• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Etsintäkuulutus (auto vs pyörä)

mitä jos legenda ja tämä moottoriturpailun tuki menis keskenään leikkiin jonnekkin muualle? suomeksi: isot pojat varmaan voi nämä kinat selvittää keskenään privaviesteillä, eikä täyttää koko topikkia paskanjauhannalla. käviskö mitenkään?
Kummasti vaan ensimmäiseksi tulee aina katseltua nämä topicit joissa näkymätön legenda veljensä kanssa kaahaa reittiennätyksiä ja hyvinkin näkyvä Jukka-setä järjestää kisoja ja lyttää vastustajansa ja vähänkään eri mieltä olevat maan rakoon sekä verbaalisesti että radalla, jos nämä osoittavat pienintäkään heikkoutta kynän- saatikka kulkuvälineen pyörityksessä.

Myönnettävä on että loistavaa viihdettä niin kauan kun ei itse joudu maalitauluksi.

mitä jos legenda ja tämä moottoriturpailun tuki menis keskenään leikkiin jonnekkin muualle? suomeksi: isot pojat varmaan voi nämä kinat selvittää keskenään privaviesteillä, eikä täyttää koko topikkia paskanjauhannalla. käviskö mitenkään?
Kummasti vaan ensimmäiseksi tulee aina katseltua nämä topicit joissa näkymätön legenda veljensä kanssa kaahaa reittiennätyksiä ja hyvinkin näkyvä Jukka-setä järjestää kisoja ja lyttää vastustajansa ja vähänkään eri mieltä olevat maan rakoon sekä verbaalisesti että radalla, jos nämä osoittavat pienintäkään heikkoutta kynän- saatikka kulkuvälineen pyörityksessä.

Myönnettävä on että loistavaa viihdettä niin kauan kun ei itse joudu maalitauluksi.
Vähän kun huutelee ja heittelee kiviä ja tekee aloitteen, niin saattaa tulla kumiluoteja päin näköä ja sitten kun on mustelmaa siellä, toista täällä, huudetaan anjaa apuun. Aika harva mitään koskaan kerjäämätön on näissä leikeissä saanut osumia. Suurta ajattelijaa, Legendiä lainatakseni. Sitä saa mitä tilaa. Voi olla, että joskus saa tukkupakkauksen
smile_org.gif

Älä nyt jaksa Kari. Jos olisit malttanut olla narisematta, olisit säästynyt tältäkin. Ilmeisesti oli ikävä pientä verbaaliruoskaa ja sait mitä tilasit.

Nyt muuten on sitten samanlainen vessa alla. Kilpi löytyy Rykkösestä. Voidaan taas harjoitella ajoa ja lupaan olla ohittamatta jarruissa jos ohitteluun tulee tarve. Nyt onnistunee pyörän päivityksen johdosta muuallakin.

Katsoitko muuten Housen. Kumpi haluat olla, Tritter vai House? Itse voisin kuvitella haluavani olla House, vaikka eväät siihen aika vähäiset. Jotenkin sinusta tuli mieleen se Tritter.

Jukka

lue jotain muuta topiccia jos sua tää lapsellinen vääntäminen vituttaa,kyllä niitä täällä riittää.
crazy.gif

lue jotain muuta topiccia jos sua tää lapsellinen vääntäminen vituttaa,kyllä niitä täällä riittää.
crazy.gif
Ymmärrän, että ihmiset vastustavat roskaposteja tai kotinsa postilaatikon tukkivaa mainospostia ja ilmaisjakelulehtiä, niistä on oikeasti riesaa. Mutta jos jollain keskustelupalstalla näkyy viesti jonka on joku kirjoittanut jota ei millään kestä, niin onko se pakko mennä lukemaan? Jos on, niin sitten kannattaa ehkä hakea ammattiapua.

Itselläni tuo oli lähellä kun kotiin kannetaan Tieteen Kuvalehti, TM, Seiska, Suomen Kuvalehti, Hesari, Bike, MP-Maailma, Lakimies Uutiset, paikallislehti, Pirkka, S-ryhmän julkaisu, Tex Willer, Performans Bike ja Kauppalehti + Kauppalehti Optio. Yksi punatukkainen nainen toi vielä repullisen Olivia nimisiä lehtiä.
Lähettelin pyyntöjä sinne ja tänne, että juuri tuota artikkelia ei olisi pitänyt julkaista kun en pitänyt siitä ja tuon henkilön mielipide sivuillanne oli aivan hirveä. Oli myös erittäin raskasta, etenkin torstaisin kun tuli suunnaton määrä informaatiota luettavaksi ja tuntui että kirjoissa ja keskustelufoorumeillakin olisi tarpeeksi luettavaa. Sitten oivalsin. Kaikkea ei olekaan pakko lukea. Sillä siunaaman hetkellä astui onni ja autuus ovesta sisään ja sain rauhan sielulleni.

