• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hakusessa pyörä jossa on särmää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Japeli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
..särmää, munaa, persoonallisuutta....
Juuri näitä ominaisuuksia kaipailin itsekin ja nyt tallissa odottelee Buellin xb12scg. Se oli kerrasta menoa kun ekat koeajot tein! Ei haittaa vaikka valmistus on lopetettu, mikään muu ei enää kelpaa
biggrin.gif

Niin ja taloudesta löytyy myös MT-01 (stage2).

Juuri näitä ominaisuuksia kaipailin itsekin ja nyt tallissa odottelee Buellin xb12scg. Se oli kerrasta menoa kun ekat koeajot tein! Ei haittaa vaikka valmistus on lopetettu, mikään muu ei enää kelpaa
biggrin.gif

Mites haipakkaa tommonen buelli menee? Itellä pituutta 182cm ja painoa 120kg (lihasta
lookaround_orig.gif
) että mahtaakohan tollanen olla sopiva mulle? Joku ainaki joskus sanonu esson baarissa et ajoasento on aika ahdas...
blush.gif
Bulu olis kyl kans makee peli kun tykkään sen muodoista ja saundit on mahtavat
thumbs-up.gif

P.S Tässä rupee miettimään et missä oon menny mettään ku jollain löytyy taloudesta Bulu JA MT-01...
kaboom.gif

biggrin.gif

Mites haipakkaa tommonen buelli menee? Itellä pituutta 182cm ja painoa 120kg (lihasta  
lookaround_orig.gif
) että mahtaakohan tollanen olla sopiva mulle? Joku ainaki joskus sanonu esson baarissa et ajoasento on aika ahdas...  
blush.gif
thumbs-up.gif

P.S Tässä rupee miettimään et missä oon menny mettään ku jollain löytyy taloudesta Bulu JA MT-01...  
kaboom.gif
Bulu on kyl makee vehje. Pituuden puolesta se sulle just menis, mut jos painat 120kg, niin bulu on sulle liian pieni... ainakin se miltä näyttäisit sen sarvissa. Toi mt-01 onki sit jo paljon jykevämpi ja mikä parasta siinäki on v2 kone.

TUo musta Nortoni ekalla sivulla on ulkonäöllisesti täyskymppi. Se ryyditettynä B-Kingin ominaisuuksilla olisi oma itselle se unelmapyörä

Ktm:n Duke vois olla kriteerit täyttävä, mutta Lc8:n kone ei ole viattomimman maineessa. Jättäisin sen pois hinnan ja bensankulutuksen kannalta sekä tuo luotettavuus on ?

Jos laitetaan tiskiin uuden hankintahinta, polttoaineen kulutus, vakuutusmaksut, teho, paino, sopivuus isommallekin kaverille, jälleenmyyntiarvo, lisävarusteiden saatavuus, sekä se ,ettei vastaan tule koko ajan samanlaista kuin itsellä on niin Bmw 800R olisi taatusti erilainen vaihtoehto. Munaa ja särmää tässä härvelissä ei tietysti ole perinteisillä mittakaavoilla mitattuna.

lookaround_orig.gif
blush.gif
thumbs-up.gif

kaboom.gif
Kyllähän Bulu ihan kivasti liikahtaa.
Näis vakio euro-vehkeis (esim. vm.-08 mikä mulla on) tehoo on se 94Hv ja vääntöö 104Nm. Jenkkiversioshan tehoja on enempi.

Mutta tosiaan fyysisesti toi on sulle varmasti turhan pieni kuten wheel jo kirjoittikin. Akselivälihän on vaan sen rapiat 1,3m. Mulla mies ainaki näytti melko huvittavalle Bulun seläs, ja on sua lyhyempi mutta paino liki sama. Itte oon 167cm ja painan alle 60kg niin on just passeli
smile_org.gif
Onhan noista sitte ne S ja Ss-mallitki mitkä on himpun verran pidempiä ja korkeempia.

MT-01:s ainaki piisais kokoa ja kulkua kivasti. Ja onhan se nyt pirun räyhäkkä myös! Meillä ainaki löytyy erittäin tyytyväinen omistaja. Entä v-max? Semmonenki taloudessa oli, mutta mt-01 on kai joinki ketterämpi ajella...

Ktm:n Duke vois olla kriteerit täyttävä, mutta Lc8:n kone ei ole viattomimman maineessa. Jättäisin sen pois hinnan ja bensankulutuksen kannalta sekä tuo luotettavuus on ?

Jos laitetaan tiskiin uuden hankintahinta, polttoaineen kulutus, vakuutusmaksut, teho, paino, sopivuus isommallekin kaverille, jälleenmyyntiarvo, lisävarusteiden saatavuus, sekä se ,ettei vastaan tule koko ajan samanlaista kuin itsellä on niin Bmw 800R olisi taatusti erilainen vaihtoehto. Munaa ja särmää tässä härvelissä ei tietysti ole perinteisillä mittakaavoilla mitattuna.
Mitähän vikaa tuossa Duken koneessa on sitten? Omallani ajettu nyt 26 500 km ilman konehuolia, joista minun aikana 20 000 km.

Taitaa johtua tuo huono maine noista ensimmäisistä LC8-koneisista Adventureista. Väittäisin että uudemmat eivät ole lähellekkään niin vikaherkkiä kuin yleinen luulo on.

