• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hyvin menee: kuolemaan johtaneet mp-onnettomuudet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja haemis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eipä ole tarkkaa tietoa mutt jos tässäkin aiheessa ilmenneet jeesustelut jatkuu, meitä kuolee v*tutukseenkin vielä monta...  
veryangry.gif
Ihmettelen kyllä tämäntasoisten lausumien sisältöä - ja vielä moderaattori-ryhmäläinen.

Huh, huh.
Moderaattorit on valittu "eri leireistä" eli on homosohvailijaa, hapsustongakustomistia, keulivaa pelleä ja ties mitä hiihtäjää. Tämä johtuu siitä, että jos kaikki modet olisi keulivia pellejä, sinäkään arikorho, et täällä olisi, vaan bannia olisi tullut jo kun bmw-logoa avatariksi laitoit.

Ihme muuten, ettei koskaan b-henkiset valita, että kaikenlaisia moralisteja sitä modeiksi valitaankin...

Täähän rupeaa olemaan hauskaa, tässä osiossa on kohta paremmat jutut kun tuolla p***n jauhanta foorumissa...

...ja kotimaisen hyöty palkokasvin siementä nenään...

Kivaa olla keuliva pelle!!!
062802moto_prv.gif
Rata-ajoa kannatan ehdottomasti! Varmasti oppii paremmin ajamaan... Minä ainakin opin. Ja ajoa se ei ole juurikaan "pahentanut." Hiljempaa sitä nyt tulee ajettua kuin alkukesästä... Järki alkaa taas voittaa. Mutta silti keuliminen on kivaa. Ja niin on kovaa ajokin!
buttrock.gif
"Voit editoida viestiä, jota olet lainaamassa"
Eipä tartte Editoida, samaa mieltä.

Moottoripyörällä voi yllättävässä tilanteessa kallistaa uskomattoman paljon. Rataharjoittelussa tuonkin oppii.

Temppuillessa täytyy pitää todellakin muut tienkäyttäjät mielessä. Temppuilu tyhjällä tiellä!

Ja herneet nenään vauhdilla.
buttrock.gif

Lapset, lapset!

Ajakaa radalla ja keulikaa ihan niinku huvittaa, kuhan itse maksatte kulut.

Se kun kuolee, voi sen tehdäkin. Se kun jää kitumaan ja päivärahalla talven toipuu, ei ikinä maksa aiheuttamiaan kuluja. Sen maksaa muut motoristit. Opetelkaa laskemaan, jos ette usko.

Vakuutusmaksut on vakuutusyhtiölle lopultakin riskittömiä. Kun korvaukset kasvaa, vakuutusmaksut nousee. Toki siinä on viive.

Ne kun konttaa useasti ja hakee sitten terveydenhoitoa ja sairaskulukorvauksia, on niitä, jotka itse ei maksa aiheuttamiaan kuluja. Muistakaa se!

Niinpä... Viitaten tuossa yllä sekun kannanottoon, totuus on kuitenkin se ett elämä ei ole aina rehellistä ja oikeudenmukaista eikä hyvät aina välttämättä voita...
nixweiss.gif

Tästä ei kyllä paljoa paskanjauhanta parane - tänäkin vuonna on kuollut motoristeja täysin ilman omaa syytään. Hirvien ja stop-merkkien takaa tulleiden kuorma-autojen takia. Tuolle "jos kolaroi se on aina oma syy!" -lässytykselle ei voi sanoa kuin STFU.

Kaikki kolarit voi välttää pysymällä kotona, mutta kukaan ei aiheuta kolaria ajamalla asiallisesti ja kaiken terveellä järjellä ennakoitavan ennakoiden - ja silti voi käydä hassusti, kuten liian moni kuollut on joutunut todistamaan.

Mitä kuolleiden poikkeukselliseen pieneen määrään tulee, niin siinä hyvin iso osa on kesän kelejä, jotka ei varsinaisesti suosineet harrastusta. Tässäkin on kaksi puolta. On toisaalta todella hyvä asia että ruumiita ei ole turhaan tullut... mutta toisaalta, jos ensi kesänä ei iske uusi jääkausi niin näissäkin palattaneen "normaalille" tasolle, jolloin kaikilla liikenneturvan r********a ja liikenneministeriön virkamiehillä tulee olemaan taas kova kiire korjata onnettomuuksien määrän "huolestuttavaa kasvua". Ja kaikkihan niiden keinot tietää.

Tuo nyt todellista löpinää on. Tietysti meteoriittejakin osuu ihmisiin ja selaista on parhaankin EAK:n käyneen hankala väistää. Turha silti on itsepintaisesti väittää motoristien olevan jotain *kuvaileva sana* uhreja. Joskus käy huonosti, monesti siihen jotenkin oma toiminta vaikuttaa, joskus ei. Kovin usein kuitenkin on niin, että osasyytä voi katsella peilistä.

Ei Jeesustakaan olisi naulattu, jos olisi pitänyt turpansa kiinni.