Jotta pysyisin omassa aiheessani, kerrottakoon, ettei ole vielä sellaista nopeaa katuautoa ilmoittautunut. Pari minua selvästi nopeampaa, tähän keskusteluun osallistunutta kuskia on jo käynyt kalustoa katselemassa. Legendiä ei tosin ole vielä näkynyt.

Jukka

Vai oliko pätkänä tämä osuus keskinopeudella 132km/h? WAU! Mahtavaa!
Vai onko kyseessä myöhäisin kellonaika, jolloin on uskallettu kyseinen tie kulkea potkukelkalla?
nixweiss.gif
Eiköhän se ole ihan päiväsaikaan lossin aikataulujen takia ajettu, kun oli ollut kuulemma kiirus lossille (yöllä ei ole aikatauluja). Ja kuten sanamuodosta voit varmaan päätellä, kuski on ollut joku toinen kuin minä, joten en osaa sanoa edes, että onko oma kaista pidetty jatkuvasti, mutta kuskin tuntien ainakin olettaa saattaa.

Ja tuo aikahan oli sitten tehty sellaisella 150hp tdi farkkukoterolla, että mistään kilpa-autosta ei tartte vielä edes puhua. Jopa Mondeo liikkuu varmaan sellaiset 10-20sekkaa paremmin.
Yksi pieni detaljee mulle ei aukea. Ehkä se jossain aiemman ketjun vaiheessa on kerrottu, muttei minulle silmään sattunut.
Miksi kaveri (veli?), jolla oli lossille kiirus diiselikotterolla, jossa on 150hp kellotti sekunnin tarkkuudella ajan tuolle tarkkaan määritellylle tieosuudelle?
Empiirisen kokemuksen mukaan tällaisia kaupunkitarinoita syntyy pikemminkin näin:
Lossi lähdössä aikataulun mukaan 16.15, oman auton kojelaudan kello näyttää viimeisessä risteyksessä juuri käännöksen jälkeen 16.11, joten alle neljään minuuttiin pitäisi ajaa viimeinen osuus.
Lossille ehditään just ja just, eli mentiin siis alle neljän minuutin.
Tosielämässä auton kello saattaa olla minuutin aikaisessa ja lossi minuutin myöhässä tai mitä vaan.
Tässä ko. referenssiajossa uskon kuitenkin vilpittömästi kellotuksen olevan äärimmäisen tarkka. Kiinnostaa vain miksi, jos varsinaista ennätysaikaa ei edes tavoiteltu - olipahan vaan kiire lossille.

Vai oliko pätkänä tämä osuus keskinopeudella 132km/h? WAU! Mahtavaa!
Vai onko kyseessä myöhäisin kellonaika, jolloin on uskallettu kyseinen tie kulkea potkukelkalla?
nixweiss.gif
Eiköhän se ole ihan päiväsaikaan lossin aikataulujen takia ajettu, kun oli ollut kuulemma kiirus lossille (yöllä ei ole aikatauluja). Ja kuten sanamuodosta voit varmaan päätellä, kuski on ollut joku toinen kuin minä, joten en osaa sanoa edes, että onko oma kaista pidetty jatkuvasti, mutta kuskin tuntien ainakin olettaa saattaa.

