• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hayabusa 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pasi K
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Rautalankaa:

Ago = Agostini = rossimopo

Mike = Mike

K8 Hayabusa = 1340cc

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Kaikki uudethan ovat muute 1340 cc  busia  
tounge.gif
biggrin.gif

ja mike ei oo Ago,ku mie oon  
033102bebe_1_prv.gif

muute...tyly,mites se lappeenranta?  
biggrin.gif
tounge.gif
Juu, oon noita uusia Busseja kasaillut ja myynyt jonkun verran, joten kyllä tuo 1340cc on tiedossa
tounge.gif

Meni nyt niin sekavaksi tuo sun tulosraportointi, etten enää tiedä kuka on ajanut kuinka paljon ja millä muutoksilla
biggrin.gif

Ago (sinä siis?) ajoit 311km/h ilman vaimentajia(?), tai sitten mulle kerrottiin kentältä Busamiesten suusta väärää tietoa
tounge.gif

On aika myöhään syksyllä tuo lpr, joten katotaan ihan tilanteen mukaan. Etäisyys olisi tällä kertaa kuitenkin sopiva, ei tartte istuskella koko päivää autossa
tounge.gif

Kyllä...minä ajoin 311km/h ilman vaimentimii (mielenkiinnosta koklattiin)
ja kyllä minä olen Agostini
biggrin.gif

Laitellaas 1340 busaan ens kesäks jotain kivaa,ni selvii miten se vakiosta sit poikkee kulultaan
tounge.gif

033102bebe_1_prv.gif
Mikäs Kauniit ja Rohkeat tästä tuli?  
biggrin.gif
Total reps
tounge.gif

ja asiaan... Mielenkiinnolla oon seuraillut ketjua, nythän olisi hyvä testata Busan ja Gikserin kokonaisvaltaisuus eli seuraavaksi Tyly ja Ksthb voisivat kokeilla vastaavat kulut myös radalla
wink.gif
Kun eikai noita vehkeitä vaan suoraan ajamista varten ole tehty eli joku pelimies puikkoihin (kuten nyt oli Jarim) tai sitten ajatte itse. Indeksoidaan nyt ajetut nopeudet ja tehdään sama kierrosajoille ja lasketaan yhteen. Saadaanko sillä sitten paremmuus lopullisesti selville?

ja asiaan... Mielenkiinnolla oon seuraillut ketjua, nythän olisi hyvä testata Busan ja Gikserin kokonaisvaltaisuus eli seuraavaksi Tyly ja Ksthb voisivat kokeilla vastaavat kulut myös radalla
wink.gif
Kun eikai noita vehkeitä vaan suoraan ajamista varten ole tehty eli joku pelimies puikkoihin (kuten nyt oli Jarim) tai sitten ajatte itse. Indeksoidaan nyt ajetut nopeudet ja tehdään sama kierrosajoille ja lasketaan yhteen. Saadaanko sillä sitten paremmuus lopullisesti selville?
Tämähän on hyvä idea! Molemmat pääsevät "vieraalle tontille".

Kyllä...minä ajoin 311km/h ilman vaimentimii (mielenkiinnosta koklattiin)
ja kyllä minä olen Agostini  
biggrin.gif

Laitellaas 1340 busaan ens kesäks jotain kivaa,ni selvii miten se vakiosta sit poikkee kulultaan  
tounge.gif
Noni, ja 302km/h vaimentimet kiinni. Eli olihan se sitten oikeaa tietoa, ettet vakiolla ajanut 311km/h  
wink.gif

Putkiviri K4 Gixxeri meni 312 - 314km/h (lähteestä riippuen), ja kolme muutakin vakiohkoa tonnista meni 303 - 307km/h. Tiedä vaikka heiltäkin olisi välitykset loppuneet?

Eipä näytä se uusikaan Bussi tuossa huippunopeudessakaan olevan niin ylivoimainen, kuin jotkut antavat ymmärtää. Wanhat putkiviritteiset kilosetkin kun näyttävät jättävän  
omg.gif

wink.gif
Tämähän on hyvä idea! Molemmat pääsevät "vieraalle tontille".
On sitä radalla kyllä tullut jonkin verran ajeltua, en tiedä, olisko ksthb:lle vieras tontti?

