• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hayabusa 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pasi K
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aivan täysvakio...noh,rajoitin ohitettu...ei muuta...siis noi K8

laitetaan samanverran kii noihi rahaa ku siun kikottimeen niin voisin iha veikkailla,että huomattava ero tulee busan eduksi.
ja ajetaa iha omilla mopoilla,ni tulee ne oikeet tulokset  
033102bebe_1_prv.gif
biggrin.gif
Olikos vaimentimet kiinni? Ainakin Agostinin K8 Busassa oli vaimentimet kokonaan irti; putkiviritteinen.

Onhan Busa paras alusta alkaa rakentamaan huippunopeuspyörää. Hyvä aerodynamiikka ja iso kone. Siinä ovat ainekset hyvään huippunopeuteen.

Iso kone mahdollistaa sen, että koneessa on potentiaalia saada paljon tehoa ulos. Paino ei nimittäin tuossa huippunopeusajelussa kauheesti vaikuta, toisin kuin kiihdytyksessä.

Minä en vain noista kankeista matkapyöristä juuri lämpene, mutta hyvä, että sillekin löytyy kannattajansa. Ennemmin otan saman tehon 50kg kevyemmässä paketissa, joka on huomattavasti hauskempi ajella mutkateitä. Vaikka virityspotentiaalia ei olisikaan samaan malliin huippunopeutta ajatellen. Vakioiden ja vähän laitettujen Busien mukana vähän laitetuilla kilosilla pysyy ihan hyvin huippunopeudessakin.

Lisäksi esim. kevyemmät sporttipyörät ovat paljon hauskempia ajella...
Se onpi tuo hauskuus melko lailla makuasia, joten...
Eli tykkäät painavasta pyörästä  
tounge.gif
Laita toki 50kg levypaino tarakalle, jos näin on  
smile_org.gif

Entäs jos saisit Busasta 50kg pois veloituksetta, ottaisitko?
50kg tarakalla on hiukka eri asia kun 50kg totaalina siellä täällä.

Eipä tuo Busan paino tunnu ajossa, vaan voishan tuo paikallaan siirrellessä olla kevyempikin...

tounge.gif
smile_org.gif
Ei tää oo se pointti, toiset tykkää kyykystä ja toiset vaikka customista. Jokaisella on oma makunsa...

tounge.gif
smile_org.gif

Entäs jos saisit Busasta 50kg pois veloituksetta, ottaisitko?
50kg tarakalla on hiukka eri asia kun 50kg totaalina siellä täällä.

Eipä tuo Busan paino tunnu ajossa, vaan voishan tuo paikallaan siirrellessä olla kevyempikin...
Kyllä se tuntuu, jos vertaa 50kg kevyempään pyörään. Ihan erilainen viedä mutkatiellä.

50kg tarakalla on painona ihan sama kuin 50kg siellä täällä. Painonjakauma on vain eri. No ottaisitko sen 50kg sitten leviteltynä sinne tänne, vai ennemmin sen pois, jos ilman kuluja saisit valita?

Samoilla linjoilla. Tylyttäjän kikseri on huomattavasti kiinnostavampi kohde kuin nuo busat.
Sanotko noin, koska itse omistat kikserin, vai omistatko kikserin koska ajattelet noin?
wink.gif
Ei mun mielestä sillä ole väliä mikä pyörä on itsellä, mulla itellä on busa ja mun mielestä tuo Gixu tai ysi oli paljon mielenkiintoisempi laitos nopeusajoissa.

Bussista saa helpommin kulkijan ja sen vuoksi siihen on myös saatavissa viritysvinkkejä ja kokemuksia yllinkyllin. Tässä esim se Rissasen pioneerihenki oli ennen busaa nähtävissä - koitettiin saada joku sellainen laitos kulkemaan niin maan perkuleesti mikä vaatii työtä, kokeilua ja kantapään kautta oppimistakin. Bussissa tuo jännitysmomentti on poistunut miltei kokonaan, vaikka alkaisikin innovatiivisesti kehittämään jotain "omia juttuja" - aihio on silti tylsä.

Väärin meni tyly.....

1. veto 311km/h ilman vaimentimia
2. veto 301km/h keulien,kaasuu pois ja jäi vajaaksi
3. veto 302km/h vaimentimet+peilit kii

mistäkö tiedän....no kun nää on omia vetoja
biggrin.gif

tounge.gif
smile_org.gif
Ei tää oo se pointti, toiset tykkää kyykystä ja toiset vaikka customista. Jokaisella on oma makunsa...
Joo, kyllä mä sen ymmärrän. Kunhan kiusaan näitä fanaattisimpia Busamiehiä
tounge.gif
Hyvähän se on, ettei kaikilla ole samanlaiset mieltymykset..

Itse tykkään vain siitä, että sporttipyörä on kevyt ja mahdollisimman ajettava.

Samoilla linjoilla. Tylyttäjän kikseri on huomattavasti kiinnostavampi kohde kuin nuo busat.
Sanotko noin, koska itse omistat kikserin, vai omistatko kikserin koska ajattelet noin?
wink.gif
Itse omistan 750:sen, joten tuossa sitä olisikin yrittämistä todellisiin +300km/h vauhteihin...  
biggrin.gif
Tämä on mielipiteeni, koska on arvostettavaa että kaikki eivät mene siitä mistä aita on "matalin". Ja samalla sulkee monien epäilijöiden suut näyttämällä närhen tussun.  
thumbs-up.gif

Väärin meni tyly.....

1. veto 311km/h ilman vaimentimia
2. veto 301km/h keulien,kaasuu pois ja jäi vajaaksi
3. veto 302km/h vaimentimet+peilit kii

mistäkö tiedän....no kun nää on omia vetoja  
biggrin.gif
Noni, eiks se sitten ollu juuri niin kuin meinasin, että putkiviritteisenä (ilman vaimentimia) tuli tuo 311/312km/h?

Mikäs tulos tuo on, mikä on "virallisella" tulossivulla, johon edellisessä viestissä viittasin?

Vakio K8 312km/h peilit irti ,mutta vaimentimet kii..

biggrin.gif
tounge.gif

en tiedä tuosta 1340? mitään,vaikka näytti tuloksissa olevankin??

No ottaisitko sen 50kg sitten leviteltynä sinne tänne, vai ennemmin sen pois, jos ilman kuluja saisit valita?
Taisinhan mä sen 50kg leviteltynä sinne tänne jo valita kun Busan ostin mielummin kuin gixxerin...
Onhan siinä lisäksi hiukan suojaavampi kate, ja enemmän vääntöä alhaalla ja keskellä.

Kulkupuoleltaan ovat samaa tasoa. Eli mielipidejuttuja  
wink.gif

Wanha Busa totta tosissaan on vakiona melkoisen laiskan tuntuinen laite. Monta kertaa olen kyllä maininnut, että uusi Busa on siinä suhteessa suuri askel eteenpäin. Kiloset kun pyyhkivät wanhalla Bussilla lattiaa jo monta vuotta..

Back