• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Etsintäkuulutus (auto vs pyörä)

Tässä muutama foorumi joihin joku innokas voisi mennä haastetta heittämään:
Suomen BMW-kerho
BMW Tuning Club Of Finland
Cosworth&RS Ford Club
Datsun Nissan Sports cars of Finland
Fiat Tuning Club Finland
Ford Club of Finland
Honda Club of Finland
Mazda Club of Finland
Mitsubishi Club of Finland
Opel Club Finland
Renault Tuning Finland
SportPug.Com
Ultimate VW
FFp Motorsport
Suomenvolkkariyhdistys

Tin Can Tuners
Rollover Tuning
Alaparkki.com
Swabo team
West Coast Design
Ajuste Racing
Audi Club Finland
FFp:llä löivät aiheen lukkoon kun tästä sinne laitoin. Että sellasta.

Saisiko osallistua jollain itsetehdyllä mikroautolla?
Valitettavasti kyseistä koitosta ei ajeta tiellä 1835, joten vastaus on Canada.

Mikä hämmästyttävintä, vielä ei ole tullut yhtään sähköpostia aiheeseen liittyen eikä siis kukaan ole vielä ilmoittautunut.

Jukka
Bemari-forumilla on lämmitys päällä:
http://www.btcf.fi/forum....1367996

Siellä olisi joku radalle rakennettu M3, jossa on M5 kone. Mennyt vissiin Ahvenistolla 1.24.8.

No ei ne rataporschet nyt niitä nopeimpia ole. Edes suomen lyhyillä radoilla. Ne kuitenkin ovat vain vaparimoottorilla varustettuja katuautoon verrattavia laitteitta... Vähän samanlaisia, kuin Ferrari Challengen vehkeet. Ripeähköjä, mutta ei nopeita.

Toki uskottavuutta lisäisi se, että kertoisi, mitä ne nopeat autot olisivat...

Hyvä pointti. Toivottavasti joku viitsii tulla radalle ensi kaudella... Itsellä on alla vain sellainen 1100 kg ja 192hv auto.

Aijaa? Todellako?
Onhan tuo sanomattakin selvä. Mitään tuolla sm-sarjaa tahkoavalla tasolla tajua... Kyllä suurin viisaus myös  ratahommistakin löytyy tuning-foorumeilta.  
biggrin.gif
Siellä on pojilla pätäkkää takana ja joka autossa kunnon siivet niin johan löytyy tarvittavaa downforcea suomen kovimpiin kierrosaikoihin. Porukalla on vaan sen verran kova asenne, ettei tarvitse tulla todisteleen.

Ei siellä mitään mielenkiintoista ole. Pelkäävät että koska Jukka menee kommentoimaan... "kohta 200 sivua tyhjän jauhantaa.."

Yhtä autoa tosiaan ehdotettu, mutta omistaja ei itse ole ilmoittautunut.

Ehdotan et Tylyttäjä rauhoittaa vähän. Ei kaikille tartte etukäteen todistaa kuinka käy.

Jos ei vastustajaa löydy, niin kyllä mä ajamisen ilosta tulen. Autoa ei vielä ole, mutta lupaan jonkinlaisen "rottelon" hommata, jolla olisi edes mahdollista ajaa rataa muutama kierros, ilman sen suurempia haittoja itse autolle. Eiköhän sitä tuolta tutuilta joitain radallakin käyettyjä kuitenkin ole.
Voinpa ihan maksaa itse omat ajoni ja muutkin kuluni.
Oppia ei ole kuin jää radalta ja hiekalta hommattuna, mutta kyllä silläkin tuntuu pääsevän, aivan lahjattomiin verrattuna.

Tosin kisahan on jo kohdaltani käyty, kun itse olen nopeampi pyörällä radalla ja sekään ei yllä aivan vastustajan nopeuteen, mutta hauskanpito minulle kyllä sopii.
062802jumpie_prv.gif

Jos ei vastustajaa löydy, niin kyllä mä ajamisen ilosta tulen. Autoa ei vielä ole, mutta lupaan jonkinlaisen "rottelon" hommata, jolla olisi edes mahdollista ajaa rataa muutama kierros, ilman sen suurempia haittoja itse autolle. Eiköhän sitä tuolta tutuilta joitain radallakin käyettyjä kuitenkin ole.
Oppia ei ole kuin jää radalta ja hiekalta hommattuna, mutta kyllä silläkin tuntuu pääsevän, aivan lahjattomiin verrattuna.

Tosin kisahan on jo kohdaltani käyty, kun itse olen nopeampi pyörällä radalla ja sekään ei yllä aivan vastustajan nopeuteen, mutta hauskanpito minulle kyllä sopii.  
062802jumpie_prv.gif
Mulla sama homma. Vitsi kuinka mielelläni tulisinkaan. Tämän hetkinen autokalusto tarjoaa tosin vastusta lähinnä jollekin ER5:lle
crazy.gif
enkä ole ikinä autolla rataa ajanut.

EDIT: Mutta appropos, mulla saattaisi olla access Formula Fordiin ja Sport 2000-luokan Focukseen, jos niille kysyntää löytyy

Ei siellä mitään mielenkiintoista ole. Pelkäävät että koska Jukka menee kommentoimaan... "kohta 200 sivua tyhjän jauhantaa.."

