• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Etsintäkuulutus (auto vs pyörä)

Ehdotan et Tylyttäjä rauhoittaa vähän. Ei kaikille tartte etukäteen todistaa kuinka käy.
Pitäähän sitä kavereita hiukan lämmittää.
Niinpä, mutta saattaa käydä niin ettei ketään radalle löydy kun kerran ei mitään mahdollisuuksia ole. Harvoilla asenne yhtä kohdillaan kuin app:lla.
Pari on jo ilmoittautunut, mutta kalustonsa ja kokemuksensa sitä tasoa, ettei ideaa ole. Olen vastannut, että jos saan alle vastaavan ikäisen pelin, vaikka vanhan sotaratsuni Honda CBR 600 F:n vuodelta 1989, niin voin sellaisella sitten 80-luvun Bemareita vastaan ajella.

Nykypyörääni vastaan mieluiten se kovin katuauto Suomesta mahdollisimman osaavalla kuskilla niin vältytään jälkispekuloinneilta. Legend nyt tietysti tiellä 1835 ajaa vanhalla Ladalla kovempaa kuin mistä Rossi edes unta näkisi ja jos joku sen kiistää, niin eiköhän kuvamateriaalia tule ja lässytystä.

Legend voisi muuten ajella sieltä tieltä 1835 vaikka Rusan Shellille tänään. Ihan mielenkiinnosta näkisin minkälainen kalusto ja kuski noiden uhojen takana on. En odota mitään järisyttävää, joten ei kannata liikaa paineita ottaa ja jännittää, tule sellaisena kuin olet
inlove.gif
.

Jukka

Jokohan autopuolelta(kin) löytyisi tekoja, eikä ainoastaan puheita.

edit. typo
Varmasti autopuolelta löytyy tekoja, kunhan mukaan saadaan oikeaa porukkaa... Kuten kyseinen porsche.  
inlove.gif

Saattaa olla hieman eri asenne kuin 99% nippon foorumin bensalenkkareista.
Kyseisestä klubista löytyi sentään munaa lähteä mukaan hommaan. Miettisin myös kaksi kertaa, että moni meistä harrastaa myös moottoripyöriä. Olisi kiva tietää millä kotilolla herra ruhoaan talvella liikuttaa. Kyllä niitä vatipaitä motoristienkin joukkoon mahtuu.
Tarkoitettiinko tässä minua? Talvisin liikun yleensä kaupungin linja-autolla, ja se voittaa niin moottoripyörät kuin tuhatheppaisetsuprat ja muut riisikaukalot ja välineenjatkeet, se nimittäin kiilaa aina eteesi taajamassa. "Myö ollaa jo eellä"
Itsellä ylläri ylläri nissan. Ihan hyvä auto, vakiona joku spoilerikin, tosin ei se tee siitä kovinkaan nopeaa. Taitaa muuten bensalenkkari foorumilaisten näytöt olla tämän topicin varrelta aikalailla yhden hepun varassa. Loput 99% ilmeisesti vielä etsii/kasvattaa sitä munaa millä lähteä näyttämään uho toteen suomen kansalle. Itsellä ei ole mitään vastaan yhdenkään merkin harrastajaa kohtaan, oli sitten kyseessä auto taikka mopoharrastaja. Nippon foorumin tekstit nyt vaan on suurimmaksi osaksi sitä luokkaa, ettei nauramatta lue kun amispensselit kiertää rajoitinta vasten.  
biggrin.gif

Ymmärtäisköhän toi legend asian näin paremmin: Tässä on tarkoitus ajaa kilpaa katuvehkeillä, mutta turvallisuuden ja yleisön takia tapahtuma ajetaan kadun sijasta radalla.
Juu, olihan tuo tiedossa ja siksi olenkin tässä muistutellut näitä yli-innokkaita vetämästä tästä sellaista johtopäätöstä, että kadulla asiat olisivat samalla tapaa. Siinä meinaan käy helposti niin, että se sekunnin ero kilsaa kohden muuttuu kadulla parin sekunnin tappioksi. Kaikkein typerin juttu on kuitenkin vittuilla tuolla autopuolella, kun siitähän näitä skaboja tuonne maantielle sit generoituu. Ekaks mennään ohi ja sit auton liimaantuessa takanakkiin, tehdään Jukat ja ajetaan kilpaa vaan radalla. Kyllä siinä vielä harakatkin nauraa, mutta sitä saa mitä tilaa.
Se on vaan siinä, että sinä ja sun broidis taitaa olla ainoat, jotka luulevat tosissaan jättävänsä pyöriä kadulla. Toivon, että sinä tai broidisi ette satu koskaan samalle reitille vouhottamaan.
Aika harva on oikeasti päässyt ees poliisiautoa moottripyörällä pakoon...
biggrin.gif
Epäilenpä, että suhde on kuitenkin yrittäneiden puolella rajusti plussalla.
Olen jopa kuullut (luotettavasta tietolähteestä), että poliisit eivät ole pysyneet perässä, vaikka ei olla edes yritetty karkuun.