Luetun ymmärtäminen,joskus näemmä joillekkin vaikiaa
tounge.gif

Vakio K8 busa (peilit irti) 312km/h
Vakioa 1000gixu(peilit irti?) 303km/h

Mikä tuossa on niin vaikiaa ymmärtää
033102bebe_1_prv.gif
biggrin.gif

Luetun ymmärtäminen,joskus näemmä joillekkin vaikiaa  
tounge.gif

Vakio K8 busa (peilit irti)    312km/h
Vakioa 1000gixu(peilit irti?) 303km/h

Mikä tuossa on niin vaikiaa ymmärtää  
033102bebe_1_prv.gif
biggrin.gif
K8 Busa, peilit ja vaimentimet irti (eli putkiviritteinen), 311km/h?

K4 1000 Gixu (eli wanha laite), putkiviritteinen 312-314km/h.

Vakio 1000 Gixu 303km/h, koska vakiovälitykset loppuu tuohon!

Eli kyllä se K8 Busan ylivoimainen nopeus kentällä on melkoisesti liioiteltu väite, jos 4 vuotta wanhat kilosetkin menevät putkiviritteisenä lujempaa. Mikä tuossa on niin vaikiaa ymmärtää  
033102bebe_1_prv.gif
biggrin.gif

Heh...miken vakio änkkärit kii 312km/h.....lukihäiriökö?
033102bebe_1_prv.gif

yks mitä et oo kommentoinu vielä...on se,että
mikäli laitetaan sama raha busaan ku sulla on menny kiloseen...mitä luulet kumpi menee??
biggrin.gif
esimerkkinä ahtiksen busa
tounge.gif
joka on vielä keskentekonen
033102bebe_1_prv.gif

Lisäksi esim. kevyemmät sporttipyörät ovat paljon hauskempia ajella...
Se onpi tuo hauskuus melko lailla makuasia, joten...
Eli tykkäät painavasta pyörästä  
tounge.gif
Laita toki 50kg levypaino tarakalle, jos näin on  
smile_org.gif

Entäs jos saisit Busasta 50kg pois veloituksetta, ottaisitko?
50kg tarakalla on hiukka eri asia kun 50kg totaalina siellä täällä.

Eipä tuo Busan paino tunnu ajossa, vaan voishan tuo paikallaan siirrellessä olla kevyempikin...
Kyllä se paino ajossakin tuntuu jos bussia kilosiin vertaa. Kokeile joskus molempia niin kyllä huomaat. Ei se paino  busasta huonoa tee, päinvastoin,  mutta tuntuu takulla ajossa...  
biggrin.gif

Ja busahan on täydellinen huippunopeus pyörä, sen huomaa kyllä väkisin jos moisella ajaa. Kyllähän kilosillakin huippuja pääsee, mutta  bussi nimenomaan siihen tarkoitukseen on parempi/nopeampi varsinkin jos lähtökohtana on vakiopyörä. Riittävillä muutoksillahan mennään vaikka kuuhun vespalla.

Heh...miken vakio änkkärit kii 312km/h.....lukihäiriökö?  
033102bebe_1_prv.gif

yks mitä et oo kommentoinu vielä...on se,että
mikäli laitetaan sama raha busaan ku sulla on menny kiloseen...mitä luulet kumpi menee??  
biggrin.gif
 esimerkkinä ahtiksen busa  
tounge.gif
joka on vielä keskentekonen  
033102bebe_1_prv.gif
Tehosta ja aerodynamiikastahan se huippunopeus on kiinni (kuten tuossa aikaisemmin jo mainitsin), ja isossa koneessa on enemmän virityspotentiaalia.

Ahtiksen Busa menee jo kyllä niin lujaa, että pitäisi tuupata Gixxeriin n. 50hp kaasua, että menisi samaan tahtiin. Sitä en kyllä tee, koska katupyörästä on kyse. Halvin tapahan lujaa päästä on kyllä auttamatta se, että tuuppaa kaasua järkevästi. Tarpeeksi iso pullo, että paineetkin riittävät loppuun saakka.

