• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda VT1100 vs. Kawasaki VN1500?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zool
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Budjettia voisi olla mahdollisuus venyttää n.7000e-7500e, että mikä tässä hintaluokassa olisi kannattava ostos?

Suzukin C800?  
nixweiss.gif

http://www.nettimoto.com/suzuki/intruder/1221315

http://www.nettimoto.com/suzuki/vl/1194408

Ruokahalu kasvaa näissä asioissa aina syödessä, kannattaa koittaa pitää se järki kuitenkin mukana.

Tässä oma mielipide noista..

VN15: kawalle liikaa tuttuja (teknisiä) tyyppivikoja saa niin paljon kaupanpäälle etten ostaisi kuin tosi-tosi-tosi halpaa

VS1400, iso intikka on ainakin meikäläisen (egolle) liian pieni ja ahdas, monet kehuu mutta en koskaan ole pitänyt tosta suuremmin.. yliarvostettu vehje

VT1100, aliarvostettu laite, sopii omalle perseelle (185cm ja +100kg) paljon paremmin kuin toi intikka. Huonona puolena lievä harvinaisuus joten ei paljoa tarjolla.

VF750C eli magna, hyvä pyörä, sopii vauhdikkaaseenkin ajoon ja pitkäkin kuski saa yllättävän hyvän ajo asennon. Osa aloittelijoista karttaa koska on "liian tehokas" ja osa customi väestä karttaa kun on V4 eikä V2

XVS1100, hyvä pyörä, aika neutraali. Tosin jotenkin pienen oloinen, en ole koskaan saanut sopimaan perseeni alle. En tykännyt.

VL1500C eli iso intikka, näistä vaihtoehdoista mielestäni paras. Fyysisesti iso, mukava ja laadukkaan oloinen. Arvostus näkyy sitten hintatasossakin.. ei halvin vaihtoehto mutta suosittelen.
VN15: Ihan samaa kuullut ja nähnyt.

VS1400: Ajettavuudeltaan järkyttävin customi, millä ikinä olen ajanut. Vai liekö ollut sitte yksilössä, mutta yli satasta ei voinut ajaa.

VT1100: En sano mitään, kun ei ole kokemusta

VF750C: Kuullut ihan samaa ja pikku lenkin joskus ajanutkin. Voisi olla minun valinta, jos customtyyppiseen  vielä höyrähtäisin. Minusta tässä on mukava kone, ehkä jonkun mielestä tosiaan liian tehokas.

XVS1100: 1998 ostin uutena, typerä hankinta. Onnettoman kokoinen (mitat samat 185 / 100) myös minulle, rasittava ajettava, paikat puutui jo 100 km jälkeen. Matkustajalla vielä tukalampaa. Kohtuupirteä kone tosin, muuta hyvää en muista. Onnettomat ajovalot jäi myös mieleen. 1,5 kesää riitti tällä, eikä tullut ikävä. Mutta tämä on vaan oma mielipide, tiedän että moni Virrestä tykkää. Ehkä ~170 senttiselle sopivampi kuin minulle..?

VL1500C: Ilmeisesti ihan eri pyörä kuin 1400 intikka. Varmaan pitäisi koeajaa, jos customia harkitsisin.

HD Electra Glide Classic "matkacustom": Uudella pyörällä 2006 "koeajettu" 5000 km, ei taatusti ole minun pyörä. Patalaiska ja oikeaan touringpyörään verrattuna ikävä ajettava. Kaiken lisäksi päällä käsittämätön hintalappu. Pienemmälläkin rahalla saa taatusti parempaa ja samalla rahalla jotain uskomattoman paljon parempaa
tounge.gif
Toisaalta HD kokemuksesta on jo yli 5 vuotta, eli mistä minä tiedän vaikka olisi kuinka hyvä nykyään. Jotenkaan en vaan jaksa uskoa..

Moto Guzzi: Joskus 2000 paikkeilla harkitsin ja koeajoinkin joitain malleja. Ainakin ajoasennoltaan parhaita custom tyyppisiä pyöriä ja oli lähellä ettei Virago vaihtunut Guzziin. Muistaakseni kohtuuhyvät tilat myös matkustajalle. Olin kuitenkin päättänyt koeajaa kaikki kiinnostavat vaihtoehdot ja Guzzi jäi, kun mieleisempi löytyi.