Asiaan takaisin.

Kyllä mä Jukka lupaan sellaisen pelin hommata, että sillä teoriassa voisi olla mahdollista pöllyyttää pärrääkin! Jos ei muuten niin vuokraan. Tuntuvat noi auto puolen huutelijat olevan lähinnä sanoissaan nopeita, mutta tekoja saa odotella, niin ajattelin jotta kun ja jos sieltä puolelta ei löydy haastajaa, niin voin aina itse pitää hauskaa.
Tokihan se menee niin, että sitten taas jää jotain sanottavaa kun on ollut keskenkasvuinen ratissa, niin pieleenhän se on mennyt, mutta mulla on ainakin munaa tehdäkin eikä vaan huudella.

Niitä nopeita kuskeja ja autoja odotellessa
wink.gif

Tässä on sulle legendi mahdollisuus todistaa väittämäsi. Mene nyt häviimään edes sillä muutamalla sekunnilla.

Vai ootko sä juuri niitä joilla sanoja riittää, mutta tekoja ei.

Voi v**tu #¤%&#¤!!! Mulle on ihan sama, jos joku ohittaa mut autolla, prätkällä, jne, mutta se ei kuitenkan poista sitä, että nämä kilvanajot alkavat yleensä provosoidusta ohituksesta, jonka herkkyyttä ainakaan vähennä tämä muutamien harrastamat päänaukomiset noissa autopuolen foorumeissa.
Millainen on provosoiva ohitus? Keskisormea ohittaessa? Vaiko työmiehenhymyä kun on ohitettu  
033102ass_1_prv.gif
?

Millainen on provosoiva ohitus? Keskisormea ohittaessa? Vaiko työmiehenhymyä kun on ohitettu  
033102ass_1_prv.gif
?
Provosoiva ohitus on pääsääntöisesti kalustosidonnainen. Nyt on kokemuksia kahdella eri maastoautolla ajamisesta Helsingin yössä. Toinen on musta Toyota RAV 4 ja toinen musta Hummer. Kummassakin on aluvanteet, toisessa vähän enemmän pling pling kuin toisessa ei.

Jostain syystä tuo Hummer kerää huoltoasemilta erilaiset vähä-älyiset joko pummimaan kyytiä tai vittuilemaan. Toyotalla taas saan olla ihan rauhassa. Jos naisseura jonka ikä on alle 22 vuotta ja sanavarasto samoissa lukemissa, kiinnostaisi, niin tuo Hummer olisi aivan ehdoton valinta. Se taas toimii erittäin tehokkaana karkottimena jos kohderyhmänä on +25 vuotiaat vähintään amk-tason suorittaneet naishenkilöt.

Kalastuksessa laita on toisin. Mato-ongella saa pikkukaloja ja isolla vaapulla taas isoja kaloja. Isot kalat taas uivat Hummeria karkuun, mutta sellaiset puolikuolleet muutamaan kertaan seivästetyt lahnat taas suorastaan imeytyvät kylkeen.

Itseäni ei erityisesti häiritse jos maastoautostani ajaa joku motoristi ohi enkä saa pääsääntöisesti raivokohtausta ja ala jahtaamaan pyörää suu vaahdossa. Ymmärrän kyllä, että jollekin pling pling karvaratti-jaakolle se on osoitus hänen miehuutensa aliarvioimisesta ja hänen tulee todistaa olevansa ravintoketjussa yläpuolella pyöräkuskia ja siten provosoitavissa jopa tahtomatta. Ehkä Legendiäkin odottaa aikuistumisprosessi ja tuska alkaa helpottamaan. Kaikki tiellä (1835) liikkuvat eivät olekaan hänen valta-asemaansa uhkaamassa ja tämän tiedostaminen tuo mieleen rauhan. Jotenkin tuosta pojasta tulee mieleen sellainen reviriiään kiivaasti puolustava pikkulintukoiras. Hirveä uho ja räpistely jota välttämättä isommat metsäneläimet eivät edes huomaa, saati jaksa kiinnostua.

