• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Iron Butt ajoissa Can-Am hyväksytty kulkupelinä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iaj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
iaj sanoi:
Kun ei alkuperäiseen ketjuun saanut kommentoida, niin avataanpa uusi moden toiveiden mukaisesti :grin:

Eli:

Tähän yksinkertainen selitys on se, että se joka tämän ensimmäisenä ajoi on IBA Finlandin toimihenkilöitä lähellä oleva henkilö.

Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä miksi ajo on hyväksytty vaikka sitä ei moottoripyörällä ole ajettukaan.

Ei mulla muuta mutta, Can-Am on merkki, vehkeen nimi on spyder mikäli puhutaan siitä kolmipyöräsestä ja siitä sitten eri ala malleja. Koska Can-Am tuottaa myös esim. rinnan istuttavia mönkijöitä olisi hyvä hieman täsmentää mistä puhutaan? Kai se satula on ihan samanlainen satula kun motskareissa yleensä tossa spyderissä. Eriasia sitten jos istuu jossain tuulilasin takana kuppipenkissä...

Viimeksi muokattu:
iaj sanoi:
Nyt kun ajoja hylätään käyttäen perusteena ylinopeutta ja/tai ylitettyä aikaa niin siinä samassa tullaan kohtelemaan jäseniä eriarvoisesti.

Jokunen vuosi takaperin työkaveri nykäs juhannusyönä omalla porukallaan IB:n, kertoi että tietyt pätkät pudoteltiin suhteellisen "vauhdikkaasti". Sain sellaisen käsityksen matkakertomuksesta ettei ihan tikkaria menty sitä reissua. Ajo oli hyväksytty.

olen aina ihmetellyt koko Ironbuttia.Siis samat respectit saa,ajaa sitten vaikka jäykkäperäisellä harrikalla tai homosohvalla(lue GW,Lotja,mitä näitä nyt onkaan,Venture,Cavalcade,R1200CL)tai jollain yxmukisella enskalla.
Ei mitään eroa heidän taholtaan.
Itse en centtiäkään sijoittaisi moiseen lätkään kilven alle.
Saatika lähtisin itseäni tuolla kiusaamaan.
Mutta,se on makuasia,sanoi Musti,kun muniaan nuoli.
Ja jokainen saa sijoittaa euronsa,minne haluaa.

Kova laji, eikä ihme että setät on jämynä ja katkeruuttakin on ilmassa.

Vielä kun tuota perseilyä saisi vähän jalostettua, vaikkapa silleen että mentäisiin paikasta A paikkaan B ja se kuka menisi nopeiten olisi kukkulan kuningas. Saataisiin todellakin eroteltua sedät pojista.

jaulis sanoi:
Kova laji, eikä ihme että setät on jämynä ja katkeruuttakin on ilmassa.

Vielä kun tuota perseilyä saisi vähän jalostettua, vaikkapa silleen että mentäisiin paikasta A paikkaan B ja se kuka menisi nopeiten olisi kukkulan kuningas. Saataisiin todellakin eroteltua sedät pojista.

Ennen... ennen... ennen :grin:.

Ajeltiin esim. Helssinki - Oulu väliä aika kovasti.... erinäisillä määrillä kumipyöriä, ainakin 70-luvulla.
Oikeen kun tiukkaa teki, haalattiin tankkauspisteille kaiffarit valmiiksi letkunvarteen
odottelemaan ja hoitamaan maksut.

Ei vittu päätä, ei häntää, mutta hauskaa oli, eikä kellekkään käynyt huonosti.

Jossain kohti on sitten vaan ymmärrettävä eri jutuissa, että neiti Fortuna(kaan) ei
loputtomiin jaksa katella tolkutonta renttuilua.

Ai saatana, nekö on jo ennen tuon keksiny. Ja kuitenkin nykyään vaan neitiperseillään ja ostellaan kuitteja sekä potkitaan hitaita. :D

Aika helvetin hauskaa itse asiassa se, että "esihistoriallisella kaudella" touhuttiin varsin samoja
juttuja kuin nykyisinkin.... ihan vaan reikä päässä ja pää repussa sen ajan eri vehkeillä :p.

Sitten joku keksi "EXTREMEN" :grin:

Bone sanoi:
Aika helvetin hauskaa itse asiassa se, että "esihistoriallisella kaudella" touhuttiin varsin samoja
juttuja kuin nykyisinkin.... ihan vaan reikä päässä ja pää repussa sen ajan eri vehkeillä :p.

Sitten joku keksi "EXTREMEN" :grin:

onkstää sit vähän niinkuin ennen sudittiin ja ajettiin sladis ja nyt driffataan ja kuntopiiri muuttui crossfit :jippikaijee:

henkka 71 sanoi:
onkstää sit vähän niinkuin ennen sudittiin ja ajettiin sladis ja nyt driffataan ja kuntopiiri muuttui crossfit :jippikaijee:

No joo... Mut onneks kusiaspesässä istuminen on edelleen kusiaispesässä istumista....
ja vieläkin voi luottaa siihen, että jengi nauraa rätkättää kun jotain sattuu kunnolla muniin :grin:.