..........................................................................................

Alkuperäiselle kyselijälle.. Jos sulla ei ole ihmeempää kokemusta pyöristä, niin oletko ihan varma, että haluat customin? Käy ihmeessä koeajamassa erilaisia ja erityyppisiä pyöriä ennen kuin hankit mitään. Ja mieti pyörän käyttötarkoitusta.. Oma custom innostukseni loppui aikoinaan lyhyeen, kun oivalsin että on oikeitakin moottoripyöriä ja paluuta tuskin on.

Alkuperäiselle kyselijälle.. Jos sulla ei ole ihmeempää kokemusta pyöristä, niin oletko ihan varma, että haluat customin? Käy ihmeessä koeajamassa erilaisia ja erityyppisiä pyöriä ennen kuin hankit mitään. Ja mieti pyörän käyttötarkoitusta.. Oma custom innostukseni loppui aikoinaan lyhyeen, kun oivalsin että on oikeitakin moottoripyöriä ja paluuta tuskin on.
Jokseenkin samaa mieltä. Testejäkään ei kannata paljon lukea vaan oma koeajo on se joka kertoo parhaiten. Itse olen myös parilla kustomilla ajellut ja mielikuvaksi on jäänyt että hienoja ovat ja varmasti kivoja rakennella, mutta ajo-ominaisuudet ovat ihan onnettomat (varsinkin kaksi päällä). Menettelee  jos vain hissukseen ajelee suoraa tietä.

Californiakaan ei ole yhtään hassumpi vaihtoehto, guzzin tekniikkaa en tunne sen tarkemmin (muuta kuin tiedän että ainoa v2 missä moottori on oikeinpäin..  
tounge.gif
) mutta italialaisten huono puoli on yleensä ollut huoltotarve ja huoltojen tekemisen vaikeus. Yleistää ei saa, joten joku asiasta enemmän tietävä saa informoida tästä puolesta lisää.
Huomaa, ettet tunne Guzzia.
biggrin.gif

Calin huollon tarve on todella vähäinen. Rasvat ja filsun voi vaihtaa vaikka kertaalleen kesässä. Venttiilit säätyvät (yleensä lähinnä kuitenkin tarkastus), sylintereiden oivallisen sijoittelun takia, käsityökaluilla vartissa. Muita "koko ajan" vahdattavia huoltokohteita ei tule kyllä mieleen..?

Jokseenkin samaa mieltä. Testejäkään ei kannata paljon lukea vaan oma koeajo on se joka kertoo parhaiten. Itse olen myös parilla kustomilla ajellut ja mielikuvaksi on jäänyt että hienoja ovat ja varmasti kivoja rakennella, mutta ajo-ominaisuudet ovat ihan onnettomat (varsinkin kaksi päällä). Menettelee  jos vain hissukseen ajelee suoraa tietä.
+2.

Sen jälkeen kun gsa tuli talliin, on kilometrit harrikalla jääneet aika vähiin... Mutta onhan customista iloa näin talvella kun tarvii näperreltävää.

+2.

Sen jälkeen kun gsa tuli talliin, on kilometrit harrikalla jääneet aika vähiin... Mutta onhan customista iloa näin talvella kun tarvii näperreltävää.
+3...

6 vuotta meni sarvet korkealla ennen kuin tajusi että voihan sitä muunkinlaisilla pyörillä ajaa.

Tosin jos en tuota 6 vuotta olisi viettänyt customipyörän parissa niin olisin varmasti saanut käyttää passia henkilöllisyyden osoittamiseen useampanakin ajanjaksona, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Joka tapauksessa tärkeintä tässä nyt on ensimmäisen pyörän osto, jota ei yleensä järjellä tehdä kuitenkaan. Nöyrä mielipiteeni on että osta mikä tahansa noista, minkälainen tahansa, jos hyvän yksilön saat niin varmasti nautit joka tapauksessa, tärkeintä on se ettei kuvittele olevansa loppuikäänsä sen ensimmäisen pyörän loukussa vaan ymmärtää että sitä voi vaihtaa.

