VN15: Ihan samaa kuullut ja nähnyt.
VS1400: Ajettavuudeltaan järkyttävin customi, millä ikinä olen ajanut. Vai liekö ollut sitte yksilössä, mutta yli satasta ei voinut ajaa.
VT1100: En sano mitään, kun ei ole kokemusta
VF750C: Kuullut ihan samaa ja pikku lenkin joskus ajanutkin. Voisi olla minun valinta, jos customtyyppiseen *vielä höyrähtäisin. Minusta tässä on mukava kone, ehkä jonkun mielestä tosiaan liian tehokas.
XVS1100: 1998 ostin uutena, typerä hankinta. Onnettoman kokoinen (mitat samat 185 / 100) myös minulle, rasittava ajettava, paikat puutui jo 100 km jälkeen. Matkustajalla vielä tukalampaa. Kohtuupirteä kone tosin, muuta hyvää en muista. Onnettomat ajovalot jäi myös mieleen. 1,5 kesää riitti tällä, eikä tullut ikävä. Mutta tämä on vaan oma mielipide, tiedän että moni Virrestä tykkää. Ehkä ~170 senttiselle sopivampi kuin minulle..?
VL1500C: Ilmeisesti ihan eri pyörä kuin 1400 intikka. Varmaan pitäisi koeajaa, jos customia harkitsisin.
HD Electra Glide Classic "matkacustom": Uudella pyörällä 2006 "koeajettu" 5000 km, ei taatusti ole minun pyörä. Patalaiska ja oikeaan touringpyörään verrattuna ikävä ajettava. Kaiken lisäksi päällä käsittämätön hintalappu. Pienemmälläkin rahalla saa taatusti parempaa ja samalla rahalla jotain uskomattoman paljon parempaa
Toisaalta HD kokemuksesta on jo yli 5 vuotta, eli mistä minä tiedän vaikka olisi kuinka hyvä nykyään. Jotenkaan en vaan jaksa uskoa..
Moto Guzzi: Joskus 2000 paikkeilla harkitsin ja koeajoinkin joitain malleja. Ainakin ajoasennoltaan parhaita custom tyyppisiä pyöriä ja oli lähellä ettei Virago vaihtunut Guzziin. Muistaakseni kohtuuhyvät tilat myös matkustajalle. Olin kuitenkin päättänyt koeajaa kaikki kiinnostavat vaihtoehdot ja Guzzi jäi, kun mieleisempi löytyi.
..........................................................................................
Alkuperäiselle kyselijälle.. Jos sulla ei ole ihmeempää kokemusta pyöristä, niin oletko ihan varma, että haluat customin? Käy ihmeessä koeajamassa erilaisia ja erityyppisiä pyöriä ennen kuin hankit mitään. Ja mieti pyörän käyttötarkoitusta.. Oma custom innostukseni loppui aikoinaan lyhyeen, kun oivalsin että on oikeitakin moottoripyöriä ja paluuta tuskin on.