• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Erään motoristin tarina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cinny
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mielenkiintoinen, joskin v*ttumainen tarina... Olenpa aikani miettinyt piilareiden hankkimista. Mutta tämä tarina tais olla sitten se viimeinen niitti näihin suunnitelmiin. Nyt taidan alkaa mietiskelemään tuota leikkausvaihtoehtoa oikeen tosissaan!
Uskoisin kuitenkin korjausleikkausessa olevan enemmän todennäköisyyttä mennä pieleen kuin normi piilarikäytöllä. Mitenkään siis cinnyn tapausta vähättelemättä.
No jaa... näin minulle hurautettiin norminäkö ja hyvinpä näen. Noita tehdään tuhansia vuosittain. En kuitenkaan halua "myydä" moista operaatiota. Minun kohdalla homma meni paremmin kuin hyvin, mutta ainahan se saattaa lipsahtaa.....?

Keskustelin muutaman piilareita käyttävän ystävän kanssa ja käytön jatkaminen meni vakavaan harkintaan..
crazy.gif

Cinny:lle ehdottomasti jaksamista isolla kädellä! Kesän miiteistä muistuit mieleen ja toivottavasti miitit on ohjelmassa myös jatkossa.

Kaikeksi onneksi nykyisin tuo lääketiede tekee silmille ihmeitä,
joten eiköhän homma käänny kuitenkin parhain päin!
thumbs-up.gif

Mielenkiintoinen, joskin v*ttumainen tarina... Olenpa aikani miettinyt piilareiden hankkimista. Mutta tämä tarina tais olla sitten se viimeinen niitti näihin suunnitelmiin. Nyt taidan alkaa mietiskelemään tuota leikkausvaihtoehtoa oikeen tosissaan!
Uskoisin kuitenkin korjausleikkausessa olevan enemmän todennäköisyyttä mennä pieleen kuin normi piilarikäytöllä. Mitenkään siis cinnyn tapausta vähättelemättä.
Itse asiassa se ei ole ihan noin yksinkertaista. Kuten olen nyt lukuisilta erikoislääkäreiltä oppinut, on moisen tulehduksen riski olemassa kaikentyyppisillä piilolinsseillä. Toki riski on suurempi yötäpäivää-linsseillä kuin vaikkapa kertakäyttöisillä, mutta siitä huolimatta riski on aina olemassa. Olin ennen oikea piilareiden lähettiläs, mutta nykyään en voi sanoa muuta kuin omakohtaisiin kokemuksiin pohjautuen: jokainen piilarinkäyttäjä kutsuu ongelmia luokseen. Miksi en itse ole käynyt laserleikkauksessa jo kauan sitten? Siksi, että jälleen kerran ystävämme optikko suositteli vahvasti jatkamaan yötäpäivää-linssien käyttöä niiden sopiessa mulle niin hyvin. Kertoipa myös että jos silmät leikataan, jää niihin aina sen verran arpia etteivät piilarit ole sen jälkeen enää mahdollisia käyttää (enkä enää tässä vaiheessa edes ostanut linssejä optikolta...) ja ehdottomasti suositteli jatkamaan linssejä. Erikoislääkärit ovat nyt todenneet, että vaikka laserleikkauksessa on toki omat riskinsä, niin missään tapauksessa eivät aiheuta tämänkaltaista lientä jossa nyt lillun/kiehun.

Niin ja linssit olivat Ciba Visionin, mutta valmistajallahan ei tässä ole väliä vaan linssityypillä, ja ylipäätään sillä, että oli piilarit.

Tuota silmien operointia olen itsekin monesti miettinyt, mutta piilareilla/prilleillä olen pärjännyt hyvin ja linssejä käytän melko harvakseltaan. Toisinaan menee parikin viikkoa ilman piilareita. Jotenkin ikäkin alkaa jo vaikuttamaan ajatuksiin, että ei kai sitä enää viitti maksaa tuosta operaatiosta...Ja kun naamakin on kuin tylsällä kirveellä vuoltu, niin ei tuo leikkaus ole ees ulkonäköseikka.
tounge.gif

Mutta pakko todeta, että kyllä tuo Cinnyn ikävä tarina pistää taas miettimään tuota leikkauksen mahdollisuuttakin, riskeistä huolimatta.
nixweiss.gif

Ei voi kuin ihmetellä tuota sinun positiivista asennetta, kaikesta vi**tuksesta huolimatta
tounge.gif

Kamalasti kauheasti paljon tsemppiä toipumiseen ja toivotaan että parin vuoden päästä kaikki on hyvin ja pääset uusille mopokaupoille
062802moto_prv.gif

