan
thumbs-up.gif

Jep.
SS2000 ei ole 24 h breikkiä, vaan ajo tapahtuu kahdessa 24 h:n "pätkässä". Toinen vuorokausi saa alkaa aikaisintaan 24 tunnin päästä ensimmäisen aloituksesta. Koko ajon pitää olla putkessa maksimissaan 48 tunnin kuluttua ajon aloituksesta (siis ensimmäisestä tankkauksesta).

Kokemuksena voin sanoa, että 2000 on, tai ainakin itselleni ja kaverilleni oli, huomattavasti rankempi trippi. Tosin tuli itse tehtyä se virhe, että oli liian vähän vaatetta päällä. Nahoilla liikuin. Etelässä se oli päivällä ihan ok, mutta ilta/yö -aikaan lapissa, h.....n kylmää.

Jep.
SS2000 ei ole 24 h breikkiä, vaan ajo tapahtuu kahdessa 24 h:n "pätkässä". Toinen vuorokausi saa alkaa aikaisintaan 24 tunnin päästä ensimmäisen aloituksesta. Koko ajon pitää olla putkessa maksimissaan 48 tunnin kuluttua ajon aloituksesta (siis ensimmäisestä tankkauksesta).

Kokemuksena voin sanoa, että 2000 on, tai ainakin itselleni ja kaverilleni oli, huomattavasti rankempi trippi. Tosin tuli itse tehtyä se virhe, että oli liian vähän vaatetta päällä. Nahoilla liikuin. Etelässä se oli päivällä ihan ok, mutta ilta/yö -aikaan lapissa, h.....n kylmää.
Joo... eipä oikein kiinnosta noin rankka ajo! SS1000 oli ihan riittävän ""haastava""!

Eipä ole tullut hipaistuakaan pyörää viikkoon reissun jälkeen. Lajinsa ennätys minulla, -näillä keleillä. Ei vain kiinnosta, pitäisköhän myydä pyörä pois kokonaan? Ei vaiteskaan, ei vielä ainakaan.

Lauantaina 14.7. olisi lähtö kyseiseen reissuun Somerolta.
Jos siis joku vielä sattuisi innostumaan mukaan matkaan
lookaround_orig.gif

Reittisuunnitelmaa:

Somero-Parkano-Evijärvi-Oulainen-Oulu-Kemi-Rovaniemi-Puolanka-Iisalmi-Pieksämäki-Heinola-Somero

Lauantaina 14.7. olisi lähtö kyseiseen reissuun Somerolta.
Jos siis joku vielä sattuisi innostumaan mukaan matkaan
lookaround_orig.gif

Reittisuunnitelmaa:

Somero-Parkano-Evijärvi-Oulainen-Oulu-Kemi-Rovaniemi-Puolanka-Iisalmi-Pieksämäki-Heinola-Somero
Olethan laskenut että kilsat varmasti riittää tai että menee yli?
smile_org.gif
Sen "saa" ajaa yksinkin, mutta ei varmaan niitä helpoimpia juttuja. Kaverista on "tsemppisapua" ja kirjanpidosta on huolehtimasta yli 1 henkeä!
wink.gif
Hyvää reissua vaan!
smile_org.gif

Back