• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eri kuljetusfirmoja tuontipyörälle Saksasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Capirex
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulle yksi tuttu mies haki pyörän. Otti 500€ siitä että kävi koeajamassa mun valitsemat pyörät (sai olla melko etäällä toisistaan), tinkasi ennen lähtöä, tinkasi paikanpäällä jne. Soitteli ja ilmoitteli infoa kaikista pyöristä ja sitten yhdessä mietittiin mikä olisi paras vaihtoehto ja sen hän toi.
Hän hakee autoja ja pyöriä "harrastukseksi" Saksasta.
Ja on pilkun tarkka niiden pyörien kanssa kyllä. (Hakee siis kymmeniä pyöriä pelkästään yhden kesän aikana, lisäksi tekee talvellakin viikonloppureissuja)

Ja itse saa lähteä mukaan jos on aikaa ja mielenkiintoa. Matkoineen sama lysti maksaa sitten 550€. Sen lisäksi tietenkin itse saapi maksaa mahdolliset yöpymiset (ellei nukuta autossa) ja ruuat jne.

Saman ihmisen mukana olin kun autonkin Saksasta hain.

Jos jotakuta kiinnostaa, multa saa yhteystietoja.
smile_org.gif

sanoi:
Oma mopo tuli Guidon kautta suomalaisella firmalla jonkan nimeä en varmaksi muista (Kuljetus Penttilä(?)).
Mopo kotiovelle(HKI) 250eur.
Hinnat vuosi sitten alkean 200eur, jolloin varmaankin nouto satamasta.

Varmistan tuon firman nimen, kun sen jostain papereista löydän.

Mulle olis pyörä tulossa kanssa Saksasta... ..Kuljetusfirma on vielä avoinna, joten oletko löytänyt firman nimen/yhteystiedot jotta voisin kysellä tarjousta??

Kitoos!
033102beer_1_prv.gif

Paljon on puhetta eri firmojen hinnoista, mutta kun tulee kyseeseen papereiden hankinta, niin mitenkähän se toimii?
Eli lähinnä jos pitäisi saada yhdenmukaisuus todistus ja muut luovutuskirjat.
Onko rahat siirretty vain jonnekkin Saksalaiselle tilille ja kuljetusfirma on tuonut puörän ja luovutuspaperit avoimena Suomeen?

Jos ihan oikein käsitin, niin esim Graulin, josta joku taisi aikaisemminkin kysellä, tuo pyörän 550+(200€rahti) etelä-Suomeen. Aika kallista jos vertaa noihin pelkkiin kuljetus firmoihin.

Paljon on puhetta eri firmojen hinnoista, mutta kun tulee kyseeseen papereiden hankinta, niin mitenkähän se toimii?
Eli lähinnä jos pitäisi saada yhdenmukaisuus todistus ja muut luovutuskirjat.
Onko rahat siirretty vain jonnekkin Saksalaiselle tilille ja kuljetusfirma on tuonut puörän ja luovutuspaperit avoimena Suomeen?
Itse kun olen mopoja hommaillut, niin olen pistänyt aina pyörän myyjän hommaamaan tarvittavat paperit. Kun paperit on kasassa, niin soitto kuljetusfirmalle ja pyörän nouto. Rekan kuljettaja ottaa kaikki paperit, avaimet yms. samalla mukaan. Niin, ja maksu on suoritettu Saksalaiselle tilille. Justiin pistin Seppälälle viestiä, että saisi jo oman pyörän hakea tuolta Saksasta.
cool.gif

Eli jos ollaan oikein tarkkoja niin mitä papereita sitä oikein pitää olla?
-yhdenmukaisuus todistus
-rekisteriote
Ja minne ne paperit sitten viedään kun pyörä on suomessa?
Saako pyörällä ajaa?

Ymmärtääkö Saksalaiset englantia?

No itse aina pyydän ensin myyjältä kopiota rekisteriotteesta faxiin tai sähköpostiin. Tämän jälkeen pyydetään myyjää hommaamaan tüv-toimistosta tai katsastuskonttorilta EU/ECE paperi pyörälle ja tekemään kauppakirja vaikka faxin kautta. Ja siinä ne oikeastaan oli. Tietenkin pyydät esim. kuljetusfirman kuljettajaa ottamaan alkuperäiset paperit mukaan (rekisteriote, kauppakirja ja EU/ECE).

Suomessa menet ensin pyörää katsastamaan. Sinne tarvitset rekisteriotteen ja EU/ECE paperit. Kun pyörä on katsastettu, hyökkäät tulliin maksamaan veroja. Kun verot on maksettu ja saatu siitä laput tullilta, niin takaisin katsastuskonttorille. Näytät paperia heille ja he antavat sinulle pyörään kilvet. Sitten vaan
062802moto_prv.gif

Kaikki Saksalaiset eivät puhu englantia. Ehkä noin alle puolet yleensä vastaa takaisin englannin kieliseen sähköpostiin.

Saako nämä välittäjät liikkeestä ostettaessa mopon/auton ilman paikallista alv:tä? Meinaan vaan, että jos saavat niin eihän sitä kannata siinä tapauksessa yksityishenkilönä lähteä hakemaan...Kertokaahan veroasiantuntijat
confused_orig.gif

toukokuussa on mahdollista ajaa moottoripyörä tai auto saksaksasta käypäisesti suomeen. menen huhtikuussa etelä-saksaan jos on tarvista niin ilmoitelkaa.

