• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hayabusa 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pasi K
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hmm.. nyt kun sulla on se V-box niin käyppäs kokaseen paljo saat näyttöön (1800m) ajamalla ihan ite.

Hmm.. sullahan oli niitä testipaikkoja pilvin pimein?
Etsii sopivan alamäen niin saa tuloksen kohdalleen  
tounge.gif
Hmm... tähän vetoon todisteeksi kannattanee ottaa parit valokuvat v-boksista ja sen näytöstä pyörässä kiinnitettynä tuloksen kera.

Hmm.. nyt kun sulla on se V-box niin käyppäs kokaseen paljo saat näyttöön (1800m) ajamalla ihan ite.

Hmm.. sullahan oli niitä testipaikkoja pilvin pimein?
Etsii sopivan alamäen niin saa tuloksen kohdalleen  
tounge.gif
Hmm... tähän vetoon todisteeksi kannattanee ottaa parit valokuvat v-boksista ja sen näytöstä pyörässä kiinnitettynä tuloksen kera.
Entäs jos piirrän siitä taulun, kun dataa löytyy jo koneelta?

Tapaelkaa, niin saatte ainakin jonkun ratkaisun..
mad.gif

Tylyttäjä iniskön tappiolle voisin siinä vedossa laittaa ainakin kaksi euroa!
smile_org.gif

Vääntäkää poijat vääntäkää, Busa menee silti koviten.  
tounge.gif

T: +215mph Club Finlandin kolme Hayabusaa...
Näihä se oooon . Niillä sektoreilla ei taia KOVIN montaa Gigsuu olla vai.......................    
biggrin.gif

Youtubessa oli myös pätkä misä kundi vetäs K4 kilvissä ja julkisesa liikenteessä olevalla TurboBusalla MUISTAAKSENI 464km/h . TOSIN tuolla Jenkkiläsä ( Vai Cänädässä ) Ennymuista, mut kuitennii .

Ei kovin montaa MITÄÄN bikee oo saatu niille nopeuksille, OTTAEN huomioon liikennekelpoisuuden .

Toisaalta K8 Isopata Intikka on muhkee vehje myös . Vääntöö vakkarina 161 KN . HD: t on ISO juttu tuolla Costa Blancalla . Kaikisa näissä oma jujunsa on, mutta BUSA on silti BUSA, SIIS mummiälestä.    
idea3.gif

buttrock.gif

... mutta BUSA on silti BUSA...
idea3.gif
buttrock.gif
Niin... Tai paremminkin Busa on VAIN Busa... Siinä se on pyörä muitten joukossa - muutama juttu siinä on "huippua/parasta", mutta on se myös muutamassa jutussa paljon paskempi kuin moni muu pyörä.
baaa.gif

Nimim. Busan omistanut ja K8 Gixxeriin vaihtanut ENKÄ KADU - pyörät on vaan pyöriä ja mä oon ainakin aina löytänyt uuden ja paremman...
062802jumpie_prv.gif

Nimim. Busan omistanut ja K8 Gixxeriin vaihtanut ENKÄ KADU - pyörät on vaan pyöriä ja mä oon ainakin aina löytänyt uuden ja paremman...
062802jumpie_prv.gif
Jaa K8:sin pois vaihdoit vai?

*tsekkaan vielä otsikon*
wink.gif
Hah, osui arkaan paikkaan vai?
biggrin.gif
Onhan täällä pari viestiä ylempänä ollut puhetta K8 Intikasta ja K4 TurboBusasta, mut ainiin, nehän passaa paremmin kyseisen otsikon alle kun niissä kehutaan Busaa...
pftroest.gif
Voi KostaPlanKKA ku on Ihquu!
biggrin.gif

Edelleen, K8 Busatkin ovat VAIN Busia - eivät yhtään sen enempää.
033102bebe_1_prv.gif

Hah, osui arkaan paikkaan vai?
Ei todellakaan, tasaisin väliajoin vain muistutan, mistä tässä topikissa on oikein kyse (tai siis pitäisi olla).
Tasaisin väliajoin muistutuksia sitten vaan jokaiselle tasapuolisesti...  
pftroest.gif
Nih ! Tän topicin OTSIKKO tosiaan Hayabusa 2008 . Toki sitä täällä saapi haukkuakkin mielin määrin, mutta kehua retostaa jotakin "Muuta", ei sovi otsakkeeseen. Joskin ei mulle merkkaa mitään, oon vuodesta 1975 ajellut kaikenlaisilla kikottimilla, Myös Kilosilla esim. Gigsulla, enkä siitä löydä mitään niin mieltä ylentävää, että se mennen tulle hakkais Busan ??  
062802jumpie_prv.gif

Lukeutuu samaan kastiin mm. Yammun rykkösen kanssa, mutkateillä ihan jees ja radalla, mutta kun Oikeesti lähetään ajaan vaikka sinne "Kosta Lankalle" Ni Mopo, mikä Mopo Peltsi.