Muistaa sitten vaan että vaikka pyörän halpuuteen on usein jokin syy, niin ei kalliskaan pyörä automaattisesti hyvää tarkoita.

J@ck sanoi:
VN15: Ihan samaa kuullut ja nähnyt.

VS1400: Ajettavuudeltaan järkyttävin customi, millä ikinä olen ajanut. Vai liekö ollut sitte yksilössä, mutta yli satasta ei voinut ajaa.

VT1100: En sano mitään, kun ei ole kokemusta

VF750C: Kuullut ihan samaa ja pikku lenkin joskus ajanutkin. Voisi olla minun valinta, jos customtyyppiseen *vielä höyrähtäisin. Minusta tässä on mukava kone, ehkä jonkun mielestä tosiaan liian tehokas.

XVS1100: 1998 ostin uutena, typerä hankinta. Onnettoman kokoinen (mitat samat 185 / 100) myös minulle, rasittava ajettava, paikat puutui jo 100 km jälkeen. Matkustajalla vielä tukalampaa. Kohtuupirteä kone tosin, muuta hyvää en muista. Onnettomat ajovalot jäi myös mieleen. 1,5 kesää riitti tällä, eikä tullut ikävä. Mutta tämä on vaan oma mielipide, tiedän että moni Virrestä tykkää. Ehkä ~170 senttiselle sopivampi kuin minulle..?

VL1500C: Ilmeisesti ihan eri pyörä kuin 1400 intikka. Varmaan pitäisi koeajaa, jos customia harkitsisin.

HD Electra Glide Classic "matkacustom": Uudella pyörällä 2006 "koeajettu" 5000 km, ei taatusti ole minun pyörä. Patalaiska ja oikeaan touringpyörään verrattuna ikävä ajettava. Kaiken lisäksi päällä käsittämätön hintalappu. Pienemmälläkin rahalla saa taatusti parempaa ja samalla rahalla jotain uskomattoman paljon parempaa
tounge.gif
Toisaalta HD kokemuksesta on jo yli 5 vuotta, eli mistä minä tiedän vaikka olisi kuinka hyvä nykyään. Jotenkaan en vaan jaksa uskoa..

Moto Guzzi: Joskus 2000 paikkeilla harkitsin ja koeajoinkin joitain malleja. Ainakin ajoasennoltaan parhaita custom tyyppisiä pyöriä ja oli lähellä ettei Virago vaihtunut Guzziin. Muistaakseni kohtuuhyvät tilat myös matkustajalle. Olin kuitenkin päättänyt koeajaa kaikki kiinnostavat vaihtoehdot ja Guzzi jäi, kun mieleisempi löytyi.

..........................................................................................

No mutta eikö customit ole niitä OIKEITA moottoripyöriä. Nehän ovat moottoripyörien kantaisiä, hyvänen aika!
Ensimmäiset moottoripyörät olivat kaikki customeita kunnes tuli näitä helvetin muoviluoteja jotka eivät ole
moottoripyörän näköisiäkään, herranjestas! Mieti nyt vähän!

Haloo, ei aloiteta tätä ikuistä vääntöä custom vs. naku vs..... Jos kerrankin ehdoteltais vaihtoehtoja kysytyssä tyypissä. Ei herneitä :grin:

Täältä ääni VT1100. Itsellä -97 VT1100 C2 ja tyytyväinen oon ollu, kaikki toimii kuten pitääkin ja itselle (176cm) tuo on varsin passelin kokoinen kapistus. Ainoa miinus mitä tulee mieleen on jos haluaa sivulaukut niin menee askarteluksi vilkkujen siirron kanssa, itse ratkaisin asian hankkimalla ison sissybar-laukun. Pyörässä on myös sopivasti kokoa jos joutuu kyyditsemään toista.

Täältä kommentti VT1100 -96 omistajalta.

Positiivista:
+Isokokoinen, kaks päällä ajelee sujuvasti
+Varmatoiminen
+Komia
+Tukeva ajaa

Negatiivista
-Laiskahko (makuasia)
-Jalat puutuu pitkällä matkalla (kaipais siirtosarjaa)

Kävin koeajaan Sporaa ja tulin siihen tulokseen, että tää on paljon parempi. Ainoa muutos olisi tullut äänimaailmaan..

