• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ER-6n

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Peltsi72 sanoi:
busan lisäksi löytyy -07 er6n ajettu 4600km ,oikeestaan se on vaimokkeen mutta enempi itse sillä ajelen.
Ehostettu gipron vaihdenäytöllä, LSL kaatumatapeilla, leovincen sliparilla + PCiv. Saksanmaalta odotellaan uudemman mallin peilejä kun nuo alkuperäiset näyttää kuulema skootterin peileiltä
smile_org.gif

Nyt kaipaisin tarkempaa tietoa tuosta vaihdenäytöstä, tärkein kai tilausnumero ja mistä tilata. Hintakin kiinnostaa. Itsellä -06 Er6F

Mikäli joku on päivitellyt ER:n alustaa (iskunvaimennus/jousitus) niin olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksista.

sbanc sanoi:
Mikäli joku on päivitellyt ER:n alustaa (iskunvaimennus/jousitus) niin olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksista.

636B keula menee heittämällä paikalleen, samoin pitäis mennä 636C ja 10R keulat. Mikäli käyttää Errin vannetta, saa hieman jumpata laakerien kans, samoin jarrusatulat vaatii spacerit. Ja rattilukosta ei oo tietoa kun iteltä se muokattiin erilaiseksi jo ennen keulan paikalleen laittoa. Ainakin 636B:n kolmioon saa kiinni tangon ilman isompaa askartelua mikäli ei clipareita halua.

Tervehdys, olen uusi tällä foorumilla ja tuli hommattua kyseinen pyörä vähän aikaa sitten ensimmäiseksi pyöräksi. Kaipailisin neuvoja eturattaan vaihtoon, eli onko kiinnityspultin kierre normaalilla kierteellä vaiko vääräkätinen? ja kuinka tuo toimenpide olis järkevä tehdä? Ilman pulttipyssyä varmaan turha alkaa edes yrittämään. Tosiaan kortin ajelin vasta heinäkuun lopulla joten pyöristä ei vielä ole juurikaan kokemusta. Toki mopoja ja autoja tulla rassattua, mutta näistä isommista mopedeista ei ole kokemusta.

Janezki_ sanoi:
Tervehdys, olen uusi tällä foorumilla ja tuli hommattua kyseinen pyörä vähän aikaa sitten ensimmäiseksi pyöräksi. Kaipailisin neuvoja eturattaan vaihtoon, eli onko kiinnityspultin kierre normaalilla kierteellä vaiko vääräkätinen? ja kuinka tuo toimenpide olis järkevä tehdä? Ilman pulttipyssyä varmaan turha alkaa edes yrittämään. Tosiaan kortin ajelin vasta heinäkuun lopulla joten pyöristä ei vielä ole juurikaan kokemusta. Toki mopoja ja autoja tulla rassattua, mutta näistä isommista mopedeista ei ole kokemusta.
Normaali oikeakätinen kierre siinä eturattaassa on. Pyörä keskituelle, takajarrua jalalla painaen ja pulttipyssyllä mielellään auki. Uusi rattaan pultti sitten momenttiavaimella kiinni, ei sillä pulttipyssyllä.

Jim Goose sanoi:
Normaali oikeakätinen kierre siinä eturattaassa on. Pyörä keskituelle, takajarrua jalalla painaen ja pulttipyssyllä mielellään auki. Uusi rattaan pultti sitten momenttiavaimella kiinni, ei sillä pulttipyssyllä.
Siis pyörä huoltopukille. ER-6:ssa ei ole keskitukea. Ja kannattaa muista avata se mutterin lukkosokka.

Viimeksi muokattu:
Jim Goose sanoi:

Okei eli aukeaa siis kuten normaalitkin mutterit käännettäessä vasemmalle? jos nyt oikein ymmärsin :D en kylläkään muistanut tilata siihen uutta mutteria. Kerran käytin auki sitä kopppaa ja putsasin öljyt ja töhnät sieltä pois, niin en silloin ainakaan siellä mitään lukitussokkaa huomannu aika isokokoinen yhtenäinen näytti olevan se kiinnitys mutteri siellä. Ainiin löytyykö tietoa siitä oikeasta momentista?