Jukka

Kyllä mä Jukka lupaan sellaisen pelin hommata, että sillä teoriassa voisi olla mahdollista pöllyyttää pärrääkin! Jos ei muuten niin vuokraan.
Löytyisikö noista mitään, millä olisi edes teoreettisia mahdollisuuksia? Todennäköisesti ei:

Rental
Valistunut veikkaus, että vuokrausehdoissa on rata-ajo ehdottomasti rajattu pois. Sen vähän mitä noihin pyöräpuolen vuokraamojen ehtoihin tutustunut ja tuskin nuo sporttiautojen vuokraajatkaan haluavat sinne autojaan päästää.

Aika suolainen hinta Ferrarin päivävuokra, mieluummin ehkä menisin sillä rahalla pariksi kuukaudeksi ihosyöpäriskiä nostamaan.

Jukka

Onneksi tulee taloudellinen taantuma, että nuo saatanan Virolaiset painuvat takaisin kehitysmaahansa maksamaan noita luotolla hankittuja romujaan.  
062802jumpie_prv.gif
Löytyisiköhän sieltä Legendille joku saksalaisten sotavankien rakennuttama betonitie jossa pomppuja riittää ja kisakumppaneita? Sen voisi nimetä vaikka tieksi 1835 II ja siellä sitten päivästä toiseen haastaisi kisaan kaikkea mitä vastaan tulee.
Eiköhän sieltä kisailijoita löytysi, mutta oman mausteen haastavalle 1835 II:selle antaisivat puskissa lymyävät katurosvot, jotka revolverit paukkuen hakisivat häviäjältä omansa sisäelimiä myöten.

P.S. Kuinkakohan syvä taantuma pitäisi tulla, että nuo asematunnelin notkujat saadaan myös kotimatkalle? Siellä olisi tilaa ja lääniä vaania pensaissa apinoita ja panna niitä väkisin. Voisi sellainen torahampailla varustettu naaraspaviaani olla vähän haasteellisempi väkisin nusutettava vaikka vähän isommallakin porukalla. Ja tätä ei tule katsoa kiihottamiseksi kansanryhmää kohtaan, kyseinen kansanryhmä on epäkiiihottava.
Tuohon asiaan kun olisi ratkaisu, niin siinä olisi TAAS Nobelin paikka. Suomen valtio kun hyyssää noita eksoottisia tuliaisia jonkun verran paremmin kuin meitä Suomeen syntyneitä aivan jo pelkästään EU:n painostuksesta. Eli sellaista taantumaa ei kyllä ainakaan taloudelle tule, että noista päästäisiin eroon. Perkele mattolaiturilla tyrkättäisiin syysmyrskyjen aikaan Suomenlahteen niin ongelma olisi ratkaistu! Tyyliin: Wink Wink!

Kyllä mä Jukka lupaan sellaisen pelin hommata, että sillä teoriassa voisi olla mahdollista pöllyyttää pärrääkin! Jos ei muuten niin vuokraan.
Löytyisikö noista mitään, millä olisi edes teoreettisia mahdollisuuksia? Todennäköisesti ei:

Rental
Valistunut veikkaus, että vuokrausehdoissa on rata-ajo ehdottomasti rajattu pois. Sen vähän mitä noihin pyöräpuolen vuokraamojen ehtoihin tutustunut ja tuskin nuo sporttiautojen vuokraajatkaan haluavat sinne autojaan päästää.

Aika suolainen hinta Ferrarin päivävuokra, mieluummin ehkä menisin sillä rahalla pariksi kuukaudeksi ihosyöpäriskiä nostamaan.

Jukka
Ot, mutta eikö joku itseoppinut shumi ajanut tuon rentalin ferrarin metsähallituksen puolelle ?

