• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ironbutt ss1000 ajoon matkaseuraa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JJJ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos joku suunnittelee Saksa-Ranska alueella perseitten ajamista, niin Ranskaan ei kannata menna kun hatatilassa.
VITUTTAA MAKSAA SAATANA niitten tietulleista kun ne vitun puusilmat ei tajuu etta en osaa ranskaa, vittu! Patonki ja ranskiksien viinit on IKUISESSA PANNASSA!!!!!!!
Espanjassa on kuitenkin hyvat aamupalat tietulleista huolimatta, tosin Andorraan asti paastaan ilman tulleja
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Sergei ja isorosvo ja sepi kuittaa, ps vituiks meni ajot, ei saatu kasaan koko matkaa vaaditussa ajassa, stau ja rajumyrskyt yhdistettyina VITUN TIETULLEIHIN, vaativat veronsa.
p.s Ranska, Saksa,Espanja, pakoja maita....
Tarina saattaa jatkua myohemmin....

do dii nyt on ttuttun ja mun pepanderit rautaa....en muista koska ois ollu näin väsyny ja rampa olo yhtä aikaa,mutta niin onnellinen...oli aika extremeä vetää toi keikka panulla(kawa er-6n) ...kiitos ttuttulle joka jakso vetää mua perässään  
bowdown.gif
Hieno suoritus Piipu ja ttuttu!! Onnea! En olis pystynyt samaan. Meinasin tulla teitä vastaan lähtöpaikalle mutta sitten alkoi kaljahammasta kolottaa helteen takia eikä voinut lähteä ajamaan
033102beer_1_prv.gif

do dii nyt on ttuttun ja mun pepanderit rautaa....en muista koska ois ollu näin väsyny ja rampa olo yhtä aikaa,mutta niin onnellinen...oli aika extremeä vetää toi keikka panulla(kawa er-6n) ...kiitos ttuttulle joka jakso vetää mua perässään
bowdown.gif
Nonii. sitten kun toivutte niin valottakaas sitä reittiänne, kiinnostaa niin jumalattomasti

Niin, ja ONNEA
062802jumpie_prv.gif
Mä alan olla tolpillani? Kroppa kävi ylikierroksilla, kun vedin energiajuomia tuplasti max suosituksiin nähden. Ennen lähtöä olin nukkunut huonosti eli ei ollut häävit lähtöeväät. Lähden kohta kopsaamaan kuitteja ym. duuniin ja käyn läpi (päässäni) kuittien avulla reissua, mutta jos tähän jotain pientä laittaisi. Piipu korjaa jos tulee virheitä?
Lähtö oli Ruskeasuon TB:ltä. Ystävällinen myyjärouva antoi lähtö- ja tulomerkinnät. Niistä kaunis
bowdown.gif
Ensin Tampereelle, sieltä Vaasaan, sitten Ouluun, sieltä Kuusamoon, Kajaani, Kuopio, Mikkeli, Lahti ja Hesaan takaisin Ruskeasuon TB:lle. Kuulostaa helpolta, mutta... noo... koittakaapas tehdä perässä.
tounge.gif
Kirjanpito täytyy olla koko ajan ajantasalla. Bensakuitit pitää tallettaa ja numeroida. Onneksi Piipu jaksoi huolehtia """"pikkuasioista""""!
biggrin.gif
Navigaattorista ON hyötyä! Siitä näkee reitin etukäteen; etäisyydet ja arvion matkan kestosta. Mitähän vielä...? Kysykää jos tulee jotain mieleen. Kaiken kaikkiaan helvetin rankka reissu tycker jag. Enpä meinaa toista kertaa... Pahinta oli valvominen huonon nukkumisen jälkeen. Mihinkään "turistimaisuuteen" ei ole aikaa! Kaikki tähtää vain suorituksen onnistumiseen. Kello ja kartta/navigaattori ovat ne parhaat "kaverit"! Syömiset täytyy hoitaa "lennosta"! Pas... ja piss... jutut menevät monesti puskahommiksi. Tankkilaukussa pitää olla juotavaa ja vaikka jotain hedelmiä. Energiajuomat helpottavat, mutta yliannoksina ne voivat muuttaa juojansa ttutuksi!
biggrin.gif

No NIIN! Nyt olen kopsannut kaikki tarvittavat dokumentit, maksanut 40e IBAlle ja runk...  runtannut kirjekuoreen kaiken mahdollisen aineiston! Nyt jään jännityksellä odottamaan, mitä tuleman pitää! Niin...  mitä järkeä on Rautaperseajossa? No ei niin mitään, mutta tulipahan tehtyä!
biggrin.gif

Te teette koko hommasta vähän liian monimutkaista. Ei se ole kuin 1600 kilometriä ja aikaa on yllin kyllin.