Siähen kun latoo matkavarustusta megeen, on jopa vaarallinen Mopo, keulii kuivalla tiellä nopeissa ohituksissa vaarallisen helposti .  
biggrin.gif
  Lisäksi alustarakenne mm. jousitus aivan persiistä, kuten penkkikin "Graniittia" siis ajomukavuudessa häviää melki mille tahansa Nöpölle. "Bomppers" poikasille ihan kiva Lelu, mutta Kun lähetään oikeesti ajaan vaikka tonne "Kosta Lankalle" Peltsi niin..................    
033102bebe_1_prv.gif

Kilokigsu on supersport Kiistatta, Mutta Hayabusa on Supersport sekä huikean Hyvä matkapyörä, sekä nopea sellanen tuolla euruupan autobahneilla.

Viime suvena ajelin n. 600km Öhlinsseillä varustetulla ja sopivasti kiusatulla K6 Kilokigsulla, ja täytyy sanoo, että ei mitään sykähdyttävää mulle ilmaantunut ?? Ehkä hivenen reippaammin uskalsi päästää mutkiin kuin silloisella K4 Busallani, mutta K8 Busa taas mennyt siinä eteenpäin huikeesti, eli oikeesti saatu ketteryyttä pyörään, missä oli suurin syy, että huippuhyvästä K4 :sta raatsin luopua. Nää on just niitä makuasioita, sekä riippuu erittäin paljon pyörän käyttötarkoituksesta. Eli se siitä.    
talktohand.gif

Enkä muuten millään malta olla mainitsematta, että kokemustakin on Pelzi ! Siähen aikaan kun sulle vaiheltiin liberoita, olin ensimmäisen miljoonani kilsaa ajellut mm. Katanalla, joka Vanhimman Kundini (syntynyt elokuussa 1983) esiin tulon aikohin oli tosi kova juttu. Oot kokolailla samaa ikää, kuin erittäin viksu vanhimmaiseni.
033102beer_1_prv.gif

Ööh, enhän mä ole kehunut, olen nimenomaan sitä "TÄMÄ MINUN PYÖRÄNI ON MAAILMAN UPEIN JA PARAS" -ajattelua vastaan, löytyy ihan varmasti yhtä monta "parasta pyörää" kuin on pyörän malliakin. Ja mielipiteet saa vaihtua, tänään toi on paras ja huomenna joku muu, niin sen pitääkin olla. Mutta toki löytyy niitäkin tyyppejä, jotka hemmetti tatuoisi vaikka pyörän mallimerkintänsä otsaansa kertoakseen muille tekopyhää rakkauttaan jotain metallista/muovista kapistusta kohtaan.  
pftroest.gif

Ja Raikuli pieni, sun mielipide saa olla se, että sun Busa on paras ja hakkaa mun Gixerin mennen tullen, mun mielipide on se että sun pyörä on ruma kaikkine hilavitkuttimineen (ihan niinkuin oli sun vanha liekki-Busasikin) ja mun pyörä on ihan helvetisti hienompi!  
inlove.gif
Mutta ne on mielipidejuttuja, mun mielestä moni muukin pyörä on ihan helvetin ruma, niin oli mun pappamopokin joskus, puhumattaan mun hiusmuodista yläasteella, mutta eipä sille mitään voi. Ja ei mun  tarvi sinne "Kosta Plankalle" lähteä pyörällä, eikä varsinkaan sun kanssa, mutta jos lähtisin, niin kyllä mä lähtisin sinne ennemmin Gigerilla ja ajelisin Keski-Euroopan mutkapätkät ja nauttisin mulle huomattavasti sopivammasta polvikulmasta, jonka Gixerille mulle tarjoaa. Ja kyllä mä Suzukin valmistamalla geelipenkillä viihdyn ihan hyvin pitempiäkin matkoja, eikä se jousituskaan ole paskemmasta päästä, pikemminkin yksi parhaimmista jousituksista mihin mä olen törmännyt. Ja jarruja en edes viitsi alkaa vertailla tässä kirjoituksessa, ne pyörii NIIN PALJON eri planeetoilla, on se vaan hieno tunne kun tuntee kun pyörän vauhti hiljenee ihan OIKEASTI! Sun "pipillä" selällä sitten voi se Busa ollakin parempi ajella pitempää matkaa, sekin on mielipideasia ja melkoisen riippuvainen myös ihmisen ruumiinrakenteesta. Ehkä se Busa sitten vaan sopii sellasille lihavammille setä-miehille paremmin ja me "juniorit" ajellaan noilla "leluilla"... Sori, mut mä en tykkää yhtään mistään ikärasismista, se on ihan syvältä - siitä vedän herneen syvälle!