Ja tuo aikahan oli sitten tehty sellaisella 150hp tdi farkkukoterolla, että mistään kilpa-autosta ei tartte vielä edes puhua. Jopa Mondeo liikkuu varmaan sellaiset 10-20sekkaa paremmin.
Yksi pieni detaljee mulle ei aukea. Ehkä se jossain aiemman ketjun vaiheessa on kerrottu, muttei minulle silmään sattunut.
Miksi kaveri (veli?), jolla oli lossille kiirus diiselikotterolla, jossa on 150hp kellotti sekunnin tarkkuudella ajan tuolle tarkkaan määritellylle tieosuudelle?
Empiirisen kokemuksen mukaan tällaisia kaupunkitarinoita syntyy pikemminkin näin:
Lossi lähdössä aikataulun mukaan 16.15, oman auton kojelaudan kello näyttää viimeisessä risteyksessä juuri käännöksen jälkeen 16.11, joten alle neljään minuuttiin pitäisi ajaa viimeinen osuus.
Lossille  ehditään just ja just, eli mentiin siis alle neljän minuutin.
Tosielämässä auton kello saattaa olla minuutin aikaisessa ja lossi minuutin myöhässä tai mitä vaan.
Tässä ko. referenssiajossa uskon kuitenkin vilpittömästi kellotuksen olevan äärimmäisen tarkka. Kiinnostaa vain miksi, jos varsinaista ennätysaikaa ei edes tavoiteltu - olipahan vaan kiire lossille.
Juuri näin. Oli kiire lossille, ja sattui olemaan sekuntikello kädessä. Toki katsottiin myös startti- ja maalilinja tarkasti.

Jos oikeasti on johonkin kiire, niin eihän siinä ehdi mitään aikaa ottamaan. Tästä taas seuraa väistämättä se, että kovimmillaan vauhti on silloin kun kukaan ei ota aikaa. Joten kelloa vastaan ajaminen on turhaa ja nopein on se joka väittää olevansa nopein. Eli minä.
tounge.gif

Asiasta kukkapurkkiin. Koska nyt ei tällä haavaa tunnu löytyvän mistään sellaista autoa, joka pärjäisi edes allekirjoittaneen ohjastamalle R1:lle, niin heitetään kysymystä peliin löytyisikö keneltäkään vuokrata allekirjoittaneelle joku 80-luvun peli, mieluiten toimivassa kunnossa oleva CBR 600 F. Sellaisella kun itse ajelin yhdeksän kesää, niin olisi mukava muistoja verestää.

Sellainen sopisi ehkä paremmin vastustajaksi 80-luvun autoille. Tuollaiseen pyörään ei voi kuvitellakaan löytävänsä missään määrin sporttisia renkaita, muistaakseni takarengas oli 130/80-18 tms. Mieluiten päivää ennen, niin ehtisi edes jollain tavalla tutustumaan pyörän rata-ajo-ominaisuuksiin jottei tarvitse lunastaa kyseistä fillaria sitten omaksi kippauksen jälkeen. Uskoisin tuolla vempaimella pienellä treenillä pääseväni 1:40 kahta puolta oleviin aikoihin ja se olisi kilpailullisesti mielenkiintoisempaa jotain 80-luvun Bemaria vastaan. Toki jos löytyy kuski jolla moinen ja jonkun verran ajokokemusta, niin eipä minulla mitään suurta tarvetta ole ohjastajana olla, mieluummin noita koitoksia katsomosta seuraan kuin itse riskiä kantamassa.

Vesteriseltä ja kumppaneilta saisi varmaan vuokrattua kilvellistä classicpyörää (FZR1000), mutta siitähän syntyisi heti vänkäys, että MM-sarjoissakin ajaneen kisakuskin pyörä nyt alla
smile_org.gif

Jukka

Asiasta kukkapurkkiin. Koska nyt ei tällä haavaa tunnu löytyvän mistään sellaista autoa, joka pärjäisi edes allekirjoittaneen ohjastamalle R1:lle, niin heitetään kysymystä peliin löytyisikö keneltäkään vuokrata allekirjoittaneelle joku 80-luvun peli, mieluiten toimivassa kunnossa oleva CBR 600 F. Sellaisella kun itse ajelin yhdeksän kesää, niin olisi mukava muistoja verestää.

Sellainen sopisi ehkä paremmin vastustajaksi 80-luvun autoille. Tuollaiseen pyörään ei voi kuvitellakaan löytävänsä missään määrin sporttisia renkaita, muistaakseni takarengas oli 130/80-18 tms. Mieluiten päivää ennen, niin ehtisi edes jollain tavalla tutustumaan pyörän rata-ajo-ominaisuuksiin jottei tarvitse lunastaa kyseistä fillaria sitten omaksi kippauksen jälkeen. Uskoisin tuolla vempaimella pienellä treenillä pääseväni 1:40 kahta puolta oleviin aikoihin ja se olisi kilpailullisesti mielenkiintoisempaa jotain 80-luvun Bemaria vastaan. Toki jos löytyy kuski jolla moinen ja jonkun verran ajokokemusta, niin eipä minulla mitään suurta tarvetta ole ohjastajana olla, mieluummin noita koitoksia katsomosta seuraan kuin itse riskiä kantamassa.