Tehkää etukäteen yksinkertainen reittisuunnitelma, joka sisältää myös huoltoasemat, joilla aiotte tankata niin ei tarvitse sitten enää tien päällä ihmetellä mistä pitäisi kuitteja keräillä. Sitten perusasiat, kuten pyörä ja kuskin varusteet, kuntoon ja menoksi. Ruokailut ja lepotauot selviävät kyllä itsestään matkan varrella. Aikaa on.

Ja jos jää kesken niin mitä sitten? Yöksi hotelliin ja aamulla kotiin.
Puhuuko tässä Kokemus?
omg.gif
Jep.
Kerropas nyt vähän enemmän kuin pelkkä "jep"! Reittisi? Tapahtuiko mitään yllättävää? Vastoinkäymiset?

laitetaas tarkempaa selvitystä...eli meiän reitti oli melkein identtinen kopio cj:een ja kumppaneiden reitistä...kiitos että jaoitte sen
smile_org.gif

ilma oli upea koko matkan ajan..mutta ei niin kuuma että ois vaatekertoja tarvinnu vähentää kertaakaan...

huoltsikoita löyty joka paikasta..eli niistä ei stressiä tarvinu ottaa...pysähdyttiin usein ihan pikku tauoille...leputtamaan peppua
smile_org.gif

nii ja kuusamossa nähtii sattumalta org:lainen! aya lähetti kaikille terkkuja!!!!

tässä kilometrejä:

kaupugit: mun pyörän mittari: via michelin:

helsinki-tampere 179km 174km
(ruskeasuon teboil)
-(pirkkala)

tampere-vaasa 242km 241km

vaasa-oulu 326.7km 320km

oulu-kuusamo 212.3km 218km

kuusamo-kajaani 250.9km 248km

kajaani-kuopio 172km

kuopio-mikkeli juvalla tankattu 162km
292.5km
mikkeli-lahti 130km

lahti-ruskeensuon teboil 268.7 110km

yhteensä: 1772.8km 1775km

lähtö/paluu 03.10-02.17

bensaa kulu mulla 65.45 litraa

maisemat upeita!!!!muutama poro nähtii...

No onpas tarkasti kaikki esillä.
smile_org.gif
Mää en jaksanut ihan noin tarkkaan kaikkea laskea. Tai onhan ne noissa kuiteissa nähtävillä. Huomenna lähtee Kusti viemään mun lippuja ja lappuja kohti Turkua eli Ajopersekonsernia!
062802jumpie_prv.gif

Kerropas nyt vähän enemmän kuin pelkkä "jep"! Reittisi? Tapahtuiko mitään yllättävää? Vastoinkäymiset?
Eipä tuossa paljoa ole kertomista. Reitti oli Vantaa - Kuusamo - Oulu - Jyväskylä - Tampere - Vantaa eikä matkalla tapahtunut mitään ihmeellistä.

Opin lähinnä sen, että ajoa ei kannata suorittaa syksyllä kun yöllä on pimeää ja kuittien hankintapaikat kannattaa pohtia etukäteen. Yön pimeydessä tuli sitten keräiltyä kuitteja vainoharhaisesti vähän sieltä sun täältä ja jälkiviisaasti ajateltuna siinä tuli tehtyä melkoisesti turhaa työtä.

Kun kävin ajamassa 2000K:n (mitä en muuten suosittele kenellekään Suomessa) niin mietin kaiken etukäteen ja sen takia matkanteko olikin sitten paljon helpompaa. Kun koko reitti tankkauksia myöten oli syötetty navigaattoriin niin ei tarvinnut muuta kuin seurata reittiä ja navigaattori kertoi milloin piti pysähtyä hankkimaan kuitti ja kuinka paljon taukoihin pystyi käyttämään aikaa.