Janezki_ sanoi:
Okei eli aukeaa siis kuten normaalitkin mutterit käännettäessä vasemmalle? jos nyt oikein ymmärsin :D en kylläkään muistanut tilata siihen uutta mutteria. Kerran käytin auki sitä kopppaa ja putsasin öljyt ja töhnät sieltä pois, niin en silloin ainakaan siellä mitään lukitussokkaa huomannu aika isokokoinen yhtenäinen näytti olevan se kiinnitys mutteri siellä. Ainiin löytyykö tietoa siitä oikeasta momentista?
No joo käytin väärää termiä eli mutterin alla on lukitusaluslevy josta laitetaan osa mutteria vasten. Osoitteesta http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Index.html löytyy korjaamokässärit ja varaosakirjat. Ja se kiristysmomentti 12,7 kg eli 125 Nm

Avaus onnistuu ilman pulttipyssäkin riittävän pitkän lisävarren avulla, kunhan joku vaan pitelee pyörää pystyssä ja painaa takajaruua, tai sitten jokin sopiva tanko takavanteen läpi.

Janezki_ sanoi:

Olen koittanut metsästää kawasakin värikoodia netistä, mutta en ole löytänyt pyörässähän ei missään käsittääkseni ole värikoodia? kenelläkään tietoa miten saisi oikean värikoodiin etsittyä? pyörä väriltään hopea ja punainen runko.

Itse eilen vaihdoin rattaani 650nk (er6n kopio) ja hommahan on ihan yksinkertainen.
1. Suojakotelo irti (2 pulttia)
2. Nopeusmittarin anturi irti (2 pulttia)
3. Nuijit lukitus prikan kulman takaisin ylös.
4. ovaat mutterin normaalisti. (joku painaan takajarrua hetkeksi ja muista!!! pyörä oltava vapaalla ELI EI VAIHDETTA SILMÄSSÄ!!!
5. Takapyörä ilmaan
6. Löysäät kiristimet ja akselin pultin
7. Vedät vanhan rattaan pois ja uusi tilalle..
8. -> sitten vaan uusi ratas kiinni (ei tarvitse vääntää vielä monenttiin! voi odottaa että saa takapään alas jos niin haluaa..

Janezki_ sanoi:
Olen koittanut metsästää kawasakin värikoodia netistä, mutta en ole löytänyt pyörässähän ei missään käsittääkseni ole värikoodia? kenelläkään tietoa miten saisi oikean värikoodiin etsittyä? pyörä väriltään hopea ja punainen runko.

Minäkin koitin keväällä metsästää tuloksetta ER-6 hopean värin koodia kun piti sivukate maalauttaa. Huomasi jälleen, että maahantuoja ei harrasta näin pitkälle asiakaspalvelua. Vastasivat, mutta ei löytyny koodia. Olisi pitäny uusi kate ostaa vaan. Kalliita varaosiahan tuolta saa, noin yleistäen kawan osat.

Mä maalautin sivukatteen Helsingissä Viikissä Helsingin Automaalaamossa. Tekevät hyvää jälkeä. En osaa sanoa tarkemmin, mutta selvittivät värisävyn huolella jonkun asiantuntijan avulla alkuperäisestä osasta kun en itse saanu sitä sävyä niille selvitettyä. Eli siis sitten, että sävy on just eikä melkein tehtynä. Olen myös huomannu, että laaduntarkistus toimii. Omassa katteessa naarmut oli ongelmallisia. Lopputulos priimaa.

Olen käyttäny tuolla autoa pari kertaa ja hyvää jälkeä tulee. En itse erota mistään muuhun verrattuna, vaikka on puskuri ja kattto maalattu metallihohtovärillä.

Tuossa vielä tiedot:
http://www.helsinginautomaalaamo.fi/

Laitoin tämän, koska nykyään on niin vaikea löytää fimoja, jotka tekevät viimeisen päälle laadulla.

Back