garagesale sanoi:Oon ollu siinä uskossa että eettereillä voi maamoottoridieseleitä käynnistellä, mutta että kipinäsytytteisille bensamoottoreille sitä ei tulisi tarjoilla.
Kannattaisi lopettaa se raamatun lukeminen ja tutustua faktoihin

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
garagesale sanoi:Oon ollu siinä uskossa että eettereillä voi maamoottoridieseleitä käynnistellä, mutta että kipinäsytytteisille bensamoottoreille sitä ei tulisi tarjoilla.

Tombo Armageddon sanoi:Saisin halvalla vähän uudemman cm:n sylkän ja männät, mutta niissä on siis 450cc. Voikohan sen vaan vaihtaa ja jatkaa matkaa vai mikä kaikki menee uusiks? On käsittääkseen vaan porattu isompaan kokoon noissa. Kai varmaan ny ainakin pitää olla kansi myös 450:stä?
Mikeyx sanoi:Jos kerran moottori muutoin käy ja kukkuu omistajaansa tyydyttävästi, niin olisikohan halvin ja helpoin lääke töräyttää kone käyntiin starttisprayllä?
.lario sanoi:Miula on polkukäynnisteinen jamaha ja jos tuntuu nahkeelta näin talviaikaan, niin tujaus ilmansuodattimeen, niin ei tuu niin hiki.
Kotarikuski sanoi:Lokilämmitinkin asennettiin lohkoon. Nykyautojan koneissa ei välttämättä ole sille paikkaa joten joutuu turvautumaan oljypohjan lämmitykseen. Saattaa se voitelua parantaa, mutta mahtaako sille olla tarvetta synteettisten kanssa.
Takavuosina siperiassa laskettiin ainakin juttujen mukaan illalla jäähdytysvedet astiaan ja tuotiin yöksi sisälle. Aamulla kuumennus, kulkuneuvolle, neste sisään ja pata käyntiin. Vai oliko ne peräti öljyt...
T1mppa sanoi:Riittääkö siis, että siihen filsun päälle suhasee? Poljetko samaan aikaan, kun sitä suhutat?
lario sanoi:En ihan niin taitava ole, että voisin polkukäynnistää jamahan ja samaan aikaan suihkuttaa starttipilottia ilmanputsariin...![]()
Ja oikein paljon ku pistää _nesteenä_ _sylintereille_ asti, niin leikkaa kiinni ku toi "poistaa" öljyn.T1mppa sanoi:edit. Tällaista oon välillä käyttäny. Voi olla ihan järkeä testata. Auttaa kummasti, jos tota saa jotenkin sylintereille asti.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000824/CRC-Motor-Starter-PRO-Kaynnistysspray-500-ml
adville sanoi:kerrotko yhden esimerkin ,minkä nykyauton moottorissa lämmitetään öljypohjaa?
ennenvanhaan jäähdyttimet tyhjennettiin talvella yöksi vedestä ettei se jäädy ja vietiin aamulla kiehuvana takaisin koneeseen ,koska ei ollut jäähdytinnestettä tai siihen ei olut varaa.

hidas57 sanoi:Monessakin autossa on nykyään nk säteilylämmitin jossain moottorin alaosassa. Esimerkki Opel Karl vm 2015, joka vaimolla ajossa.
adville sanoi:kerrotko yhden esimerkin ,minkä nykyauton moottorissa lämmitetään öljypohjaa?
ennenvanhaan jäähdyttimet tyhjennettiin talvella yöksi vedestä ettei se jäädy ja vietiin aamulla kiehuvana takaisin koneeseen ,koska ei ollut jäähdytinnestettä tai siihen ei olut varaa.
Kipa sanoi:Starttipilottina käy myös jarrukliineri..