• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huomioliivit kokeneet inflaation.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heimari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mutta niin se vaan on, liivi löytyy useimmiten uusiomotoristin päältä.
Voit olla tuossa oikeassa. Uusiomotoristina ymmärretään henkilöä jolla on
* elämänkokemusta enemmän
* ajokokemusta enemmän
* ohitettu teini-iän "mä osaan kaiken" vaihe
joten uusiomotoristi ymmärtää sen, että näkyminen liikenteessä tekee ajosta turvallisemman.

Samalla, jos viitsisit, voisit tehdä eteen ajamisen mallia. Me kerrottaisiin siten heti tuoreeltaan Sinusta lapsille ja lapsenlapsille.  
bowdown.gif
Tehdä mitä?  
withstupid.gif
Tarkoittaa salakielellä: näyttää mallia.

Kylahan se niin on Cute kun totesit, jotta ihan oikein ymmarsit.

Mielestani huomattava osa liivijengista
tounge.gif
wink.gif
on ajohommissa aika kokematonta porukkaa, joskin poikkeukset tietysti vahvistavat saannon.

Itse annan liivimiehille/naisille tilaa normaalia enemman ja hyvin on pelannut puolin jos toisin.

Tilanteiden ennakointia, ei sen kummempaa.

w4p2  
sport05.gif
Ahaa, juu ymmärrän.
Luulin ensin vitsiksi, mut tuossa voi olla pointti.

Mutta niin se vaan on, liivi löytyy useimmiten uusiomotoristin päältä.
Harvemmin tälläisten kaksipyöräisten päälle kasvaneiden yltä.

Jotenkin tulee sellainen käsitys että liivejä pidetään amatöörin ja huonon kuljettajan merkkinä, kun taas taitavat ja kokeneet pyöräilijät eivät niitä tarvitse... Aika outoa kyllä... Tunnen muutamankin 40 vuotta pyöräilleen motoristin jotka käyttävät huomioliivejä. Yleensä ottaen tuntuu kummalliselta miten suuria tunteita huomiliivit voikaan herättää.  
biggrin.gif
Mutta eihän se huono asia ole että jokin asia aiheuttaa keskustelua.  
wink.gif

Ei kai ne muuten herätä sen kummempia, jokainen saa tehdä tavallaan.
Niskakarvat nostattaa pystyyn, kun aletaan vaatimaan niitä pakolliseksi.

Taas luettiiin kuinka autoilija ei ollut HUOMANNUT motoristia.
Mikä prkl on, että liivin käyttö aiheuttaa negatiivisiä ajatuksia.

Suuri osa noista mp-onnettomuuksia näyttävät johtuvan motoristin "näkymättömyydestä".

Olen siis huono, aloitteleva, tunaroiva motoristi kun kehtaan käyttää huomioliiviä.
Vai olenko?

Liivikerhot kantakoon kerholiivejään
033102beer_1_prv.gif

Naiset saa olla vaikka ilmankin
062802jumpie_prv.gif

mutta miehet..nooh-jokaisen oma juttu
nixweiss.gif

Äkkiseltään tulee mieleen, että huomioliivejä käyttävät moottoripyöräilijät eivät todennäköisesti ole niitä kovimpia vetomiehiä. Veikkaisin, että he kuuluvat myös ajotapojensa puolesta keskimääräistä pienempään riskiryhmään.
Ja pyöränkäsittelyn ja ajosilmän osalta keskimääräistä huonompaan ryhmään. Turvaliivin päälle pukeminen on sama kuin huutaisi ääneen; "Mä en osaa ajaa kovin hyvin ja muutenkin pelottaa kaikki mikä liikkuu!"

Äkkiseltään tulee mieleen, että huomioliivejä käyttävät moottoripyöräilijät eivät todennäköisesti ole niitä kovimpia vetomiehiä. Veikkaisin, että he kuuluvat myös ajotapojensa puolesta keskimääräistä pienempään riskiryhmään.
Ja pyöränkäsittelyn ja ajosilmän osalta keskimääräistä huonompaan ryhmään. Turvaliivin päälle pukeminen on sama kuin huutaisi ääneen; "Mä en osaa ajaa kovin hyvin ja muutenkin pelottaa kaikki mikä liikkuu!"
Mitäs hävettävää siinä on?

Mä en osaa ainakaan ajaa kovin hyvin ja joskus pelottaakin.

pftroest.gif

Mitäs hävettävää siinä on?

Mä en osaa ainakaan ajaa kovin hyvin ja joskus pelottaakin.

pftroest.gif
No kato ku mies osaa ajaa ja tyydyttää naisen. Pehmoiset runopojat pukeutuu samettihousuihin ja puistojoogaa juustot piknikkikorissa. Ihanan lutusta, mutta vähemmän miehekästä.

