• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Euroopan komissio ehdottaa määräaikaiskatsastusta moottoripyörille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PoS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itseä taas ei todellakaan kiinnosta kun ajan kaudessa niin vähän, että osa voisi ajatella mitä järkeä pitää pyörää. Mutta sehän on se idea, pystyy tehdä jotain muuta

Joo jossain foortumilla oli kerrottu että Kreikkaan tulisi vasta 2025......Voi olla trolli mutta mistä näitä tietää

Trolli se on. Nyt tulee varmaa tietoa :)

Kesäkuun loppuun, armon vuonna 2013 on jokaisen kreikkalaisen yli 50 cm3 "mopon" oltava katsastettu !!!!! Näkyy ainakin tänä vuonna sinisenä tarrana rekkarikilvessä, missä on merkitty seuraava katsastus.

Katsastuksen hinta 35 €, uusinta samaan hintaan kuukauden sisällä, jos venyttelee uutta näyttöä yli 2kk, niin katsastus uusiksi. Tuon 1kk- 2kk pääsee 2€ sakoilla.

Niin..ja jos et katsasta ja poliisit tapaa sut liikeenteestä, niin sakko on 400 euroa, repikää siitä !

Mulla on tullut nyt kilometrejä siinä 2k, ja ehkä nippa nappa se kolmaskin tonttu sieltä tulee tälle kaudelle. Maksa siinä sitten vielä jostain helvetin katsastuksesta ylimääräinen turha maksu, noilla kilometreillä. Se pikkusen eri asia jossain missä ajokausi on läpi vuoden ja manjanamiehen mentaliteetilla pyörä pidetään "kunnossa", toisin kuin täällä kylmässä pohjolassa missä ajokausi on vain osan vuodesta ja pyörät kalliita joten ne myös pidetään kunnossa. Eli kun rahastus on turhaa, niin se on turhaa.

freerider70 sanoi:
Mulla on tullut nyt kilometrejä siinä 2k, ja ehkä nippa nappa se kolmaskin tonttu sieltä tulee tälle kaudelle. Maksa siinä sitten vielä jostain helvetin katsastuksesta ylimääräinen turha maksu, noilla kilometreillä. Se pikkusen eri asia jossain missä ajokausi on läpi vuoden ja manjanamiehen mentaliteetilla pyörä pidetään "kunnossa", toisin kuin täällä kylmässä pohjolassa missä ajokausi on vain osan vuodesta ja pyörät kalliita joten ne myös pidetään kunnossa. Eli kun rahastus on turhaa, niin se on turhaa.

Ja kun sillä rahastuksella ei oikeasti edistetä edes moottoriväen työllisyyttä, vaan ne voitot menevät ulkomaanpellejen taskuihin. Näin se vain on.

freerider70 sanoi:

Jos minulle heittelit, niin hukkaan meni.
Manjanamiehet ajaa niillä pyörillään työmatkansakin, kilometrejä ei välttämättä tule sen 3 tonttua enempää kuin sullakaan. Pyörät on yleisesti ottaen kunnossa, toki niitä romuilla ajaviakin löytyy. Enemmän kuitenkin romut on mopoja, siis alle 50 cm3. No katsastus ja sitä myötä valvonnan helpottuminen poliiseille poistaa niitä romuja siellä manjana-maissakin. Kunhan ei vaan meille Suomeenkin sama s........n katsastus tulisi!!!

moottoristi sanoi:
Trolli se on. Nyt tulee varmaa tietoa :)
Kesäkuun loppuun, armon vuonna 2013 on jokaisen kreikkalaisen yli 50 cm3 "mopon" oltava katsastettu !!!!! Näkyy ainakin tänä vuonna sinisenä tarrana rekkarikilvessä, missä on merkitty seuraava katsastus.
Katsastuksen hinta 35 €, uusinta samaan hintaan kuukauden sisällä, jos venyttelee uutta näyttöä yli 2kk, niin katsastus uusiksi. Tuon 1kk- 2kk pääsee 2€ sakoilla.
Niin..ja jos et katsasta ja poliisit tapaa sut liikeenteestä, niin sakko on 400 euroa, repikää siitä !
No se on hyvä olla siellä noin kireä:WAZAAP:

moottoristi sanoi:
Jos minulle heittelit, niin hukkaan meni.
Manjanamiehet ajaa niillä pyörillään työmatkansakin, kilometrejä ei välttämättä tule sen 3 tonttua enempää kuin sullakaan. Pyörät on yleisesti ottaen kunnossa, toki niitä romuilla ajaviakin löytyy. Enemmän kuitenkin romut on mopoja, siis alle 50 cm3. No katsastus ja sitä myötä valvonnan helpottuminen poliiseille poistaa niitä romuja siellä manjana-maissakin. Kunhan ei vaan meille Suomeenkin sama s........n katsastus tulisi!!!
Mutta jossain luki että mopoihin tulisi vasta vuoden myöhemmin:rant::rant:
Jos jokainen mopo ratsattaisiin, niin varmasti jokainen kova ääninen mopossa, on vaimennin rikki tai villat palanut, porattu poralla suoraksi ränniksi. Niistä se pahin ääni lähtee ja hyöty on varmaan nolla, sama osa 125cc pyöristä. Sairas meteli, mutta ei mitään hyötyä

cartman sanoi:
Ei sitä siirtolupaa keväälläkään tarvitse hankkia. Mikäli mopo on rekisterissä, niin sen saa ajaa katsastukseen, kunhan katsastusaika on varattu etukäteen.

Totta, varsinaista siirtolupaa ei tarvita. Käyttökiellossa se kuitenkin on.

Voi hyvää päivää. No sitten katsastellaan. Pientä lisäpuuhaahan tuosta tulee puhumattakaan rahan menosta, mutta mikäs ongelma tuo nyt noiden lisäksi on? Harmittaa - typerää ja turhaa, mutta niinhän se on moni muukin asia tässä maailmassa. Niillä säännöillä pelataan, jotka asetettu on.

Mä en ihan oikeasti voi ymmärtää tuommoista ajatusmaailmaa. Söpösti polvillaan odotellaan hymyssä suin kun toinen kairaa ahteriin. En mä tästä tykkää mut näin kehoitetaan tekemään niin näin tehdään ilman mitään vastarintaa.

Husky510 sanoi:
No se on hyvä olla siellä noin kireä:WAZAAP:

Mutta jossain luki että mopoihin tulisi vasta vuoden myöhemmin:rant::rant:
Jos jokainen mopo ratsattaisiin, niin varmasti jokainen kova ääninen mopossa, on vaimennin rikki tai villat palanut, porattu poralla suoraksi ränniksi. Niistä se pahin ääni lähtee ja hyöty on varmaan nolla, sama osa 125cc pyöristä. Sairas meteli, mutta ei mitään hyötyä

Luuletko oikeasti että joku menisi kovaäänisellä pyörällä katsastukseen :p ? kyllä mopopojat ja piikkipojatkin vaihtavat kaverilta vaimentimen ennen katsastusta ja sen jälkeen takaisin. Sen verran olen noiden nuorien touhuja seurannut :WAZAAP:
Mulla on kaksi pyörää tallissa, jos ne joutuisi katsastamaan kerran kesässä niin sitten menisi rahaa ihan turhaan 2x80€ ( arvio , samaa luokkaa kuin autossa), siihen päälle 2 käyntikertaa, a 2-3 tuntia matkoineen. ja kaikki vaiva ihan turhaan. Ja rahatkin valuvat Jerseyn saarille, ei ne kotimaahan jää. Taidanpa ruveta katsastuskontorin pitäjäksi, sen verran helppoa rahaa se on (turha kinata, tiedän sattumalta siitäkin jotain, ei se ihan helppoa ole mutta duunarithan sen työn tekee :jippikaijee: )

turhimus sanoi:
Mä en ihan oikeasti voi ymmärtää tuommoista ajatusmaailmaa. Söpösti polvillaan odotellaan hymyssä suin kun toinen kairaa ahteriin. En mä tästä tykkää mut näin kehoitetaan tekemään niin näin tehdään ilman mitään vastarintaa.

Onhan sekin argumentti, että "mulla on varaa ottaa kaira perseeseen"...:blink:

Entäpä sitten se keskiverto suomalaisperhe, jossa on mopotykkääjiä, missä iskällä on jonkinlainen peli, äiskä sattuu tykkäämään ja omistaa jonkun pikku customin johon rahat jus just riittää, esikois Matilla on mopon jälkeen jo kevari, ja tytteli Tiinakin tykkää ajella moposkootterilla. Siinä sitä onkin katsastamista.:doh:

Motoristi1958 sanoi:
Entäpä sitten se keskiverto suomalaisperhe, jossa on mopotykkääjiä, missä iskällä on jonkinlainen peli, äiskä sattuu tykkäämään ja omistaa jonkun pikku customin johon rahat jus just riittää, esikois Matilla on mopon jälkeen jo kevari, ja tytteli Tiinakin tykkää ajella moposkootterilla. Siinä sitä onkin katsastamista.:doh:

Tästähän saa kätevästi koko perheen tapahtuman ja paljousalennukset päälle. Vuorokausi tax-free laivalla tulee kalliimmaksi ja siitä tulee niin saakelin kova krapula Isännälle. :-) Ite sain paljousalennusta jo pelkästään siitä, että rekisteröintikatsastin kaksi autoa ja yhden moottoripyörän suomeen muuttaessa. Kyllä siihen kuitenki se rapiat 350€ meni vaikka satasen sainki alennusta.