\O_ Minäkin ilmoittaudun juuri ajon suorittaneisiin...kotiuduttiin kaverin kanssa viime yönä kahden jälkeen reissusta.

Lauantai-aamuna lähdettiin kolmen jälkeen Lohjalta liikkeelle suuntina Kotka-Lappeenranta-Joensuu-Pudasjärvi-Oulu-Kokkola-Vaasa-Pori-Raisio-Salo, josta takaisin Lohjalle. Pyörän mittariin kertyi karvan yli 1800km. Muutamat porot tuli nähtyä, mutta tyytyväisempi olen ennen Porvoota tien vierestä bongatuista Kurjista (en nimittäin ole moisia tipusia ikuna noin läheltä nähnytkään).

Itse huitelin V-Stromilla ja kaippari Reverellä.

vaatiiko tuo rautaperse ajo jonkin todisteen että on tod. rautaperse tittelin ansainnut, siis kilometrit ajettu eikä vain puheissa, tommosella syyllä sais kotookin varpisti luvan

jos pyyhkäsen tommosen 1000km päivässä, riittääkö titteliin
idea3.gif

Ens Tiistaina 19.6 aion aamuhämärissä 3:30 lähteä Vanhalla VN800:lla kokeilemaan (siis rauhallista cruisailua tiedossa 1 vrk), jos säät vain sallivat.
Forecalla on hyvä (riittävän luotettava) säätutka tuohon tarkoitukseen.

Just kotiuduin mun ja JJJ :n keikasta... Perhana, oli todella raskas reissu. Ennakkoasenteena meilloli molemmilla vähän sellanen, että käydääs ny äkkiä ajaan toi pois tosta kuleksimasta. 3 mopoo lähti liikkeelle, 1 keskeytti Kajaaniin. Me .ORGgilaiset toki ajeltiin loppuun
talktohand.gif

Reitti lähti liikkeelle sekä hesasta että tamppereelta. Törmättiin Hämeenlinnassa, josta oikastiin Turkuun, sieltä sujuvasti Rauman Porin ja Vaasan kautta Kokkolaan, jossa otettiinkin suunnan muutos, lähettiin ajeleen Ylivieskan kautta kohti Kajaania. Kajaanissa pidettiin, tai itteasiassa Ylivieska-Kajaani matkalla pidettiin vähän kriisipalaveria, kun yksi kuskeista ei kertakaikkiaan jaksanut enää ajaa... Hän sinnitteli Kajaaniin ja jäi sinne. Me JJJ:n kanssa tehtiin uus reittisuunnitelma ja lähettiin ajaan. Matka jatkui Nurmeksen, Kuopion Pieksämäen Jyväskylän kautta takasin Hmeenlinnaan ja sieltä sitten kotiin...

08.07.07 aamusella on tarkoitus lahtea ajamaan pyora sisaan reitilla jolla aikaisemmin olen 1600 km ajon hyvaksytysti suorittanut, eli karkeasti Tku - Pori - Vaasa - Oulu - Kajaani
- Joensuu - Lappeenranta - Hamina - Porvoo - Espoo - Turku.
Reitin pituus oli muistinvaraisesti 1760 km, joten siina on halutessa pohjat vaativammalle suoritukselle.

Uudessa pyorassani on nyt 170 km pohjina, joten nopeutta vopi pitaa "riittavasti", suoritan ajon ja vien fillarin sisaanajohuoltoon, joten pitemmalle reissulle minusta ei saa kaveria.

Mielellaan ottaisin mukaan yhdeni tai kaksi kaveria, lahto on Turusta erikseen sovittavasta paikasta n.klo 04.00 ja mukaan voisi hypata myos Porista tai Vaasasta.

Olen jossain vahan kauempana tyoreissulla ja puhelinten ulottumattomissa, tulen kotiin 06.07.07, joten homma kannattaa sopia tasssa valmiiksi ja vain varmistaa puhelimitse lauantaina.

Joten ei kun nimia kehiin niin palaan PM:na

Ystavallisesti: w4p2

Back