Viime kesä tuli ajeltua -97 Varjolla, 1100 kuutioisella. Oikein mukava ajaa ja luotettava peli. On kaunis katsella ja riittävän iso että paksumpikin ukko kehtaa sillä kurvailla. Tehoja siinä ei kovastikaan ole ja se voi olla jollekin ongelma, vaikka eihän noilla customeilla ole tarkoituskaan kahtasataa ajaa. Saundit on aika säälittävät, joten itsellä ainakin on ensi kesäksi putkien vaihto tiedossa. Tuosta ilmoituksen yksilöstä nyppäisin pleksin irti. On ruma ja ainakaan itse en ole ajossa huomannut moista tarvitsevani.

Näyttäisi olevan kohtuurahalla ehostettukin. Katso nyt kuitenkin putket ( alkuper. ?), huollot, renkaat, nesteet, letkut ja muut sen semmoset. Eivät ne kilometrit Hondalla mitään ole, jos on huollettu. Gilera on minusta kyllä hiukkasen arvokkaampi kuin tuo VT.

En suostunut päittäin vaihtamaan kuitenkaan. Ei tuo viimmenen pyörä ole varmaankaan.

Viimeksi muokattu:
Mielestäni teit oikean ratkaisun , aika kun syö pyörää siinä missä ajokm , eli itse en menisi noin paljon iäkkäämpään vaihtelemaan , myy pois ja osta suoralla kaupalla yksityiseltä, -05 lähtien löytyy jo edukkaan hintaista keskikastin customia ruiskukoneella.

Se vaan,että ihmisillä ei oo rahaa. Aika vaikeeta myydä suoraan, vielä tässä hintaluokassa. Pitäs hintaa tiputtaa ihan järisyttävästi alas. Huomasin, kun edellistä skodua möin. Viittis ihan ilmaseksi myydä.

Tuskin tuo raha tuossa ratkaisee vaan menopelin haluttavuus yleensä, kummiskin senverran matalassa hintaluokassa liikutaan, ja onhan tuos reilusti tinkivaraa hondan ulosmyyntihintaan verraten.Ei muuta kun vaihtotarjouksia pyytelemään vähän uudempiin niin saat vertailupohjaa.

No Honda VT1100 tietenkin jso haluat varmatoimisen ikiliikkujan. Onhan se myös miehekäs ja iso. Laiskojahan nämä cutomit pitää ollakki, muoviluoteihin satsaavat saa sitä kiihtyvyyttä jos haluavat, mutta se on asia erikseen.

Sporat on pirun rumia ja luotettavuus jenkkitasoa eli ala-arvoista, ei kiitos.

Venox69 sanoi:
Sporat on pirun rumia ja luotettavuus jenkkitasoa eli ala-arvoista, ei kiitos.
Kerrotko lisää tuosta luotettavuudesta vai onko tämä taas tällainen tyypillinen kateellisten panettelu ilman minkäänlaisia perusteluja??

Tämän kirjan lukemisen jälkeen haluni ostaa Harrikka vähenivät vielä entisestään, tosin ei nollaan asti. Tässä kirjassa elämäntyönsä mp-korjaamon omistajana tehnyt mekaanikko kertoo erittäin yksityiskohtaisesti Harrikoiden tekniikasta yli vuosikymmenten.

"Donny's Unauthorized Technical Guide to Harley-Davidson, 1936 to Present"
http://www.amazon.com/gp/product/B003Y8XME6/

Kautta aikojen Harrikan insinöörit ovat tehneet paljon suunnitteluvirheitä, joita ei pelkästään osia vaihtamalla saa korjattua.

Parilla työkaverilla on Harrikka ja siihen viereen kun parkkeeraan Honda Valkyrien niin ei kyllä houkuta lainkaan huoltotöihin Harrikoiden karusti pataraudasta koottu olemus.

Viime vuosina Harrikka on tainnut petrata paljonkin suunnittelupuolella, ja jos jenkkipyörän haluaa niin uudet Victoryt ja Indianit ilmeisesti tarjoaisivat parempaa tekniikkaa. Asiaa kun ajattelee niin Honda Valkyrie on amerikkalaisen suunnittelema ja USA:ssa valmistettu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Valkyrie

Back