Legend voisi muuten ajella sieltä tieltä 1835 vaikka Rusan Shellille tänään. Ihan mielenkiinnosta näkisin minkälainen kalusto ja kuski noiden uhojen takana on. En odota mitään järisyttävää, joten ei kannata liikaa paineita ottaa ja jännittää, tule sellaisena kuin olet
inlove.gif
.

Jukka
Mulla on sellainen kutina, että saisit paremman poikakaverin tästä Suolen Turo--Inkeristä. Tää tyyppi asustaa muutenkin niillä kulmilla, et voitte deittailla tarpeen vaatiessa hyvinkin nopeesti. Voit päästä jopa alan lehteen, kanteen
wink.gif

Jos ite liikut näillä nurkilla niin saat toki vapaasti tulla ihailemaan mun kalustoa, kunhan se on jokin kahdesta autosta, MP:stä, ajoleikkurista, microautosta, scootterista, moposta, trimmeristä, kompressorista, sorvista, jyrsimestä, porasta, jne. Itseasiassa mun autotalli on täynnä kaikenlaista kivaa tavaraa, mutta sitä varsinaista the kalustoa en näytä ku vaimolle.

Voi v**tu #¤%&#¤!!! Mulle on ihan sama, jos joku ohittaa mut autolla, prätkällä, jne, mutta se ei kuitenkan poista sitä, että nämä kilvanajot alkavat yleensä provosoidusta ohituksesta, jonka herkkyyttä ainakaan vähennä tämä muutamien harrastamat päänaukomiset noissa autopuolen foorumeissa.
033102ass_1_prv.gif
?
Vastaus on Canada.

Rental
Kyllä siellä teoreettisia on, mutta renthal tuskin antaa autojaan viedä radalle.
Epäilenpä, että mikäli olen ainoa varteenotettava vastus joudun kyllä tyytymään tuttavilta lainattaviin/vuokrattuihin peleihin ja kyllä sielläkin onneksi f alkuista peliä löytyy.

Tosin odotan edelleen mielenkiinnolla niitä heppuja joilla on tehoja itsellään pellin alla ja taitoa käyttää sitä tehoa.
Tehot kun eivät tuo taitoa ja laina peli on aina laina peli, jolla ei ajeta lähellekään 100% omasta osaamisesta.

Ekaks mennään ohi ja sit auton liimaantuessa takanakkiin, tehdään Jukat ja ajetaan kilpaa vaan radalla. Kyllä siinä vielä harakatkin nauraa, mutta sitä saa mitä tilaa.
Ja vieläkin närästää, kun kukaan ei ilmoittaudu ajamaan kanssasi kilpaa tiellä 1835?

Yritä nyt ymmärtää sellainen peruasia, että tässä yritetään etsiä kaluston välisiä eroja radalla. Niin se on speksattu ihan jo ekassa viestissä. Silti tulit vieläkin jankkaamaan tuosta katuajosta. Aivan turhaan ja väärässä paikassa, tämä on ratafoorumi. Nissan-foorumin porukatkin näyttää ymmärtävän sen perusasian, että jos puhutaan kaluston suorituskyvystä ja mutkanopeuksista, niin paras paikka mitata niitä arvoja on rata. Kadulla mitataan ennen muuta sitä kenellä on isoin reikä päässä ja varaa hankkia ajokieltoja tai on halua vaihtaa ammattia johonkin, jossa ei kysellä esim. rikostuomioiden perään.

Ja vieläkin närästää, kun kukaan ei ilmoittaudu ajamaan kanssasi kilpaa tiellä 1835?

Yritä nyt ymmärtää sellainen peruasia, että tässä yritetään etsiä kaluston välisiä eroja radalla. Niin se on speksattu ihan jo ekassa viestissä. Silti tulit vieläkin jankkaamaan tuosta katuajosta. Aivan turhaan ja väärässä paikassa, tämä on ratafoorumi. Nissan-foorumin porukatkin näyttää ymmärtävän sen perusasian, että jos puhutaan kaluston suorituskyvystä ja mutkanopeuksista, niin paras paikka mitata niitä arvoja on rata. Kadulla mitataan ennen muuta sitä kenellä on isoin reikä päässä ja varaa hankkia ajokieltoja tai on halua vaihtaa ammattia johonkin, jossa ei kysellä esim. rikostuomioiden perään.
Missäs sanoin haluavani ajaa kilpaa jotain vastaan maantiellä!?! Koko ajan olen vain sanonut, että nämä tässäkin topicissa mainostetut katukisat (lue: poliisia karkuun menemiset, yms) eivät ole niin yksiselitteinen juttu, kun näiden ratatestien perusteella voisi luulla.

