• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Iron Butt ajoissa Can-Am hyväksytty kulkupelinä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iaj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Iron Butt ajoissa Can-Am hyväksytty kulkupelinä

Kun ei alkuperäiseen ketjuun saanut kommentoida, niin avataanpa uusi moden toiveiden mukaisesti :grin:

Eli:
Sitä ihmettelen kun Can-Am hyväksytään? Kun lukee säännöt, ajo pitää suorittaa moottoripyörällä, Can-Am ei ole mp vaan L5e luokkaan kuuluva ajoneuvo.

Tähän yksinkertainen selitys on se, että se joka tämän ensimmäisenä ajoi on IBA Finlandin toimihenkilöitä lähellä oleva henkilö.

Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä miksi ajo on hyväksytty vaikka sitä ei moottoripyörällä ole ajettukaan.

Kukahan osais selittää mulle, että mikä noissa IB -ajoissa on se juttu, josta saa kiksejä?

Ja jokos GPS-jälki hyväksytään ajoreitin todistuksena vai meneekö se edelleen paperilapuilla?

Nitrous sanoi:
Kukahan osais selittää mulle, että mikä noissa IB -ajoissa on se juttu, josta saa kiksejä?

Sepä on hyvä kysymys :p samat kiksit saa kun istuu 24h autotallissa pyörän päällä ja käy välillä ruikilla... Tylsää...

Toiset ajaa rataa ympäri kelloa tuijottaen, toiset maata ympäri kelloa tuijottaen.
En ole kumpaakaan tehnyt, vaikka joka kesä tulee rataa ympäri ajettua ja saattaapa kesälomareissulla tulla ajettua aika reiluja päivämatkoja. Toiset taas rakentelee järjettömän siistejä pyöriä, eikä niillä loppujen lopuksi ajeta montaakaan metriä kesän aikana, kun osa ei ole edes katulaillisia.

Huvinsa kullakin. :orgmp2:
Äidit, tyttäret ja kansantanssit.

Nitrous sanoi:

Ja jokos GPS-jälki hyväksytään ajoreitin todistuksena vai meneekö se edelleen paperilapuilla?

Perinteitä kunnioittaen.... ja kusiaispesässä istuen.
Sillä tekniikalla kuin joku on tuon sirkuksen joskus keksinyt ja maailmalle laittanut :thumbup:

Järki... tai oikeastaan mikään selitys, peruste ja perustelu.... SOU NOT!

Noilla mennään... olet mukana tai et.

Tykkäät... ja jos et, UP IN YOURS :grin:

Eukonkannon MM-kisat on aika lailla samasa kastissa :p.

Noo, onko järkee vai ei? Sillä kun ei ole mitään merkitystä.

Your Inn... Or Your Out!

Mie oon tuost niin pihalla, niin pihalla... ja aion pysyäkin.
Mutta en liioin lähde tuomitsemaan.... Etkä tietenkään sinäkään, kunhan ihmettelet.

Rautaperseet... tai mitä niitä lieneekään, on monen muun "jutun" kanssa luokassa: Koska mä voin!

Ihan kiva.... ja kyllä puutarhaan mahtuu kukkimaan mitä ihmeellisempiä kukkasia :grin:.

.....Haittaks se? Vaikka siitä ei mitään "järkeä" löytyiskään:;):.

Maailmahan on täynnä asioita joissa ei ole järjen häivääkään....
Jotkut tykkää työnnellä jopa kiloista Affenaa "sinne".... ja väittää että tekee höpöä :blink:.
Ihan sama... kunhan ei lasten nähden... eikä kauppaa niile edes ajatusta siitä.

:grin:.

Pii es... Peace! Paas nääs arvaten kuipal hevon pepan monta pistettä panin
edellä olevasta deletoiden :grin:.

Ratailussa (vaikka en sitä olekaan harrastanut) on edes jotain ideaa, kisailua, nopeutta jne. mutta että yleisölle avoinna olevalla isolla tiellä ajetaan rajoitusten mukaan suoraan 24h ja yritetään pysyä pyörän päällä hereillä niin ei vaan :boring:.

Hereillä olohan tuossa on se ainoa *haaste*. Oikeasti.

iaj sanoi:
Ratailussa (vaikka en sitä olekaan harrastanut) on edes jotain ideaa, kisailua, nopeutta jne. mutta että yleisölle avoinna olevalla isolla tiellä ajetaan rajoitusten mukaan suoraan 24h ja yritetään pysyä pyörän päällä hereillä niin ei vaan :boring:.

Hereillä olohan tuossa on se ainoa *haaste*. Oikeasti.

:thumbup:

iaj sanoi:
Sepä on hyvä kysymys :p samat kiksit saa kun istuu 24h autotallissa pyörän päällä ja käy välillä ruikilla... Tylsää...

Siksi ajattelin joskus kokeilla... ei se kerta viel rautaperseeksi tee, vai miten se meni. Siihen asti, kun en moista ole suorittanut, olen nolo antitosimotoristi, joka ei temppuun pysty.

suizaki sanoi:
Siksi ajattelin joskus kokeilla... ei se kerta viel rautaperseeksi tee, vai miten se meni. Siihen asti, kun en moista ole suorittanut, olen nolo antitosimotoristi, joka ei temppuun pysty.

Nyt nousee väkisinkin mieleen tarina kahdesta juuri valmistuneesta ekonomista "päiväkävelyllä" :p.

