Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näin se on ollut tähän asti. Pyörä pystyssä. 1050 Triplessä esim. on niin, että sivutuella ollessa tikku ei edes kastu öljyyn vaikka määrä on oikea ts. oikein mitattuna ylärajalla.ömm no eikös tuo kaikissä mopoissa ole että oltava vaaterissa että tarkistusluukusta/tikusta näyttää oikein?
Missä pyörässä noin kallis huolto? Tuntuu silmään pissaamiselta.Laitan tänne saman minkä laitoin jo keskusteluun: huollot
Mulla 30 000 km:n iso huolto makso 1.355 e Motoboxsissa Karhulassa![]()
Tää huolto oli puolivuotta sitten, ja kesti 3 viikkoo.
Työtunteja 10 á 57,50 e yht: 575 e, kuulemma näissä vanhoissa on hankalasti purettavat katteet
Hmm, mikähän mahtaa olla taka kytkinneste-kytkinneste etu ja taka vaihdettu![]()
Oisko jarruneste?Hmm, mikähän mahtaa olla taka kytkinneste-kytkinneste etu ja taka vaihdettu![]()
![]()
No ei sekään millään tavalla poikkea valtaosasta muitakaan pyöriä. Ihan normaali palasäätö.Itse kyllä Triumphista on helppo kaikki tehdä paitsi varmaan se venojen säätö.
Jos omassa pyörässä olisi noin kallista huoltaminen niin pyörä lähtisi samantien vaihtoon ja nopeasti!!!1355€Missä pyörässä noin kallis huolto? Tuntuu silmään pissaamiselta.Laitan tänne saman minkä laitoin jo keskusteluun: huollot
Työtunteja 10 á 57,50 e yht: 575 e, kuulemma näissä vanhoissa on hankalasti purettavat katteet![]()
Samaa olen muutamassa välissä ihmetellyt eli kauhea haloo venttiilien palasäätöisyydestä. Ei kuitenkaan kauheasti kuulu samaa vinkumista esim. Hayabusan venasäädön hankaluudesta, vaikka käsittääkseni on jopa säätöpalojen kokoa myöten sama systeemi.No ei sekään millään tavalla poikkea valtaosasta muitakaan pyöriä. Ihan normaali palasäätö.
...
Tuskin tarvitsee säätää koko pyörän elinaikana, jos nyt ei mitään ihmeellistä tapahdu. Harvinaista on ollut maailmallakin, että joutuu säätämään 1050 mallia.
Joo, sorry laskulla lukee:Hmm, mikähän mahtaa olla taka kytkinneste-kytkinneste etu ja taka vaihdettu![]()
"kytkin neste ja etu ja takanesteet vaihdettu"
Niin, tässä Spriuntissahan (-93) se.Missä pyörässä noin kallis huolto? Tuntuu silmään pissaamiselta.Laitan tänne saman minkä laitoin jo keskusteluun: huollot
Työtunteja 10 á 57,50 e yht: 575 e, kuulemma näissä vanhoissa on hankalasti purettavat katteet![]()
tosi virittäjä säätäisi kaikki minimiin.Samaa olen muutamassa välissä ihmetellyt eli kauhea haloo venttiilien palasäätöisyydestä. Ei kuitenkaan kauheasti kuulu samaa vinkumista esim. Hayabusan venasäädön hankaluudesta, vaikka käsittääkseni on jopa säätöpalojen kokoa myöten sama systeemi.No ei sekään millään tavalla poikkea valtaosasta muitakaan pyöriä. Ihan normaali palasäätö.
...
Tuskin tarvitsee säätää koko pyörän elinaikana, jos nyt ei mitään ihmeellistä tapahdu. Harvinaista on ollut maailmallakin, että joutuu säätämään 1050 mallia.
Tuosta säätämisen tarpeesta myös samaa mieltä. Omassa 1050ssa ei olisi periaatteessa ollut tarvetta säädölle 20000km kohdalla (ylärajalla). Säätelin talvella enempikin uteliaisuuttani ja ajankuluksi välyksen keskenään samoiksi ja lähemmäs toleranssin keskialuetta.
Onkohan noita daytonan nokkia kukaan kokeillut? Ausseilla ainakin on jotkut vissiin vielä kireämmät nokat tekeillä, joilla alavääntö kärsii kovin paljon käppyröiden mukaan.tosi virittäjä säätäisi kaikki minimiin.
erollahan saisi jo 0,1mm nostoa lisää, tietysti ero aika pieni kun daytonan nokilla saa paljon enemmän.
Sellasen pikkujutun oot unohtanut mainita, että kaasarin kohot ja tiivisteet on vaihdettu, täydellinen ilmanputsari ym. eli n.300e arvosta osia...Eli ei se ihan pelkkä normaalihuolto ole ollu...no tälläistä:No onhan toi melko roisi huollon hinta kyllä (jos puhuttaisiin pelkästä määräaikaishuollosta, mitä kyllä vahvasti epäilen).Laitan tänne saman minkä laitoin jo keskusteluun: huollot
Työtunteja 10 á 57,50 e yht: 575 e, kuulemma näissä vanhoissa on hankalasti purettavat katteet
Mitäs kaikkea siitä pyörästä oli rikki? Onhan tossa työn lisäksi 800 eurolla osia. Nesteet+tulpat+suodattimet+pientarvikelisät jne. ei ole vielä lähelläkään edes 1/4 tuosta summasta.
-öljyt + suodatin
-syt.tulppa vaihto/säätö
-venttiilit tarkistettu/säädetty
-kaasuttimet säädetty/puhdistettu
-ilmansuod. vaihdettu
-kytkinneste etu ja taka vaihdettu
-etuhaarukan öljy vaihdettu
-takahaarukan laakerit rasvattu
-jarrupalat (etu+taka) vaihdettu
-pultit ja mutterit kiristetty
-rengaspaineet takistettu (takana 2.2 ja edes 2, ite sai lisätä)
-ketjut kiristetty
-valot tarkistettu
-akku tarkistettu
-rasvaukset ja tarkistukset
Että tämmöinen iso huolto![]()