Just joo, huhheijaa. Pipoa kiristää, mutta kenen?

Onko katu-uskottavuus ja tyyli tärkeämpää kuin oma henki?

Just joo, huhheijaa. Pipoa kiristää, mutta kenen?

Onko katu-uskottavuus ja tyyli tärkeämpää kuin oma henki?
Puiset lelut lapsena ja nekin patterin välissä
tounge.gif

Jos meillä elämän ehtoopuolella olevilla "uusiomotoristeilla" toimisi juuri puolisokean, lähes kuuron ja kädet tärisevän kuskin merkkinä noi liivit.

Kun autoilija oppii mitä ne tarkoittaa, kauhuissaan huomaa sellaisen taustapeilistä, suhaa kiihdyttäen karkuun ettei tule takalasista kylään ja antaa etäisyyttä.

Sivutieltä tulijat laittaa pakin päälle ja rystyset valkoisina palaavat tulosuuntaansa.

Ja kas, saatte nauttia seurastamme vielä pitkään
tounge.gif

Puiset lelut lapsena ja nekin patterin välissä  
tounge.gif
Suurin osa leluista oli rautaa ja niitä oli riittävästi täysin vapaasti käytettävissä. Kolmipyöräisestä ja rattikelkasta lähtien on kulkineitten käytettävyyttä parannettu hauskuuden ja suorituskyvyn ehdoilla. Ensimmäinen kesätyöpalkka meni mutsille oman mopon oston käsirahaksi. Toisella palkalla ostettiin mopoon tehomäntä kovemman kulun takaamiseksi. Eihän se äiti siitä mopon virittämisestä varmaan olisi tykännyt, joten sen takia ei siitä faijan kanssa sille mitään kerrottukaan. Nykyään siitä taitaa saada syytteen "avunannosta ylinopeuteen yllyttämisestä" ja kuulustelun lastensuojeluviraston tanttatätien paheksunnan alle.

Ehkä aika kultaa muistot, mutta silloin oli monet asiat paremmin kuin tänä "hallitsemattomien pelkotilojen ja kuvitteellisten kolareiden" aikakautena...

Ei tarviis kun telkkariin mainos jossa nuori motoristi kahauttaa kylän raitilla tyttölauman edessä huomioliivit päällä.

Tytsien ihailevat katseet + lopussa vielä näytetään käsi kädessä kävelyä yhden tyttöporukan kaunottaren kanssa niin kohta on joka vinninaamalla huomioliivit päällä ja onnettomuudet vähenee.
tounge.gif
blush.gif

Niin, ja ghost rider-lookkihan on vähän sellainen: "anteeksi että olen olemassa, eihän kukaan huomaa"

tounge.gif

Jokohan tämän(kin) ketjun saisi siirrettyä paskanjauhantaan?

Suurin osa leluista oli rautaa ja niitä oli riittävästi täysin vapaasti käytettävissä. Kolmipyöräisestä ja rattikelkasta lähtien on kulkineitten käytettävyyttä parannettu hauskuuden ja suorituskyvyn ehdoilla. Ensimmäinen kesätyöpalkka meni mutsille oman mopon oston käsirahaksi. Toisella palkalla ostettiin mopoon tehomäntä kovemman kulun takaamiseksi. Eihän se äiti siitä mopon virittämisestä varmaan olisi tykännyt, joten sen takia ei siitä faijan kanssa sille mitään kerrottukaan. Nykyään siitä taitaa saada syytteen "avunannosta ylinopeuteen yllyttämisestä" ja kuulustelun lastensuojeluviraston tanttatätien paheksunnan alle.

Ehkä aika kultaa muistot, mutta silloin oli monet asiat paremmin kuin tänä "hallitsemattomien pelkotilojen ja kuvitteellisten kolareiden" aikakautena...
Lähteekö nyt toinen kesä samalla mopolla?

Itse asiassa näitä tunteenpurkauksia on aikas hauska lukea täällä, voisi jopa luokitella viihteeksi...
thumbs-up.gif

Kyllä kai se on ihan sama käyttääkö joku liivejä vai ei. Mutta pakollisiksi niitä ei kyllä kannata laittaa, niinkuin joku tuolla väläytti. (ei kyllä varmaan oo kukaan ollu laittamassakaan?) siitä ei tulis mitään... Eihän autojakaan tarvii neonväreillä maalata. Niitä ei kyllä sellaisen henkilön, joka on päättänyt olla käyttämättä, päälle saa millään pakkokeinoilla menemään. Ja jollain H-D kuskilla se kieltämättä vois olla aika koomisen näköinen  
biggrin.gif

Back