• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huoltojen hinnat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jskanerva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
toi tikku on ihan hanurista ja en kyllä tajua miksi hondakin on uusista pyöristä poistanut tarkistusikkunat ja laittanut tikut
Halvempi konstruktio tuottaa tuo 5cm muovitikku kuin reiän työstäminen + asiallinen lasisilmä tiivisteineen.
idea3.gif
Voin antaa Triumphin suunniteluosastolle vieläkin halvemman vinkin.Tehdään siihen sivuposkeen pultti niinkuin Tunnin Moottoreissa = TM,pultti auki jos öljyä vuotaa pois on sitä liikaa ja jos ei liian vähän.Tosin toi on vaihteistoöljy 2-tahtisessa.

biggrin.gif
Säästyy tikun hinta ja kiinnityksen asennus.

ehkä ihmiset katselee liikaa lasista öljyn kuplia ja ihmettelevät niitä.
Sanmasta syystä ei enää näytellä moottorin lämpöjä asteina, vaan palkkeina.
Itse olen huomannut, että triumphin palkkinäyttö on jotenkin levollisempi. hondan celciusnäyttöä katsellessa tuli aina fiiliksiä, ei helvetti sehän on 109asteinen. tuossa katselu on paljon tyynempää, 6 palkkia, 7,8,9 palkkia.

joo mietiskelin itsekkin sitä, että olisko se valmistuskustannuksista kiinni tuo ikkuna.

kyllä sen tikun voi vaan kastaakin, pitää vaan huomioida se tuloksessa. Esim its olen pitänyt öljyn niin, että se on yli maximin, jos tikun ruuvaamatta kastaa, niin se on vähän alle puolenvälin. jos taas ruuvaa, niin se on yli maximin.

toi tikku on ihan hanurista ja en kyllä tajua miksi hondakin on uusista pyöristä poistanut tarkistusikkunat ja laittanut tikut. ehkä ihmiset katselee liikaa lasista öljyn kuplia ja ihmettelevät niitä.
Hups, tuosta huomioinnista ei huomattu Boxsissa mainita, ja koska olen tyhmä, en osannut sitä omallapäällä keksiä.  
withstupid.gif

Voin antaa Triumphin suunniteluosastolle vieläkin halvemman vinkin.Tehdään siihen sivuposkeen pultti niinkuin Tunnin Moottoreissa = TM,pultti auki jos öljyä vuotaa pois on sitä liikaa ja jos ei liian vähän.
Kalliimmaltahan toi kuulostaa kun halpamuovialihankkijalta tikulla varustetun öljykorkin tilaaminen.

Sun versiossa koneistetaan jengoja ja kaupan päälle tulee vielä yksi pulttikin hankittavaksi.

Voin antaa Triumphin suunniteluosastolle vieläkin halvemman vinkin.Tehdään siihen sivuposkeen pultti niinkuin Tunnin Moottoreissa = TM,pultti auki jos öljyä vuotaa pois on sitä liikaa ja jos ei liian vähän.
Kalliimmaltahan toi kuulostaa kun halpamuovialihankkijalta tikulla varustetun öljykorkin tilaaminen.

Sun versiossa koneistetaan jengoja ja kaupan päälle tulee vielä yksi pulttikin hankittavaksi.
Niin,mut mieti sitä varaosakaupan määrää kun porukka aukoo tota pulttia rikkoo jengat tai unohtaa sen auki
tounge.gif

Kovin tuntuu olevan eroa huoltohinnoissa. Karhulassa -06 20k huolto maksoi > 500€ ja olin vaihtanut öljyt ja suodattimen itse. Nyt -08 40k huolto Hyvinkäällä 120€ (ei merkkihuolto). Ainoastaan mahdollinen ruiskukartan päivitys ei onnistunut, mutta kaikki muu tarpeellinen on kyllä hoidettu. Pelkän päivityksen hinta ei lienee mahdottomia maksa merkkihuollossakaan, mikäli uusia päivityksiä on tullut.
Kyseessä siis -05 955i Daytona.