Eximakella oli todella huonoa palvelua. Kävin paikan päällä tiedustelemassa maahantuonnista Saksassa sijaitsevasta pyörästä. Lupasivat ottaa asiasta selvää ja soitella. Mitään ei kuulunut, joten päätin soittaa itse ja kysyä mikä tilanne. Eximakella sanoivat, että asiaa selvitetään vielä. Parin viikon päästä laitoin vielä sähköpostia, johon ei tullut koskaan vastausta. Päätin unohtaa koko yrityksen ja hommasin pyöräni toisen välittäjän kautta. Loistavaa asiakaspalvelua!!!

Meinasipas olla taas takkua uusimman pyörän hommaamisessa. Oli "hieman" ongelmia Seppälän kanssa, vaikka yleensä ovatkin hoitaneet homman hienosti. Pyörän olisi saanut hakea Saksasta jo joulukuun puolessa välin, mutta pyörä ei liikahtanutkaan heidän toimestaan kolmen kuukauden aikana. Tuli soitettua lähelle kymmenen kertaa heille ja kysyttyä, että koska saatte kyytiin. Aina oli vastaus että ehkä ensi viikolla. Huh...

Laitoin sitten Kähärille viestiä, että koska saisivat pyörän kyytiin. Samana iltana sain viestin, että viiden päivän päästä keskiviikkona. Noh, annoin heidän hakea pyörän ja pyörä todella haettiin sinä päivänä. Seuraavan viikon maanantaina pyörä oli Suomessa ja kaikki sujui mallikkaasti. Eli suuret suositukset Kähärille
thumbs-up.gif
Tulen varmasti jatkossakin käyttämään heidän palveluitaan.

Eximakelta en ole saanut viestiä tähänkään päivään saakka, vaikka pistin sinne kyselyä jo kolmisen viikkoa sitten.

Tota millä te sitte ootte varmoja siitä että se pyörä vastaa maksamaanne hintaa jos näätte sen vasta suomessa? ja missä vaiheessa raha vaihtaa omistajaa?
Olis kuljetusliikkeisii kontakteja, pyörän osto mielessä ja tiukka budjetti, mut miten pyörä jyväskylään? Täälä on sellanen ku motomannien joka säätää pyörän saksasta suomee kai jollain 350e, nii sitä oon tässä miettiny....

Miten maksuhommat itse pyörästä hoituu jos kuljetusfirma tuo pyörän?

Eli jos itse hakisin pyörän, taskussa olisi tukku käteistä pyörää varten. Mutta jos tuotan pyörän tuollasella kuljetusfirmalla, miten maksu tehdään... Jos esim. www.mobile.de:stä löydän firman tai yksityisen, joka myy haluamaani pyörää, kuinka hoidan maksun firmalle/yksityiselle turvallisesti ja ilman huijauksen vaaraa näin Suomesta käsin?

Ja kuinka olette ohjeistaneet kuljetusfirmat, meneekö se vain niin että "kaupungissa x kadulla x on herra x puhelinnro x joka päivänä x kello x odottaa kadun x varressa pyörän kanssa, heittäkää pyörä sieltä kyytiin ja tuokaa Suomeen paikkaan x"." ?
Tuo minuakin kiinnostaisi tietää
biggrin.gif

Kähäriä ja Seppälää on tässä threadissa pääosin suositeltu. Valitettavasti Kähärä ei ehdi hakea Dresdenin suunnalta pyörää ennen elokuuta ja Seppälä aavistuksen arveluttaa keväisen lausunnon jäljiltä eikä heilläkään ei ole ihan heti asiaa sille suunnalle.

Onko suosituksia muista hyvistä kuljetusliikkeistä?

No, jätin sitten toissapäivänä Seppälälle toimeksiannon. Sovittiin, että pyörä olisi Suomessa n 1,5 vko kuluttua. Tänään ilmoittivat, että ajoneuvo noudettiin tänään ja on jo lähipäivinä perillä. Jos tämä pitää paikkansa niin voin vain kehua erinomaisen sujuvaa ja nopeaa palvelua  
smile_org.gif

Reaaliaikainen testi, Kuljetusliike Heikki Seppälä Ky:lle

Tilaus lähti 13.7.2006 klo:13:30

Pyörä sijaitsee Saksan-Tanskan rajalla. Pyörä kuljetetaan Seinäjoelle.

Hinta: 250€+alv = 305€

-mika-

Ps. Kähäri on siirtynyt ilmeisesti kiinteään hintaan, 360€. Pyörän sijainnilla Saksassa ei merkitystä ja toimitus Tampereelle.

Reaaliaikainen testi, Kuljetusliike Heikki Seppälä Ky:lle

Tilaus lähti 13.7.2006 klo:13:30

Pyörä sijaitsee Saksan-Tanskan rajalla. Pyörä kuljetetaan Seinäjoelle.

Hinta: 250€+alv = 305€

-mika-

Ps. Kähäri on siirtynyt ilmeisesti kiinteään hintaan, 360€. Pyörän sijainnilla Saksassa ei merkitystä ja toimitus Tampereelle.
Ja 2.8 17:00 pyörä saapui..

Aikataulu lipsui 3viikkoon, joka on ihan Ok heidän 2viikon arvioon.

Pyysin ilmoittamaan 2päivää aikaisemmin kun pyörä olisi perillä. Kuski soitteli 3h aikaisemmin  
sad_orig.gif

Pyörän voi jättää heidän halliinsa ja viikonloppuna järjestävät jonkun paikanpäälle niin halutessaan.

Odotettavissa piiiiiiitkä viikonloppu. Maanataiksi liikenteeseen  
062802moto_prv.gif

-mika-

Back