Missäs sanoin haluavani ajaa kilpaa jotain vastaan maantiellä!?!
Mitäs se yksi topicci missä tämä kuuluisa tie tuli esille sitten käsitteli?

Olen jopa kuullut (luotettavasta tietolähteestä), että poliisit eivät ole pysyneet perässä, vaikka ei olla edes yritetty karkuun.
Tuossahan tuo tulikin jo olennainen sanottua, ihan samanlaisia juttuja olen itsekin kuullut. Sellaisenkin jutun kuulin ettei pyörän perään lähtenyt poliisi ollut ekan mutkan jälkeen nähnyt karkuun lähtenyttä pyörää lainkaan, vaikka pyörän kuljettaja ajoi kyseistä tietä ensimmäistä kertaa.

Eikä tämä taaskaan liity itse aiheeseen, joten Legenda vois mun puolesta mennä takas hiekkalaatikolle leikkimään

Jos ite liikut näillä nurkilla niin saat toki vapaasti tulla ihailemaan mun kalustoa, kunhan se on jokin kahdesta autosta, MP:stä, ajoleikkurista, microautosta, scootterista, moposta, trimmeristä, kompressorista, sorvista, jyrsimestä, porasta, jne. Itseasiassa mun autotalli on täynnä kaikenlaista kivaa tavaraa, mutta sitä varsinaista the kalustoa en näytä ku vaimolle.
Sellainen paikka kuten Ruskeasannan Shell, on yleisessä tietoudessa tai ainakin googletettavissa. Yritin googlettaa: "Legend + osoite" Ei antanut tietoa.

Oma osoitteeni on Rälssintie 16, Helsinki ja jopa googletettavissa pienellä vaivalla. Kuvanikin olit jaksanut linkittää tähän. Pistäisitkö siis omat vastaavat tähän, niin helpottaa sinne pihaan löytämistä ja kirjoittajan tunnistamista jos sattuu sellaiseen tulemaan tarve. Vai löytyykö tuosta (osoitteen ja kuvan laittamisesta) kieltäytymiseen myös joku hyvä syy, kuten vaikka radalle tulosta?

Jukka

Missäs sanoin haluavani ajaa kilpaa jotain vastaan maantiellä!?! Koko ajan olen vain sanonut, että nämä tässäkin topicissa mainostetut katukisat (lue: poliisia karkuun menemiset, yms) eivät ole niin yksiselitteinen juttu, kun näiden ratatestien perusteella voisi luulla.
Tässä keskustelussa ajettiin radalla tasan niin kauan kunnes sinä ilmestyit paikalle hölöttämään, että radalla pitää ajaa ratakalustolla yms. Ollaksesi uskottavampi, ota aluksi tuo gif-animaatio pois. Mainostat siinä yleisellä tiellä 1385 ajettua aikaa, joten turha selittää ettet halua ajaa maantiellä kilpaa. Muutenkin, selitykset poliisia pakenemisista ei nyt kuulu aiheeseen. Tässä ketjussa etsitään autoa radalle.

Muutenkin, selitykset poliisia pakenemisista ei nyt kuulu aiheeseen. Tässä ketjussa etsitään autoa radalle.
Periaatteessa voisi kuuluakin. Voisin heittää väitteen, ettei yksikään katuautoilija pääse radalla poliisia pakoon ja motoristeistakaan ehkä vain n. 0,002 % ajaa poliisia nopeammin moottoriradalla Suomessa.

Pidätän itselläni oikeuden päättää kuka on tuo poliisi jota vastaan pitäisi ajaa. Vahva veikkaus on, että tuo poliisikin on ajamassa heinäkuussa 2009 Alastarolla. Varmaksi en voi sanoa, oletan kuitenkin.

Mielenkiintoinen kokeilu, johon tosin valtiovalta ei suostune, olisi kokeilu menisikö tuo poliisi poliisimoottoripyörällään minua kovempaa Alastarolla (pyörä tietääkseni Yamahan FJR 1300). Se voisi olla siinä ja tässä.

Jukka

Back