Bone sanoi:
No joo... Mut onneks kusiaspesässä istuminen on edelleen kusiaispesässä istumista....
ja vieläkin voi luottaa siihen, että jengi nauraa rätkättää kun jotain sattuu kunnolla muniin :grin:.

sivusta seuranneena se näytti aika kivuliaalta, ja sit sairaalaan... munat tulehtu ja oli kuulemma pitkään kippee olo.

helpompaa kuulemma ajaa 1600gt:llä :)

iskipä äsken sellanen ajatus että jos hommailis IB lätkän ajamatta metriäkään... :häähää:

adville sanoi:
iskipä äsken sellanen ajatus että jos hommailis IB lätkän ajamatta metriäkään... :häähää:

samaa miettiny, tuossa joku vuos sit mietittiin IB-ajoa ja tuli sitä foorumia luettua ja muita matkakertomuksia...
noh se sit jäi jostain syystä, mut lätkä ois jees :häähää:

Eikös se nyt ole melkein se ja sama "rautaperse" jos vetää vaikka signeeratun,
18 litran lateksipöntön kannen jesarille ajopöksyjen persuksiin ja patsastelee snagarilla pontevana
konepelti pystyssä :grin:.

Olis siinä sitte prenikka kohdillaan.... ja vähän niiku latexiakin pelissä.....
Nohhh... En tjiedä.... Ehkä hjiukan tuhma olokjin sjiinä sjitten :grin:.

Hoh hoijaa....

Olis se jotenkin äijämäisempää vetää 24h vaikka mätkien palleja pöydänkulmaan ja
joka toinen tunti otsaa samaan paikkaan.

Ei olis ainakaan ongelmia pysyä hereillä :p..... ellei taju lähtis ennen ruutulippua :p.

"Noupein-nougein"... on se jossain jutuissa noinkin, mutta muuten tuo taivaspaikan lunastaminen vain
kärsimyksen kautta ei tahdo oikein vakuuttaa..... paksuista kirjoista ja hurmoshenkisistä
myyntipuheista ja uhkailuista huolimatta.

Kovasti aina nostetaan tuo legendaarinen mafiajuttu.... tehdä tarjous josta ei voi kieltäytyä.... jalustalle.

Ihan pikkasen enemmän on ympäri maailmaa ja sen sivu tehty hieman toisessa viitekehyksessä
"tarjouksia joista ei voi kieltäytyä" :grin:.

Ei tuossa edellä varsinaisesti uskonnosta ole kyse..... ihan vaan toimintatavoista ja volyymeistä :;):.

Jos ajankohdan valitsee lintubongareiden Tornien taisto-kisan aikaan, niin eiköhän samalla "reissulla" voi bongata itsensä siinäkin lajissa mestariksi. Ja jonkun "tauon" kun pitää golf-kentän kahvilassa, niin kai siinä samalla kaverin todistamana muutaman hole-in-onen lyö.

Viimeksi muokattu:
Nomad sanoi:
Jos ajankohdan valitsee lintubongareiden Tornien taisto-kisan aikaan, niin eiköhän samalla "reissulla" voi bongata itsensä siinäkin lajissa mestariksi. Ja jonkun "tauon" kun pitää golf-kentän kahvilassa, niin kai siinä samalla kaverin todistamana muutaman hole-in-onen lyö.

no ei muuten tullu heti mieleen...

kun tossa viereisessä golfkuppilassa näitä kaikkia hoitaa niin voi saada viel viikonlopun parhaasta alkoholimyrkytyksestäkin kunniamaininnan:thumbup:

Miksi? Siis hankkia tuota lätkää, jos sen eteen ei halua itse hieman venyä. Itse en halua, enkä hanki mutta kenelle väärin perustein hankittu laatta antaa tyydytystä? Valelääkärille?

C-A-D sanoi:
Miksi? Siis hankkia tuota lätkää, jos sen eteen ei halua itse hieman venyä. Itse en halua, enkä hanki mutta kenelle väärin perustein hankittu laatta antaa tyydytystä? Valelääkärille?

Ostaahan jotkut arvoja (siis näitä talousneuvoksia jne), mitaleita ja kantavat kaikennäköisiä prenikoita rinnassaankin. Ylpeilevät saunailloissa saavutuksillaan niin nais- kuin työrintamillakin. Ja liki jokainenhan sitä prätkälläänkin on ajanut kuin Rossi ja jossain ulkomailla kolmeasataakin.
Jotkut nyt vaan haluaa olla ihailun kohteena ja rispektiä vaikka vähän totuuttakin venyttäen

C-A-D sanoi:

Ostaahan joku Nokian testivoittajarenkaita? Taitaa olla valelääkärin valinta.

jännä juttu sinänsä, et aina kun rautaperseestä on puhetta, niin enemmän asiasta on mielipiteitä niillä, jotka ei koskaan ole sitä edes ajanut tai yrittänytkään ajaa..:grin:

Back