Vesteriseltä ja kumppaneilta saisi varmaan vuokrattua kilvellistä classicpyörää (FZR1000), mutta siitähän syntyisi heti vänkäys, että MM-sarjoissakin ajaneen kisakuskin pyörä nyt alla
smile_org.gif

Jukka
Käykö CBR1000F vm.-91 mittarissa yli 80.000km, mutta en tiedä monesko kierros menossa. Vielä vakio, mutta talven aikana vaihdan takaiskarin ja uudet pakoputket pitää tehdä tai ostaa. Itsellä ei ratakokemusta ollenkaan, mutta voisin yrittää ensi ite, jos ja kun häviän vaihdetaan kuskia.

Ehdotan et Tylyttäjä rauhoittaa vähän. Ei kaikille tartte etukäteen todistaa kuinka käy.
Pitäähän sitä kavereita hiukan lämmittää.
Joo mut hiton topicit menee joka foorumilta lukkoon kun sä kajoat niihin.  
biggrin.gif
Noin voi käydä ainoastaan foorumeilla, joilla on liian herkkähipiäiset moderaattorit. Ketjujen lukitseminen on naurettavaa, nehän kohdistuvat käytännössä aina ketjuihin, joihin joku edes viitsii kirjoittaa. Lukitseminen tai viestien poistaminen ymmärrettävää, jos kirjoitukset ovat todellisuudessa arveluttavia lainsäädäntö huomioiden.

Jos foorumille saa kirjoittaa vain ylläpidon hyväksymiä kirjoituksia, niin ehdotan, että datsuninissani tms. foorumeille rakennetaan valikko, josta voi valita haluamansa postauksen.
Ylläpito voisi valikkoon laittaa haluamiaan lausahduksia,

Nyt muuten on sitten samanlainen vessa alla. Kilpi löytyy Rykkösestä. Voidaan taas harjoitella ajoa ja lupaan olla ohittamatta jarruissa jos ohitteluun tulee tarve. Nyt onnistunee pyörän päivityksen johdosta muuallakin.
Onnea. Näyttää kulkevan niin ripeästi, että joudut katseleen kokeneempia kisakavereita. Varsinkin kun mun ykköstavoite ois pysyä kolmaskin ratakausi pystyssä, ja kierrosajan maltillinen parantaminen on tavoitelistalla vasta jäljempänä.

Katsoitko muuten Housen. Kumpi haluat olla, Tritter vai House? Itse voisin kuvitella haluavani olla House, vaikka eväät siihen aika vähäiset. Jotenkin sinusta tuli mieleen se Tritter.
Valitettavasti kyseinen ohjelma on mulle täysin tuntematon. Mulla ei kuitenkaan ole ollut taipumusta samaistua tv-maailman sankareihin, ei sen paremmin Batmaniin kuin Teräsmieheenkään. Olen ihan tyytyväinen omaan olooni. Ymmärrän jos sitä on vaikea uskoa.

Näistä huolimatta hatunnosto kun järkkäilet kovan tason koitosta taas. Potkua kisaan jos olet itse puikoissa.

Tässä oivallinen mahdollisuus kaikille nostaa pyöränsä hintaa muutamalla tonnilla ja myydä se kisan jälkeen tehoputken ja racing-tarrojen kanssa otsikolla "Ammattimaisen virityksen ja alustan säädön ansiosta todistettavasti nopeampi kuin Porche/Ferrari/Lambo"..

Tähän mennessä keskusteluissa on paras kilpiautolle väitetty aika 1.22.8 (lyhyt lenkki). Löytyykö parempia jostain?

Taitaa nyt vain olla niin että suomi on pieni ja köyhä maa jossa ei kasva noita suomen nopeimpia katuautoja ihan joka mökin pihassa.

Oikein harmittaa ettei sellasta kalustoa/kuskia löydy joka voisi laittaa keskustelua uusille urille. Ainakin täältä löytyy propsit Vihdin masalle joka menee mopollaan märälle paskaselle radalle kattoon josko jotain mahiksia sittenkin olis ja vielä mpolla mikä ei mikään rataohjus oo vaikka nopeasta suvusta sikiääkin.

Pitäsköhän mopoilun tuen pistää etsintäkuulutusta tuonne ruottinmaan suuntaan, se ainakin on rikas. Jospa sieltä se nopea auto ja kuski löytys.

