Olis varmaan sitten pitänyt pyytää joku menemään sinne päätielle 100m päähän nyppylän päälle viittomaan, että tuleeko sieltä joku. Siis mun tapauksessa siellä tiellä ei näkynyt ketään kun aloin tielle kääntyä.Joo, juuri sitä minä meinaan. Se on sun vika. Teitä helvetin olettajia on ihan liikaa liikenteessä. Stopin ja kolmion takaa mennään tielle silloin, kun ollaan VARMOJA ettei ajeta kenenkään eteen!ai, meinaatko että jos mä olen kääntymässä sivutieltä maantielle, katson että ketään ei tule, lähden kääntymään ja samalla mutkan takaa ilmestyy joku ja pamauttaa päälle joku 300km/h lasissa että se on mun vika? että mun pitäis olettaa että sieltä voi tulla joku niin kovaa että sitä ei edes ehdi näkemään.Päätyköön poliisi ja tuomioistuin ihan mihin tulokseen huvittaa, mutta kyllähän kolmion takaa etuajo-oikeutetulle tielle tuleva on syyllinen jos kolahtaa. Ajakoon päätietä kulkeva vaikka miljoonaa. Eihän noilla liikennemerkeillä ja -säännöillä muuten ole paskankaan virkaa!!
Oli nääs kerran lähellä tuon tyypinen tapaus, joku työnsi pyörällä melkein päälle, arvoilta vauhtia reilusti yli 200... hädin tuskin pysyi tiellä se pyörä kun joutui mun autoa väistämään.
Pilkutetaan nyt oikein tosissaan....jos tulit merkin takaa niin se joku ei "työntänyt pyörällä melkein sun päälle", vaan sä ajoit sen eteen! Jämpti on näin
Sanotaan näin, että "jos" joskus sattuisin itse ajamaan 250km/h ja joku kääntyy eteen, niin en menisi syyttelemään sitä jos en saisi väistettyä. Joku tolkku pitää olla siinäkin mitä niiltä muilta liikenteessäolijoilta voi vaatia.