Kovin tuntuu olevan eroa huoltohinnoissa. Karhulassa -06 20k huolto maksoi > 500€ ja olin vaihtanut öljyt ja suodattimen itse. Nyt -08 40k huolto Hyvinkäällä 120€ (ei merkkihuolto). Ainoastaan mahdollinen ruiskukartan päivitys ei onnistunut, mutta kaikki muu tarpeellinen on kyllä hoidettu. Pelkän päivityksen hinta ei lienee mahdottomia maksa merkkihuollossakaan, mikäli uusia päivityksiä on tullut.
120 eurolla ei kukaan kaupallinen yritys käy koko Trumpan huoltolistaa läpi, se on fakta. Merkkihuolto jos tekee kaiken mitä listassa on, hinta on sen mukainen. Tämä on valitettava tosiseikka Triumphin kohdalla.

Tuo "kaikki tarpeellinen hoidettu" tuohon hintaan tänä päivänä tarkoittaa öljynvaihtoa ja ketjujen säätöä/rasvausta. Siinä ei taatusti ole säädetty venttiilejä, rasvattu takanpaa ja ohjauslaakeria, vaihdettu jarrunesteitä, etuhaarukan öljyjä ym mitä tuohon nimenomaiseen huoltoon kuuluu.

Miulle makso matoboksissa 127e 10tkm huolto, 1.15h ajassa...

Moottorin poski oli hyvin öljytty ja jarrunesteitä roiskuteltu vähän sinne tänne, plus takajarrupalat karahti loppuun suunnilleen siinä vaiheessa kun pääsin Kotkasta Lappeenrantaan... Ja listassahan toki luki että jarrupalat tarkastettu, mutta näemmä heidän mielestä niissä oli tarpeeksi
wink.gif

20tkm huoltoa pitäs tässä nyt itte alotella ensiviikolla....

Kyllä tuo tarpeellinen tarkoittaa mm. ventiilien tarkastastusta (kun trumpassa ei ole tarpeen säätää), takanavan voitelua, öljyn ja suodattimen vaihtoa, polttoainesuodattimen vaihtoa yms. Ketjuihin ei tarvinnu kajota kun olivat kohillaan ja jarrunesteet sekä etupään öljyt ei ollu vaihtotarpeessa. Olipahan tehty tai ei, niin ainakin hyvin pelittää ja leima on lapussa. Kaiken lisäksi yritys on hyvinkin kaupallinen, kysymys lienee siitä mikä on tuntiveloitus ja kate osissa. Huomioitakoon vielä, että ketjut olivat okealla kireydellä, toisin kuin edellisen huollon jäljiltä jolloin niillä olisi voinut soittaa vaienneen viulun.

Kyllä tuo tarpeellinen tarkoittaa mm. ventiilien tarkastastusta (kun trumpassa ei ole tarpeen säätää), takanavan voitelua, öljyn ja suodattimen vaihtoa, polttoainesuodattimen vaihtoa yms. Ketjuihin ei tarvinnu kajota kun olivat kohillaan ja jarrunesteet sekä etupään öljyt ei ollu vaihtotarpeessa. Olipahan tehty tai ei, niin ainakin hyvin pelittää ja leima on lapussa. Kaiken lisäksi yritys on hyvinkin kaupallinen, kysymys lienee siitä mikä on tuntiveloitus ja kate osissa. Huomioitakoon vielä, että ketjut olivat okealla kireydellä, toisin kuin edellisen huollon jäljiltä jolloin niillä olisi voinut soittaa vaienneen viulun.
onneksi moottorin öljy sentään oli vaihtotarpeessa, olisivat muuten senkin voineet jättää vaihtamatta
tounge.gif

Kyllä tuo tarpeellinen tarkoittaa mm. ventiilien tarkastastusta (kun trumpassa ei ole tarpeen säätää), takanavan voitelua, öljyn ja suodattimen vaihtoa, polttoainesuodattimen vaihtoa yms. Ketjuihin ei tarvinnu kajota kun olivat kohillaan ja jarrunesteet sekä etupään öljyt ei ollu vaihtotarpeessa. Olipahan tehty tai ei, niin ainakin hyvin pelittää ja leima on lapussa.
Halvat on tuntihinnat sitten jos tosiaan olit paikalla ja näit että kaikki mainittu tehtiin.