Anteeksii nöyrästi tietämättömyyteni,, mutta onko tuki ry joku entinen poliisi/vallesmanni?

Tosta reikäpäisyydestä sen verran että moni katukaahari luulee olevansa kaikkista kovin. Kun menee radalle ja vetää hullunlailla, täydellä riskillä ja pysyy jopa pystyssä (autolla ei tätä ongelmaa) tai radalla ja varikolle saavuttuaan onkin nenänkaivamisen aika kun tuli 10sec pataan per kierros!!
033102beer_1_prv.gif
Kyllä, näinhän siinä käy, ainakin alkuun, mutta epätoivoisen pähkäilyn jälkeen ja asennettuasi pikakaasun, hiilikuitujarrut, magnesium vanteet, luistokytkimen, sopivat välitykset, laittanut vettä glykolin sijaan, ostanut WP:n alustan, kevyemmät ketjut+rattaat, slicksit, titaaniputken, lyhentänyt pultit ja pudottanut ankaralla salitreenillä painoa 40kg, ni sitten taas muna seisoo, ku eroa onkin enää pari-kolme sekkaa. Joiltain tämän oivaltaminen ottaa useita vuosia ja jotkut hankkii tarvittavat romppeet heti ekan tutustumisjakson jälkeen. Vähän käytettyjä, mutta tosi hyväkuntoisia renkaita saakin halvalla Jukka-sedältä.
Vaihda se rumppa vaikka 600 kikseriin, niin saat kaiken mitä ikinä pystyt ohjastamaan ja pienemmällä rahalla.

Tarkoitin nyt lähinnä, että jos joku vaan tulisi vastaamaan prätkien haasteeseen jollain oikeasti nopealla autolla.

Saako tollasta 6R:ää muuten ajaa mopokortilla?

Öitä!
Kerro nyt mikä on "oikeasti nopea" koppiauto radalla, jos radalla rakennettu GT3 ei sitä ole?

Sitten kerroit:
sanoi:
No ei ne rataporschet nyt niitä nopeimpia ole. Edes suomen lyhyillä radoilla. Ne kuitenkin ovat vain vaparimoottorilla varustettuja katuautoon verrattavia laitteitta... Vähän samanlaisia, kuin Ferrari Challengen vehkeet. Ripeähköjä, mutta ei nopeita.

Ahvenistolla sellaisella on ainakin koppiautojen enkka:
http://ahvenistonfanisivut.com/kierrosajat.html

Vai onko selitys siinä, ettei Ahvenistoa sitten lasketakaan "suomen lyhyisiin ratoihin"?

Onko tosiaan joku teinin rakentama Supra tai Skyline nopeampi? Tai vanha sinappi-Corolla?
No miten sinä tykkäät... Koppiautolla tuolla on kuitenkin menty alle 1:23...

Empiirisen kokemuksen mukaan tällaisia kaupunkitarinoita syntyy pikemminkin näin....
Yleensä niiden ihmisten kellot on aika tarkkaan ajassa, jotka tota lossia päivittäin käyttää ja jengi myös tietää miten paljon näiltä kuljettajilta kestää ajaa salmen yli toiselle puolelle. Nää Kokkilan lossin aikataulut on laadittu silleen, että lossi lähtee saaren puolelta tasalta, kaksikymmentä yli ja kaksikymmentä vaille. Eli, jos oot kääntymässä siltä 110-tieltä tielle 1835 ja kello vaihtuu just silloin näyttämään 16:00, niin tiedät, että ehdit lossille, jos ajat sen osuuden nopeempaa mitä lossarilta kestää vastaavasti ylittää salmi, purkaa kuorma ja ottaa uudet kyytiin. Eri lossarit ajaa sit taas ton välin jotkut neljään minsaan, jotkut seitsemään (oma enkka kaksmoottorisella pikkulossilla 3:15). Ja silleen uskon tässäkin käyneen, et siinä 110-risteyksessä on huomattu kellon vaihtuvan just johonkin lossiaikataululliseen tasalukemaan, lähetty tulemaan ja sitten rannassa on tsekattu kelloa ja huomattu, et neljä minuuttia ei ole vaihtunut. On sitä varmaan muutama kerta yritetty ja alunperinhän kirjoitin alle neljään minuuttiin. Tuo gif-animaatio on vaan "taiteellinen" muistutus asiasta, että kyllä se kotterokin liikkuu.

Back