Bensankulutus normaaliajossa, joka sisältää myös kohtuullisen kovavauhtista mutka-ajoa on sellaista 7,2 - 8 litraa satasella. onhan se toki hieman paljon, mutta toisaalta pyörässä on sen verran sitä fun factoria, että eipä tuo ole haitannut...

Kovin montaa yhtä kevyttä isoa nakua ei markkinoilta löydy: painaahan tuo ainoastaan 186 kg ajokunnossa (ilman bensaa). Näin ollen paino tankattuna on 199,8 kg: Esimerkiksi tuo BMW 800R painaa saman verran tankattuna, mutta siinä on vain 87 hp / 86 Nm Duken 120 heppaa ja 100 Nm:a vastaan. BMW 1300R:ssä on sitten roimasti enemmän tehoa, mutta painoakin 43 kg enemmän.

Jos siis kaipaa ketterää mutkapätkäajokkia kohtuullisella teholla ja hyvillä ajo-ominaisuuksilla, kallistuisin edelleen Super Dukeen. Bonuksena valtavirrasta poikkeava muotoilu.

Korkea istuinkorkeus puolestaan takaa sen, että astetta isompikin kaveri mahtuu hyvin ajamaan laitetta. Itse olen 186 cm.

Varsinkin ylivuotisina tai vähän ajettuna noita saa ihan järkevään hintaan. Powerpartseista löytyy kaikennäköistä tarpeellista ja tarpeetonta lisäkilkettä.

Vakuutus on itsellä Turvassa täyskaskon kanssa noin tonnin luokkaa per vuosi. Aktiasta olisi irronnut vastaava vakuutus alle 900 e per vuosi, mutta se ei tunnetusti korvaa ratalippoja.

MT-01 ei vastaa selkeästi käsitystäsi räyhäkkäästä pyörästä, joten se on vakiona pois suljettu vaihtoehto.. Kyllästyt tämän pappasportin olemattomiin hevosvoimiin ensimmäisen viikon aikana.
Tosin sijoittamalla n. 2000 € osiin, niin sitten on mahdollista rakentaa MT-01:stä n. 130-140 hp ja yli 200 Nm vekotin, joka on vielä kohtuullisen kestävä..

Ja omaa kokemusta oli minkä verran? -07 Super Dukella ajettu tällä hetkellä n. 37000km, joista itse olen suhannut tuon kolmisen kymppiä. Koneessa ei ole ollut tähän mennessä mitään vikaa. Bensaa tuo vie keskimäärin 7 litraa satkulla, mikä on nakupyörälle mielestäni ihan ok lukema.

Taitaa nuo suurimmat LC8 kauhutarinat koskea niitä ihan ensimmäisiä -03 950 Adventureja lähinnä?

First of all, Duke on eri pyörä kuin Super Duke.

Polttoaineenkulutus on hyväksyttävä isolle kakspyttyiselle. Luotettavuus on varmaan täys kymppi, jos jaksaa hieman perehtyä laitteeseen. Super Dukessa on WP:n romut jousituksessa ja Brembon roippeet jarruissa. Mielestäni rahalle saa aika hyvästi vastinetta tuolla kokoonpanolla.

Jos etsii pyörää, jossa on sitä särmää, niin Super Duke keikkuu listalla aika korkealla. Jos etsii viatonta ja luotettavaa pyörää, niin sitten Honda on listalla aika korkealla.

Toi Bemarin pyörä jakaa tunteita samalla tavalla kuin kotarit, mutta särmää siitä on aika turha etsiä, verrattuna vaikka tähän isoon dukeen. Eivät triumphitkaan ole missään viattomien listojen kärjessä, mutta fun factoria niistä löytyy.

En nyt käsitä, mitä vikaa Super Duken hinnassa on. Ylivuotisen saa paikoin jopa samaan hintaan kuin vaikka CB1000R:n. Super Duke on ollut markkinoilla verrattaen vähän aikaa, oikeastaan pyöriä on kaksi saman nimen alla(vm. 05-06, 07-10), joten käytettynäkin löytyy jo asiallisia kamppeita.

edit Niinjoo, mulla on nuo Aktian vakuutukset ja oisko se ollu täyskaskolla sen alta 900 vuodessa.

Itse en vielä osaa ottaa kantaa duken luotettavuuteen, mutta lc8:lla varustetut pyörät ovat voittaneet monia testejä, pitkälti juuri moottorin luonteen vuoksi. Nettikirjoittelun mukaan ongelmia saattaa olla odotettavissa lähinnä vesipumpun suunnalta tai sitten ei, kovasti tämäkin kai yksilökohtaista ja lisäksi helppo ja verrattain halpa fiksata.

Pakko lisätä, että jos lc8:ia haukutaan epäluotettavaksi, niin eipä bemarin F-sarjassa käyttämä 800-kuutoinen rotaxikaan aivan ongelmaton ole, esim. biken keskikokoisten allroad pyörien testissä F800GS:n kone laukesi.

Enpäs nyt tuolta kovin isoja vikoja löytänyt, vaikka selasin koko topicin läpi. Pari viittausta -03 ja -04 mallisiin Adventureihin (LC8 950-koneisia) sekä pari yksittäistä vikatapausta muuten. Kertoisitko nyt vielä, että mikä se suuri epäluotettavuustekijä LC8-koneessa on, kun se ei minulle vielä ole selvinnyt?

Back