Venakoppa näyttää siltä että se on käynyt irti ja kumitiivisteiden puolikuissa oleva silikonitiiviste on tuoretta? Takanavan vasemman puolen lukkomutterissa näkyy toinen ja uusi kohta josta lytätty lukitukseen (oletettavasti ei-merkkiliikkeellä ei ole uusia niitattavia Trumpan muttereita hyllyssä)?

Mites toi keulan öljyjen vaihtotarpeettomuus todettiin? Eikö ne olis voinu vaihtaa samoin tein jos kerran pumput avattiin ja öljyn kunto tarkastettiin?

Ei siinä mitään jos omistajan hyväksynnällä tehdään hommat halvalla ja "ei näissä ennenkään ole vielä ollut tarvetta säätää" -periaatteella, mutta jos tosiaan uneksit että 20K huolto tehtiin ohjelman mukaan 120eur työveloituksella niin morjens.

Unohtui tuosta 20/40tkm listasta nuo tarvikkeet. Tulpat, ilmanputsari ja bensasuodatin. Noitakaan ei merkkiliikkeestä kait saa sillä 120€:lla. Bensasuodatin ainakin on sikakallis orkkiksena.

No ite kyllä huoltelen omat vehkeeni, joten mikäpä olen hintoja arvostelemaan...

Halapaa on, 120 EUR,  :;):Ei oikein vakuuta, että olisi kaikki tehty.
400 EUR alkaa oleen sitä luokkaa mitä itse olen  Triumphiin maksanut., "isommasta huollosta".

Todennäköisesti venat on tarkistettu katteita poistamatta
biggrin.gif
...Öljytkin varmarmaan vaihdettiin samalla tavalla ...

itseläni ei mielestäni ollut kallis 20 kypin huolto.vaihdoin itse öljyt,suodattimen ja jarru nesteet.eli huolto mies sai osakseen tuon moottori puolen
tounge.gif
hiukan joutui säätämään paloja joten siitä helposti lisää laskuun mutta loppu summa nyt ei päätä huimannut...280e niin ja vaihdettiin myös tulpat,löpösuodatin ja ilmanputsari,ja hinta oli toi 280.
062802jumpie_prv.gif

Mulla menee mopo tiistaina jarrunesteiden ja kaasuvaijereiden vaihtoon. Lupasivat korjata käyntihäröt samalla. Hinnasta ei tarkkaa tietoa, mutta hirvittää jo etukäteen. Sellaista se on mopoharrastus.  
062802moto_prv.gif
sport05.gif

Niin, ois mulla kysymyskin jos joku sattuu tietämään (täällä on vaan yleensä vähän hiljaista ja tuonne eräälle toiselle foorumille en enää sattuneesta syystä tule kirjoittamaan), jotta mitähän nuo vaijerit mahtaa maksaa Suomessa kipaleelta, tietääkö kukaan??

Kaveri vaihtoi Spedeensä syksyllä molemmat, jos en ihan väärin muista (ja voin muistaakin) niin oisko ollu reilun viiskymppiä nuo vaijerit siis yhteensä molemmat. Kannattanee vaihtaa varmaan molemmat jos tosiaan menneet vaihtokuntoon ?
Vaihtaminen tuskin ammattilaiselta ottaa kovin kauan mutta menee siinäkin tietysti aikansa ja kun tuntitaksat taitaa olla jotain 60 - 70€ niin . . .
crazy.gif

Jaa niin, tuu vaan Harald takas sinne toisellekin voorumille, ne jotkut kommentit siellä (niinkuin muuallakin) voi jättää ihaan omaan arvoonsa
cool.gif

t.Ronkeli

Back