Eniten huvitti gsxr:n rekisteröintikatsastus. Äijä katto sliparin e-merkit ja valojen e-merkit. Siinä se, ei etes käynnissä käyttänyt. Jarruihin ei tainnut edes vilkaista.

Ei siinä jos katsastus oikeasti tehdään siten, että tarkistetaan turvalaitteet ja oikea mopon kunto, sekä säännöstenmukaisuus ja siitä veloitetaan se 40-60€ / kerta, mutta jos se tuomosta höpöhöpö katsastusta on niin aivan turha toimenpide.

Kaikki vain eivät huolla pyöräänsä liikkeessä, vaan tekevät sen itse. Meillä on 7 pyörää rekisterissä, ei ihan jassais kaikkia joka toinenkaan vuosi raahata konttorille valojen e-merkintöjen tarkastusta varten...

RedLeathetJacket sanoi:
Kaikki vain eivät huolla pyöräänsä liikkeessä, vaan tekevät sen itse. Meillä on 7 pyörää rekisterissä, ei ihan jassais kaikkia joka toinenkaan vuosi raahata konttorille valojen e-merkintöjen tarkastusta varten...
Onnittelut pyörämäärästä - ja suuret pahoittelut kaiketi tulevasta saakelin katsurirumbasta.

ismo sanoi:
Luuletko oikeasti että joku menisi kovaäänisellä pyörällä katsastukseen :p ? kyllä mopopojat ja piikkipojatkin vaihtavat kaverilta vaimentimen ennen katsastusta ja sen jälkeen takaisin. Sen verran olen noiden nuorien touhuja seurannut
Mulla on kaksi pyörää tallissa, jos ne joutuisi katsastamaan kerran kesässä niin sitten menisi rahaa ihan turhaan 2x80€ ( arvio , samaa luokkaa kuin autossa), siihen päälle 2 käyntikertaa, a 2-3 tuntia matkoineen. ja kaikki vaiva ihan turhaan. Ja rahatkin valuvat Jerseyn saarille, ei ne kotimaahan jää. Taidanpa ruveta katsastuskontorin pitäjäksi, sen verran helppoa rahaa se on (turha kinata, tiedän sattumalta siitäkin jotain, ei se ihan helppoa ole mutta duunarithan sen työn tekee
Joo ei ne mene. Nyt olisi saumaa aloittaa katsastus aseman pito.

Tulleneekos tässä oleen samalla lailla että uusia pyöriä ei tartte katsastaa 3 vuoteen kuten autoissakin on? Me katsastuspakon vinkujat ejelemma siis präniköillä vehkeillä:grin: Vältämme näin konttorimaksut joita muut vanhemmilla vehkeillä joutuvat maksamaan :)-

penacool sanoi:
Tulleneekos tässä oleen samalla lailla että uusia pyöriä ei tartte katsastaa 3 vuoteen kuten autoissakin on? Me katsastuspakon vinkujat ejelemma siis präniköillä vehkeillä:grin: Vältämme näin konttorimaksut joita muut vanhemmilla vehkeillä joutuvat maksamaan :)-

Toivottavasti ei tule.

turhimus sanoi:

Taitaa kiinnostaa nuo hanuriosaston kairaukset kun tuollaisen mitenkään asiaan kuulumatta yhdistät tähän asiaan. Freud ja Darwin - nuo tieteelliset ystävämme viihtyvät motoristien lähellä... :;):

C-A-D sanoi:
Taitaa kiinnostaa nuo hanuriosaston kairaukset kun tuollaisen mitenkään asiaan kuulumatta yhdistät tähän asiaan. Freud ja Darwin - nuo tieteelliset ystävämme viihtyvät motoristien lähellä... :;):

Perseen poraaminen kairalla ei ole lähellä mopon katsastusta, mutta voihan sillä katsastaa, että mimmoinen ääni lähtee.

Parempi analogia. Ehdotan, että tulen tarkastamaan kotisi paloturvallisuuden kerran vuodessa. Á sata euroa.

C-A-D sanoi:

Hmm, osui ja upposi...?:WAZAAP:

Back