...hmmmm...vai ei täällä foorumilla saa omaa mieltänsä paljastaa...jos sattuu oleen moderaattori.....noh,ajat ne muuttuu.....muuttuu ihminen.....hehheehheehheeeeee.....
baaa.gif

Antakaa vaan omat mielipiteenne julkiseksi,niin saamme keväällä kivitellä teitä jossainpäin(gixu ja madmax)...voi rietas tätä jesus-lahkoa.......hrmhph.....  
033102bebe_1_prv.gif

Teoriassa voipi muuten väittää melkein mitä tahansa,mutta kas käytäntö onkin jo ihan toinen...vai mitä veljet ja siskot?

minen oo koskaan vääräs,mie oon ain oikees.......  
inlove.gif
ottakee hernehii......
blush.gif

Lapset, lapset!

Se kun kuolee, voi sen tehdäkin. Se kun jää kitumaan ja päivärahalla talven toipuu, ei ikinä maksa aiheuttamiaan kuluja. Sen maksaa muut motoristit. Opetelkaa laskemaan, jos ette usko.

Vakuutusmaksut on vakuutusyhtiölle lopultakin riskittömiä. Kun korvaukset kasvaa, vakuutusmaksut nousee. Toki siinä on viive.

Ne kun konttaa useasti ja hakee sitten terveydenhoitoa ja sairaskulukorvauksia, on niitä, jotka itse ei maksa aiheuttamiaan kuluja. Muistakaa se!
Eläkeläiset, eläkeläiset!

No keulin keulin, ja itse olen omasta pussista maksanut kulut, isi ja äiti ei suostu maksamaan renkaanvaihtoja ja bensalaskuja.

Ja jos minulle sattuu useampi pipi, esim auto tulee kolmion takaa eteen ja hirvi paukkaa tielle, en saa hakea sairaskorvauksia ja muita sellaisia vain sen vuoksi, ettei jollekkin tuntemattomalle motoristille tule paha mieli ja pelko kasvavista vakuutusmaksuista? Pidetään mielessä...

Niih, kukin pelleilee tyylillään, ja siellä missä parhaaksi näkee. Onko se sitten oikein ja onko se sitten oikea paikka, edelleen kukin tekee omat ratkaisut.

Jos on yksin suljetulla kentällä tai jossain muualla poissa, ok, siitä vaan vaikka voltteja tekemään
062802jumpie_prv.gif
Mutta kun olet liikenteessä, olet vastuussa myös muista, et pelkästään itsestäsi. Mites olisi keuliva pelle omasta tuulilasistasi sisään? Menee väkisin herne nenuun kun  lueskelee näitä -otan vastuun itsestäni mutta en muista- sankarien juttuja. Paskat minä temppupellen hengestä, muiden turvallisuus kiinnostaa.

Lienee kai turha kysyä koska keuliva pelle on Suomessa päätynyt kenenkään tuulilasista sisään ? "Hienoa" kuulla, että et välitä muiden motoristien hengestä - etkä ymmärrä moottoripyöräharrastuksesta, muuta kuin oman kapean sektorisi. (Tai sitten voisit määritellä tarkemmin temppupellet, keulivat pellet jne)

Muutenkin keskustelussa on sellainen henki, että _vain_ rataharjoittelu tai virallisempi koulutustapahtuma palvelee turvallisuusasiaa..

Väittääkö joku hallitsevansa paremmin moponsa arkipäivän tilainteissa kuin vaikkapa Plan Been tai Stuntmanian kaverit ?

Lapset, lapset!

Mihin tarvin vakuutuksia jos aina maksan itse kuluni
confused_orig.gif
? Selitähän nyt, mikä on vapaaehtoisen vakuutuksen funktio jos itse pitäisi maksaa vielä kun vahinkoja tapahtuu ?

Varmaan keulijatemppuilijat ovat oivallisia pyöränkäsittelijöitä, mutta minä en ainakaan sokeasti usko että mitä pitempään ajaa etu- tai takapyörällä, ratkaisee "paremmuuden" arkiliikenteessä. Parempia avuja ovat varmaan maltti, harkinta ja "pelisilmä" sekä ihan normaalit pyörän ajo- ja käsittelytaidot.

Vapaaehtoista vakuutusta tarvitaan vahinkojen korvaamiseen. Ne jotka eniten täälläkin vastustaa jeesustelua ja vastuullista liikennekäyttäytymistä, kehuvat aina itse vastaavansa koheltamisensa seurauksista. Käytännössä korvaukset varmaan kuitenkin maksatetaan vakuutuksesta, mutta aina kun vakuutusyhtiöltä nostaa korvauksia, on syytä muistaa että yhtiöt eivät kärsi tappioita. Eli meiltä peritään korkeampia vakuutusmaksuja.

Sitä vaan, että on tyhmää maksaa liikaa, kun pojat ei pysy sanojensa takana.

Mäpäs en viennytkään mun katteita vakuutuksen piikkiin korjattavaks. Tuli paljon parempi mieli ettei kasva ainakaan mun takia vakuutus maksut. iiiiiiih!
inlove.gif

Back