Yhtä autoa tosiaan ehdotettu, mutta omistaja ei itse ole ilmoittautunut.
Voitte rauhoitella. Ainakaan juuri tällä hetkellä kiinnostusta ei ole. Nyt tuli vähäksi aikaa muita kiinnostuksen kohteita, mutta ehkä sitten kun into niihin loppuu, niin voi mennä taas johonkin uuteen paikkaan vääntämään.

Auto joka menee 1:25 pintaan Ahvenistolla, voisi olla ihan mielenkiintoinen pelikaveri Alastarolle. 2006 ajelin Alastarolla 1:34 pintaan olevia aikoja ja Ahvenistolla 1:30 pintaan. Alastarolla vauhti on painunut nyt 1:28 matalaan, joten voisi olettaa, että ei nyt vielä ihan 6-0 tulisi autolta turpaan siellä.

Super Saloonilla on siellä menty 1:21 alkuinen aika ja tuskin tämän vuotinen kisan voittaja aivan älyttömästi paljon hitaammin ajoi (en jaksa Jarmolta tarkistaa aikaa mitä ajoi sinä päivänä Ahvenistolla kun hänen kanssaan kokeiltiin Alastarolla).

Jos tuo Bemari saapuu Alastarolle ja autossa on kilvet, niin kyllähän minä sitä vastaan ajaa voin. Huonona päivänä minä häviän, hyvänä voitan. Ei olisi välttämättä mitään rauhaisaa perässä kaartelua kuten oli Skyline-R6R -kokeilussa Motoparkissa.

Ilmoituksia vaan jos kuskia kiinnostaa. Kuski luultavasti tasoa, kahta parempi autokuski kuin mitä minä pyöräkuskina, joten ei ainakaan tule sitten sen pohjalta jälkipuheita että pistetty joku reppana rattiin, mutta jos olisikin ollut naapurin Jaska niin sitten olisi kyllä auto voittanut.

Jukka

062802jumpie_prv.gif
Mieluiten sellainen vastapeluri jossa on jotain jännitettävää. Ei minusta ole mitään mieltä sen enempää mennä ajamaan jotain katukatiskaa vastaan jolla ei ole alkeellisintakaan mahdollisuutta sen enempää kuin mitään formulaakaan vastaan. Ei niissä olisi jännitystä yleisöllekään eikä juuri viihdettä.

Tupalan ajamaa Porschea vastaan minulla ei olisi jakoja, Vehniäisen Karilla alkaa jo olemaan, joten siksi soveliaampi pari tuohon kisaan.

Suomen kovinta katuliikenteessä olevaa autoa vastaan voin lähteä ottamaan kisan.

Harrastuskisaamiseen rakennetuilla 325:lla Bemareilla ajelin Alastarolla ja vaikka sellaisen rattiin pistettäisiin Kimi Räikkönen, niin voittoni olisi täysin varma ellen konttaisi. Sellaisella pääsee lyhyttä lenkkiä ammattilainen 1:38,5, pitkä olisi n. 1:42-1:44 väliin osuva aika eli luokkaa 12-15 sek hitaammin mihin omalla pyörälläni tulisin pääsemään. Ei alkeellisintakaan jännitystä.

Jukka

Mikä hämmästyttävintä, vielä ei ole tullut yhtään sähköpostia aiheeseen liittyen eikä siis kukaan ole vielä ilmoittautunut.

Jukka
Eihän mikroautolla saa ajaa kilpaa tiellä 1835, vaan radalla!?! Et eikös nyt ois järkevää ajaa katukilpailut katuvehkeillä ja ratakilpailut ratakalustolla? Vai, onko kyseessä jokin Canadaa suurempi perverssio, josta ammennetaan hyvitystä kadulla koettuihin nöyryytyksiin?

No juu, sit taas vaan varoitusta kehiin tai topikki lukkoon. That's the way the cookie crumbles ja hamekangasta piisaa.

Jokohan autopuolelta(kin) löytyisi tekoja, eikä ainoastaan puheita.

edit. typo
Varmasti autopuolelta löytyy tekoja, kunhan mukaan saadaan oikeaa porukkaa... Kuten kyseinen porsche.  
inlove.gif

Saattaa olla hieman eri asenne kuin 99% nippon foorumin bensalenkkareista.
Kyseisestä klubista löytyi sentään munaa lähteä mukaan hommaan. Miettisin myös kaksi kertaa, että moni meistä harrastaa myös moottoripyöriä. Olisi kiva tietää millä kotilolla herra ruhoaan talvella liikuttaa. Kyllä niitä vatipaitä motoristienkin joukkoon mahtuu.

Jukka
Eihän mikroautolla saa ajaa kilpaa tiellä 1835, vaan radalla!?! Et eikös nyt ois järkevää ajaa katukilpailut katuvehkeillä ja ratakilpailut ratakalustolla? Vai, onko kyseessä jokin Canadaa suurempi perverssio, josta ammennetaan hyvitystä kadulla koettuihin nöyryytyksiin?

No juu, sit taas vaan varoitusta kehiin tai topikki lukkoon. That's the way the cookie crumbles ja hamekangasta piisaa.
Hei.

Lupaan ilmoitella kun kiinnostuksemme ideoitasi kohtaan herää.

Jukka

Ymmärtäisköhän toi legend asian näin paremmin: Tässä on tarkoitus ajaa kilpaa katuvehkeillä, mutta turvallisuuden ja yleisön takia tapahtuma ajetaan kadun sijasta radalla.

Back