Kuka ajoi 312km/h änkkärit kiinni vakiobusalla? Sinä ajoit ilman vaimentimia 311km/h? Miten niin hiljaa, kun wanha putkiviritteinen K4 kilonen menee 312-314km/h? Eikö Busan pitänyt olla nopeusajossa täysin ylivoimainen, jopa vakiona
tounge.gif

Kaikki uudethan ovat muute 1340 cc busia
tounge.gif
biggrin.gif

033102bebe_1_prv.gif

muute...tyly,mites se lappeenranta?
biggrin.gif
tounge.gif
Juu, oon noita uusia Busseja kasaillut ja myynyt jonkun verran, joten kyllä tuo 1340cc on tiedossa
tounge.gif

Meni nyt niin sekavaksi tuo sun tulosraportointi, etten enää tiedä kuka on ajanut kuinka paljon ja millä muutoksilla
biggrin.gif

Ago (sinä siis?) ajoit 311km/h ilman vaimentajia(?), tai sitten mulle kerrottiin kentältä Busamiesten suusta väärää tietoa
tounge.gif

On aika myöhään syksyllä tuo lpr, joten katotaan ihan tilanteen mukaan. Etäisyys olisi tällä kertaa kuitenkin sopiva, ei tartte istuskella koko päivää autossa
tounge.gif
Ajamallahan se mopo sinne Lappeenrantaan viedään
wink.gif

Äläs nyt tyly jatkuvasti väännä asiaa pois oikeelta raiteelta.

Kumpi menee jos laitetaan samanverran rahaa ku sun kikottimeen,ni busaan....
ahtis on vaa esimerkki tästä....
033102bebe_1_prv.gif
biggrin.gif
(348<--->322)

Mike ajoi vakiolla änkkärit kii 312km/h ja minä ilman 311km/h...todennäköisesti kuski himmas aiemmin...kun tulokset aika liki muutoin...noh,se selittelyy ja siten diipadaapaa.

'Ja ajoloihi on ruukattu ajaa ja sieltä pois.....
tounge.gif

Vääntäkää poijat vääntäkää, Busa menee silti koviten.
tounge.gif

T: +215mph Club Finlandin kolme Hayabusaa...

Muistan jopa jonkun kirjoittaneen:

sanoi:
Ei pitäisi noinkin rajusti modatulle gikserille 300km/h tuottaa ongelmia, mutta perus piippuviritteisellä epäilisin olevan tiukassa.

Veikkaan että jarim:n ajamana 310-315km/h menee tuo sun laite, kuitenkaan aivan samantehoisten bussien lukemiin ei ehkä kykene (+320km/h).

ja

Jep, noilla välityksillä pitäisi kyllä rajoittimen laulaa jo tuolla matkalla mikäli se on niin nopea kuin tylyttäjä on antanut ymmärtää.

Joskus vain teoria ja käytäntö ei kohtaa, siksi uskon tohon 310-315km/h tulokseen tylyn mopon kohdalla.
Väärässä en voi olla.....

Sen 322km/h se meni, ja rajoittaja lauloi, vaikka oli ongelmia. Ei vaan silti joillekin riitä  
tounge.gif
Sama se mulle, aika monen suun tukki kuitenkin.
Mikäs tuossa tekstissä nyt oli ihmeellistä? Eikös tuo 315km/h veikkaus ollut aika lähellä totuutta?
Mitä sitten tulee näiden piippuviritteisten tonnisten tuloksiin niin jos keli ei olisi ollut niin suotuisa kuin nyt oli niin nämä vähän reilut 300km/h ylitykset olisi jäänyt ajamatta.
Keli oli todella hyvä ja kaikki ajoivat poikkeuksellisen kovia nopeuksia.
Tuossa 312km/h ajaneessa k4 giksussa uskoisin olevan kyllä muutakin modia kuin pelkkä putkisto, koska siellä oli selkeästi tehokkaampiakin 1000cc pyöriä eikä mikään niistä kulkenut yhtä hyvin.

Kun mainitsit nämä putkiviritteiset k8 busat(siis kokoputkisto) ja muuten vakio niin ne meni rajoitin paukkuen 313km/h!
Himpun pidemmällä välityksellä olisi ero sun gikseriin ollut todella pieni, eikä tarvii 5000 euroa työntää konehuoneeseen....
wink.gif

Wanha Busa totta tosissaan on vakiona melkoisen laiskan tuntuinen laite. Monta kertaa olen kyllä maininnut, että uusi Busa on siinä suhteessa suuri askel eteenpäin. Kiloset kun pyyhkivät wanhalla Bussilla lattiaa jo monta vuotta..
Näin on, eihän nytkään tuolla kentällä vanha täysin vakio busa mennyt kuin 304km/h.
On se auttamattoman hidas pampula, lähes yhtä hidas kuin uusi 1000gsx-r......
tounge.gif

Back