Itse asiassa se ei ole ihan noin yksinkertaista. Kuten olen nyt lukuisilta erikoislääkäreiltä oppinut, on moisen tulehduksen riski olemassa kaikentyyppisillä piilolinsseillä. Toki riski on suurempi yötäpäivää-linsseillä kuin vaikkapa kertakäyttöisillä, mutta siitä huolimatta riski on aina olemassa. Olin ennen oikea piilareiden lähettiläs, mutta nykyään en voi sanoa muuta kuin omakohtaisiin kokemuksiin pohjautuen: jokainen piilarinkäyttäjä kutsuu ongelmia luokseen. Miksi en itse ole käynyt laserleikkauksessa jo kauan sitten? Siksi, että jälleen kerran ystävämme optikko suositteli vahvasti jatkamaan yötäpäivää-linssien käyttöä niiden sopiessa mulle niin hyvin. Kertoipa myös että jos silmät leikataan, jää niihin aina sen verran arpia etteivät piilarit ole sen jälkeen enää mahdollisia käyttää (enkä enää tässä vaiheessa edes ostanut linssejä optikolta...) ja ehdottomasti suositteli jatkamaan linssejä. Erikoislääkärit ovat nyt todenneet, että vaikka laserleikkauksessa on toki omat riskinsä, niin missään tapauksessa eivät aiheuta tämänkaltaista lientä jossa nyt lillun/kiehun.

Niin ja linssit olivat Ciba Visionin, mutta valmistajallahan ei tässä ole väliä vaan linssityypillä, ja ylipäätään sillä, että oli piilarit.
Joo, kyllähän tuo pistää miettimään.
confused_orig.gif

Eihän tosiaan pienetkään todennäköisyydet paljon lohduta silloin kun omalle kohdalle naksahtaa. Toivotaan nyt kuitenkin että kaikki menee hyvin.

Aivan
033102ass_1_prv.gif
toi sun kohtalo, mutta toivottavasti tarina päättyy hyvin. jos kesän tullessa nappaa niin kyytiin pääsee
062802moto_prv.gif

pikaista paranemista

Pidät vaan mielen positiivisena ja terveenä niin huomaat että kaksi vuotta on mennyt ennenkuin huomaatkaan ja pääset taas baanalle.

Tsemppiä sulle ja
thumbs-up.gif

Mulla ollut kertakäyttölinssit osa-aikasilminä toista kymmentä vuotta, ilman tulehduksia onneksi olen selvinnyt vaikka käyttö ei aina ihan ohjeidenmukaista ole ollutkaan.

Mutta noi yötä-päivää-linssit kyllä arveluttaa. Kerran niitä kokeilin ja jouduin heittämään ne pois jo ensimmäisen ne päässä nukutun yön jälkeen. Vielä on kehittämistä noissakin kapineissa.

Jotenkin en kuitenkaan jaksa uskoa kertakäyttölinssien aiheuttavan kovinkaan helposti komplikaatioita, meneehän joka kerta silmään puhdas linssi.

No huh. Joo kyllä tämä sinun kohtalosi laittoi miettimään omaa piilarien käyttöä ja hankintaa. Olin ajatellut hankkia yötäpäivää linssit, mutta taidan luopua niiden hankinnasta...

Nykyisiä kertakäyttölinssejäkin on tullut pidettyä vähän niin ja näin väärinpäin... no ei välillä piilarit on ollut päässä liian pitkään ja on sitä tullut noi päässä nukuttuakin (alkoholilla on ollut osuutta asiaan)
withstupid.gif

no anyways
thumbs-up.gif
kaikki kääntyy parhainpäin

jaksamista ja paranemista sinne. näkökantanani pidän, että silmät ja näkö on yksi ihmisen tärkeimmistä aisteista ja liikenteessä olennaisin. moottoripyöräilyssä varmasti erityisen tärkeä, kuten jokainen voi nähdä, tekisi mieleni sanoa, mutta tässä tapauksessa en näe tarvetta moiselle ilmaukselle.

tarkoitukseni ei ole viilata linssiin, sahata silmään, vaan toivottaa jokaisen silmäterälle huikeita tulevaisuudennäköaloja eli silmille ja prätkälle, oli se sitten millainen kuvankaunis kulkine hyvänsä.

silmitöntä ajamisen riemua. hehiö.

Itse olen käyttäny yötäpäivää-piilareita nyt 6vuotta, melkein yötäpäivää... Kieltämättä alkaa se leikkaus houkuttelemaan!

Toivotan onnea sinulle, ja kiitos varoituksesta

Erittäin harmittava juttu, mutta kyllä tästä selvitään..
thumbs-up.gif

Pari vuotta intensiivistä hoitoa on toki rankka kokemus, mutta se on kuitenkin aika lyhyt aika oman terveyden puolesta ihmiselämässä.

Isosti tsemppiä ja jaksamista ja tule nyt ihmeessä käymään miiteissä piristämässä meidän muiden ja itsesi päivää
smile_org.gif

No voi hitto! Ja kun luulin, että mulla menee huonosti! Toivottavasti paranet hyvin. Vaikka moottoripyöräily toistaiseksi jääkin, älä silti meitä hylkää.
Minulta meni luotto optikoihin, kun sain erään suuren ketjun tarjoamalta ilmaiselta (viinalta haisevalta) optikolta huonon reseptin. Ei niillä laseilla oikein nähnyt.

Jaksele!
smile_org.gif

Back