Kova pöhinä oli päällänsä ja kaupaa tehtiin armottomasti.

Kädessä oli päivän päätteeksi se, että molemmat olivat syöneet tolkuttoman määrän koiranpaskaa.....
ja yhtenevä näkemys siitä..... Että ainakin päivän liikevaihto oli hyvä :grin:.

Nitrous sanoi:
Tulee mieleen työpaikan moottoripyöräkeskustelut. Yksi ajoi enskaa, yksi rautaperseili, minä ratailin ja keulin taajamassa ja yks käy vaan valokuvaamassa jotain tilhiä mitä ehtii pyörän tunkkaamiselta. Eipä meillä moottoripyöräilystä oikein hirveästi ollut keskusteltavaa. :D

suizaki sanoi:

Mä menin tohon samaan halpaan. Pakko kokeilla pystyykö. No aika äkkiä selkis että sohvalla istuminen on vaikeampaa. Sitten olisi pitänyt vielä maksaa siitä metalliläpyskästä. :blink:

Sitten seuraavana kesänä mp-tuki järkkäs rataperse ajon. No meinasin että jos tossa olis haastetta. Siinä Kemoraa kiertäessä mietin että miten mä taas lähdin tähän. Siinäkin hommassa tekeminen vaikeutuu vasta 350-400 kierroksen jälkeen. Ja kun homma oli ajettu niin melkeen pääsin ominavuin pyörän päältä pois.

Eli summa summarum jos ei ole parempaa tekemistä niin aja ss1000. Voittaa se sohvalla istumisen:D

Mitä sillä on väliä mihin ajoneuvoluokkaan trafi can-amin luokittelee. Jos IBA:n mielestä se on moottoripyörä ja sillä voi hyväksytysti rautaperseajoja suorittaa niin ei kait se ole keltään pois.

woke sanoi:
Mitä sillä on väliä mihin ajoneuvoluokkaan trafi can-amin luokittelee. Jos IBA:n mielestä se on moottoripyörä ja sillä voi hyväksytysti rautaperseajoja suorittaa niin ei kait se ole keltään pois.

Ei se toki keltään pois olekkaan mutta kait vapaassa keskustelussa jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Itselleni mopoilun syvin olemus on siinä tunteessa, kun liikut kahden renkaan varassa. Siksi en laske prätkiksi sen enempää sivuvaunuja kuin can-amiakaan. Siitä huolimatta sellainenkin olisi kiva omistaa. Siis Can-Am, ei sivuvaunua. En ymmärrä sitäkään miksi ratasivarit ajavat mopojen kanssa samoja kisoja, kun laite kuuluisi enemmän lisäluokaksi autojen sekaan. But thats just me...

Tämä Can-Am on vain yksi esimerkki tuosta kaksinaamaisesta *sääntöjen* tulkinnasta mitä IBA Finlandin toimesta tehdään. Jos on ajotarkastaja/hallituksen jäsen/muuten vain lähellä edellä olevia niin näille on eri säännöt kuin taviksille jotka ajoja ajaa.

Huippua :jippikaijee:

iaj sanoi:
Tämä Can-Am on vain yksi esimerkki tuosta kaksinaamaisesta *sääntöjen* tulkinnasta mitä IBA Finlandin toimesta tehdään. Jos on ajotarkastaja/hallituksen jäsen/muuten vain lähellä edellä olevia niin näille on eri säännöt kuin taviksille jotka ajoja ajaa.

Onko se jotenkin sinulta tai muilta pois?
Ihmetyttää vaan tällainen toistuva ajojahti ja julkinen viestittely aina joka vuosi saman aiheen ympärillä.

tonttuj sanoi:
Onko se jotenkin sinulta tai muilta pois?
Ihmetyttää vaan tällainen toistuva ajojahti ja julkinen viestittely aina joka vuosi saman aiheen ympärillä.

Tuntuu olevan herkkä aihe:)-

Siinä vaiheessa se on sinulta pois kun tiedät, että esim. IBA Finlandin hallituksen jäsenen ajo on hyväksytty vaikka ajon aika ylittyi ja sinun hylättiin samasta syystä.

Se niistä *säännöistä*.

woke sanoi:
Joo ei munkaan mielestä minkäänlainen kolmipyöräinen ole moottoripyörä.
Eiköhän tuo raja menne siinä millaisella kortilla sitä saa ajella :dunno:

Josta erittäin hyvänä esimerkkinä Piaggion MP3 skootteri. Tuota kaposempaa mallia ei saa ajella kuin A-kortilla, mutta kun eturenkaat ruuvataan hiukka kauemmas toisistaan ja vermeeseen asennetaan jalkajarru, tuleekin siitä MP3 LT, jonka ohjastamiseen taasen riittääkin B-kortti :blink:

Ja nyt jos mennään tiukoilla säännöillä, niin MP3 kelpaisi SS-ajoihin, mutta MP3 LT ei vaikka 95% tasan samasta laitteesta onkin kyse :no:

iaj sanoi:
Tuntuu olevan herkkä aihe:)-

Siinä vaiheessa se on sinulta pois kun tiedät, että esim. IBA Finlandin hallituksen jäsenen ajo on hyväksytty vaikka ajon aika ylittyi ja sinun hylättiin samasta syystä.

Se niistä *säännöistä*.

Siis onko sun ajo Can-Amilla hylätty?

Back