On se mun mielest nautinto kun pyörä lähtee ohitustilanteessa helvetin upeasti, hakkaa vanhan Busan mennen tullen suuremmilla vaihteilla lähdettäessä, uuden mallisesta Busasta en sano mitään, koska en ole päässyt rinnakkain kyseisen vekottimen kanssa leikkimään. Ja kyllä mä lupaan sun peesissä pysyä autobahnalla, ja voi olla että ohituksissa sä katsot jonkin aikaa mun takavaloja - ei sitä koskaan tiedä...

Ja hei, K6 ja K8 on eri pyörä, voi olla että K6 onkin ihan paska, olkoot sitten varustettu vaikka Teinin alustasarjalla, mutta mä puhun K8:sta, ja sitä mäkin uskallan kehua, ihan niinkuin Herra "mä oon syntynyt ennen sua ja meidän iskä on vanhempi kuin teidän iskä" Raikuli kehuu omaa K8 Busaansa.  
pftroest.gif

Eikä mua kiinnosta sun poikas syntymäaika, ihan sama vaikka olis syntyny 60-luvulla. Eikä mua kiinnosta se kuinka paljon sulla on ajokokemusta, on mullakin miljoona kertaa enemmän ajokokemusta sellasesta vehkeestä mitä sä et oo koskaan ajanut, enkä mäkään sillä kehuskele...

Mutta edelleenkin - kaiken tämän paskanpuhumisen jälkeen - olen sitä mieltä, että "Busa on VAIN Busa... Siinä se on pyörä muitten joukossa - muutama juttu siinä on "huippua/parasta", mutta on se myös muutamassa jutussa paljon paskempi kuin moni muu pyörä.  
baaa.gif
" Ja tämä saakoon olla minun mielipiteeni. Ja syvin anteeksipyyntöni, että raiskasin K8 Busa-topicin, mutta on niitä keskusteluja/topicceja raiskattu pahemminkin niin tällä foorumilla kuin muutamalla muullakin foorumilla - ja useinpa vielä samojen henkilöjen toimesta ilman, että siihen on kauheasti puututtu...  
lookaround_orig.gif

EDIT: muokattu kirjoitusvirheitä ja lisätty pari juttua selkeyttämisen vuoksi, ihan siis sen takia ettei tulisi mitään turhia herneitä nenään -ilmiöitä kenellekään.
PS. kyl mun mielest K8 Busa on hieno, ja oon niin kirjoittanutkin jonnekin topikkiin, että voisin Busaan palata takaisinkin jossain vaiheessa - ehkä jopa ensi vuonna kun olen itsekkin jo tälläinen turvonnut setä-mies ja ensi kesänä entistä turvonneempi ja vähemmän "bompperi-juniori".

Mä täs kelasin et voitais seuraavaks miettii et kuka hitto unohti ne vaatteet rannalle ruovedellä, ilmoittautukoon heti!  
biggrin.gif
tounge.gif
033102beer_1_prv.gif
nixweiss.gif

Ompas täällä tarinaa kerrakseen,joo,onhan toi K8 busa hyvä pyörä kaikinpuolin mutta minua se ei ole vielä säväyttänyt mitenkään niin ettei merkki/malli vaihdu ensivuonna jos mielenkiintoista ilmaantuu.
Moottori hyvä mutta niitä en ymmärrä ketä niitä jarruja kehuvat,ei ne todellakaan ole hyvät. No,mennään asiaankin,onko muilla korkanneet noi etupään stefat jo tuossa busassa.

Back